منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

قوانین اصلی کار در اسپانیا و قراردادهای کاری

در پی مطالب ذکر شده در این مقاله، به قوانین اصلی کار در اسپانیا پرداخته و انواع قراردادهای کاری اسپانیا را عنوان نمودیم. ساعات استراحت کاری اسپانیا، و ساعات اضافه کاری اسپانیا برای علاقمندان به مهاجرت به این کشور را توضیح دادیم.  این قوانین و مقررات کاری در کشور اسپانیا تقریبا برای تمام ملیت ها می باشد ، لذا مهاجران عزیز نیز با در نظر گرفتن این شرایط و مقررات می توانند برنامه ریزی صحیحی برای امور کاری خود داشته باشند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

ترک وطن و مهاجرت به کشور دیگر برای اهداف کاری یکی از بزرگترین و مهم ترین برنامه های زندگی می باشد، قوانین اصلی کار در اسپانیا همانند کار در کشورهای اتحادیه اروپا است ولی تفاوت هایی در این زمینه وجود داردکه بهتر است قبل از اقدام و شروع مهاجرت  آنها را بدانیم. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این خصوص مطالبی را برایتان مهیا نموده که طبق ذیل ارائه می گردد. از قراردادهای کاری اسپانیا و ساعات اضافه کاری اسپانیا و ساعات استراحت کاری اسپانیا نیز خواهیم گفت.

 

قوانین اصلی کار در اسپانیا

قوانین اصلی کار در اسپانیا شامل هر نوع شغل و حرفه می باشد، اسپانیا کشوری قانونمند و پیشرفته است . قوانین اصلی کار در اسپانیا Estatuto de los trabajadores نامیده می شود.  بعد از مطابقت با قوانین اصلی کار، بحث قراردادهای کاری اسپانیا مطرح وشرایط تعیین شده در قراردادها  اعمال می گردد.

  1. ساعات کاری قانونی در اسپانیا بیشتر از 40 ساعت در هفته نمی باشد.
  2. حداکثر ساعات کار قانونی 9 ساعت در هفته است، مگر اینکه استثنائاتی باشد که باید در قرارداد لحاظ شده باشد.
  3. معمولا مرخصی استعلاجی در مفاد تعیین شده نیست، مگر اینکه با شرکت مورد نظر توافق شده باشد. اما در کل اگر بیمار شدید، باید نزد پزشک رفته و گواهی مرخصی پزشکی بگیرید. اگر بیشتر از مدت 3 روز مریض باشید، بخشی از حقوق تان را دریافت می کنید.
  4. کارگران معمولا 30 روز کاری در سال تعطیلات عادی دارند . تعداد روزهای تعطیلی بستگی به مدیر و خود کارگر نیز دارد.
  5. برخی از مرخصی های هم وجود دارند مانند : 15 روز مرخصی برای ازدواج، چند روز مرخصی برای فوت اعضای خانواده، 4 ماه مرخصی برای زایمان و دیگر موارد.
بیشتر بدانید!
زندگی در استکهلم سوئد چه ویژگی هایی دارد؟

 

قراردادهای کاری اسپانیا، قوانین اصلی کار در اسپانیا، ساعات استراحت کاری اسپانیا، ساعات اضافه کاری اسپانای

قراردادهای کاری اسپانیا

قراردادهای کاری اسپانیا انواع گوناگونی دارد، از جمله :

1- قراردادهای کوتاه مدت طبق ماده قانونی و تبصره 15.1 : حداکثر مدت زمان قرارداد طبق موضوع کار ، در قرارداد تعین و مشخص می گردد. مانند قراردادهای موقتی که به منظور ایجاد شرایط برای تولید  و یا قراردادهایی برای انجام پروژه ها و یا خدمات خاص منعقد می شوند.

2- قراردادهای نا محدود و نا معین : این نوع قراردادها بدون هیچ تعیین محدودیت در زمان اعتبار، تنظیم و منعقد می گردد. تا زمانیکه شرکت و کارمند تصمیم به فسخ قرارداد نمایند، این نوع قرارداد به قوت خوب باقی خواهد ماند. قراردادهای کاری اسپانیا با توافق طرفین منعقد می گردد.

3- قراردادها آموزشی: قراردادهای آموزشی معمولا برای افرادی است که در یک جایگاه شغلی، دوره کارآموزی را برای یادگیری یک شغل جدید باید پشت سر بگذارند. معمولا فرد متقاضی دروه کار آموزی، طبق قراردادی با مدرسه یا دانشکده، این توافقنامه را منعقد می کند. در این دوره شاید حقوق دریافت کند و یا شاید شامل دریافت حقوق نباشد. این دروه آموزشی ساعات مجاز و قانونی دارد که نباید بیشتر از آن باشد.

 

ساعات استراحت کاری اسپانیا

ساعات استراحت کاری اسپانیا چگونه است ؟ طبق قانون کار اسپانیا، بین هر روز کاری باید 12 ساعت فاصله باشد و بعد از هر 12 ساعت روز بعدی کاری آغاز می شود. به اندازه هر 6 ساعت کاری، باید 15 دقیقه استراحت داشته باشند. تمامی کارگران و کارمندان حداقل یک روز و نیم  در هر هفته تعطیلی دارند که معمولا آخر هفته ها می باشد. ساعات استراحت کاری اسپانیا طبق استاندارد بین المللی می باشد.

بیشتر بدانید!
تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری

 

ساعات اضافه کاری اسپانیا، قراردادهای کاری اسپانیا، قوانین اصلی کار در اسپانیا، ساعات استراحت کاری اسپانیا

ساعات اضافه کاری اسپانیا

تمامی ساعاتی که بیش از ساعات کاری مجاز و قانونی کار باشد ( بیش از 8 ساعت ) به عنوان اضافه کار محسوب شده و شامل قوانین پرداختی اضافه کاری می گردد. این ساعات به عنوان درامد اضافی یا درآمد وقت آزاد کارمند محاسبه می گردد. حداکثر ساعات اضافه کاری قانونی 80 ساعت می باشد. ساعات اضافه کاری اسپانیا از موارد مهم برای کارگران و کارمندان یک شرکت می باشد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد قوانین اصلی کار در اسپانیا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به اسپانیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟