منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث

طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث ، چگونه دادخواست جلب ثالث بدهیم
طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث ، چگونه دادخواست جلب ثالث بدهیم
همانطور که مستحضر هستید مدتی است که ثبت دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی واگذار شده است . سوالی که همچنان در میان مردم و وکلا و حتی قضات وجود دارد این است که طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث و یا به طور کلی ثبت دعاوی طاری باید در دفاتر خدمات الکترونکی قضایی انجام شود یا اینکه این موضوع را باید در خود شعبه دادگاه پیگیری نمود . مطلبی که مسلم است این است که در حال حاضر و در تاریخ تحریر این مقاله ، دفاتر خدمات اکترونیک قضایی ثبت دادخواست جلب ثالث یا به طور کلی ثبت دعاوی طاری را انجام نمی دهند . اگر می خواهید در خصوص طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث و یا به طور کلی ثبت دعاوی طاری آگاهی بیشتری کسب کنید با موسسه حقوقی اریکه عدل همراه باشید .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

همانطور که مستحضر هستید مدتی  است که ثبت دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی واگذار شده است . سوالی که همچنان در میان مردم و وکلا و حتی قضات وجود دارد این است که طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث و یا به طور کلی ثبت دعاوی طاری باید در دفاتر خدمات الکترونکی قضایی انجام شود یا اینکه این موضوع را باید در خود شعبه دادگاه پیگیری نمود . مطلبی که مسلم است این است که در حال حاضر و در تاریخ تحریر این مقاله ، دفاتر خدمات اکترونیک قضایی ثبت دادخواست جلب ثالث یا به طور کلی ثبت دعاوی طاری را انجام نمی دهند .  اگر می خواهید در خصوص طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث و یا به طور کلی ثبت دعاوی طاری آگاهی بیشتری کسب کنید با موسسه حقوقی اریکه عدل همراه باشید  .

طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث ، چگونه دادخواست جلب ثالث بدهیم

دادخواست جلب ثالث به چه منظور تقدیم می شود ؟

فرض کنید که شما یک پرونده حقوقی را در مراجع قضایی با خوانده یا خواندگان مشخص ثبت کرده اید اما بعدا متوجه می شوید که حضور شخص یا اشخاص دیگر  در پرونده هم ممکن است در مسیر احقاق حق شما موثر باشد . به هر حال عاقلانه این است که شما کلیه افرادی را که احتمال می دهید در پرونده نقش داشته باشند را به عنوان خوانده به دادگاه معرفی کنید .

به موجب قانون آیین دادرسی مدنی ، ماده 135 :

هر یک از اصحاب دعوی که جلب شخص ثالثی را لازم بداند می تواند تا پایان جلسه اول دادرسی جهات و دلایل خود را اظهار کرده و ظرف سه روز پس از جلسه با تقدیم دادخواست از دادگاه درخواست جلب او را بنماید ، چه دعوا در مرحله نخستین باشد یا تجدید نظر .

دادخواست جلب ثالث یکی از اقسام دعاوی طاری است که معمولا پس از طرح اصل دعوی مطرح می شود . حال بایستی به سوال اصلی خود بازگردیم :  پس از محول شدن امور ثبت دادخواست به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و این موضوع که این دفاتر فعلا ثبت دادخواست جلب ثالث را انجام نمی دهند ، طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث به چه نحو است ؟

طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث

پس از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برخی امور که قبلا در محل دادگاه انجام می شد به این دفاتر محول گردید ، اموری مانند ثبت دادخواست ، تنظیم اظهار نامه و …  . اما امور محوله مشمول کلیه مسائل قضایی نمی شد . در حقیقت سیاست قوه قضاییه این است که به صورت تدریجی کلیه امور قضایی را به دفاتر محول نماید .

بیشتر بدانید!
نمایندگی مالیاتی در پرتغال و لزوم داشتن آن

در خصوص موضوع مورد بحث یعنی طریقه ثبت دادخواست جلب ثالث ، باید خاطر نشان کرد که طبیعتاً اموری که هنوز  رسما به این دفاتر محول نشده است ، همچنان در صلاحیت مرجعی است که سابقا مسئولیت انجام آنها را داشته است .  با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت با توجه به اینکه ثبت دعاوی طاری و مخصوصاً ثبت دادخواست جلب ثالث تا این لحظه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محول نشده است ، ثبت دادخواست جلب ثالث و سایر دعاوی طاری بایستی همچنان به همان روش سابق و در محل دادگاه انجام گیرد .

متقاضی باید دادخواست جلب ثالث را تنظیم نماید ، سپس آنرا به صورت دستی به بخش معاونت ارجاع دادگاه یا مجتمع قضایی ببرد . معاونت ارجاع نیز این دادخواست را به شعبه ای که پرونده اصلی در دست بررسی است ارجاع خواهد داد . شما باید امور ثبتی معمول را پست سر بگذارید و سپس پرونده را به شعبه مربوطه ببرید .

 

محمد مسعودی

وکیل دادگستری

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟