منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

روش های مهاجرت به یونان

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله درباره ی روش های مهاجرت به یونان  صحبت خواهند کرد . درصد جمعیت خارجی که در یونان اقامت دارند بالای 8.4 درصد نسبت به کل جمعیت این کشور است . علاوه بر این 25 درصد از حقوق بگیران این کشور را مهاجران تشکیل می دهند .در ادامه شرایط و روش های مهاجرت به یونان و اخذ شهروندی یونان را بررسی خواهیم کرد. 

 

مهاجرت به یونان ازطریق ویزای سرمایه گذاری

یکی از روش های مهاجرت به یونان ویزای سرمایه گذاری میباشد این برنامه برای افرادی با ارزش خالص بالا که مایل به اخذ اقامت دائم یونان هستند ریخته شده است، که با خرید یک ملک یا سرمایه گذاری در بخشی از این کشور می توانند شهروندی یونان را اخذ کنند . از مزایای سرمایه گذاری در یونان می توان به اقامت دائم به مدت 5 سال (گزینه املاک و مستغلات) یا 10 سال (گزینه سرمایه گذاری استراتژیک) اشاره کرد.

متقاضیان در روزهای اول بازدید از یونان ، ملک مورد نظر خود را انتخاب و با وکیل خود مشورت و یک حساب بانکی افتتاح می کنند. پس از آن مراحل بعد توسط وکلای دادگستری انجام می شود و در نهایت پروسه خرید و سرمایه گذاری در ملک تمام می شود و لازم نیست متقاضی برای اخذ مجوز اقامت مجددا به یونان سفر کند. 

سرمایه گذاری در برنامه ویزای طلایی یونان در حقیقت یک روش ارزان و مناسب برای دریافت اقامت در اتحادیه اروپا است . میزان سرمایه گذاری در ویزای طلایی یونان ، 250 هزار یورو می باشد که باید در حوزه املاک انجام شود .

دارندگان مجوز اقامت می توانند برای شهروندی یونان پس از هفت سال درخواست دهند.پس از اخذ مجوز اقامت نیز لازم نیست حتما در این کشور اقامت داشته باشید.

بیشتر بدانید!
نکات طلایی خرید و فروش املاک در یونان

 

مهاجرت به یونان از طریق کار

به دست آوردن مجوز کار و ویزای کار در یونان برای کسانی که دارای ریشه یونانی نیستند و یا با یک فرد یونانی ازدواج نکرده اند بسیار دشوار است.

برای افراد خارج از اتحادیه اروپا به دست آوردن اجازه کار مستقل؛ به معنی به دست آوردن اجازه اقامت یونان نیز می باشد.اجازه کار در یونان بایستی توسط یک کارفرمای خاص درخواست گردد (اگر چه استثناهایی نیز وجود دارد). یک کارگر از یک کشور غیر اروپایی ابتدا باید ویزای ورود به یونان را دریافت کند و پس از آن اجازه اقامت و کار در یونان به دست آورد.

طبق دستور 2003/109/EC 2003 اتحادیه اروپا، کشور یونان دو فرم اصلی مجوز اقامت را تصویب می کند:

  • مجوز اقامت با پنج سال اعتبار، قابل تمدید برای کل دوره اقامت بلند مدت در یونان
  • مجوز اقامت با اعتبار نامحدود، این نوع مجوز تنها برای افرادی صادر می شود که 10 سال در یونان اقامت داشته اند

 

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل و ویزای تحصیلی

کشور یونان سابقه ای طولانی در تاریخ ، هنر ،فرهنگ و فلسفه دارد به طوری که اولین دانشگاه جهان در یونان تاسیس شده است و بالاترین ارزش آموزشی در جهان به عنوان اولین نهاد دانشگاهی معتبر متعلق به کشور یونان می باشد .برای تحصیل در یونان باید ویزای تحصیلی داشته باشید و برای دریافت این ویزا در ابتدا نیاز به نامه ی رسمی از طرف دانشگاه مورد نظر یا TEI در یونان دارید.

کشور یونان ۲۴ دانشگاه و ۱۶ دانشگاه فنی دارد .شهریه ی دانشگاه های یونان رایگان است وحتی بسیاری از کتاب ها به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرند و کتابخانه ها همیشه در دسترس دانشجویان می باشند. البته برای تحصیل در مقطع ارشد و یا دکتری شرایط کاملا متفاوت می باشد و باید سالانه حدود 1500 تا 4500 یورو پرداخت کنید.

بیشتر بدانید!
تغییر قوانین ویزای طلایی یونان (2022)

برای دریافت ویزای تحصیلی یونان باید از طریق کنسولگری یا سفارت یونان در کشورتان اقدام کنید و و توجه داشته باشید که 8 تا 12هفته قبل از زمان ورود به این کشور برای دریافت ویزا درخواست دهید.

 

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

اخذ تابعیت یونان از طریق ازدواج به طور اتوماتیک انجام نمی شود و کار چندان ساده ای نیست ، زیرا شهروندی تنها از طریق ازدواج کسب نمی شود.

تمام شهروندان اروپایی و غیر اروپایی برای اخذ تابعیت یونان از این طریق باید به زبان یونانی تسلط کامل داشته و چندین سال در این کشور زندگی کرده باشند. ازدواج با یک شهروند یونانی به معنای واجد شرایط بودن برای اخذ پاسپورت و یا کارت ملی یونان نیست. در صورتی که فرزندی متولد شود، زمان اقامت برای اخذ تابعیت یونان کوتاه تر می شود و به سه سال می رسد. 

شرایط لازم برای اخذ شهروندی یونان از طریق ازدواج :

  • سن متقاضی باید 18 سال و یا بیشتر باشد.
  • عدم هیچ گونه سوابق کیفری در ده سال اخیر
  • ازدواج با یک شهروند یونانی و داشتن یک یا چند فرزند و اقامت قانونی به مدت سه سال در یونان
  • در صورتی که با یک شهروند یونانی ازدواج کرده و فرزندی نداشته باشید باید به طور قانونی به مدت هفت سال در این کشور اقامت داشته باشید تا بتوانید شهروندی یونان را اتخاذ کنید.

 

سفارت یونان در تهران

تهران – بلوار آفریقا (جردن) – بلوار اسفندیار – پلاک 43

تلفن : 22050533 – 22053748

روز و ساعت کاری : یکشنبه تا پنجشنبه – 10 الی 17

بیشتر بدانید!
دلایل سرمایه گذاری در یونان

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش های مهاجرت به یونان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به یونان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در یونان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟