منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

فیزیبیلیتی استادی ، پژوهش اجرایی بودن پروژه

فیزیبیلیتی استادی ، پژوهش اجرایی بودن پروژه ، فیزیبیلیتی استادی ، تامین مالی ، فاینانس
فیزیبیلیتی استادی ، پژوهش اجرایی بودن پروژه ، فیزیبیلیتی استادی ، تامین مالی ، فاینانس
فیزیبیلیتی استادی یا پژوهش اجرایی بودن پروژه مجموعه مطالعاتی است که در خصوص توجیه اجرای یک پروژه تجاری یا صنعتی تنظیم میشود و جزئیات کامل اجرای آن پروژه را شرح می دهد . با دپارتمان قراردادها در اریکه عدل همراه باشید تا به طور کامل با مفهوم فیزیبیلیتی استادی یا مطالعات اجرایی بودن پروژه آشنا شوید .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

فیزیبیلیتی استادی یا پژوهش اجرایی بودن پروژه مجموعه مطالعاتی است که در خصوص توجیه اجرای یک پروژه تجاری یا صنعتی تنظیم میشود و جزئیات کامل اجرای آن پروژه را شرح می دهد . با دپارتمان قراردادها در اریکه عدل همراه باشید تا به طور کامل با مفهوم فیزیبیلیتی استادی یا مطالعات اجرایی بودن پروژه آشنا شوید .

 

فیزیبیلیتی استادی ( Feasibility Study )

فیزیبیلیتی استادی ( Feasibility Study )  مطالعات و تحقیقاتی است که در آن بررسی می شود یک پروژه با در نظر گرفتن عامل ها و فاکتور های مختلف چگونه قابلیت اجرای موفق را دارد . به بیان دیگر Feasibility Study سندی است که به طور علمی و حرفه ای ثابت می کند که یک پروژه فقط یک ایده دور از ذهن و دور از دسترس نیست بلکه یراحتی و با فرض حاضر بودن شرایط لازم به سادگی قابلیت اجرا شدن را دارا می باشد.

برای تهیه Feasibility Study باید پروژه مورد نظر را در بسترهای مختلف مورد ارزیابی قرار داد تا مشخص شود که این پروژه آیا با وجود تمام این فاکتور ها و عوامل هنوز هم قاببلیت اجرایی دارد یا خیر .

از جمله این فاکتور ها و عوامل  ، وضعیت اقتصادی ، وضعیت فنی و مهندسی و وضعیت حقوقی و قانونی می باشد . مدیران پروژه ها و سرمایه گذاران ابتدا با مطالعه Feasibility Study پتانسیل ها و خروجی های مثبت و منفی یک پروژه را ارزیابی نموده و سپس تصمیم می گیرند سرمایه و زمان زیادی را برای آن صرف کنند یا خیر .

 

اهمیت پژوهش اجرایی بودن پروژه

فیزیبیلیتی استادی یا پژوهش اجرایی بودن پروژه به شرکتها کمک می کند بتوانند تمام جزئیات مربوط به یک پروژه را تعیین کرده و به آنها نظم و ترتیب ببخشند . همه شما می دانید که یک ایده باید روی کاغذ بیاید تا بسیاری از ابعاد دور و نزدیک و پیدا و پنهان آن با تفکر و تعقل مشخص و معین شوند .

بیشتر بدانید!
ایجاد لایه های محافظتی تجارت بین الملل

پژوهش اجرایی بودن پروژه همچنین سبب می شود مشکلات لوجستیک و تقریبا همه موانع و مشکلات فنی و تجاری شناسایی شوند و برای رفع انها راه چاره جستجو شود .

Feasibility Study یا پژوهش اجرایی بودن پروژه استراتژی های بازاریابی را تقویت کرده و  برای اقناع سرمایه گذاران یا بانک برای ورود به پروژه و تامین مالی ( فاینانس ) پروژه امری ضروری است. آنها باید دقیقا بدانند وارد چه پروژه ای خواهند شد.

 

عناصر Feasibility Study

هر Feasibility Study از عناصر مختلفی تشکیل شده است ، از جمله :

تعریف و تببین پروژه  : معرفی کامل کسب و کار ، محصول یا خدماتی که هدف نهایی اجرای پروژه می باشند .

سهولت دسترسی به بازار : در این بخش به معرفی بازار و تقاضای فعلی و آینده محصول می پردازند ، رقیبان را بررسی می کنند و خریداران بالقوه را محک می زنند .

سهولت فنی اجرای پروژه : در این بخش به چگونگی تولید و عرضه محصول پرداخته می شود . عواملی همچون حمل و نقل ، محل احداث پروژه ، تکنولوژی مورد نیاز ، مواد اولیه و نیروی کار نیز بررسی می شوند.

سهولت مالی اجرای پروژه : در این قسمت میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی اولیه پروژه بیان می شود . همچنین منابع مالی قابل استفاده در پروژه بررسی می شود و در پایان صور بازگشت سرمایه و سود برای سرمایه گذار تشریح می شود.

سهولت سازمانی اجرای پروژه : در این بخش ساختار حقوقی و شرکتی که قرار است پروژه در قالب آن اجرایی شود ، بیان می گردد . این اطلاعات ممکن است شامل مشخصات بنیان گذاران ، تخصص و تجربه عوامل کار و … باشد .

بیشتر بدانید!
قیمت بین المللی کالا در فرایند واردات

در پایان خاطر نشان کردن این نکته ضروری است که تهیه و تنظیم Feasibility Study علاوه بر تسلط و احاطه فنی بر موضوع پروژه نیاز به نظارت حقوقی و دخالت وکلای متخصص امر نیز دارد . اگر قصد تهیه این سند را دارید حتما اطمینان حاصل کنید که تهیه کننده از متخصصین حقوقی برای این امر بهره می برد .

به قلم : محمد مسعودی

وکیل تجاری – بین المللی

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد فیزیبیلیتی استادی میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره انواع قراردادهای بین المللی مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر مورد در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟