منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شرایط گرفتن بلوکارت آلمان

شرایط گرفتن بلوکارت آلمان
شرایط گرفتن بلوکارت آلمان
در مقاله شرایط گرفتن بلوکارت آلمان موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل تمامی مراحل گرفتن بلو کارت آلمان و اینکه آیا برای گرفتن بلوکارت نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارید همچنین تفاوت های بلوکارت با اقامت کاری را بیان میکنیم .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در مقاله شرایط گرفتن بلوکارت آلمان موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در باب مهاجرت به آلمان تمامی مراحل گرفتن بلوکارت آلمان را شرح می دهیم. به سوالاتی نظیر اینکه آیا برای گرفتن کارت آبی آلمان نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارید یا خیر؟! پاسخ می دهیم. لازم است در مورد اهمیت مالیات در آلمان برای کسب اقامت دائم آلمان و  تفاوت های بلوکارت با اقامت کاری  نکاتی طلایی بیان کنیم .

 

 

از خانه تا اقامت آلمان را با بلوکارت آلمان 3 ساله طی کنید

برای مهاجرت به آلمان  و کسب اقامت دائم آلمان روش های متعددی وجود دارد. یکی از این روش های مهاجرت به آلمان ،  بلوکارت آلمان یا همان کارت آبی آلمان است البته تلفظ صحیح آن “بلوکارد” (BLUE CARD) است.  این روش الهام گرفته از گرین کارت آمریکا ست و مانند پرچم اتحادیه اروپا ، به رنگ آبی با 12 ستاره طلایی رنگ است. در مورد روش های اخذ گرین کارت آمریکا مقاله های ویزای E1 آمریکا و ویزای E2 آمریکا را به شما توصیه می کنیم.

بهترین نوع اقامت کاری آلمان برای افراد متخصص که قصد مهاجرت به آلمان دارند اینست که می تواند پس از بیست و یک ماه تبدیل به اقامت دائم آلمان شود، کارت آبی آلمان است. این نوع اقامت در سال 2009 به قوانین اتحادیه اروپا برای مهاجرت به آلمان اضافه شد.

 

 

شرایط گرفتن بلوکارت آلمان برای کسب اقامت دائم

قانون کارت آبی آلمان جهت جذب نیروهای متخصص با تحصیلات دانشگاهی مربوطه می باشد یا اینکه افراد متخصص بدون مدرک دانشگاهی با حداقل 5سال سابقه کار تخصصی باشند.

بیشتر بدانید!
ثبت شرکت در آلمان و جزئیات آن

چنانچه این افراد بتوانند حداقل حقوق تعیین شده را که در حال حاضر در سال 2022 مبلغ آن 56.400 هزار یورو در سال می باشد اخذ کنند. در حالیکه این مقدار برای افراد متخصص به اصطلاح کمیاب که در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی مانند آی تی فعالیت می کنند حدود حداقل 45 هزار یورو در سال تعیین شده را بتوانند از کارفرمای خود دریافت کنند و مالیات در آلمان را پرداخت کنند ، دیگر نیازی به مجوز اداره کار ندارند و کارت آبی آلمان برای آنها صادر می شود.

نکته خوب اینست که بر خلاف اقامت معمولی کاری می توان آن را پس از 21 ماه به اقامت دائم آلمان تبدیل کرد.

 

آیا برای گرفتن بلوکارت آلمان حتما باید تحصیلات دانشگاهی داشت؟

یکی از اطلاعات غلطی که وکلا یا مشاوران  ناآگاه گفته اند، این است که جهت گرفتن بلوکارت آلمان ، حتما باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشید.

اماموسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با تکیه بر منابع موثق به شما می گویند که این گفته درست نیست. قوانین آلمان خوشبختانه شرایطی برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند اما در شغل و حرفه خودشان، تخصص کافی دارند در نظر گرفته است.

به عنوان مثال : چنانچه شما در برنامه نویسی کامپیوتر تجربه و تبحر کافی داریداما مدارک دانشگاهی ندارید، احتمال اخذ کارت آبی آلمان برای مهاجرت به آلمان برای شما بیشتر از شخصی است که فوق لیسانس کامپیوتر دارد، ولی در برنامه نویسی ضعیف و کم تجربه است . پس نگران مدارک دانشگاهی نباشید.

 

تنها تخصص کافی است!!

همانطور که گفتیم نکته ای که کمتر کسی ، حتی برخی کارمندان سفارت هم نمی دانند و حتی وزارت مهاجرت و پناهندگی در آلمان (BAMF  ) در وبسایت خود و در قسمت بلوکارت آلمان ، از توضیح آن خودداری کرده، اینست که طبق تصمیم شورای عالی اتحادیه اروپا، جهت اخذ کارت آبی آلمان ، تنها تخصص کافیست حتی اگر بدون مدرک تحصیلی باشد!

بیشتر بدانید!
جدال با افسردگی بعد از مهاجرت (دلایل و راهکارها)

البته تنها داشتن تخصص (حداقل 5سال)  برای اخذ کارت آبی آلمان ، کافی نیست، بلکه شما باید قرارداد کاری  داشته باشید و مالیات در آلمان را پرداخت کنید.

دارنده کارت آبی آلمان ، پس از گذشت سه سال البته با شرط پرداخت مالیات در آلمان  ، می تواند درخواست اقامت دائم آلمان دهد (33ماه) و با ادامه این شرایط برای معمولا 4سال دیگر می تواند درخواست تابعیت یا پاسپورت دهد. توجه شود که در طی این سال ها نیز، فرد حتما باید در کنار کارش باید مالیات در آلمان را پرداخت کرده باشد.

 

تفاوت بلوکارت آلمان با اقامت کاری

تفاوت بزرگ کارت آبی آلمان و اقامت معمولی کاری در اینست که اداره اقامت و حتی سفارت آلمان می توانند درخواست اقامت معمولی کاری را رد کنند  اما در مورد کارت آبی آلمان چنانچه شما شرایط آن را داشته باشید ، اختیار به اصطلاح ریجکت کردن شما از اداره اقامت و سفارت گرفته شده است.  همچنین شما از طریق کارت آبی آلمان شرایط بسیار بهتری برای کسب اقامت دائم آلمان و به طور کلی مهاجرت به آلمان خواهید داشت.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط گرفتن بلوکارت آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید و در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک باخبر شوید.

بیشتر بدانید!
دریافت اقامت انگلیس با انواع ویزا

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟