منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

نکات حقوقی سرمایه گذاری ملکی در لهستان

سرمایه گذاری ملکی در لهستان، انواع مالکیت در لهستان، قانون خرید ملک لهستان، ثبت ملک در لهستان، نکات حقوقی ملک لهستان
سرمایه گذاری ملکی در لهستان، انواع مالکیت در لهستان، قانون خرید ملک لهستان، ثبت ملک در لهستان، نکات حقوقی ملک لهستان
بدین نکته رسیدیم که خرید ملک خارجی و سرمایه گذاری ملکی در لهستان تابع قوانین و مقررات این کشور بوده که در صورت خرید هر نوع ملکی مراحل قانونی باید طی شود از جمله ثبت ملک در لهستان. همچنین اتباع خارجی غیر کشورهای اتحادیه اروپا الزامات بیشتری برای خرید ملک در لهستان دارند از جمله دریافت مجوز خرید ملک و یا اقامت.  علاوه بر آن به اهمیت دریافت تاییدیه از طرح توسعه شهری گفته شد و به مواردی حقوقی از جمله بررسی سوابق مالیاتی ملک نیز اشاره شد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در مقدمه بیان می شود که اتباع خارجی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای خرید ملک در لهستان و مالکیت هر نوع ساختمان، زمین یا آپارتمان نیاز به دریافت مجوز از وزارت امور داخلی این کشور دارند. در همین رابطه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا درباره سرمایه گذاری ملکی در لهستان مطالبی را عنوان و از انواع مالکیت در لهستان نیز نکاتی را مطرح می نماید. علاوه بر آن موضوعات دیگری مانند قانون خرید ملک لهستان و الزام ثبت ملک در لهستان همراه با دیگر نکات حقوقی ملک لهستان مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

سرمایه گذاری ملکی در لهستان

با توجه به قیمت های مناسب خرید ملک در لهستان در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی می توان گفت که سرمایه گذاری ملکی در لهستان طرفداران بسیاری دارد و اتباع خارجی و مهاجران به راحتی می توانند خانه و آپارتمان در این کشور را برای سرمایه گذاری خریداری نمایند.

اما ملیت های کشورهای غیر اتحادیه اروپا و اتباع خارجی از کشورهای اتحادیه اروپا شرایط قانونی متفاوتی برای خریداری و مالکیت در این کشور دارند. که بدین جهت توصیه می شود که برای خرید و سرمایه گذاری ملکی اروپایی در این کشور حتما با یک وکیل معتبر ملکی بین المللی مشاوره داشته باشید. زیرا که سرمایه گذاری بر انواع ملک لهستان منوط به رعایت نکات و موارد حقوقی آن می باشد.

 

 

انواع مالکیت در لهستان

از لحاظ قانونی مالکیت ملک در کشور لهستان دو نوع می باشد که توضیح مختصری درباره آن ارائه می گردد:

  • acquisition of ownership title: در این نوع مالکیت عنوان مالک به نام فرد مشخصی اطلاق می گردد و مالک شخصا حق دارد که با اختیارات قانونی خود ملک خود را واگذار و به فروش برساند.
  • اما دومین نوع مالکیت در لهستان که perpetual usufruct نامیده می شود بدین معنا است که شما مالکیت ملکی را دارید که تحت اختیارات قانونی شهرداری ها یا نهادهای دولتی است و طول مالکیت این ملک ها معمولا به صورت 99 ساله می باشد.
بیشتر بدانید!
سرمایه گذاری ملکی خارجی توسط ایرانیان

که در هر صورت برای کسب انواع مالکیت در لهستان اتباع خارجی می بایست مجوز دریافت نمایند لذا توجه به انواع مالکیت ملک در کشور لهستان برای خرید هر نوع ملکی قابل اهمیت می باشد.

 

انواع مالکیت در لهستان

 

قانون خرید ملک لهستان

در مهاجرت به لهستان بهتر است بدانید که طبق قانون خرید ملک لهستان اتباع خارجی می توانند در این کشور زمین، ساختمان و آپارتمان خریداری نمایند و مجاز هستند که در آن سکونت داشته باشند و یا اجاره داده و یا به فروش برسانند. همچنین می توانند به صورت شراکتی ملکی را خریداری نمایند.

که البته با توجه به موارد استثناء این موضوع مشاوره با وکیل معتبر ملکی بین الملل الزامی بنظر می رسد. لذا اتباع خارجی با رعایت قوانین خریداری ملک در لهستان بهتر می توانند مالکیت خود را برای ملک خریداری شده اثبات نمایند.

 

 

ثبت ملک در لهستان

یکی از نکات حقوقی مهم خریداری و سرمایه گذاری ملکی در کشور لهستان مرحله ثبت ملک در لهستان می باشد، که یکی از الزامی ترین پروسه های خرید ملکی در لهستان می باشد. خرید هر نوع ملک از جمله آپارتمان، ساختمان و یا زمین در لهستان طبق قانون می بایست در ثبت اراضی این کشور لحاظ  و ثبت شود.

که بدون انجام این مرحله مالکیت ملک به رسمیت شناخته نمی شود. زیرا که با ثبت نمودن هر نوع ملکی در اداره ثبت اراضی مشخصات و سوابق ملک بررسی و تایید می شود از جمله نقشه شهری و مالیات ملک. بنابراین باید گفت بدون ثبت کردن انواع ملک در لهستان اتباع خارجی دلیل محکمی برای اثبات مالکیت خود نخواهند داشت.

بیشتر بدانید!
مدارک گلدن ویزای پرتغال کدامند؟

 

 

نکات حقوقی ملک لهستان

نکات حقوقی ملک لهستان

در تکمیل مطالب قابل ذکر است که از دیگر موارد مهم و نکات حقوقی ملک لهستان برای خریداری هر نوع ملک در این کشور دریافت تاییدیه طرح توسعه منطقه ای می باشد. بدین مفهوم که اگر بررسی لازم در مورد نقشه و موقعیت و آینده ملک انجام نشود مجاز به مالکیت و یا ساخت آن نخواهید داشت.

بعبارتی اگر ملک مورد نظر شما در برنامه و طرح ساخت و توسعه شهری و جزو سرمایه گذاری های دولتی باشد دیگر مجاز به خرید، فروش و یا اجاره آن ملک نخواهید بود.

لذا تحقیق درباره نقشه جغرافیایی ملک مورد نظر در بافت شهری کاملا الزامی می باشد. همچنین با توجه به نکته های حقوقی برای خریداری ملک در لهستان می توانید از سرمایه گذاری ملکی اروپایی خود نتایج مطمئن تری بگیرید.

 

 

 

موارد حقوقی خرید ملک لهستان

بدین نکته رسیدیم که خرید ملک خارجی و سرمایه گذاری ملکی در لهستان تابع قوانین و مقررات این کشور بوده که در صورت خرید هر نوع ملکی مراحل قانونی باید طی شود از جمله ثبت ملک در لهستان. همچنین اتباع خارجی غیر کشورهای اتحادیه اروپا الزامات بیشتری برای خرید ملک در لهستان دارند از جمله دریافت مجوز خرید ملک و یا اقامت. علاوه بر آن به اهمیت دریافت تاییدیه از طرح توسعه شهری گفته شد و به مواردی حقوقی از جمله بررسی سوابق مالیاتی ملک نیز اشاره شد.

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با همکاران کارآمد خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی مهاجرت و خرید ملک برای سرمایه گذاری ملکی بین الملل یا اقامت را ارائه و تکمیل می نماید. که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص نکات حقوقی سرمایه گذاری ملکی در لهستان می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا گفتگوی تصویری داشته یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید. در پایان بابت مطالعه جدیدترین مقالات مان از شما علاقمند گرامی تشکر می نماییم.

بیشتر بدانید!
بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ملکی در سال 2022

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟