منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

علائم و نشانه های زندگی زناشویی ناسالم

نشانه های زندگی زناشویی ناسالم
نشانه های زندگی زناشویی ناسالم
در این مقاله قصد داریم تا با همکاری همکارانمان در واحد روانشناسی دپارتمان خانواده موسسه حقوقی اریکه عدل ، مطالبی موثر در شیوه تفکر خانوادگی و علائم و نشانه های زندگی زناشویی ناسالم ارائه نماییم تا بدین سبب با تلفیق علم روانشناسی و حقوق تاثیر شگرفی در بحث حفظ بنیان خانواده در جامعه داشته باشیم و قدمی هرچند کوچک در این حوزه برداریم :

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله قصد داریم تا با همکاری همکارانمان در واحد روانشناسی دپارتمان خانواده موسسه حقوقی اریکه عدل ، مطالبی موثر در شیوه تفکر خانوادگی و علائم و نشانه های زندگی زناشویی ناسالم ارائه نماییم تا بدین سبب با تلفیق علم روانشناسی و حقوق تاثیر شگرفی در بحث حفظ بنیان خانواده در جامعه داشته باشیم و قدمی هرچند کوچک در این حوزه برداریم :

زندگی یک فیلم خانوادگی نیست

گاهی این که توقع داشته باشیم همسرمان مثل شخصیت فلان سریال در هنگام دعوا برایمان نامه عاشقانه بنویسد ، خیلی اشتباه است . بپذیریم که زندگی واقعی و خصوصیات همسرمان ، آن چیزی است که باید با آن زندگی کنیم ، نه رویاهای دوران نوجوانی .

اگر بخواهیم منتظر پیش قدم شدن همسرمان بشویم شاید کار از کار بگذرد . اگر زمان دعوا طولانی شد ، باید ببینیم در ازای چیزی که به دست می آوریم چه چیزی را از دست می دهیم .

یادتان باشد ، شما بزودی با همسرتان آشتی می کنید ، اما تصویری که ازاو در هنگام ناراحتی درذهن دیگران می سازید ، هرگز فراموش نمی شود. در زمان قهر و دلخوری با دیگران در مورد همسرتان صحبت نکنید.

کنترل کردن تغییرات زندگی

زندگی دارای مراحل طبیعی مختلفی است ؛ مراحلی چون ازدواج ، پدر یا مادر شدن ، و بازنشستگی ، این مراحل باعث می شوند تا نقش های شما در زندگی تغییر کند . برای آینده برنامه ریزی کنید و آماده این تغییرات باشید.

با کسانی که این مراحل را پشت سر گذاشته اند صحبت کنید و ببینید چگونه می توانید از پس مسایل و مراحل زندگی بر بیایید و به پاداش هایی که پیش رویتان است برسید .

هرگاه وارد مرحله تازه ای از زندگی خود می شوید ، آمادگی تغییر دادن دیدگاههای خود را داشته باشید . نزدیکان خود را در جریان تغییراتی که در زندگیتان روی داده قرار دهید تا اینکه آنها به آشفتگی و ابهام و ناکامی دچار نشوند و بتوانند خود را با نگرش ها و دیدگاه های تغییر یافته شما ، سازگار کنند .

حال بیایید با یکدیگر به علائم و نشانه های زندگی زناشویی ناسالم بپردازیم تا هرچه بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنیم که در صورت مواجه شدن با یکی از موارد زیر سریعا راهکارهایی را بیاندیشیم و یا با مشاوره ی خانواده ی مناسب مشورت کرده و از تمامی اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم

بیشتر بدانید!
مصداق عسر و حرج زوجه ناشی از سوء معاشرت زوج

طلاق، روانشناسی خانواده، زندگی زناشویی، زناشویی ناسالم، روابط جنسی

علائم و نشانه های زندگی زناشویی ناسالم

بجز موارد استثنایی ، طلاق یک روند تدریجی است و بطورناگهانی رخ نمی دهد . اگر رابطه زناشویی را به بنزین تشبیه کنیم هر چه رابطه ضعیف تر شود ، بنزین باک کاهش می یابد تا اینکه چراغ بنزین ذخیره روشن می شود و آن علامت  هشدار دهنده ، نشان از خالی شدن کامل باک در آینده نزدیک خواهد بود . نشانه های زیر علائم رسیدن سوخت زندگی مشترک به مرحله هشداردهنده و زنگ خطری برای تمام شدن آن است . (طلاق)

به کرات به فکر طلاق هستید

اکثر افراد در مواقع مشاجرات جدی ممکن است به فکر جدایی بیفتند که نسبتاَ طبیعی می باشد ولی اگر بدون مشکل جدی و هرازگاهی به فکر طلاق می افتید و با خود می گویید که چقدر خوب می شد تنها بودید ، بایستی به فکر چاره باشید .

مواقع و زمان های خوش و مثبت ، کمتر از مواقع منفی و ناراحتی است 

در یک ازدواج سالم ، زمان هایی که زوجین با هم خوب و خوش هستند  ، پنج برابر مواقع ناخوشایند بین آنهاست و زمانی که این نسبت شدیداَ کاهش یابد و خصوصا برعکس شود ، بایستی به فکر اشکال بسیار جدی در زندگی مشترک بود .

چیزی برای گفتن ندارید

در اکثر مواقع این زوجین  که با هم هستند چیزی برای گفتن ندارند و یا اگر هم صحبت کنند در حد یک هم اتاقی و یا غریبه است . البته این بدان معنی نیست که زوجین باید بیشتر مواقع در حال گفتگو با هم باشند بلکه میل و رغبتی برای آن وجود ندارد . در حالی که اگر دوستان صمیمی هر یک از زوجین در همان موقعیت حضور داشتند موضوعی برای گفتگو و حرف زدن با هم می داشتند .

بدبین شدن

یکی از ویژگی های افراد با عزت نفس پایین احساس عدم امنیت است . این افراد نگرانند که رها شوند و دیگر همسرشان آنها را دوست نداشته باشد و برای اثبات این حس بدنبال شواهد آن هستند و چون فقط از این دریچه به موضوعات نگاه می کنند تقریباَ همیشه چیزی به نفع افکارشان پیدا خواهند کرد .

بیشتر بدانید!
مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت

کاهش روابط جنسی

اگر روابط جنسی شدیداَ کاهش یافته یا دیگر چندان از آن لذت نمی برید و دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد ، به فکر راه چاره باشید .

شنیدن خبرها از دیگران

اگر خبرهایی در مورد همسرتان ( موفقیت ها ، برنامه ها و… ) را شما از دوستان خانوادگی می شنوید و نه از خود او ، یا آخرین نفری هستید که با خبر می شوید ، رابطه تان نیازمند بررسی می باشد .

بی تفاوت شدن

اگر دیگر به نظافت و آراستگی و زیبایی خود برای همسرتان اهمیتی نمی دهید ولی در سایر مواقع سنگ تمام می گذارید ( اگر کلا این چنین شدیده اید به فکر درمان افسردگی باشید ) و یا اینکه خبر و تمایل چندانی به برنامه ها و فعالیتهای همسرتان ندارید ، بدنبال راه چاره باشید.

چه کارهایی باید انجام داد ؟

هنوز دیر نشده است ، ته باک تان کمی بنزین باقی است و می توانید خود را به اولین پمپ بنزبن برسانید .حتی اگر تلاش شما با شکست روبرو شد و نتوانستید زندگی مشترک خود را نجات دهید ، نتایج بسیار خوبی بدست خواهید آورد :

– دیگر بعدا خود را سرزنش نخواهید کرد

– کاستی ها و نواقص خود را یافته و آنها را بر طرف نموده اید .

– در زندگی پس از طلاق ، موفق تر خواهید بود .

-اگر ازدواج مجددی داشته باشید احتمال موفقیت تان در آن بیشتر خواهد بود.

اگر در اوایل زندگی مشترکتان ، علاقه و کشش بهم داشته اید ، شما در ۸۰% موارد نه تنها می توانید از طلاق جلوگیری کنید بلکه به مرور زمان و با تلاش به یک زندگی خوب و خوش دست یابید . پس نکات زیر  را با دقت مطالعه و  عملیاتی کنید ؛

  • احساس می کنید چندین سال از بهترین سالهای زندگی تان هدر رفته است ؟

اشکالی ندارد ، ما بیش از یک سوم عمر خود را صرف خواب و استحمام می کنیم ولی هیچ گاه فکر نمی کنیم که عمرمان تلف شده است . شکست پلی بسوی پیروزی و موفقیت است . حال چند ساعت دیگر به این زمان بظاهر تلف شده اضافه کنید . و برای دور کردن ناامیدی ویاس و پیدا کردن  انگیزه برای تلاش و نجات زندگی مشترکتان حتما از یک مشاور مجرب کمک بگیرید .

  • خودتان شروع کنید و منتظر واکنش و جبران از طرف همسرتان نباشید .
بیشتر بدانید!
آیا در تعیین مهریه محدودیت وجود دارد ؟

شما کار درست و خوب خود را انجام دهید و توقع حرکتی مثبت از طرف همسرتان نداشته باشید . محبت ، انجام کار خوب در حق کسی بدون انتظار جبران یا تشکر است ( در غیر اینصورت محبت نیست بلکه معامله است ) .

  • خودتان را تغییر دهید

چه اشکالی دارد اگر خواسته همسرتان که با اصول و معیارهای اخلاقی شما مغایرت ندارد را برآورده کنید؟ ابراز محبت و علاقه باعث لوس شدن و یا سوء استفاده نمی شود بلکه همچون آمپول تقویتی است که به روح و روان همسرتان تزریق می کنید . شما بدن خود را با او شریک می شوید ولی حاضر نیستید هرازگاهی یک شاخه گل هدیه کنید … دست از نصیحت و پند و اندرز دادن بردارید.اگر همسرتان چند بار متذکر کم نمک بودن غذا شده است دست از دکتر بازی بردارید و نگویید نمک برای سلامتی خوب نیست و…

  • بر روی اعتماد به نفس خود ، کار کنید.
  • آگاهی کامل از روابط جنسی صحیح و درست را بدست آورید و در این رابطه با همسر خود کاملا بازصحبت کنید و اگر فانتزی ( تخیلات ) خاصی دارید که خارج از حریم و چهارچوب خانواده نیست آن را ابراز کنید .
  • اگر بطور مستقیم و رو در رو امکان ابراز احساساتتان وجود ندارد ، بدون اینکه انتقاد و یا تحقیر درکار باشد تمامی آرزوها، ناراحتی ها و احساساتتان را روی چند صفحه نوشته و برای همسرتان پست کنید.
  • با یک مشاور با تجربه خانواده مشورت کنید .

برای اطلاعات بیشتر در مورد نشانه های زندگی زناشویی ناسالم میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره موارد حقوقی ازدواج پیدا کنید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد اطلاع از ازدواج های بین المللی را دارید میتوانید از ریز جزییات قوانین هر کشور در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟