منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی

جوینت ونچر برای شرکتهای داخلی ، قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی
جوینت ونچر برای شرکتهای داخلی ، قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی
در این پست به یاری دپارتمان قراردادها در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل موضوع قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم . پیش از این در پست قرارداد جوینت ونچر و ویژگی های آن ، به تعریف این ساختار قراردادی پرداختیم و شما را با کلیات امر آشنا ساختیم . از سوی مخاطبین اریکه عدل سوالاتی مطرح شده است . از قبیل اینکه آیا شرکتهای داخلی هم می توانند قرارداد جوینت ونچر منعقد نمایند و یا اینکه انعقاد قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی ممکن است یا خیر . برای پاسخگویی به سوالات فوق با اریکه عدل همراه باشید .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این پست به یاری دپارتمان قراردادها در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل موضوع قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم . پیش از این در پست قرارداد جوینت ونچر و ویژگی های آن ، به تعریف این ساختار قراردادی پرداختیم و شما را با کلیات امر آشنا ساختیم . از سوی مخاطبین اریکه عدل سوالاتی مطرح شده است . از قبیل اینکه آیا شرکتهای داخلی هم می توانند قرارداد جوینت ونچر منعقد نمایند و یا اینکه انعقاد قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی  ممکن است یا خیر . برای پاسخگویی به سوالات فوق با اریکه عدل همراه باشید .

جوینت ونچر برای شرکتهای داخلی ، قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی

جوینت ونچر برای شرکتهای داخلی

اولین موضوع که مورد بحث قرار خواهد گرفت این است که آیا شرکت های داخلی می توانند میان خود قرارداد جوینت ونچر منعقد نمایند یا خیر ؟  به هر حال تعریف قرارداد جوینت ونچر مشخص است و در قوانین و مقررات داخلی از آن تحت عنوان ” مشارکت انتفاعی ” یاد می شود .

شرکت های داخلی برای انعقاد قرارداد جوینت ونچر هیچ مانعی بر سر راه ندارند. علاوه بر اینها مطابق اصل آزادی اراده که در ماده 10 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره شده است ، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند هر گونه قراردادی که مخالف قوانین نباشد ، منعقد نمایند و این قرارداد اعتبار دارد . حال تفاوتی نمی کند عنوان این قرارداد مشارکت باشد یا جوینت ونچر .

 

قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی

همانطور که قبلا به عرض رساندیم :

جوینت ونچر یا JV ، همکاری دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی است به منظور به انجام رسانیدن یک پروژه مستقل تجاری.در این همکاری که به منظور کسب سود شکل میگیرد نیازی نیست که شراکت واقعی یا ادغام شرکت ها اتفاق بیفتد.

با توجه به مطالبی که در بند ” جوینت ونچر برای شرکتهای داخلی ” آمد ، مانعی برای انعقاد قرارداد جوینت ونچر برای شرکتهای داخلی وجود ندارد ، اما سوالی که همچنان نیازمند پاسخ است این است که آیا شرکت ها و یا اشخاص حقیقی می توانند قرارداد جوینت ونچر به زبان فارسی منعقد کنند یا خیر ؟

بیشتر بدانید!
تعاریف اینکوترمز و تعهدات طرفین قرارداد

پاسخ مثبت است . چرا که به موجب اصل آزادی اراده در ماده 10 قانون مدنی طرفین قرارداد می توانند هر انچه خلاف قانون نباشد را در قرارداد بگنجانند . حال هیچ مانعی ندارد که شرکتهای داخلی از ساختار جوینت ونچر به جهت مشارکت در پروژه های اقتصادی استفاده کنند و قرارداد ان را به زبان فارسی منعقد نمایند .  به هر صورت این قرارداد تابع قوانین داخلی کشور بوده و بایستی به زبان فارسی منعقد گردد .

در این مورد باید توجه داشت که ترجمه تمپلیت های قراردادی جوینت ونچر کافی نیست بلکه ساختار جوینت ونچر بایستی توسط وکیل متخصص امر ، ترجمه و بومی سازی شود . همچنین در تنظیم قرارداد مشارکت باید صنعت و تجارتی که طرفین قرارداد در آن مشغول هستند و پروژه های که قرار است به انجام برسد نیز در نظر گرفته شود .  منظور از بومی سازی قرارداد جوینت ونچر این است که محتوای این قرارداد با توجه به قوانین و مقررات داخلی تدوین گردد . به عبارت دیگر باید دقت نمود که تمام مفاد و مواد قرارداد جوینت ونچر یا مشارکت از نقطه نظر قوانین داخلی دارای اعتبار باشد و همچنین قابلیت اجرایی داشته باشد .

تشکیل شرکت پس از قرارداد جوینت ونچر

موضوع دیگری که بررسی آن ضروری است این است که آیا شرکتهای داخلی ایرانی پس از انعقاد قرارداد جوینت ونچر یا مشارکت مجبور  هستند شرکت مشترک را نیز ثبت کنند یا اینکه ضرورتی برای این امر وجود ندارد .

تشکیل شرکت مشترک یا همان جوینت کمپانی پس از انعقاد قرارداد مشترک الزامی نیست . طرفین قرارداد می توانند این شرکت را ثبت کنند یا اینکه فقط به همان قرارداد اکتفا کنند . مطابق اصول قراردادهای جوینت ونچر این موضوع به اراده طرفین واگذار شده است .

بیشتر بدانید!
نحوه قرارداد بستن با شرکت ها

 

 

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟