منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شرایط ویزای دانشجویی هلند

ویزای دانشجویی هلند
ویزای دانشجویی هلند
در این فرصت می خواهیم در مورد تحصیل در هلند و ویزای دانشجویی هلند صحبت کنیم. اگر میخواهید در مورد مجوز اقامت فارغ التحصیلان هلند ، نحوه مجوز اقامت تحصیلی هلند و دریافت مجوز اقامت دانشجویی هلند بیشتر بدانید با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید. دانشجویان خارجی می توانند درخواست اقامت دانشجویی را ارائه دهند که مدت زمان آن بر حسب دوره تحصیل به علاوه یک سال پس از آن تعیین خواهد شد و به عنوان ویزایی با هدف آشنایی بیشتر با موقعیت های کاری و یافتن شغل مناسب ، پس از فراغت از تحصیل تلقی می شود .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این فرصت می خواهیم در مورد تحصیل در هلند و ویزای دانشجویی هلند صحبت کنیم. اگر میخواهید در مورد مجوز اقامت فارغ التحصیلان هلند ، نحوه مجوز اقامت تحصیلی هلند و دریافت مجوز اقامت دانشجویی هلند بیشتر بدانید با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

دانشجویان خارجی می توانند درخواست اقامت دانشجویی را ارائه دهند که مدت زمان آن بر حسب دوره تحصیل به علاوه یک سال پس از آن تعیین خواهد شد و به عنوان ویزایی با هدف آشنایی بیشتر با موقعیت های کاری و یافتن شغل مناسب ، پس از فراغت از تحصیل تلقی می شود.

دانشجویان خارجی در صورتی که در بتوانند موافقت لازم را بر طبق برنامه های تحصیلی هلند در مقاطع تحصیلات تکمیلی دریافت نمایند ، واجد شرایط اخذ اقامت هلند در طول دوره تحصیل خواهند بود ، همچنین آن ها واجد این امتیاز خواهند بود که یک سال قبل از شروع دوره تحصیل ، به منظور فرآهم کردن مقدمات اولیه تحصیل در هلند اقامت داشته باشند ، علاوه بر این آن ها مجاز خواهند بود که یک سال پس از فراغت از تحصیل نیز با هدف جستجو برای کار مناسب در هلند اقامت داشته باشند .

در صورتی که قصد دارید به هلند نقل مکان کنید و به مدت بیش از سه ماه به تحصیل در این کشور بپردازید ، در ابتدا باید موقتا در دوره ای که مد نظر دارید موافقت لازم را اخذ نمایید ، با این حال باید عنوان داشت که برگزاری دوره آموزشی در صورتی میسر خواهد بود که از طرف متقاضی درخواست مقتضی برای دریافت مجوز اقامت دانشجویی هلند ارائه شده باشد.

 

ویزای دانشجویی هلند 

بنا بر ملیت هر فرد این امکان وجود دارد که برای ورود به هلند به مجوز اقامت موقت نیاز داشته باشد ، علاوه بر این برای اخذ مجوز اقامت در هلند و حضور در این کشور برای مدت زمانی بیش از سه ماه ،مجوز های لازم باید دریافت شود . از سال 2013 که سیستم آموزشی اسقرار یافته و به نوعی حامی افراد متقاضی شناخته می شود ، فرد می تواند هردو موضوع اقامت و تحصیل را در قالب یک درخواست ارائه نماید ، و با این روش وارد هلند شده و در آن اقامت داشته باشد .

 

 

شرایط لازم برای دریافت مجوز اقامت دانشجویی در هلند

در رابطه با این موضوع علاوه بر ارائه درخواست اصلی برای دریافت مجوز اقامت موقت ، فرد متقاضی باید تمام شرایط مورد نیاز و موثر دیگر را نیز دارا باشد ، با این حال موسسه آموزشی که از قبل درخواست خود را به آن ارائه نموده ممکن است مقررات خاص خود را نیز داشته باشد .

در هر صورت دانشجو باید اثبات کند که در طول دوره تحصیلی به لحاظ شرایط مالی توانایی لازم را برای تامین هزینه های اقامت در کشور هلند دارد .

 

آموزش دوره متوسطه و آموزش های فنی

فرد متقاضی باید مدرک ثبت نام یک دوره آموزشی کامل و تمام وقت را در یکی از موسسات آموزشی دوره متوسطه و یا فنی در هلند ، ارائه دهد و توانایی اثبات این موضوع را داشته باشد که دوره آموزشی مد نظر در کشور هلند انجام خواهد شد، برای مثال به این صورت نباشد که گذراندن دوره آموزشی در کشور محل سکونت متقاضی صورت بگیرد .

بیشتر بدانید!
دریافت اقامت دبی با خرید ملک 2022

علاوه بر مواردی که ذکر شد ، متقاضی باید حداقل دو معیار از موارد ذیل را داشته باشد :

  • فرد متقاضی ارتباط خانوادگی در هلند داشته باشد
  • فرد متقاضی توانایی صحبت کردن ، درک کردن ، خواندن و نوشتن به زبان هلندی را داشته باشد ( در مدارس یا دانشگاه ها این امکان وجود دارد که آزمونی در این باره اخذ نمایند و یا طی دوره آموزشی زبان را ضروری بدانند .)
  • افراد متقاضی ملیتی از کشور های سورینام ، اندونزی ، یا آفریقای جنوبی داشته باشند و در هنگام ارائه درخواست در آنجا زندگی کنند .

فرد متقاضی همچنین باید ثابت کند که با گذراندن دوره آموزشی می تواند تاثیر مثبتی را بر کشور محل اقامت و همچنین بازار کار ایجاد نماید ، با این در این مسیر مدارس و مراکز آموزشی می توانند راه مناسبی برای آزمایش اهداف مد نظر باشند .

 

تحصیلات تکمیلی و دانشگاه 

فرد متقاضی باید قبل از هر چیز تاییدیه ای که از یکی از دانشگاه های شناخته شده و مورد تایید هلند بر اساس دوره های تحصیلی و یا برنامه های آموزشی که نشان دهنده این است که فرد متقاضی به عنوان دانشجوی تمام وقت در آن مرکز آموزشی پذیرفته شده را ارائه نماید ، لازم به ذکر است که مرجع مربوطه می تواند کالج دانشگاهی و یا دانشگاه علوم کاربردی باشد .

فرد متقاضی همچنین باید درخواست مجوز اقامت دانشجویی را ارائه دهد و این در حالتی است که وی باید در یک برنامه آموزشی به منظور آمادگی برای حضور در مقطع تحصیلات تکمیلی یا دانشگاه ثبت نام کرده باشد. باید توجه داشت که فرد متقاضی مجاز خواهد بود که یکسال قبل از شروع دوره تحصیلات تکمیلی به منظور تدارک اقدامات اولیه و یا آزمون ورودی به هلند وارد شود و این یک سال به دوره اقامت فرد برای مجوزی که صادر شده اضافه خواهد شد.

علاوه بر این موارد در صورتی که هر یک از موسسات آموزشی الزامات و مقررات به خصوصی را برای پذیرش  دانشجویان خارجی در دوره ها داشته باشند باید به صورت کامل رعایت گردد ، به عنوان مثال فرد متقاضی باید اثبات نماید که دانش کافی در ارتباط با زبان هلندی را دارد یا اینکه برنامه تحصیلی را تغییر دهد .

 

چگونگی ارائه درخواست مجوز دانشجویی هلند 

فرد متقاضی قبل از هرکاری باید درخواست خود را به موسسات آموزشی ارائه دهد ، بنابراین نیاز مهمی به برقراری ارتباط به منظور اطلاع از جزئیات این پروسه وجود دارد ، با این حال ذیلا بخشی از مقررات عمومی برای کمک به متقاضیان، با هدف فرآهم نمودن اقدامات اولیه درخواست ارائه می شود .

بیشتر بدانید!
زندگی در استکهلم سوئد چه ویژگی هایی دارد؟

مدارک 

مدرک مهمی که برای موسسات آموزشی مورد نیاز است کپی گواهی شده از پاسپورت یا کارت شناسایی و مدارک لازم است ، همه مدارک نیازمند این است که به زبان هلندی،انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی باشد .

هزینه ها 

در حال حاضر هزینه های غیر قابل بازگشت 311 یورو می باشد که برای صدور مجوز اقامت با هدف تحصیل در هلند لازم و ضروری است ، این هزینه ها برای هر دو سال یکبار در نظر گرفته شده اند و در اواسط هرسال نیز مورد تغییر قرار می گیرند .

همچنین ممکن است هزینه هایی به منظور گواهی و ترجمه مدارک ، در کشور محل اقامت فرد متقاضی وجود داشته باشد .

زمانبندی 

در صورتی که موسسه آموزشی به عنوان مجموعه پشتیبان شناخته شده باشد ، این امکان فرآهم است که تصمیم مقتضی در این باره پس از گذشت دو هفته از ارائه درخواست ، پاسخ داده شود .

 

کار کردن دانشجویان هلند 

با داشتن این مجوز افراد متقاضی اجازه کار کردن را در ساعات محدودی دارند که بر این اساس است :

  • حداکثر 10 ساعت در هفته ، یا
  • کار کردن در بازه های زمانی فصلی شامل ماه های ژوئن-جولای و آگوست

در هر دو صورت کارفرمای شخق متقاضی باید مجوز کار برای وی دریافت نماید مگر اینکه شخص متقاضی از شهروندان ژاپن باشد .

اگر متقاضی به عنوان اینترن در بخشی از دوره تحصیلی مشغول به کار شود ، کارفرما الزامی به اخذ مجوز کار برای او ندارد اما نیاز است که در توافق نامه منعقده بین متقاضی و دانشگاه یا کالج ، این موضوع قید گردد .

 

مجوز اقامت تحصیلی تا چه زمانی اعتبار دارد 

برای دوره های فنی و تحصیلات متوسطه

مجوز های اقامت بر این مبنا در طول دوره تحصیلی معتبر است و حداکثر پنج سال به علاوه سه ماه می باشد .قبل از اینکه مجوز فرد از اعتبار بیفتد ، فرد متقاضی باید برای تمدید این مجوز درخواستی را برای حضور در برنامه تحصیلی ارائه دهد .

پس از اینکه دوره تحصیلی متقاضی به پایان برسد مجوز اقامت نیز بی اعتبار خواهد شد و شما باید کشور هلند را ترک نمایید مگر اینکه متقاضی با هدف دیگری قصد اقامت در هلند را داشته باشد .

 

برای دوره تحصیلات تکمیلی و دانشگاه

مجوز اقامت شما تا زمانی معتبر خواهد بود که دوره آموزشی شما ادامه داشته باشد و که حداکثر پنج سال خواهد بود به علاوه سه ماه دیگر که با هدف آماده سازی شرایط برای سال بعد خواهد بود و این در صورتی است که شما به آن احتیاج داشته باشید .

در صورتی که در طول دوره تحصیل تغییری در شرایط داده شود و یا دوره جدیدی را آغاز نمایید سال های دوره ای که تحصیل نموده اید برای شما محاسبه خواهد شد و در دوره جدید از آن کسر خواهد شد .

مجوز اقامت شما امکان دارد که به دلیل عدم موفقیت و پیشرفت کافی از اعتبار بیفتد و این موضوع در صورتی پیش خواهد آمد که در هر سال تحصیلی کمتر از 50 درصد امتیاز لازم را کسب کرده باشید ، با این حال این موضوع ارتباط مستقیمی با رتبه تحصیلی شما خواهد داشت .

بیشتر بدانید!
مزایای ثبت نام آنلاین لاج استرالیا Lodge

قبل از اینکه مجوز اقامت فرد از اعتبار بیفتد فرد باید برای تمدید آن و با هدف حضور در برنامه تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهد .

پس از اینکه دوره تحصیلی به پایان رسید مجوز اقامت نیز همزمان بی اعتبار خواهد شد و فرد باید کشور هلند را ترک نمایید مگر اینکه متقاضی با هدف دیگری قصد اقامت در هلند را داشته باشد .

پس از پایان دوره تحصیل مجوز اقامت فارغ التحصیلان هلند

فارغ التحصیلان مقاطع عالی تحصیلی و دانش آموختگان دانشگاه ها در مقاطع لیسانس-فوق لیسانس و دکتری می توانند تا سه سال پس از اتمام تحصیل نسبت به دریافت مجوز اقامت فارغ التحصیلان اقدام کنند .این مجوز برای یک سال با هدف پیدا کردن کار مناسب به اشخاص متقاضی ارائه می شود تا در کشور حضور داشته باشند در طول این مدت فرد متقاضی هیچ محدودیتی برای کار ندارد و همچنین کارفرمای فرد نیز الزامی به دریافت مجوز کار برای او نخواهد داشت .

 

در صورتی که موقعیت متقاضی تغییر کند 

در صورتی که در طول دوره ای که مجوز اقامت صادر شده و معتبر می باشد ، فرد کالج خود را در دانشگاه و یا هر مرکز آموزشی دیگر تغییر دهد ، باید موارد را به صورت مکتوب حداکثر پس از چهار هفته پس از تغییر اطلاع دهد .

در صورتی که مدت تحصیل فرد در مراکز آموزشی هلند ، بلند مدت نباشد و بر همین اساس وضعیت مجوز اقامت تغییر یافته باشد و فرد قصد ادامه حضور در هلند را داشته باشد باید درخواست جدیدی را برای دریافت مجوز ارائه نماید .

در بازه زمانی تحصیل در دوره های دانشگاهی و موسسات آموزشی ، کارایی و اطلاعات فرد متقاضی رصد خواهد شد و در صورتی که عدم رعایت استاندارد های موجود از طرف متقاضی و عدم کارایی و نتیجه مناسب در دوره به اثبات برسد بر این اساس مجوز اقامت مربوطه لغو خواهد شد .

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزای دانشجویی هلند میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به هلند مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اروپا یا کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟