منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

سه گام اساسی مهاجرت موفق در 2022

سه گام اساسی مهاجرت موفق
سه گام اساسی مهاجرت موفق
مراجعین و موکلین من همیشه درباره روشهای مهاجرتی سوال زیاد می پرسند اما کمتر کسی از من می پرسد که برای یک مهاجرت موفق باید چه کاری انجام دهد. من در این فرصت قصد دارم شما را با سه اصل بسیار مهم یک مهاجرت موفق آشنا کنم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

ذهن خیلی ها درگیر این است که چگونه یک مهاجرت موفق را برنامه ریزی کنند. آنها می خواهند نه در مبدا و نه در مقصد دچار مشکل شوند و برنامه ریزی هایشان مثل چرخش عقربه های ساعت اجرا شود.

من محمد مسعودی ، وکیل بین المللی و متخصص در امور مهاجرت ، در مقاله سه گام اساسی مهاجرت موفق به نکاتی پرداخته ام که اگر رعایت شوند برای آینده متقاضی مهاجرت یک نتیجه تضمین شده به همراه خواهد داشت. در ادامه با من در دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

گام اول : کسب آگاهی در پروسه مهاجرت موفق

اگر میخواهید وارد پروسه یک مهاجرت موفق شوید ، بهتر است آستین ها را بالا بزنید و مشغول به مطالعه شوید! بهترین کار این است که خودتان از چند و چون ماجرا و چگونگی یک مهاجرت موفق اطلاع داشته باشید. نباید همه چیز را به اختیار مدعیان سرویس های مهاجرتی گذاشت. آنها گاهی ممکن است منافع شما را فدای منافع خودشان کنند. پس بهتر است برای مهاجرت موفق قبل از پیدا کردن یک وکیل درست و حسابی مهاجرت کمی سطح آگاهی تان را افزایش دهید.

کسب آگاهی در پروسه مهاجرت موفق

مطالعه باید از شرایط خودتان آغاز شود. ببینید چقدر دارایی دارید و چقدر برای مهاجرت بودجه در نظر گرفته اید. دارایی هم می تواند مفهوم مالی داشته باشد و هم مفهوم دانش ، تجربه و تخصص. اینها را بسنجید و یک گام به جلو بردارید. مطالعه شرایط خانواده هم در این مرحله مهم است و به مهاجرت موفق کمک می کند.

یکی از منابع بسیار ارزشمند برای افزایش دانش مهاجرتی تان ، مقالات منتشر شده در وبلاگ حقوقی اریکه عدل است. مطالب وبلاگ در طول سالیان متمادی فعالیت ما در حوزه حقوق بین المللی و مهاجرت تحریر شده اند و می توانند منبع خوبی در این زمینه باشند.

بعد از اینکه شرایط خود را شناسایی کردید بر اساس آن به دنبال برنامه های مهاجرتی مناسب بگردید. ما به روشهای مهاجرتی در کشورهای مختلف برنامه مهاجرتی یا همان Immigration Program می گوییم. نکته کلیدی اینجا تطبیق شرایط و وضعیت خودمان با شرایط و الزامات برنامه های مهاجرتی است.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی در انگلیس چقدر است؟

مثلا برای کسی که بودجه بالا دارد برنامه مهاجرتی اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری می تواند مناسب باشد. اریکه عدل به عنوان مالک برند Investime که اولین اپلیکیشن مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است در این روش مهاجرتی تمرکز ویژه دارد.

برای کسی که از شرکت و کسب و کار سر در می آورد توصیه این است که به سراغ اقامت از طریق ثبت شرکت و استارت آپ برود.  همچنین کسانی که خود را نیروی کار متخصص می دانند می توانند برنامه دریافت اقامت کاری را در نظر داشته باشند. کسانی که به استراحت و بازنشستگی علاقه مند هستند هم به سراغ برنامه های تمکن مالی بروند.

منظور از کسب آگاهی این نیست که بروید و متخصص شوید بلکه بحث این است که بدانید که چکار می خواهید بکنید و به کجا می خواهید بروید. شرایط چیست و آیا شما آن شرایط را دارید یا خیر. همین ها برای یک مهاجرت موفق کافی است.

بعد از مطالعه برنامه مهاجرتی باید یک بار هم مهاجرت بر اساس منطقه جغرافیایی را در نظر بگیرید. هر کشور برنامه های مهاجرتی مختلفی دارد که شما باید نسبت به آنها آگاه باشید. در بحث جغرافیا می توانید علایق و سلیقه های خود و خانواده را هم دخیل کنید.

گام دوم : تصمیم گیری در مهاجرت موفق

حالا که به سطح دانش مناسبی نسبت به برنامه های مهاجرتی و مناطقی که می توانید به آنجا مهاجرت کنید رسیدید وقت آن رسیده است که تصمیم گیری کنید. این تصمیم گیری لازم نیست نهایی باشد و می تواند بعد از مشاوره با وکیل مهاجرت تان فاینال شود. حتی می توانید یک لیست از تصمیم های احتمالی تهیه کنید و در خصوص آن با وکیل مهاجرت بحث کنید. ما قبلا در مقاله « چطور یک دفتر مهاجرتی خوب انتخاب کنیم » به مسائل گزینش و انتخاب یک وکیل مهاجرت متخصص پرداخته ایم.

بیشتر بدانید!
وکیل مهاجرت به دبی در 2021

تصمیم گیری در مهاجرت موفق

نکته در اینجا این است که بدانید چطور و به چه نقاطی می خواهید مهاجرت کنید. منظور ما از تصمیم گیری این است. لیست شما می تواند با بحث و بررسی های بیشتر چکش کاری شده و به بهترین شکل سر و سامان یابد.

پس برای استارت زدن یک مهاجرت موفق کاغذ و قلم را بردارید و بر اساس آنچه که الان می دانید لیستی از برنامه های مهاجرتی و کشور هایی که تمایل دارید به آنها مهاجرت کنید بنویسید. لازم هم نیست در این لیست وسواس زیاد به خرج بدهید چون به هر حال بعدا با واقع بینی بازنگری خواهد شد.

گام سوم : برنامه ریزی در مهاجرت موفق

بعد از اینکه با وکیل مهاجرت سنگ هایتان را وا کندید الان وقت برنامه ریزی برای اجرای این تصمیم و رسیدن به یک مهاجرت موفق است. در این مرحله وکیل مهاجرت خیلی می تواند کمک تان کند چون او بارها این عملیات اجرایی را پشت سر گذرانده است و نسبت به ماجرا تجربه کافی دارد.

بحث برنامه ریزی خیلی گسترده است و می تواند از دو گام دیگر بسیار زمان بر تر باشد. به همین دلیل باید کمی حوصله کنید و این مرحله را هم با چراغ سبز بگذرانید.

بچه ها کی مدرسه شان تمام می شود؟ آیا مدارکشان برای ادامه تحصیل در مقصد آماده است یا خیر ؟ آیا می خواهند در مدارس دولتی تحصیل کنند یا مدارس خصوصی ؟ آیا قرار است به مدرسه بین المللی با زبان انگلیسی بروند و یا اینکه در مدارس با کیفیت محلی کشور مقصد به تحصیل مشغول خواهند شد. معادل سازی به چه نحو است و چه پیش نیازهایی باید وجود داشته باشد؟

بیشتر بدانید!
آمار مهاجرت به اروپا در اواخر سال 2023

سه گام اساسی مهاجرت موفق در 2022

اینها فقط قسمتی از برنامه ریزی تحصیلی فرزندان هستند که ما در فرصتی دیگر به مساله تحصیل فرزندان بعد از مهاجرت خواهیم پرداخت. بحث تحصیل در دریافت اقامت اروپا و مهاجرت به اروپا با توجه به تنواع زبانی و فرهنگی بیشتر جلوه پیدا می کند. نگران نباشید همه اینها را حل می کنیم!

نکته اینجاست که تمام سوالات بالا و خیلی سوال دیگر ممکن است در خصوص کار شما ، مسکن شما ، سبک زندگی شما و … مطرح شود و این سوالات باید برای کی مهاجرت موفق پاسخ روشن داشته باشند. اینجا دیگر همانجایی است که هیچ کس با شما شوخی ندارد. بحث بحث آینده و راحت تر کردن این گذار است. بنابراین باید وقت بگذارید ، حوصله کنید و برنامه ریزی کامل را انجام دهید.

فقط حواستان باشد که وقتی می گوییم برنامه ریزی منظورمان کارهای قانونی و اجرایی پرونده مهاجرتی تان نیست. این کارها را به وکیل مهاجرت بسپارید. اوست که سرش برای این کارها درد می کند! اجازه بدهید پولی که گرفته حلال کند!

نتیجه بحث

اگر سه گام اساسی مهاجرت موفق با حوصله و دقت اجرا کنید قول قول می دهیم که پروسه مهاجرت و زندگی بعد از آن برای شما بسیار آسان تر خواهد شد. پس عزمتان را جزم کنید و دست در دست وکیل مهاجرت پیش بروید تا زندگی دوم و جدید خود را به بهترین شکل ترسیم کنید.

اگر هم در هر گام این نقشه سوالی برای شما پیش آمد یا یا اینکه ابهامی ایجاد شد با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل تماس بگیرید و وقت مشاوره رزرو نمایید. همکاران خوشحال می شوند کمک کنند. همچنین سامانه مشاوره حقوقی آنلاین اریکه عدل هم همیشه در اختیار شماست. سوالات خود را آنجا هم می توانید مطرح کنید تا وکلای مجرب مهاجرت به آنها پاسخ بدهند و مسیر را برای شما هموار تر کنند.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟