منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

قوانین کارآفرینی در ایران برای اتباع خارجی

قوانین کارآفرینی در ایران، کارآفرینی خارجیان در ایران، فعالیت های تجاری در ایران، گواهینامه های تجاری در ایران، فرصت های تجاری در ایران
قوانین کارآفرینی در ایران، کارآفرینی خارجیان در ایران، فعالیت های تجاری در ایران، گواهینامه های تجاری در ایران، فرصت های تجاری در ایران
نتیجه اینکه اتباع خارجی با رعایت قوانین کارآفرینی در ایران و مصوبات کار و تجارت در ایران می توانند در زمینه های گوناگونی کارآفرینی داشته باشند. علاوه بر آن از لزوم اخذ گواهینامه های تجاری از مراکز مرتبط  مانند اتاق بازرگانی بر اساس نوع فعالیت کاری و امکان تشکیل و ثبت شرکت در ایران برای اتباع خارجی گفتیم از جمله شرکت های مسئولیت محدود. همچنین از فعالیت هایی مانند راه اندازی شعبه یک شرکت خارجی در ایران، خدمات پس از فروش و همکاری با متخصصین ایرانی را به عنوان فرصت های تجاری در ایران برای خارجیان ذکر نمودیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

کشور عزیزمان ایران با جمعیتی فعال و پویا با ورود به بازارهای جهانی و پتانسیل های بسیار بالا برای پیشرفت در زمینه های گوناگون توانسته بزرگترین اقتصاد را در خاورمیانه داشته و بستر مناسبی برای بازده سود سرمایه گذاری های تجاری دنیا باشد از جمله املاک، تلکام، صنایع نفت و معدن. در خصوص این موضوع مهم موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا از قوانین کارآفرینی در ایران برای اتباع خارجی گفته و به امکان کارآفرینی خارجیان در ایران نیز اشاره دارد. علاوه برآن برای انجام فعالیت های تجاری در ایران به لزوم دریافت گواهینامه های تجاری در ایران برای کارآفرینی و ثبت شرکت بین المللی در ایران پرداخته همچنین به فرصت های تجاری در ایران برای اتباع خارجی هم توجه دارد.

 

 

قوانین کارآفرینی در ایران

نخستین نکته طبق قوانین کارآفرینی در ایران اتباع خارجی می توانند با مالکیت صددرصدی دو نوع شرکت برای فعالیت های تجاری در ایران ثبت کنند از جمله شرکت مسئولیت محدود و شرکت سهامی مشترک.

  • شرکت مسئولیت محدود شرکتی است که توسط دو نفر یا بیشتر جهت اجرای فعالیت های گوناگون تجاری تشکیل می شود.
  • شرکت سهامی مشترک که مسئولیت های اعضای این شرکت بر اساس میزان سهم شان تعیین می گردد و شامل دو نوع می باشد شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام.

 

لذا می توان گفت که قانون کارآفرینی برای خارجیان در ایران تعریف شده و مشخص می باشد.

 

 

کارآفرینی خارجیان در ایران

همچنین از دیگر فرصت های کارآفرینی خارجیان در ایران این است که اتباع خارجی می توانند شعبه ای از شرکت خارجی خود را در ایران راه اندازی نمایند و در زمینه های گوناگونی فعالیت داشته باشند مانند:

  • خدمات پس از فروش کالا یا خدمات شرکت خارجی اصلی در ایران
  • انعقاد قرارداد بین ایرانی ها و شرکت اصلی خارجی
  • برنامه ریزی های سرمایه گذاری شرکت مادر خارجی در ایران
  • همکاری با متخصصین ایرانی برای فعالیت های تجاری بین المللی در کشورهای همسایه
  • مشارکت در بازارهای صادراتی صنایع غیر نفتی
بیشتر بدانید!
انعقاد قراردادهای تجاری بین المللی و نکات مهم آن

انواع سرمایه گذاری ها از جمله املاک و برنامه ریزی برای توسعه سرمایه گذاری های تجاری شرکت های خارجی در ایران از فرصت های کارآفرینی اتباع خارجی در ایران هستند.

 

کارآفرینی خارجیان در ایران

فعالیت های تجاری در ایران

همانطور که گفته شد اتباع خارجی می توانند فعالیت های تجاری در ایران داشته باشند از جمله وارادات که با اخذ مجوزهای لازم و گواهینامه های مرتبط در امر واردات می توانند کالاها یا خدمات مورد نیاز را به کشور ایران وارد کنند.

که البته بدین منظور می بایست واردات آن کالا یا خدمات را در وزارت بازرگانی به ثبت رسانده و طبق قوانین و مقررات مصوبه آن اقدام نمایند. زمینه های فعالیت تجاری برای اتباع خارجی در کشور ایران بسیار متنوع و همراه با بازده سرمایه گذاری می باشد.

 

 

گواهینامه های تجاری در ایران

گواهینامه های تجاری در ایران اسناد و مدارکی هستند که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در تهران و دیگر شهرهای کشور عزیزمان ایران برای یک دوره یکساله و برای فعالان اقتصادی واجدالشرایط صادر می گردد از جمله گواهی صادرات یا واردات کالاهای تجاری.

که برای صادرات علیرغم اخذ گواهینامه آن نیاز به مراحلی مانند تولید، تکمیل، آماده سازی و بسته بندی صادراتی می باشد. اخذ گواهینامه های تجاری در ایران برای اتباع خارجی به منظور تاسیس شرکت و کارآفرینی الزامی است.

 

فرصت های تجاری در ایران

فرصت های تجاری در ایران

ایران کشوری در آسیای غربی و هجدهمین کشور پرجمعیت دنیا با همسایگان شمالی ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان، همسایگان شرقی پاکستان و افعانستان، همسایگان جنوبی کشورهای خلیج فارس مانند امارات، عمان و قطر و همسایگان غربی ترکیه و عراق زمینه های بسیار مساعدی برای انواع سرمایه گذاری ها و فعالیت های تجاری بازرگانی بین المللی و کارآفرینی دارد. از فرصت های تجاری در ایران برای اتباع خارجی می توان به این موارد اشاره داشت:

  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • محصولات کشاورزی
  • تولیدات و سنگ های معدنی
  • صنایع حمل و نقل
  • صنایع ساخت و ساز
  • صنعت نانو
  • صنایع انرژی های خورشیدی
  • صنایع بافت فرش و قالی
  • صنایع چرم
بیشتر بدانید!
9 ویژگی یک استارت آپ موفق

بنا به شرایط، پتانسیل و ذخایر گوناگون کشور ایران می توان گفت فرصت های تجارت در ایران برای ایجاد کارآفرینی توسط اتباع خارجی بسیار متنوع و فراوان می باشد.

 

 

فرصت های کارآفرینی در ایران برای خارجیان

نتیجه اینکه اتباع خارجی با رعایت قوانین کارآفرینی در ایران و مصوبات کار و تجارت در ایران می توانند در زمینه های گوناگونی کارآفرینی داشته باشند. علاوه بر آن از لزوم اخذ گواهینامه های تجاری از مراکز مرتبط مانند اتاق بازرگانی بر اساس نوع فعالیت کاری و امکان تشکیل و ثبت شرکت در ایران برای اتباع خارجی گفتیم از جمله شرکت های مسئولیت محدود. همچنین از فعالیت هایی مانند راه اندازی شعبه یک شرکت خارجی در ایران، خدمات پس از فروش و همکاری با متخصصین ایرانی را به عنوان فرصت های تجاری در ایران برای خارجیان ذکر نمودیم.

 

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با همکاران توانا و کارآمد خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی بین الملل را ارائه و تکمیل می نماید. که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص فرصت ها و زمینه های کارآفرینی و امور تجاری برای خارجیان در کشور ایران می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا گفتگوی تصویری داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟