منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شرایط تاسیس شرکت در کشورهای عربی

شرایط تاسیس شرکت در کشورهای عربی،  تاسیس شرکت در امارات، شرایط تاسیس شرکت در کویت، راه اندازی شرکت در قطر، تاسیس شرکت در بحرین
شرایط تاسیس شرکت در کشورهای عربی،  تاسیس شرکت در امارات، شرایط تاسیس شرکت در کویت، راه اندازی شرکت در قطر، تاسیس شرکت در بحرین
هر یک ار کشورهای عربی بنا به ذخایر و دارایی هایی که دارند زمینه ای برای انواع فعالیت های تجاری، بازرگانی، اقتصادی و مالی هستند از جمله کشورهای امارات، کویت و قطر، که تاسیس انواع شرکت در این کشورها نیاز به ارائه مدارک، اسناد مرتبط و هزینه های خاص خود را دارد از جمله مشخصات و سوابق اعضای شرکت ولی برای راه اندازی هر نوع شرکت در کشورهای عربی نیاز به افتتاح حساب بانکی بین المللی می باشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

شرایط تاسیس شرکت در کشورهای عربی موضوعی است که موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا پیرامون آن به تاسیس شرکت در امارات پرداخته و همچنین به شرایط تاسیس شرکت در کویت نیز اشاره دارد، علاوه بر آن عنوان می شود که سرمایه گذاران، تجار و کارآفرینان بین المللی می توانند با راه اندازی شرکت در قطر یا تاسیس شرکت در بحرین به فرصت های بسیار مناسبی برای فعالیت های تجاری و اقتصادی خود دست پیدا نمایند.

 

شرایط تاسیس شرکت در کشورهای عربی

کشورهای عربی با انواع فعالیت های تجاری و بازرگانی بستری مناسب برای تجار، کارآفرینان و سرمایه گذاران بین المللی هستند که شرایط تاسیس شرکت در کشورهای عربی بستگی به کشور و نوع فعالیت کاری در قالب تاسیس شرکت دارد و برای دریافت انواع مجوز و تاییدیه های مرتبط باید به مراکز خاص آن مراجعه شود از جمله شهرداری ها و دپارتمان های تجاری و وزارت بازرگانی.

برخی از کشورهای عربی عبارتند از: عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، قطر، کویت، عراق، تونس، مصر، اردن، لبنان، یمن و سوریه که هر کدام با توجه به منابع، ذخایر، فرصت های اقتصادی و مالی و امکانات و ظرفیت های شان ،انواع شرکت را می توان در این کشورها تاسیس نمود و البته که ثبت و راه اندازی شرکت خارجی در کشورهای عربی تابع قوانین و مقررات ثبت شرکت ها در هر کشور می باشد.

 

تاسیس شرکت در امارات

کشور امارات متحده عربی در میان دیگر کشورهای عربی از اقتصاد شاخصی برخوردار است و ثبت انواع شرکت در این کشور بخصوص شهر دبی و مناطق آزاد تجاری آن مزایای بسیاری برای سرمایه گذاران، تجار و تولید کنندگان دارد. ثبت شرکت در دبی بسیار آسان و سریع انجام میشود که انواع متنوعی هم دارد مانند شرکت های آنشور و آفشور، اما تاسیس شرکت در مناطق آزاد دبی نزد کارآفرینان بین المللی طرفداران بیشتری دارد. روند تاسیس شرکت در امارات با پشت سر گذاشتن این مراحل توضیح داده میشود:

  • انتخاب نوع فعالیت تجاری، اگر در مناطق آزاد تجاری این کشور قصد ثبت شرکت دارید باید بدانید در این مناطق مجاز به انجام برخی فعالیت های تجاری هستید.
  • انتخاب نام شرکت و آماده نمودن اسناد مرتبط
  • ثبت نام و نوع فعالیت شرکت
  • دریافت مجوزها و گواهینامه لازم
  • دریافت ویزای مرتبط
بیشتر بدانید!
ثبت شعبه شرکتهای خارجی در ایران

راه اندازی هر نوع شرکت در کشور امارات نیاز به دریافت مجوز و گواهینامه از مراکز مرتبط دارد.

 

تاسیس شرکت در امارات

 

شرایط تاسیس شرکت در کویت

 کویت رتبه چهارم جهانی را در دنیا از لحاظ درآمد و سرمایه دارد و همچنین در میان کشورهای خلیج فارس دارای مقام دوم درآمد سرانه می باشد لذا شرایط کسب و کار در کویت بسیار مناسب بوده  و بستری مناسب برای راه اندازی انواع شرکت می باشد که به همین دلیل از شرایط تاسیس شرکت در کویت به انجام مراحل ذیل اشاره می نماییم.

  • ارائه درخواست ثبت شرکت به وزارت بازرگانی کویت که یک روز طول می کشد.
  • انتخاب نام شرکت و ارسال درخواست به واحد ثبت بازرگانی که این مرحله هم یک روز زمان لازم دارد
  • اخذ گواهینامه از دپارتمان رسمی امور تجاری (DOP) برای ارائه به بانک، گواهی از تحقیقات کیفری و گواهی از دپارتمان شهرداری کویت که طی یک روز انجام میشود.
  • سپردن ودیعه سرمایه در بانک
  • کنترل سوابق کیفری شرکاء و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که این مرحله دو روز زمان می برد.
  • بازرسی دارائی های شرکت توسط شهرداری که این کار 7 روز زمان می برد.
  • دریافت اساسنامه شرکت از DOP
  • امضای اساسنامه در دفتر خانه رسمی که انجام آن یک روز کاری زمان لازم دارد و حدود 20 دینار کویت هزینه دارد.

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه یکی از مدارک و شرایط راه اندازی شرکت در کویت می باشد، علاوه بر آن پیشنهاد می شود برای مهاجرت به کویت حتما با یک وکیل معتمد مهاجرت به کویت مشاوره و گفتگو داشته باشید.

بیشتر بدانید!
هزینه های ثبت شرکت در ترکیه

 

راه اندازی شرکت در قطر

قطر کشوری در آسیای غربی و سومین کشور بزرگ دنیاست که دارای ذخایر نفتی و گاز می باشد و توسعه اقتصادی قابل توجه ای هم دارد همچنین تاسیس شرکت در قطر از جمله شرکت های تابعه باید توسط وزارت اقتصاد و بازرگانی این کشور تایید شود و تاسیس یک دفتر شعبه در قطر نیز مشمول پرداخت مالیات می شود.

مجوز راه اندازی شرکت در قطر و مجوز تجاری توسط شهرداری های این کشور صادر می شود که شرکت LLC از متداول ترین نوع شرکت در قطر بوده که مراحل ثبت آن حدود 2 هفته طول می کشد، البته برای تشکیل و ثبت شرکت در قطر نیاز به حساب بانکی دارید لذا بدین جهت می بایست در یکی از بانکهای قطر افتتاح حساب بانکی نمایید، علاوه بر آن سرمایه گذاران بین المللی برای افتتاح حساب بانکی بین المللی باید پاسپورت معتبر و اسناد تشکیل شرکت را به بانک ارائه نمایند همچنین باید در نظر داشته باشید که تشکیل شرکت و یا راه اندازی شعبه ای از یک شرکت در قطر مشمول پرداخت مالیات نیز می باشد.

راه اندازی شرکت در قطر

تاسیس شرکت در بحرین

تاسیس شرکت در بحرین باید بر اساس نیازهای مختلف این کشور باشد تا تاییدیه جهت ثبت شرکت داده شود که در ابتدا می بایست به مرکز سرمایه گذاران بحرین (BIC) فرم درخواست ثبت شرکت را ارائه و هزینه های دریافت تاییدیه را نیز پرداخت نمایید، مراحل ثبت شرکت در این کشور 1 تا 5 روز کاری طول می کشد.

قرارداد اجاره دفتر کار یکی از مدارکی است که جهت ثبت شرکت در بحرین باید ارائه شود که با توجه به شرایط اقتصادی قطر بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذاران با ثبت شرکت در این کشور به فرصت های بسیار عالی کاری می رسند، شرکت های سهامداری یکی از انواع شرکت در بحرین هستند که راه اندازی و تاسیس شرکت در بحرین می تواند در قالب انواع شرکت های سهامداری یا شرکت های مسئولیت محدود باشد.

بیشتر بدانید!
نقش مشاور حقوقی در ثبت شرکت خارجی

 

راه اندازی شرکت در کشورهای عربی

هر یک از کشورهای عربی بنا به ذخایر و دارایی هایی که دارند زمینه ای برای انواع فعالیت های تجاری، بازرگانی، اقتصادی و مالی هستند از جمله کشورهای امارات، کویت و قطر، که تاسیس انواع شرکت در این کشورها نیاز به ارائه مدارک، اسناد مرتبط و هزینه های خاص خود را دارد از جمله مشخصات و سوابق اعضای شرکت ولی برای راه اندازی هر نوع شرکت در کشورهای عربی نیاز به افتتاح حساب بانکی بین المللی می باشد.

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با دیگر همکاران کارآمد خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی بین المللی را ارائه و تکمیل می نماید.

و چنانچه شما علاقمندان گرامی در خصوص موضوع شرایط ثبت شرکت در کشورهای عربی جزئیات بیشتری نیاز داشتید می توانید به انتخاب خود ارتباط ویدئو کال یا مشاوره حضوری با وکیل مرتبط با امر خود داشته باشید و در ضمن از اینکه مقالات گردآوری شده ما را دنبال می کنید کمال تشکر و سپاس را داریم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟