منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

قرارداد نمایندگی ملک خارجی

قرارداد نمایندگی ملک خارجی، درباره قرارداد نمایندگی، نمایندگی فروش ملک خارجی، مفاد قرارداد نمایندگی ملکی، قراردادهای ملکی بین الملل
قرارداد نمایندگی ملک خارجی، درباره قرارداد نمایندگی، نمایندگی فروش ملک خارجی، مفاد قرارداد نمایندگی ملکی، قراردادهای ملکی بین الملل
برخی از شرکت های بزرگ بین المللی سازنده یا فروشنده انواع ملک، به منظورمعرفی و یا فروش ملک هایشان نیاز به بازاریابان و نمایندگان خارجی دارند که به واسطه انعقاد انواع قراردادهای نمایندگی ملکی مانند نمایندگی انحصاری می توانند مشتریان بیشتری از دیگر کشورها برای ملک خود پیدا کنند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

 شرکت های بزرگ تجاری و سرمایه گذاری ملکی بین المللی از جمله سازندگان و فروشندگان انواع ملک و مستغلات برای گسترش بازارهای خود در دیگر کشورها نیاز به افراد متخصص و توانا به عنوان نماینده دارند که در همین خصوص انعقاد قرارداد نمایندگی ملکی خارجی برای رقابت هر چه بیشتر در بازارهای ملکی بین الملل در اولویت قرار میگیرند. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل درباره قرارداد نمایندگی به واگذاری برخی فعالیت های شرکت اصلی یا شرکت مادر به نماینده خود، جهت بازارگشایی بین المللی و نحوه اخذ نمایندگی فروش ملک خارجی با مشاوره وکلای قراردادهای بین المللی را بسیار کاربردی میداند، توجه به نکات حقوقی مفاد قرارداد نمایندگی ملکی در انواع قراردادهای ملکی بین الملل منجر به اطمینان از اجرای قانونی و اصولی قرارداد نمایندگی میشود.

 

قرارداد نمایندگی ملک خارجی

قرارداد نمایندگی ملک خارجی یکی از انواع قراردادهای نمایندگی می باشد، کمتر فردی و یا شرکتی پیدا می شود که بتواند از عهده تمام کارها و امور تخصصی خود در کسب و کار و تجارت بین المللی برآید به خصوص اگر آن تجارت خرید و فروش ملک در یک کشور خارجی باشد.

در قرارداد نمایندگی شرکت اصلی به عنوان مدیر، فرد یا سازمان دیگری را به منظور انجام و مدیریت کارهایی که به تخصص بیشتری نیاز داشته مکلف، و یا برای گسترش امور تجاری خود در کشورهای دیگر، نماینده ای را به انجام اموری که در قرارداد نمایندگی ملکی ذکر شده مجاز می نماید.

مدیر اصلی هم در قبال انجام این امور به نماینده خود کمیسیون پرداخت می کند. در دنیای پر رقابت بازارهای انواع سرمایه گذاری و تجاری امروزه از جمله خرید ملک در کشورهای خارجی بحث تعیین نماینده برای شرکت ها خارجی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بیشتر بدانید!
پایان کار چیست - تعریف پایان کار ساختمان

 

درباره قرارداد نمایندگی

درباره قرارداد نمایندگی می توان گفت این نوع قرارداد موقعی شکل میگیرد که یک مدیر اصلی چه داخلی و یا خارجی، شخص یا سازمان دیگری را به عنوان نماینده خود در امور تجاری معرفی می نماید. رابطه این دو طرف یعنی مدیر اصلی و نماینده به واسطه قرارداد نمایندگی، کاملا قانونی می باشد.

قراردادهای نمایندگی در انواع کسب و کار و تجارت های امروزی بسیار مهم هستند زیرا ممکن است در مواقعی نیاز باشد که برخی از امور کاری تان را به وکیل، حسابدار، فروشنده و یا شخص ثالث دیگری بسپارید. تا به نیابت از شما هم کسب و کارتان را معرفی و هم به توسعه آن در کشورهای دیگر بپردازند.

درباره قرارداد نمایندگی

نمایندگی فروش ملک خارجی

قراردادهای نمایندگی فروش ملک خارجی یکی از انواع گوناگون قراردادهای نمایندگی ملکی بوده که به آن قرارداد خرید و فروش (SPA) Sale and Purchase Agreement گفته می شود به عبارتی قرارداد نمایندگی ملکی خارجی شامل هم فروش و هم خرید ملک خارجی می باشد.

در مفاد این قرارداد تبصره هایی به حمایت از هر دو طرفین معامله، هم مدیر و هم نماینده وضع شده است. علاوه بر این موضوع جهت جزئیات بیشتر در مورد دریافت نمایندگی شرکت های بین المللی می توانید مقاله نحوه اخذ نمایندگی شرکت خارجی را مطالعه بفرمایید.

 

مفاد قرارداد نمایندگی ملکی

مفاد ذکر شده در قراردادهای نمایندگی فروش یا خرید ملک خارجی هر کدام تعهدات و وظایفی برای نماینده یا شرکت اصلی دارند. به برخی از موارد و مفاد قرارداد نمایندگی ملکی که در واقع شرح وظایف هر دو طرفین قرارداد می باشد طبق ذیل اشاره می شود:

  • ذکر مشخصات، آدرس، شماره های تماس هر دو طرفین هم نماینده و هم شرکت اصلی
  • ذکر موضوع مورد معامله، که در این نوع قرارداد فروش یا خرید انواع ملک و مستغلات می باشد.
  • درج زمان اعتبار قرارداد نمایندگی ملکی
  • نوشتن مبلغ کمیسیون برای نماینده از طرف شرکت اصلی
  • ذکر موارد توافق شده در خصوص هزینه های پرداختی به منظور بازاریابی.
  • درج مسئولیت های شرکت اصلی و وظایف نماینده ملکی در قرارداد
بیشتر بدانید!
حقوق و تکالیف مستاجر و موجر

قرارداد ملکی بین الملل

قراردادهای ملکی بین الملل

قراردادهای ملکی بین الملل برای شرایط مختلفی تنظیم و منعقد می شوند از جمله:

  • قرارداد نمایندگی انحصاری فروش ملک
  • قرارداد نمایندگی محدود ملکی
  • قرارداد نمایندگی مشترک انحصاری فروش ملک
  • قرارداد نمایندگی مولتیپل فروش ملک

وظایف طرفین معامله یعنی شرکت اصلی و نماینده در هر یک از این قراردادهای نمایندگی ملکی خارجی متفاوت می باشد که جهت آشنایی با هر یک از این نوع قراردادهای نمایندگی ملکی و یا تنظیم مفاد قرارداد خارجی  بهتر است با یک وکیل معتبر بین المللی مشاوره داشته باشید.

 

کاربرد قراردادهای نمایندگی ملکی خارجی

برخی از شرکت های بزرگ بین المللی سازنده یا فروشنده انواع ملک، به منظور معرفی و یا فروش ملک هایشان نیاز به بازاریابان و نمایندگان خارجی دارند که به واسطه انعقاد انواع قراردادهای نمایندگی ملکی مانند نمایندگی انحصاری می توانند مشتریان بیشتری از دیگر کشورها برای ملک خود پیدا کنند.

 

و شما مخاطب گرامی چنانچه جزئیات بیشتری پیرامون موضوع انواع قراردادهای نمایندگی ملکی در خارج داشتید می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص این حوزه داشته باشید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟