منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شرایط خرید ملک اسپانیا توسط خارجیان

این بار موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون موضوع  خرید ملک در اسپانیا  گفتگو می کند. همچنین به شرایط خرید املاک و مستغلات در اسپانیا توسط خارجی می پردازد. در خصوص چگونگی خرید قانونی ،ایمن و سریع  ملک در اسپانیا  برای خارجی ها نکاتی عنوان می گردد. خرید خانه در اسپانیا برای خارجی ها باید طبق قوانین خرید و فروش ملک در اسپانیا باشد. به چگونگی اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک نیز اشاره ای می نماییم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

این بار موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون موضوع خرید املاک در اسپانیا صحبت کرده و به شرایط خرید ملک اسپانیا توسط خارجیان می پردازد. همچنین در خصوص چگونگی خرید قانونی، ایمن و سریع  ملک در اسپانیا برای خارجی ها نکاتی را عنوان کرده و از آنجایی که خرید خانه در اسپانیا برای خارجی ها باید طبق قوانین خرید و فروش ملک در اسپانیا باشد اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک را به طور مفصل شرح خواهند داد.

 

خرید املاک در اسپانیا توسط خارجی

 خانه دار شدن در اسپانیا و زندگی در این کشور ایده آل بسیاری از مهاجران بین المللی می باشد. آب و هوای مناسب و زیبایی های این کشور، با مردمی مهربان و میهمان نواز جذابیت های این کشور را صد چندان نموده است . لذا جهت خرید املاک و مستغلات در این کشور باید موارد قانونی را رعایت کرد تا خریدی مطمئن و ایمن داشته باشیم.

اگر به عنوان یک خارجی و غیر مقیم در اسپانیا  قصد خرید املاک داشته، ولی  از مراحل قانونی خرید مطمئن نیستید، توضیحاتی در این رابطه  ارائه می گردد. خرید ملک یک نوع سرمایه گذاری می باشد.  خارجی ها جهت خرید ملک باید شرایط قانونی و ایمنی خرید را در نظر  داشته باشند. شرایط خرید املاک اسپانیا ، امکان کسب و کار را نیز به وی می دهد. یک شهروند خارجی و غیر مقیم کشور اسپانیا می تواند با خرید املاک، به استخدام و یا کارآفرینی در این کشور برسد.

 

اهمیت کد NIE برای افتتاح حساب بانکی

شرایط خرید ملک در اسپانیا توسط خارجیان و غیر مقیم، باید با دقت عمل بیشتری انجام شود. زیرا برخی خارجی ها از قوانین و مقررات خرید و فروش ملک اطلاعات کافی ندارند. پیشنهاد می شود  قبل از اینکه به دنبال خرید ملک باشید، در یک دفتر مالیاتی کشور اسپانیا برای دریافت کد (NIE) به عنوان یک فرد خارجی  و غیر مقیم ثبت نام نمائید.

این کد شماره شناسایی مالیاتی می باشد. دفتر اسناد رسمی اسپانیا به منظور خرید و فروش املاک به این کد نیاز دارد. سپس با کد(NIE) اقدام به افتتاح حساب بانکی نمائید . با حساب بانکی باید هزینه های ملک و مالیات را طبق قوانین اسپانیا پرداخت کنید. دریافت کد (NIE) برای خرید املاک در کشور اسپانیا توسط یک خارجی از ضروریات می باشد.

بیشتر بدانید!
افزایش مبلغ گلدن ویزای یونان به 500 هزار یورو

 

خرید خانه در اسپانیا

با پیدا کردن خانه مورد نظرتان و با پیروی از قوانین خرید خانه در اسپانیا، به رویاهایتان تحقق بخشید. از صحت معامله خود برای خرید خانه مطمئن شوید. در خصوص مالکیت ملک در ثبت املاک اسپانیا  (nota simple) تحقیق و بررسی نمائید. از ثبت املاک یک سندی را درخواست کنید که گواهی دهد تمامی بدهی ها، مانند وام ها و مالیات ملک مورد نظر پرداخت شده است .

همچنین هزینه های ملک مرتبط با اتحادیه مستاجرین پرداخت شده باشد. برای اطلاع بیشتر درباره ی هزینه خرید ملک در اسپانبا به لینک مراجعه نمایید و هنگام خرید توجه کنید ملک هیچ بدهی از طرف مالک یا مستاجر نداشته باشد. به تاریخ این پرداخت ها هم توجه کنید که به روز باشند. طبق قوانین خرید و فروش املاک در اسپانیا، کلیه بدهی های ملک ، هنگام فروش به خریدار ملک منتقل و واگذار می شود.

مرحله بعدی انعقاد قرارداد سپرده می باشد. بدین معنی که 10 درصد از ارزش خرید ملک به عنوان ودیعه در نظر گرفته می شود. این ودیعه و سپرده به منظور پشتوانه و جلوگیری از عدم فروش توسط فروشنده می باشد. چنانچه فروشنده بعد از قرارداد سپرده،تصمیم به مسدود نمودن مبلغ سپرده و قرارداد داشته باشد، طبق قوانین کیفری و مجازات فی مابین، فروشنده  ملک جریمه خواهد شد. هنگام خرید خانه در اسپانیا مراقب باشید، بدهی های قبلی به عهده شما نباشد.

شرایط خرید ملک اسپانیا توسط خارجیان، خرید ملک در اسپانیا، خرید خانه در اسپانیا، اقامت استرالیا از طریق خرید ملک

 

خرید ملک در اسپانیا

 خرید ملک در اسپانیا می تواند مسکونی و یا  تجاری باشد. اگر خرید ملک با رعایت نکات قانونی باشد، از ضرر و زیان طرفین جلوگیری می شود.  ممکن است خرید ملک به منظور کاربری اداری و تجاری باشد. اگر سرمایه گذار قصد تاسیس یک شرکت در اسپانیا را داشته، باید ملک اداری و تجاری خریداری کند . جهت تکمیل پروسه خرید ملک ، بایستی سند یا قباله  فروش را از دفتر اسناد رسمی املاک اسپانیا درخواست نمود.

بیشتر بدانید!
گلدن ویزای اسپانیا و شرایط دریافت آن

این سند، مالکیت و جزئیات انتقال ملک  را  به خریدار طبق قرارداد فی مابین عنوان می نماید. این سند و قباله باید حاکی از این باشد که فروش ملک هیچ بدهی یا تعهد پرداختی برای خریدار نداشته باشد. چنانچه به هر دلیلی نتوانید سند فروش را دریافت و ارائه دهید، می توانید با وکالتنامه ای، وکیلی را به عنوان نماینده قانونی خود معرفی نموده  تا کلیه امور مرتبط را انجام دهد.

 

هزینه های مالیات و انتقال ملک در اسپانیا

شرایط خرید ملک در اسپانیا توسط خارجیان و غیر مقیم ها بهتر است با مشاوره یک وکیل قانونی صورت گیرد. با کمک وکیل می توان از درستی و صحت مراحل خرید اطمینان پیدا کرد. از جمله پرداخت مالیات ها و هزینه های مرتبط با خرید ملک . این هزینه ها شامل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و مالیات بر انتقال ملک می باشد.

معمولا 10 درصد و یا بین 5 تا 10 درصد از قیمت خرید بنا به محل قرار گرفتن ملک، از هزینه های انتقال می باشد. هزینه کارمزد تمبر نیز باید در نظر گرفته شود. مرحله پایانی این است که ملک  خود را  در ثبت زمین اسپانیا Spanish land registry ، ثبت و درج نمائید. تا بتوانید اثبات کنید که مالک قانونی و حقیقی این ملک،  شما هستید.

اگر بنا به هر علتی نتوانید در ثبت زمین اسپانیا ، خرید خود را ثبت کنید، کافی است که با وکالتنامه ای، وکیل قانونی خود را به عنوان نماینده تان معرفی کنید. تا از طرف شما کارهای لازم را انجام دهد. دریافت اقامت  کشور اسپانیا با خرید ملک و مستغلات با واجد شرایط بودن برخی الزامات، امکان پذیر است.

شرایط خرید ملک اسپانیا توسط خارجیان، خرید ملک در اسپانیا، خرید خانه در اسپانیا، اقامت استرالیا از طریق خرید ملک

 

فرم اظهار Cadastre چیست ؟

پس از دریافت سند یا قباله فروش از دفتر ثبت رسمی املاک و مستغلات اسپانیا، دو ماه فرصت داریم که فرم اظهارنامه کاداستر Cadastre را پر کنیم. این فرم اطلاعات جامعی از نقشه زمین، متراژ، عرض و طول، مرز و حدود زمین ، نمودار، جداول، و طرح و نوع زمین می باشد. سپس باید این اظهاریه به  شورای کاربری  ثبت اراضی شهری یا شورای اقتصادی ارسال شود. این سند و اظهاریه مالکیت شما را تضمین می کند.

بیشتر بدانید!
راهنمای جامع خرید ملک در اسپانیا در 2022

با این سند حق اجاره دادن ملک خود را دارید. موقعیت جغرافیایی و محل قرار گرفتن ملک شما در این سند محرز و مسلم می شود. ملک شما در سایت الکترونیکی  Cadastral Electronic Site (SEC) ثبت و درج می گردد. خرید ملک با انجام و تکمیل این مراحل قانونی و ثبت می گردد. شرایط خرید ملک اسپانیا توسط خارجیان باید با احتیاط و رعایت قوانین شهری اسپانیا و با مشاوره وکیل قانونی صورت گیرد.

 

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

در خصوص اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، مباحث و مطالب بسیاری جود دارد. با این حال امکان دریافت اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک وجود دارد. در این خصوص به مطالب مطرح شده در مقاله  گلدن ویزای اسپانیا چیست و چه مزایایی دارد، مراجعه و دانسته های خود را تکمیل کنید. سرمایه گذاران با اختصاص مبلغ حداقل و حداکثری می توانند مبادرت به خرید ملک نمایند .سرمایه گذاری بر املاک و  خرید خانه در اسپانیا امکان کسب و کار در این کشور را آسان می نماید. همچنین با دریافت اقامت کشور اسپانیا با خرید ملک می توانید کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خرید ملک اسپانیا توسط خارجیان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به اسپانیا مطلع شوید و از طریق تماس با ما و یا فروشگاه اریکه عدل میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟