منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

سپا چیست ؟!

سپا چیست، SEPA، سیستم پرداخت یکپارچه یورو، بانک آنلاین میلینیوم، پرداخت الکترونیکی
سپا چیست، SEPA، سیستم پرداخت یکپارچه یورو، بانک آنلاین میلینیوم، پرداخت الکترونیکی
در این مقاله به این سوال که سپا چیست پاسخ دهیم. تعریف SEPA می کنیم و ببینید این سیستم پرداخت یکپارچه یورو چه مزایایی دارد. آیا به صرف داشتن حساب در یکی از بانکهای اروپایی می توان تمام کارهای پرداخت الکترونیکی را انجام داد؟

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در دپارتمان بانکی  به این سوال که سپا چیست پاسخ دهیم. ابتدا SEPA را تعریف می کنیم. بعد از آن می خواهیم ببینیم این سیستم پرداخت یکپارچه یورو چه مزایایی دارد؟ آیا با داشتن حساب در بانک های اروپایی می توان تمام کارها را با پرداخت الکترونیکی انجام داد؟

سپا چیست ؟!

SEPA  مخفف عبارت (Single Euro Payments Area) به معنای سیستم پرداخت یکپارچه یورو ، در اتحادیه اروپا برای ساده تر کردن انتقال بانک ها در منطقه یورو است. در پاسخ به این سوال باید گفت در واقع SEPA  ابتکار عمل صنعت بانکداری اروپا است که توسط اتحادیه اروپا و ECB (بانک مرکزی اروپا) پشتیبانی می شود.

 

هدف از ایجاد سپا چیست ؟

ساده ترین و البته مهم ترین دلیل برای ایجاد سپا، ایجاد یک بازار بین المللی واحد در اروپاست. هدف از این سیستم پرداخت یکپارچه یورو توسعه ابزارهای مشترک مالی و حسابداری، توسعه استانداردهای بین المللی، توسعه روش ها و به طور کلی زیر ساخت ها برای تحریک و فعال کردن اقتصاد اروپاست. امیدواریم پاسخ قانع کننده ای به “هدف از ایجاد سپا ” داده باشیم. اگر هنوز متقاعد نشده اید، مقاله  افتتاح حساب بانکی در آلمان مطالب مفیدی ارائه می دهد.

 

مزایای کلی SEPA

این سیستم پرداخت یکپارچه یورو مزایای ویژه ای دارد که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

1-    SEPA  به شما امکان می دهد از یک حساب بانکی واحد برای پرداخت الکترونیکی به صورت یورو در منطقه SEPA استفاده کنید.

2-    قوانین و استانداردهای مشترک سپا ، انجام پرداخت الکترونیکی را موثرتر می کند.

بیشتر بدانید!
مهمترین بانکهای انگلیس و انواع حساب بانکی

3-    امنیت بالایی دارد، در راستای ارائه خدمات پرداخت، کاربرانش را به طور ویژه حمایت می کند. (تحت فرمان قانون 317/2009، 30 اکتبر)

4-    راه حل های نوآورانه برای پرداخت الکترونیکی دارد ، مانند تلفن همراه یا پرداخت آنلاین و صدور صورت حساب الکترونیکی.

 

 

مزایای اختصاصی سپا در بانک آنلاین میلینیوم : انتقال اعتبار

با فرض آگاهی به شما اینکه سپا چیست به شما می گوییم، شما با افتتاح حساب در بانک آنلاین میلینیوم می توانید از مزایای خاص SEPA بهره مند شوید. شما باید کدهای BIC و IBAN  را برای انتقال اعتبار SEPA ارائه دهید که این حساب این اطلاعات را به شما می دهد. علاوه بر تمام عملیاتی که شما در حال حاضر می توانید انجام دهید، SEPA به شما اجازه می دهد حقوق خود را به حساب میلینیوم BCP  خود انتقال دهید، حتی اگر در خارج از کشور کار کنید.

 

 

پرداخت الکترونیکی و مستقیم بدهی هایتان

با داشتن حساب در بانک آنلاین میلینیوم می توانید بدهی هایتان را به طور مستقیم پرداخت کنید. همچنین شما در حال حاضر می توانید اشتراک خود را از یک نسخه خارجی (روزنامه یا مجله) و یا خدمات اقامت خارجی خود را با پرداخت مستقیم SEPA انجام دهید.

 

معامله های ایمن با کارت های پرداخت

وقتی از بانک آنلاین میلینیوم استفاده می کنید به شما کارت های پرداخت متنوعی می دهد. هنگام استفاده از کارت پرداخت، همیشه باید کد شخصی (PIN) خود را برای تأیید عملیات وارد کنید. با استفاده از PIN ها معامله ها به صورت ایمن تایید می شوند.

بیشتر بدانید!
معتبر ترین بانکهای کشور پرتغال

 

پوشش منطقه ای سپا

SEPA شامل 34 کشور است:

از سال 2018، SEPA شامل 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و چهار کشور عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا (ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) و آندورا، موناکو و سن مارینو است.

 

میزان موفقیت سیستم پرداخت یکپارچه یورو :

 این روش از سال 2008 در اروپا آغاز شد و هم اکنون در کل اروپا گسترش یافته است. به طوریکه همه بانک ها در کل اروپا با این سیستم کار می کنند. بانک مرکزی اروپا SEPA را به عنوان یک عنصر ضروری برای پیشبرد قابلیت استفاده و بلوغ یورو در نظر می گیرد. و هر چند سال یکبار میزان موفقیت این طرح را بررسی می کند.

در سال 2014، 99.4 درصد از انتقال اعتبار، 99.9 درصد از بدهی مستقیم و 79.2 درصد از اعتبار کارت های پرداخت به منطقه SEPA انتقال داده شده است.بنابراین شما با علم بر اینکه سپا چه چیزی است می توانید با استفاده از این سیستم پرداخت یکپارچه یورو ، تمامی کارهای خود را با پرداخت الکترونیکی انجام دهید.

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل افتخار دارد برای بهره مندی شما عزیزان از ویژگی های طرح SEPA با افتتاح حساب در بانک میلینیوم پرتغال و سایر بانکهای اروپایی راه را هموارتر کند.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟