منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

قوانین جدید مهاجرت آلمان

در باب مهاجرت به آلمان ، موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در مورد قوانین جدید مهاجرت آلمان صحبت می کنند. در این قوانین اخبار خوب و در عین حال کمتر شدن محدودیت ها عنوانذ شده است. ناگفته نماند این قوانین در مورد مهاجرت کاری آلمان در جهت اخذ اقامت آلمان است.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در باب مهاجرت به آلمان ، موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله در مورد قوانین جدید مهاجرت آلمان صحبت می کنیم. در این قوانین اخبار خوب در جهت کمتر شدن محدودیت ها عنوان شده است. ناگفته نماند این قوانین در مورد مهاجرت کاری به آلمان در جهت اخذ اقامت آلمان است.

 

مهاجرت کاری به آلمان

این قوانین جدید مهاجرت به آلمان، راه را برای کارگران ماهر می گشاید. در واقع، کمبود کارگران خبره ، انگیزه خوبی برای تغییر است.

دولت ائتلافی آلمان به اعمال چندین مورد مهم اقدام نموده است . از جمله ،کار را برای کارگران غیر اتحادیه اروپا ، آسان نموده است . در حقیقت ما در این مقاله به بیان جزئیات این قوانین می پردازیم تا اگر خواهان اخذ اقامت آلمان هستید با اطلاعات جدید قدم در این پروسه بگذارید.

البته باید اشاره کنیم که در مورد صحت این اخبار و پیامدهای آن مقاله قانون جدید مهاجرت به آلمان اطلاعات خوب و جدیدتری می دهد. در جهت تکمیل اطلاعات در این باب ، مطالعه این مقاله توصیه اکید ماست.

 

اخبار خوب در قوانین جدید مهاجرت آلمان

دو سئوال مهم در مورد قوانین جدید مهاجرت آلمان وجود دارد :

آلمان چگونه می تواند کمبود نیروی کار ماهر را از طریق مهاجرت کاری به آلمان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا کاهش دهد ؟

انتظار می رود در آلمان ، افرادی که درخواست پناهندگی شان رد شده ، اما کار پیدا کرده اند و در جامعه و بین مردم مانده اند، دولت، با درخواستشان مبنی بر  اخذ اقامت آلمان موافقت کند. اگر این اتفاق بیفتد پناهندگان می توانند دارای پاسپورت آبی آلمان شوند. مزیت های این پاسپورت را اینجا مطالعه کنید.

بیشتر بدانید!
قانون جدید مهاجرت به آلمان

همانطور که گفیم دولت قصد دارد از قانون مدون برای استخدام کارگران ماهر و واجد شرایط خارج از اتحادیه اروپا استفاده نماید . این قانون قرار است آمدن کارگران را به آلمان آسانتر نماید .

البته آموزش و تحصیل نقشی مهم ایفا می نماید.  برای افرادی که دارای مدارک دانشگاهی هستند ، امکان استفاده طولانی از کارتی بنام بلوکارت وجود دارد. اما اکنون ، دیگر افراد می توانند امتیاز مشابهی بدست بیاورند . در مورد تفاوت اقامت کاری و بلوکارت پادکست صوتی را مطالعه کنید. این پادکست صوتی اطلاعات بسیار خوبی به شما می دهد.

 

 

خوش بینی ها در قوانین جدید مهاجرت آلمان

مطالعات انجام شده در اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان در پایان ماه ژوئن 2018 ، نشان می دهد که بیش از 230 هزار نفر که در آلمان زندگی می کردند ، این کشور را ترک نمودند. از این تعداد فقط کمتر از 174000 نفر حق خروج داشتند . برای این دسته ، این قوانین جدید مهاجرت آلمان فرصتی را فراهم کرد ، که مجوز اقامت آلمان را همراه با یک کار دائمی ارائه دهند.

با وجود این ، توافقنامه دوشنبه شب انجام شد . مبنی بر اینکه ما به اصول جدایی پناهندگی و مهاجرت کاری پیوستیم .

این امر نشان می دهد که  SPD  از طریق  ماهیت  “مسیر و روند تغییر ”  که در نظر گرفته بود ، نتوانست  تحت فشار قرار گیرد. اما در حال حاضر ، سازش ائتلاف ، راهی برای پذیرش پناهجویانی که پناهندگی نگرفته اند ،را فراهم می نماید . یعنی پناهجویانی  که نمی توانند به کشور خودشان باز گردند،  ولی در عین حال به جامعه آلمان پیوسته اند .

بیشتر بدانید!
دلایل مهاجرت به آلمان در سال 2022

 

بیشتر بدانید :

در نظر داشته باشید یافتن نیروی کار ماهر در آلمان . هرگز اینقدر سخت نبوده است . برای چنین مواردی: طبق گفته وزیر امور اجتماعی هوبرتوس هیل از SPD  ، معیارهای واضح و روشنی برای وضعیت چنین پناهندگی هایی باید در چهارچوب مجوز قانونی گنجانده شود .

بهر حال ، آنچه که باید در نظر داشته باشید این است که این قانون هنوز به ذتصویب نرسیده است. مراقب کلاهبرداری ها در این زمینه باشید.

 

محدودیت های کمتر برای اخذ اقامت آلمان

پیش از این، فقط کارگران ماهر و آموزش دیده و دانشگاهیان قادر بودند که در آلمان کار کنند ، آن هم اگر آژانس استخدامی فدرال بازار مورد نیاز را تایید می کرد.

خوشبختانه این روند در حال تغییر است ، به طوریکه محدودیت هایی در حال حذف شدن هستند. طبق قوانین جدید مهاجرت آلمان هر فردی که آموزش حرفه ای دیده باشد یا دوره تحصیلی مورد نیاز را گذرانده باشد و قرارداد کاری داشه باشد،  مجاز به درخواست اقامت آلمان می باشد .

برای آنهایی که علاقمند هستند با مهاجرت کاری به آلمان ، فرصت هایی داشته باشند که به این کشور بیایند و در طی شش ماه بتوانند شغلی را پیدا کنند، تا اقامت آلمان را به دست آورند.

 

واکنش ها به تغییرات قانون مهاجرت آلمان

دیگر احزاب المان اذعان دارند که ما به افراد هوشمند نیاز داریم. اما ایا توافقنامه جدید  ، یک مصالحه ناقص یا یک مدل برای سیاست آینده است ؟

در حقیقت واکنش ها در سه شنبه  پر فراز و نشیب بود . در میان آنها ، نمایندگان صنف کسب و کار ، واکنش مثبت نشان دادند ، و اظهار نمودند که برای حفظ رقابت اقتصادی آلمان این قوانین جدید مهاجرت آلمان بسیار مفید هستند .

بیشتر بدانید!
شرایط ویزای دورکاری در دبی

مدیر اجرایی کنفدراسیون اتحادیه کارفرمایان آلمان ، استفان کامپتر  گفت : ما برای انجام این کار ، به کارگران ماهر و واجد شرایط  از خارج متکی هستیم .

از دیگر واکنش ها اینست که انجمن دیجیتال بیت کوین اظهار داشت : ما به روشن ترین ذهن ها در دنیا نیاز داریم .  پناهجویان زن با رویکردی پیچیده برای پیوستن به آلمان مواجه هستند . از طرف دیگر ، انلی بوتنباخ ، عضو اتحادیه کنفدراسیون تجاری آلمان ، خواستار درخواست های ورودی بیشتر و با شرایط طولانی تر شد .

البته باید گفت برای مخالفان مجلس آلمان ، این توافقنامه کافی و رضایت بخش نبود . فیلیز پولات  متخصص مهاجرت از حزب سبز اظهارکرد : بجای ساده سازی و تسریع برای مهاجرت ، باید فقط توافقنامه ائتلافی ایجاد کرد ، بوروکراسی و مقررات مفصل تر .

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد قوانین جدید مهاجرت آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟