منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شرکت های تجاری و بازرگانی در دنیا

شرکت های تجاری و بازرگانی، انواع فعالیت های تجاری، شرکت مسئولیت محدود، ثبت شرکت های بین المللی، مشاوره حقوقی شرکت ها
شرکت های تجاری و بازرگانی، انواع فعالیت های تجاری، شرکت مسئولیت محدود، ثبت شرکت های بین المللی، مشاوره حقوقی شرکت ها
نتیجه مبحث اینکه ضمن اشاره به انواع فعالیت های تجاری از جمله خدماتی، فروش و تولیدی، شرکت های تجاری از جمله مسئولیت محدود توضیح داده شد و عنوان نمودیم که برای ثبت شرکت در کشورهای خارجی باید ابتدا نوع فعالیت تجاری را مشخص و سپس با وکیل ثبت شرکت در کشور هدف مشاوره داشته باشید زیرا هر کشوری تعهدات خاصی برای تاسیس شرکت دارد و علاوه بر آن به اهمیت مشاوره حقوقی در ارتقای راندمان شرکت نیز اشاره نمودیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

یک نهاد تجاری تشکیلات یا سازمانی است که با استفاده از منابع اقتصادی، کالا یا خدماتی را به مشتری در ازای دریافت پول یا خدمات و کالاهای دیگر ارائه می نماید که در همین رابطه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا  انواع شرکت های تجاری و بازرگانی را معرفی و به توضیح انواع فعالیت های تجاری می پردازد. علاوه بر آن از ماهیت شرکت مسئولیت محدود گفته و از ثبت شرکت بین المللی نیز نکاتی را مطرح و به اهمیت مشاوره حقوقی شرکت ها نیز توجه دارد.

 

 شرکت های تجاری و بازرگانی

در ابتدا ضمن معرفی انواع شرکت های تجاری و بازرگانی برخی از ویژگی های آن نیز ارائه می گردد:

    • sole proprietorship: مالکیت و مدیریت این نوع شرکت بر عهده یک نفر می باشد که تاسیس آن آسان و هزینه کمی لازم دارد و برای انجام فعالیت های تجاری کوچک از آن استفاده می شود.
    •  partnership: فعالیت های شراکتی هستند که معمولا توسط دو نفر یا تعداد بیشتری مدیریت شده و سود حاصله از این فعالیتها بین مدیران شرکت تقسیم می شود.
    •  corporation: شرکت سهامی تشکیلات یا بنگاهی است که ماهیت جداگانه ای از مالکان آن دارد بدین مفهوم که مالکیت صاحبان این نوع شرکت بر اساس سرمایه و سهم شان مشخص می شود.

 

انواع فعالیت های تجاری

انواع فعالیت های تجاری

در ادامه توضیحات به انواع فعالیت های تجاری طبق ذیل اشاره می شود:

  • خدمات تجاری (Service Business): که شامل ارائه گونه های مختلف مهارت و تخصص های حرفه ای، مشاوره و آموزش می باشد از جمله مشاغل خدماتی بانکی، موسسات حقوقی و آموزشگاه ها.
  • فعالیت های تجاری و بازرگانی با فروش محصولات (merchandising ): اینگونه فعالیتها بر مبنای خرید عمده محصولات بوده ولی فروش آن به روش خرد می باشد یا بعبارتی خرده فروشی.
  • فعالیت های تولیدی ( manufacturing business ): در این نوع فعالیتها مواد اولیه به منظور تولید کالا یا محصول خاصی خریداری می شود.
بیشتر بدانید!
نگاهی به تفاوتهای شرکت آفشور و آنشور

 

شرکت مسئولیت محدود

در بررسی ماهیت شرکت مسئولیت محدود  Limited liability companies می توان گفت که این نوع شرکت توسط دو نفر یا تعداد بیشتری تشکیل می شود و مالکان، سهامداران و شرکای این شرکت مسئولیت های شخصی محدودی برای حفظ دارایی و سرمایه شان در شرکت دارند و بیشتر از آنچه که در این نوع شرکت سرمایه گذاری کرده اند مسئول تعهدات شرکت نیستند، همچنین هیچ حداقلی برای سرمایه گذاری در شرکت جهت تاسیس آن ندارند.

 

 

ثبت شرکت بین المللی

به دنبال مطالب فوق الذکر باید گفت که برای تشکیل و ثبت شرکت بین المللی بهتر است که ابتدا نوع فعالیت های تجاری خود را مشخص نموده تا بتوانید بر اساس آن نوع شرکت مناسب را انتخاب و آن را تاسیس نمایید که البته بر اساس قوانین هر کشوری، شما یک تعهدات و مسئولیت هایی برای تاسیس شرکت بین المللی خود دارید که بدین منظور توصیه به مشاوره با وکیل تاسیس شرکت های بین المللی می شود. بطور مثال اگر در اروپا، آسیا و یا کشورهای عربی قصد ثبت شرکت دارید می بایست با وکیل ثبت شرکت در آسیا یا اروپا یا ثبت شرکت در کشورهای عربی مشاوره بگیرید و یا حتی در یک کشور خاص مانند ثبت شرکت در ترکیه.

 

ثبت شرکت بین المللی

مشاوره حقوقی شرکت ها

در تکمیل مبحث باید به اهمیت مشاوره حقوقی شرکت ها نیز توجه داشت زیرا بعد از ثبت شرکت نیاز است که جهت ماندگاری و دوام شرکت و  ارتقا و توسعه آن بخصوص در کشورهای خارجی مشاوره های لازم را داشته باشید زیرا که مشاوره حقوقی شرکت بین المللی تان با بررسی و تحقیقاتی که در زمینه اقتصاد، تولید، ارز و انواع بورس های بین المللی و بازارهای مرتبط با تولیدات و خدمات شما در کشور هدف دارد می تواند شما را در انعقاد قراردادهای تجاری بین المللی و کیفیت راندمان فعالیت شرکت تان راهنمایی و پشتیبانی نماید.

بیشتر بدانید!
انواع شرکت های تجاری ، معرفی و بیان ویژگی ها

 

 

انواع فعالیت ها و شرکت های تجاری

نتیجه مبحث اینکه ضمن اشاره به انواع فعالیت های تجاری از جمله خدماتی، فروش و تولیدی، شرکت های تجاری از جمله مسئولیت محدود توضیح داده شد و عنوان نمودیم که برای ثبت شرکت در کشورهای خارجی باید ابتدا نوع فعالیت تجاری را مشخص و سپس با وکیل ثبت شرکت در کشور هدف مشاوره داشته باشید زیرا هر کشوری تعهدات خاصی برای تاسیس شرکت دارد و علاوه بر آن به اهمیت مشاوره حقوقی در ارتقای راندمان شرکت نیز اشاره نمودیم.

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با همکاران کارآمد خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم پرتوان و پرتلاش امور حقوقی مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی بین الملل را ارائه و تکمیل می نماید که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص انواع شرکت ها و فعالیت های تجاری بین المللی می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ویدیو کال داشته یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید. همچنین از اینکه مقالات ما را با اشتیاق دنبال و مطالعه می نمایید نهایت تشکر را داریم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟