منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مالیات در اسپانیا چقدر است ؟

مالیات در اسپانیا، مالیات در اسپانیا چقدر است، مالیاتها در اسپانیا
مالیات در اسپانیا، مالیات در اسپانیا چقدر است، مالیاتها در اسپانیا
کسانی که می خواهند به کشور اسپانیا مهاجرت کنند یکی از نگرانی هایشان این است که مالیات در اسپانیا چقدر است . نگرانی این عزیزان تا حدودی بجاست چرا که در کشورهای اروپایی معمولا میزان مالیاتها کمی بالاست. ما در این نوشتار قصد داریم به بحث مالیاتها در اسپانیا بپردازیم تا مهاجرت بتوانند برنامه ریزی دقیق تری در خصوص جابجایی خود به اسپانیا داشته باشند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

کسانی که می خواهند به کشور اسپانیا مهاجرت کنند یکی از نگرانی هایشان این است که مالیات در اسپانیا چقدر است . نگرانی این عزیزان تا حدودی بجاست چرا که در کشورهای اروپایی معمولا میزان مالیاتها کمی بالاست. ما در این نوشتار قصد داریم به بحث مالیاتها در اسپانیا بپردازیم تا مهاجرت بتوانند برنامه ریزی دقیق تری در خصوص جابجایی خود به اسپانیا داشته باشند. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید.

 

اهمیت آگاهی از مالیات در اسپانیا

تعجبی ندارد که مردم از سراسر دنیا برای مهاجرت و جابجایی به اسپانیا فکر می کنند. سیستم مالیاتی اسپانیا به طور مداوم در حال تغییر و بازنگری است. پس شرط عقل این است که شما به طور مداوم اطلاعات خود را در خصوص مالیاتها در اسپانیا بروز نمایید.  درک صحیح از مالیاتها در اسپانیا به شما کمک می کند که بدانید دقیقا کجا ایستاده اید و ناخواسته در محیط این کشور به عملیات مجرمانه دست نزنید. جرائم الیاتی اسپانیا مجازاتهای سنگین و جرائم هنگفت دارد بنابراین از شما دعوت می کنیم این مقاله را به دقت بخوانید.

 

آیا می شود در اسپانیا مالیات نداد ؟

قل از اینکه وارد بحث مالیاتها در اسپانیا بشویم ممکن است از خود بپرسید که آیا می شود در اسپانیا مالیات نداد و درگیر این مسائل نشد. به عبارت دیگر آیا معافیت از مالیات در اسپانیا برای خارجی ها مقدور است یا خیر ؟ موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در مقاله « مزایای ویزای طلایی اسپانیا » توضیح داده است که روش معافیت از مالیات در اسپانیا به چه شکل مقدور است.

بیشتر بدانید!
انواع اقامت در اسپانیا

با این حال باید تاکید کنیم که در هر حال شما در حال ورود به یک کشور جدید هستید و بهتر است در هر صورت نسبت به قوانین و باید ها و نباید های مالیاتی در این کشور آگاهی کافی داشته باشید. بنابراین مطالعه ادامه این نوشتار را حتما به شما توصیه می کنیم.

 

مالیات بر درآمد در اسپانیا

اشخاص که مقیم کشور اسپانیا هستند قانوناً مکلف می باشند که در این کشور برای کلیه درامدهایشان در سرتاسر دنیا مالیات بر درآمد پرداخت نمایند. البته این موضوع برای خارجیانی که در اسپانیا اقامت ندارند کمی متفاوت است و این دسته از افراد صرفا باید در خصوص درآمدهایی که در خاک اسپانیا کسب کرده اند ، مالیات پرداخت نمایند.

به طور مثال اجاره هایی که از املاک و مستغلات در اسپانیا توسط سرمایه گذاران خارجی دریافت می شود یکی از این درآمد هاست. نرخ مالیات بر درآمد برای خارجیانی که این شرایط را دارند ، یک نرخ ثابت است. البته این موضوع جایی قابل اعمال است که آنها مشمول معافیت و یا تخفیف نباشند. بنابراین مهم است که شما بدانید که آیا در اسپانیا شخص مقیم مشمول مالیات هستید یا خیر چرا که این موضوع می تواند تاثیر بزرگی بر مسئولیت های مالیاتی شما در اسپانیا بگذارد.

 

انواع درآمدها در اسپانیا

در ادامه نوستار « مالیات در اسپانیا چقدر است » باید اشاره کنیم که در کشور اسپانیا دو نوع درآمد وجود دارد:

1- درآمدهای عمومی  ( renta general)

2- درآمدهای حاصل از پس اندازها (  renta del ahorro )

کلیه درآمدهای حاصله از این دو دسته بندی محاسبه می شود و سپس فرد می تواند از معافیت ها و تخفیف های مجاز قانونی بهره گیرد.

بیشتر بدانید!
فرآیند ایجاد استارت آپ اسپانیا

 

میزان مالیاتها در اسپانیا

میزان مالیات بر درآمد در دسته بندی عمومی بین 19 تا 26 درصد متغیر خواهد بود. یادآوری می کنیم که این دسته بندی مالیات بر درآمد در اسپانیا مشمول افراد اسپانیایی و افراد مقیم در این کشور است. مواردی که شامل این دسته بندی درآمدی می شود ، می تواند موارد ذیل باشد :

  • کلیه درآمدهای حاصله ( حقوق و دستمزد ، درآمدهای خود اشتغالی و حقوق بازنشستگی )
  • درآمده های ناشی از اجاره املاک
  • درآمدهای ناشی از مجوز ها و لیسانس ها
  • درآمدهای ناشی از قرارداد ها و توافقات

شما میتوانید در تصویر زیر مناسبات مالیاتی دسته بندی درآمدهای عمومی  را در سال 2022 ببینید :

مالیات در اسپانیا چقدر است ؟

همچنین میزان مالیاتها در دسته بندی درآمدهای حاصل از پس اندازها نیز بین 19 تا 47 درصد متغیر است. درآمدهای زیر در این دسته بندی قرار می گیرند:

  • سودهای مختلف دریافتی
  • سود ناشی از سهامهای شرکتی
  • سودهای حاصل از بیمه های عمر
  • سایر دریافتهای مالی دوره ای

شما میتوانید در تصویر زیر مناسبات مالیاتی را در سال 2022 ببینید. دولت اسپانیا تصمیم گرفت تا در سالهای 2015 – 2016 میزان مالیاتها را کمی کاهش دهد.

 

مالیات در اسپانیا چقدر است ؟

مالیات در اسپانیا چقدر است

مالیات در اسپانیا بین 19 تا 47 درصد بسته به دسته بندی مالیات بر درآمد در اسپانیا متفاوت میباشد.

آیا می شود در اسپانیا مالیات نداد ؟

این موضوع برای خارجیانی که در اسپانیا اقامت ندارند کمی متفاوت است، این دسته از افراد صرفا باید در خصوص درآمدهایی که در خاک اسپانیا کسب کرده اند ، مالیات پرداخت نمایند.

در این مقاله تیم موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل سعی کرده است تا به روزترین اطلاعات درباره ی مالیات اسپانیا را در اختیار شما قرار دهد در صورتیکه هر گونه سوال در این باره داشته باشید مشاوران ما در کنار شما خواهند بود و اگر قصد خرید ملک در اسپانیا داشتید و یا خواستید از قیمت های ملک در اسپانیا باخبر شوید شرکت سرمایه گذاری اینوستایم در تمامی این مسیر میتواند شما را همراهی نماید. ما همیشه در کنار شما هستیم.

بیشتر بدانید!
روش های جدید سرمایه گذاری در اسپانیا

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟