منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

سوالات مصاحبه سفارت آمریکا (ویزاهای B1 و B2)

سوالات مصاحبه سفارت آمریکا
سوالات مصاحبه سفارت آمریکا
کسانی که منتظر وقت مصاحبه خود در یکی از سفارتهای آمریکا هستند بدشان نمی آید که از قبل در خصوص سوال هایی که در سفارت آمریکا و در وقت مصاحبه مطرح می شود خبر داشته باشد. ما اینجا در مورد این سوالات صحبت می کنیم....

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

به دنبال راه اندازی سرویس ویزا برای متخصصین ، همچون ویزای آمریکا برای وکلا و ویزای آمریکا برای پزشکان ، بسیاری از مخاطبین ما در خصوص سوالات مصاحبه سفارت آمریکا در ویزاهای B1 و B2 طرح مساله می کنند و نگران مصاحبه خود در سفارت آمریکا هستند.

البته این نگرانی تا حدودی به جاست چرا که یک مصاحبه موفق می تواند شانس شما را برای دریافت ویزای آمریکا بسیار بالا ببرد. در این فرصت به بررسی سوالات مصاحبه ویزای آمریکا می پردازیم و تا حد امکان شما را با ابعاد این سوالها آشنا می کنیم. با ما همراه شوید.

عزیزانی که قصد دارند به منظور انجام کاری وارد آمریکا شوند یا اینکه یک سفر تفریحی به این کشور داشته باشند باید برای ویزاهای B1 و B2 بسته به مورد اقدام کنند. متقاضیان این نوع ویزا از سن 14 تا 79 سال باید در جلسه مصاحبه سفارت آمریکا حاضر شوند و به سوالات افسر کنسولی آمریکایی پاسخ دهند.

البته ناگفته نماند که شما باید قبل از این موضوع ابتدا یک وقت مصاحبه رزرو کنید. در حال حاضر این رزرو وقت می تواند در سفارت آمریکا در عمان ، سفارت آمریکا در استانبول و یا تاجیکستان و مالزی انجام شود. هزینه مصاحبه و صدور ویزا هم باید قبل از زمان مصاحبه به طور کامل پرداخت شود و این هزینه غیر قابل بازگشت است.

برای افزایش شانس صدور ویزای آمریکا شما باید از قبل خود را برای مصاحبه سفارت آمریکا آماده کنید. تلاش ما در این است که به شما تا حد امکان در این آمادگی کمک کنیم. حالا وقتش رسیده که به سراغ سوالات مصاحبه ویزای آمریکا برویم:

[aparat id=”jhGQW”]

برگ تقلب شما برای سوالات مصاحبه سفارت آمریکا

تفاوتی نمی کند که شما برای ویزا B1  اقدام می کنید یا ویزای B2. همیشه سوالات افسر کنسولی در آغاز مصاحبه یکسان خواهد بود. به طور معمول افسر مربوطه بحث خود را با یک خوش و بش معمولی شروع می کند مثلا می گوید هوا این روز ها خیلی گرم است نه؟ یا اینکه در مسیر رسیدن به سفارت ترافیک شما را اذیت نکرد ؟ یا اینکه امروز خیلی روز خوبی است اینطور نیست؟

این موضوع عمدتا به این خاطر است که شما در این جلسه مصاحبه احساس راحتی کنید و بدانید که در مقابل یک انسان معمولی نشسته اید و در حال یک مکالمه معمولی روز مره هستید. این کار به شما کمک می کند که اگر استرسی هم دارید از بین برود.

با این حال شما باید بدانید که بایستی همه مدارک استنادی خود را آماده همراهتان داشته باشید و این مدارک را در یک پوشه و فولدری که به شما اجازه لیبل گذاری و مرتب سازی را می دهد نگهداری کنید که هر مدرکی که افسر خواست بلافاصله بتوانید ارائه دهید. البته اگر لازم شد می توانید توضیحی هم درباره مدرک مورد نظر بدهید.

خب اگر آماده اید به سراغ برگ تقلب شما برای سوالات مصاحبه سفارت آمریکا برویم ، سوالاتی که در این قبیل مصاحبه ها مطرح می شوند از این قبیل هستند:

سوالات مصاحبه سفارت آمریکا (ویزاهای B1 و B2)

هدف شما برای سفر به آمریکا چیست؟

این یک سوال معمولی برای فتح باب و شروع مکالمه است. جواب این سوال را فقط در دو یا سه جمله کوتاه که دقیقا منظور شما را از سفر مسخص می کند ، بدهید. این پاسخ ها می توانند یکی از موارد زیر باشند، فقط صداقت را در پاسخ دادن در نظر داشته باشید:

  • من برای بک موضوع کاری به آمریکا می روم تا در خصوص یک قرارداد صحبت کنم.
  • من برای ملاقات با مادرم که در آمریکا زندگی می کند به آمریکا سفر می کنم.
  • من با هدف درمان یک بیماری به آمریکا می روم.
  • من برای دیدن عمه ام که از  آخرین ملاقات ما خیلی میگذرد به آمریکا می روم. او سالهاست که از من برای این سفر دعوت می کند و بعد از این همه مدت من الان فرصت این سفر را پیدا کرده ام.
  • من برای دیدن جاذبه های توریستی آمریکا به این سفر می روم. من مدت هاست که برای این مسافرت در حال پس انداز هستم.
  • من برای شرکت در یک کنفرانس یا دوره آموزشی یا سمینار به آمریکا سفر می کنم.
بیشتر بدانید!
مهاجرت تحصیلی به آمریکا (گام به گام 2023)

به این سوال به صورت کوتاه و مشخص پاسخ دهید. زمانی که شما با افسر کنسولی دارید کوتاه است و به این خاطر باید حداکثر استفاده را داشته باشید و نکات مهم را منتقل کنید.

آیا قبلا به آمریکا سفر کرده اید؟

از جمله سوالات مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا در خصوص سابقه سفر شما به این کشور در گذشته است. بسیار مهم است که شما پاسخ این سوال را به صورت صادقانه بدهید. اگر قبلا به آمریکا سفر کرده اید لیستی از دلایل این سفر ارائه دهید و در خصوص آنها توضیح بدهید. مثلا گردشگری ، آموزش ، اهداف درمانی و …

حتی اگر در آمریکا دوستی دارید که یک بار یا دو باره او را دیده اید این موضوع را به افسر کنسولی بگویید نگذارید او بعدا خودش در خصوص موضوع مطلع شود.

نگرانی سفارت آمریکا این است که شما دلیلی برای ماندن و برنگشتن از آمریکا داشته باشید و این موضوع را از آنها مخفی کنید. بنابراین اگر دوستی یا فامیلی در آمریکا دارید که قبلا به دیدار او رفته اید حتما به این موضوع اشاره کنید. اگر این اطلاعات را مخفی کنید ، وضعیت شما مشکوک می شود.

آیا دوستی یا فامیلی دارید که در آمریکا زندگی کند؟

یکی از سوالات مصاحبه ویزای آمریکا در خصوص بستگان و آشنایان شما در آمریکاست. اگر دوست و آشنا یا فامیلی در آمریکا دارید ، حتی اگر او را ندیده اید یا اینکه در این سفر هم قصد ملاقات با او را ندارید ، به افسر کنسولی اطلاع دهید.

تلاش کنید که آدرس محل اقامت و تلفن تماس بستگان خود را با افسر به اشتراک بگذارید. همچنین درباره کسب و کار آنها و وضعیت اشتغال شان توضیح دهید. به همین خاطر از قبل با بستگان خود در آمریکا تماس بگیرید و این اطلاعات را به صورت دقیق از آنها بگیرید.

سوالات مصاحبه سفارت آمریکا (ویزاهای B1 و B2)

بعد از رسیدن به آمریکا کجا اقامت خواهید کرد؟

محل اقامت شما مورد بعدی در لیست سوالات مصاحبه ویزای آمریکا خواهد بود. اگر برای این منظور یک هتل رزرو کرده اید اطلاعات رزرو را ارائه دهید و حتما یادتان باشد که توضیح دهید که چرا این هتل را انتخاب کرده اید.

اگر هم قرار است پیش بستگان ، دوستان یا آشنایان بمانید دعوت نامه ای که این عزیزان برای شما ارسال کرده اند را ارائه بدهید. این دعوت نامه باید حاوی مشخصات و آدرسی که قرار است در مدت اقامتتان آنجا بمانید ، باشد.

چرا می خواهید در این زمان مشخص به آمریکا سفر کنید؟

اگر شما برای ویزای B1 اقدام می کنید ، برای شخص مصاحبه کننده بسیار راحت تر است تا دلایل شما را قبول کند. به این دلیل که اگر برای ویزای B1 مسافرت می کنید دلیل محکم تری برای حضور در آمریکا دارید (مثل کنفرانس ، دوره آموزشی و …)

در هر صورت در پاسخ به این سوال می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • فقط در این بازه زمانی می توانم از کارم مرخصی بگیرم و به آمریکا سفر کنم
  • بستگان یا آشنایان من فقط در این برهه زمانی فضای میزبانی از من را در خانه خود دارند.
  • وضعیت بیماری من وخیم تر شده است و فقط در این زمان است که باید برای درمان هر چه سریع تر اقدام کنم.
  • کنفرانسی که در آن شرکت می کنم در این بازه زمانی است.

چه مدت قصد دارید در آمریکا بمانید؟

یک ماه ، دو هفته یا دو روز…. فقط زمانی را بدهید که قصد دارید واقعا در آمریکا بمانید. البته این سوال فقط مقدمه سوالات دیگری است که قرار است پرسیده شود. مقام کنسولی از قبل همه اطلاعات را در فرم اپلیکیشن شما در دست دارد و از طریق طرح این سوال تلاش دارد که به سوالات بعدی برسد.

بیشتر بدانید!
اقامت بدون ویزا در ایالات میکرونزی

چرا اینقدر طولانی می خوهید در آمریکا بمانید ، آیا نمی توانید کمتر بمانید؟

این سوال معمولا در ویزا های بلند مدت و بیشتر از 6 ماه مطرح می شود. برای پاسخ دادن به این سوال آمادگی کامل داشته باشید و به طور کامل توضیح دهید که چرا الان و در این زمان قصد این مسافرت را دارید.

همراهان شما در سفر به آمریکا چه کسانی هستند؟

سوال بعدی در لیست سوالات مصاحبه ویزای آمریکا ، موضوع کسانی هستند که شما را در این سفر همراهی خواهند کرد. اگر تنها سفر می کنید این موضوع را به آفیسر اطلاع دهید.

اگر همراه یا همراهانی دارید هویت آنها و نسبت خودتان را توضیح دهید و بگویید که در این سفر شما به طور کامل اسپانسر آنها هستید و از لحاظ مالی این سفر را برای آنها تامین خواهید کرد.

آیا بلیط رفت و برگشت خود را گرفته اید؟

طرح این سوال البته بستگی به موقعیت و اپلیکیشن شما دارد. اگر بلیط های هواپیمای رفت و برگشت خود را رزرو کرده اید ، اسناد و مدارک مربوطه را ارائه دهید.

هزینه های سفر به آمریکافکر می کنید اقامت و سفر شما به آمریکا چقدر هزینه خواهد داشت؟

یک لیست هزینه برای مدت اقامتتان در آمریکا تهیه کنید و همراهتان داشته باشید. هر روز از اقامت را قرار است چه کارهایی بکنید و این امور چقدر هزینه خواهد داشت؟

این موضوع این تفکر را در ذهن افسر مصاحبه کننده ایجاد خواهد کرد که شما دقیقا می دانید که چه کاری دارید انجا می دهید و از همه ابعاد آن اطلاع کافی دارید. در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ما لیست دقیقی از مخارج پیش رو برای موکلین تنظیم می کنیم.

کسب و کار شما چیست و چقدر درآمد دارید؟

در خصوص کسب و کارتان و میزان درآمد خود در این شغل با مصاحبه کننده صحبت کنید. به طور معمول چه کارهایی انجام می دهید، چه مدت است که به این کار مشغولید. درباره محل کارتان و نام آن بیشتر صحبت کنید.

به افسر کنسولی بگویید که برای انجام این کار معمولا چقدر درآمد دارید. اگر علاوه بر شغلتان از جای دیگری مثل اجاره ، سود بانکی و … درآمد دارید درباره آن با افسر کنسولی صحبت کنید.

چطور سفر خود را تامین مالی می کنید؟ چه کسی اسپانسر شماست؟

این سوالی است که با این هدف پرسیده می شود که مشخص شود شما از چه طریقی سفر به آمریکا را تامین خواهید کرد. در این مسیر نیاز هست که شما یک تمکن مالی از حساب بانکی تان و سایر مدارک مالی ارائه دهید.

به این سوال به صورت مشخص و واضح پاسخ دهید. اگر قرار است خودتان مخارج سفر را تامین کنید ، اسناد و مدارک مربوط به همه درآمد ها و سپرده هایی که دارید را ارائه دهید.

اگر هم کسی قرار است اسپانسر شما در این سفر باشد این نکته و رابطه خودتان را با این فرد توضیح دهید. درآمد اسپانسر و وضعیت مالی او را توضیح دهید و نشان دهید که این فرد از پس تامین مخارج شما در آمریکا و در حین این سفر بر می آید.

اگر احساس کردید که فرد مصاحبه کننده فضای بیشتری برای صحبت در اختیار شما قرار می دهد در خصوص شغل اسپانسر خود و بقیه جزئیاتی که ممکن است به موضوع کمک کند، صحبت کنید. مصاحبه کننده باید مطمئن شود که ارتباط و نسبت محکمی بین شما و اسپانسر تان وجود دارد.رابطه ای که باعث شده است این شخص مخارج سفر شما را بر عهده بگیرد.

متاهل هستید یا مجرد؟ آیا فرزند دارید؟ آیا حیوان خانگی دارید؟ در نبود شما چه کسی از آنها مراقبت می کند؟

افسر کنسولی می خواهد بداند که آیا شما کسی را در ایران تنها می گذارید یا خیر. به چه کسی شما در ایران تعهد دارید و چه کسی انگیزه برگشت شما به ایران خواهد بود؟

بیشتر بدانید!
مهاجرت به آمریکا با پاسپورت ترکیه

اگر فرزند یا حیوان خانگی دارید توضیح دهید که وقتی در سفر هستید چه کسی از آنها مراقبت خواهد کرد و رابطه شما با این شخص چیست. این سوال را هم دست کم نگیرید چرا که در بین سوالات مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا اهمیت زیادی دارد.

اثبات انگیزه بازگشت به خانه

چه کسی از منزل ، املاک ، فرزندان و حیوانات خانگی شما مراقبت خواهد کرد؟

شما باید هویت فرد یا افرادی که در نبود شما از منزل ، املاک ، فرزندان و حیوانات خانگی شما مراقب خواهد کرد را مشخص کنید. حتی اگر این افراد استخدام شده اند تا این کار را انجام دهند این موضوع را توضیح بدهید. این سوال ممکن است زیاد مهم به نظر نرسد اما در عمل از مهم ترین سوالات مصاحبه سفارت آمریکا قلمداد می شود.

اگر فرد یا افراد مراقبت کننده از بستگان شما هستند توضیح دهید که این افراد چگونه این مراقبت را انجام خواهند داد و اگر مشکلی در این امر داشته باشند چگونه می توانند با شما تماس بگیرند.

آیا شما به هر شکلی قصد دارید که در آمریکا بمانید؟

همه ما میدانیم که حتی اگر شما قصد ماندن در آمریکا را هم داشته باشید این موضوع را هرگز به افسر کنسولی نخواهید گفت! این سوال در بین سوالات مصاحبه سفارت آمریکا پرسیده می شود تا شما این فرصت را داشته باشید که به افسر اثبات کنید که چنین قصدی ندارید.

باید به این سوال بسیار قانع کننده پاسخ بدهید. به افسر قانع کننده ترین دلیلی که بازگشت شما به ایران قبل از اینکه ویزای شما منقضی شود را تبدیل به یک ضرورت می کند، توضیح دهید. نشان دهید که شما نقطه های اتصال بسیار قوی با کشورتان دارید و به هر شکلی که شده باید برگردید. مسائلی مثل همسر فرزند ، حیوان خانگی ، دوستان ، املاک و …

چطور می توانید من را قانع کنید که به کشورتان باز میگردید؟

آخرین موردی که ممکن است در زمره سوالات مصاحبه سفارت آمریکا باشد ، قانع کردن افسر کنسولی برای بازگشت است. همانطور که صحبت کردیم تلاش کنید که به مقام کنسولی اثبات کنید که بی برو برگرد شما باید به ایران برگردید! شما در این کشور موضوعاتی دارید که اگر برنگردید اصلا نمی شود! در خصوص مواردی که شما را به ایران متصل می کند و برگشتن را به یک باید تبدیل می کند صحبت کنید.

اثبات کنید که هیچ قصدی برای ماندن در آمریکا ندارید و دلیلی هم برای این کار ندارید. به مصاحبه کننده بگویید که در ایران نامزد ، همسر ، فرزند و یا والدین شما زندگی می کنند که چشم به راه بازگشت شما هستند.

لیست املاک خود را ارائه بدهید، قراردادهای در جریان خود در کسی و کار را مطرح کنید، دوستان و آشنایان خود را معرفی کنید و روابطتان با آنها را توضیح دهید. اگر قرارداد کاری با یک کارفرما دارید آن را ارائه بدهید. به طور کلی هر سندی که بازگشت شما را توجیه می کند همراه خود داشته باشید.

نتیجه بحث

همانطور که در سوالات مشاهده کردید ، محور اصلی سوالات مصاحبه ویزای آمریکا بر سه موضوع عمده می چرخد:

1- داشتن یک برنامه سفر مشخص

2- داشتن تمکن مالی برای تامین مخارج این سفر

3- داشتن دلیل قوی برای برگشت به ایران

اگر آمادگی کافی برای اثبات این سه موضوع داشته باشید می توانید امید داشته باشید که همه سوالات مصاحبه سفارت آمریکا را به خوبی پاسخ دهید و شانس موفقیت شما برای دریافت ویزای آمریکا بسیار بالا خواهد بود. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل خدمات رزرو وقت سفارت آمریکا در کشورهای مختلف را انجام می دهد. همچنین می توانید از مشاوره های وکیل متخصص بهره مند شوید و برای مصاحبه سفارت آمادگی کامل کسب کنید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟