منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا در 2023

مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا
مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا
چه کسی بدش می آید قبل از سفر به کانادا به منظور مهاجرت یک چک لیست درست و حسابی برای کنترل مدارک داشته باشد؟ در این فرصت کلیه مدارکی که در مسیر مهاجرت به کانادا و در هنگام سفر مورد نیاز شماست را لیست کرده ایم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

اگر ویزای شما برای مهاجرت به کانادا صادر شده است و شما در حال آماده شدن برای مهاجرت به کانادا هستید ،  حتما توصیه می کنیم لیست مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا را بررسی نمایید. ما پیش از این در مقاله لیست وسایل ضروری قبل از مهاجرت نگاهی کلی به مواردی که در طی پروسه مهاجرت می توانید همراه داشته باشید ، انداخته ایم.

تهیه مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا علاوه بر اینکه سبب میشود در وقت و زمان شما به طرز محسوسی صرفه جویی شود ، منافع بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

برای داشتن یک سفر عالی و اقامت بدون نگرانی در کانادا در پست ” لیست مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا ” با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید. بعد از این مطلب در صورت تمایل می توانید مقاله وسایل شما قبل از مهاجرت به کانادا را نیز برای آمادگی بیشتر مطالعه نمایید. همچنین مقاله مفصل کارهای مهم قبل از مهاجرت به کانادا را هم از دست ندهید. در کل مطالعه مطالب زیر را برای آمادگی هر چه بیشتر توصیه می کنیم:

نگاهی به مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا

توصیه می کنیم حتما قبل از بستن چمدانها و آماده شدن برای مهاجرت به کانادا ، چک لیست مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا را کنترل کنید و تمام مدارک را به همراه کپی با خود داشته باشید. همچنین توصیه می کنیم تعدادی از کپی مدارک را به تایید سفارت کانادا در ترکیه یا وکیل بین المللی در ایران نیز برسانید.

توصیه می کنیم همچنین اسکن مدارک خود را در فضای ابری خارجی مثل Dropbox و یا Google drive ذخیره کنید در صورت مفقود شدن هر کدام از مدارک ، خوشحال خواهید شد که یک نسخه در فضای ابری شما ذخیره شده است.

شناسنامه و پاسپورت تمام اعضای خانواده, مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا
شناسنامه و پاسپورت تمام اعضای خانواده

شناسنامه و پاسپورت تمام اعضای خانواده

اسناد هویتی همواره یکی از مهم ترین مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا است ، آنها را فراموش نکنید و به تعداد کافی کپی تهیه کنید. اسناد هویتی می تواند پاسپورت ، شناسنامه و کارت ملی تلقی گردد.

اسناد و مدارک فرزند خواندگی در صورت وجود

اگر در جمع خانواده شما فرزند خوانده نیز وجود دارد مسلما یکی از مدارک لازم قبل از مهاجرت به کانادا همراه داشتن اسناد و سابقه فرزندخواندگی است. حتما برای تهیه کلیه مدراکی که این موضوع را ثابت می کند ، برنامه ریزی کنید.

بیشتر بدانید!
آخرین اخبار شغل های مورد نیاز در کانادا

سند ازدواج یا طلاق یا جدایی

اگر قصد مهاجرت با همسرتان را دارید در لیست مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا ی شما سند ازدواج و … هم باید وجود داشته باشد. رابطه خانوادگی شما از این طریق اثبات می شود. به ترجمه صفحات  شناسنامه در این خصوص بسنده نکنید.

ارزیابی مهاجرت ؟ به همین راحتی!

فرمهای ارزیابی مهاجرت هوشمند رو بر اساس سالها تجربه در برنامه های مهاجرتی کشورهای مختلف تهیه کردیم. ارزیابی شو و در لحظه هم نتیجه رو ببین! در کنار اینا پنل سام اریکه عدل امکانات فوق العاده دیگه هم داره که فقط خودت باید تجربه کنی!

حکم حضانت فرزندان

اگر از همسر خود جدا شده اید و به موجب حکم دادگاه حضانت فرزندان به شما اعطا شده است ، حکم مربوطه را ترجمه رسمی کنید و همراه خود داشته باشید. البته اگر فرزندان شما ، شما را در این سفر همراهی می کنند.

پرونده های تحصیلی تمام فرزندان شما

 این مدارک کمک می کند فرزند شما در کلاس مناسب و رده صحیح تحصیلی قرار گیرد. توصیه می کنیم همه سوابق تحصیلی فرزندان را در مقاطع مختلف همراه خود داشته باشید.

مدارک واکسیناسیون فرزندان

مدارک و سوابق واکسیناسیون فرزندان شما حتما باید همراهتان باشد. این مدارک برای ثبت نام بچه ها در مدارس ضروری است.

کپی تمام مدارک تحصیلی و حتی ریز نمرات درسی بزرگسالان

این مدارک برای ارزیابی حرفه ای و شغلی شما ضروری است ، قبل از سفر به کانادا تحقیق کنید که متخصصین ارزیابی چگونه این مدارک را از شما تحویل می گیرند تا در زمان صرفه جویی شود.

گواهی معرفی از کارفرمای سابق شما با اطلاعات تماس دقیق

در زمان آغاز به اشتغال در کانادا به این مدارک نیاز خواهید داشت. داشتن توصیه نامه ها و سوابق شغلی از کارفرمایان قبلی به اعتبار شما در جلسات مصاحبه کاری می افزاید.

نمونه کارهای حرفه ای شما

اگر کار شما به نحوی است که می توانید از سوابق کارها و پروژه هایتان نمونه کار ارائه دهید ، در زمان آغاز به اشتغال در کانادا به این نمونه کارها نیاز خواهید داشت.

گواهینامه بین المللی رانندگی

شما باید با گواهینامه رانندگی ایرانی خود برای مدت کوتاهی رانندگی کنید تا گواهینامه کانادایی شما صادر شود. این کار به راحتی در دفاتر خدمات جهانگردی قابل انجام است.

شاید شما بخواهید بعد از رسیدن به کانادا برای گرفتن گواهینامه رانندگی در آنجا اقدام کنید. در این صورت توصیه می کنیم حتما مقاله راهنمای گرفتن گواهینامه در کانادا برای مهاجرین را در وبسایت اریکه عدل مطالعه کنید تا از همه ابعاد و جوانب این موضوع مطلع شوید.

بیشتر بدانید!
روش های مهاجرت به انگلستان

کپی بیمه بین المللی اتومبیل شما

شاید بپرسید که سوابق بیمه خودرو به چه کاری می آید. اگر شما سابقه بیمه ای خوبی داشته باشید می توانید با استناد به آنها نرخ های بیمه ای بهتری در کانادا بدست بیاورید.

سوابق و مدارک پزشکی شما,مدارک ضروری قبل از مهاجرت به کانادا
سوابق و مدارک پزشکی شما

سوابق و مدارک پزشکی شما ، تصاویر پزشکی ، مدارک دندانپزشکی ، چشم پزشکی و غیره

در صورتیکه برای موضوعی در کانادا نیاز به درمان داشته باشید ، همراه داشتن سوابق پزشکی ، دندان پزشکی و چشم پزشکی می تواند کمک بسیار بزرگی به پروسه درمان شما بکند.

مدارک مرتبط به بیمه مسافرتی شما و خانواده

در چند هفته اول اقامت در کانادا که هنوز شما پوشش بیمه ای ندارید ، این بیمه مسافرتی می تواند کمک بزرگی به شما بکند. پس در انتخاب بیمه ، بهترین آن را با سقف پوشش کامل انتخاب کنید و مدارک مرتبط را نیز همراه داشته باشید.

سوال داری؟ نظر بقیه رو می خوای؟

سوال و جواب با متخصص ها و کسایی که توی موضوعی که باهاش در چالشی صاحب تجربه هستن. تازه میتونی نظرسنجی راه بندازی تا بقیه توی تصمیم گیری بهت کمک کنن!

گواهی ارزیابی و مالکیت اشیای قیمتی ( طلا و جواهرات ) که همراه خود می برید

اگر قرار است در ضمن سفرتان به کانادا اشیا قیمتی مثل طلا ، جواهرات و … همراهتان باشد، حتما گواهی ارزیابی قیمت این اشیا را همرهتان داشته باشید. در زمان ورود و در فرودگاه به این مدارک نیاز پیدا خواهید کرد.

ما در مقاله وسایل شما قبل از مهاجرت به کانادا در خصوص وسایل و لوازمی که می توانید از سفر به کانادا و مهاجرت به این کشور به همراه داشته باشید بیشتر صحبت کرده ایم. توصیه میکنیم حتما مطالعه نمایید.

گواهی بانک در خصوص سابقه اخذ تسهیلات شما

معمولا تازه واردین در کانادا به دلیل فقدان سوابق مالی نمی توانند از تسهیلات بانکی کانادا برخوردار شوند. از بانکهای ایرانی که حساب دارید می توانید گواهی دریافت کنید که مثلا تسهیلات خود را تصفیه کرده اید یا اینکه در پرداخت اقساط خود سابقه خوش حسابی دارید و …

صورت هرگونه درآمد خارجی ، اموال و مالکیت و یا سرمایه گذاری

اگر حساب بانکی خارجی دارید یا اینکه از خارج از ایران درآمدی دریافت می کنید ، صورت این درآمدها را به همراه داشته باشید. همچنین ترجمه اسناد مالکیت و یا گواهی های سرمایه گذاری در صندوق ها یا سپرده های بانکی را نیز به همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز در فرودگاه کانادا
مدارک مورد نیاز در فرودگاه کانادا

مدارک مورد نیاز در فرودگاه کانادا

ضمن اینکه مدارک بالا را با خود همراه خواهید داشت ، به محض ورود به فرودگاه در کانادا باید چند سند و مدرک مهم را دم دست داشته باشید ، این مدارک عبارت اند از :

  • پاسپورت و مدارک سفر
  • ویزای دائمی شما  یا تاییدیه پذیرش شما به عنوان مقیم دائمی کانادا
  • اسناد مربوط به توانایی مالی شما برای پشتیبانی افراد تحت تکفل پس از ورود به کانادا
بیشتر بدانید!
دریافت شهروندی انگلستان با سرمایه گذاری (قسمت اول)

مامور سازمان مهاجرت و پناهندگان کانادا در فرودگاه بررسی می کند که شما در زمان اعتبار ویزای اقامت دائمی خود وارد خاک کانادا شده اید . اگر مشکلی نباشد شما به عنوان مقیم دائمی کانادا وارد این کشور خواهید شد . مامور مربوطه همچنین آدرس پستی کانادایی شما را با شما چک می کند که کارت اقامت شما به این آدرس پست شود .

تایید و گواهی مدارک مهاجرت به کانادا

در مراحل اولیه پروسه مهاجرت به کانادا یا در ضمن پروسه  ممکن است نیاز باشد که شما مدرک مشخصی را به تاییدیه رسمی برسانید. با توجه به اینکه کانادا در کشور ما سفارت ندارد این کار از طریق استفاده از خدمات وکلای بین المللی امکان پذیر است.

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل سالهاست در خصوص تایید مدارک مهاجرت به کانادا فعال است و تا کنون صد ها مدرک MCC ، Custodian ، گواهی هویت و …. توسط وکلای بین المللی ما تایید شده است. برای کسب اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید به صفحه تایید مدارک مهاجرت به کانادا مراجعه کنید.

پرسش و پاسخها

در خصوص مدارک قبل از مهاجرت به کانادا این سوالات را از ما می پرسند ، شما هم اگر سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات همین مقاله یا در انجمن حقوقی و مهاجرتی اریکه عدل مطرح کنید.

آیا باید در زمان سفر به کانادا اصل مدارک همراهم باشد؟

بله اسناد و مدارکی که دارای نسخه اصلی هستند مثل شناسنامه ، کارت ملی ، کارت پایان خدمت و ... باید اصلشان همراه شما باشد.

آیا نیاز هست از مدارک کپی همراه داشته باشم؟

بله اتفاقا این موضوه بسیار حیاتی است. حداقل یک نسخه کپی از مدارک به همراه داشته باشید.

تعداد صفحات مدارک من زیاد است. چه کنم؟

همیشه بهتر است که شما مدارک اضافی داشته باشید تا اینکه مدرکی از شما درخواست شود و شما نداشته باشید. از آلبوم های مدارک برای نظم دهی به مدرک ها و صفحات استفاده کنید. می توانید لیبل گذاری هم بکنید تا پیدا کردن مدارک آسان تر شود.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟