منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مبانی تهیه بیزینس پلن و تدوین آن را بیاموزیم

مبانی تهیه بیزینس پلن ، بیزینس پلن و سرمایه گذاری ، بررسی بیزینس پلن ، تدوین بیزینس پلن ، کلیات بیزینس پلن
مبانی تهیه بیزینس پلن ، بیزینس پلن و سرمایه گذاری ، بررسی بیزینس پلن ، تدوین بیزینس پلن ، کلیات بیزینس پلن
 در بحث مبانی تهیه بیزینس پلن به انجام برنامه ریزی و مطالعه کافی تاکید و مطرح شد که بیزینس پلن و سرمایه گذاری به دو روش انجام می شود همچنین اهمیت بررسی بیزینس پلن را خاطر نشان و از مفهوم تدوین بیزینس پلن نیز نکاتی مفیدی را ارائه دادیم. علاوه برآن در بخش موضوع کلیات بیزینس پلن به تاثیر عواملی چون میزان سرمایه گذاری از جمله سرمایه گذاری ملکی خارجی، رقابت و بازاریابی اشاره و عنوان شد که موقعیت محلی کسب و کار ما نیز بسیار در نتیجه کار موثر است افزون برآن به تفاوت تهیه بیزینس پلن بین المللی نیز توجه و عمده تفاوت بین آن را که نحوه پرداخت، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی است را به اشتراک گذاشتیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از گروه شرکت های آپادلا در ادامه موضوعات قبلی پیرامون طرح کسب و کار به تشریح مبانی تهیه بیزینس پلن می پردازد و در خصوص مسئله بیزینس پلن و سرمایه گذاری به اهمیت سرمایه گذاری در بخش های مختلف و روش های آن نیز اشاره دارد همچنین اهمیت بررسی بیزینس پلن را عنوان و به توضیح معنی تدوین طرح کسب و کار تاکید دارد. در توضیح کاربرد و  معنی تدوین بیزینس پلن از اهمیت دلایل راه اندازی کسب و کار، مدیریت و بازاریابی آن گفته می شود که در بخش تشریح کلیات بیزینس پلن به مشخصات، اسناد و مدارک و اطلاعات مالی نیز اشاره خواهد شد. با اریکه عدل همراه باشید.

مبانی تهیه بیزینس پلن

یکی از دغدغه های فعلی کشورهای در حال توسعه و به ویژه کشورهای جوان از قبیل کشور عزیزمان ایران ایجاد شغل برای جمعیت فعال می باشد، این مسئله نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و اصولی به منظور جلوگیری از هدر رفت این نیروها و همچنین جلوگیری از ایجاد و گسترش کسب و کارهای کاذب و غیر مولد میباشد.

جهت تفهیم هر چه بیشتر مبانی تهیه بیزینس پلن و اصول طرح کسب و کار می توان این توصیه را داشت که در این راستا بخش های گوناگون اقتصادی دولتی و خصوصی بهتر است که با هم هماهنگ  شده و برای ایجاد زمینه های شغلی مناسب فعالیت نمایند.

تاثیر مبانی بیزینس پلن در موفقیت

در زمینه ایجاد اشتغال باید مراحل گوناگونی از قبیل مطالعه، برنامه ریزی، سرمایه گذاری، راه اندازی، بهره برداری و نظارت کیفی و کمی صورت گیرد، در واقع این نکات همان مبانی تهیه بیزینس پلن هستند که هر کدام قابل بحث و بررسی می باشند و به عبارتی بر همدیگر تاثیراتی نیز داشته و پروسه انجام  یکدیگر را تکمیل می نمایند.

بیزینس پلن و سرمایه گذاری

پیرامون موضوع بیزینس پلن و سرمایه گذاری باید گفت می توان به دو روش سرمایه گذاری نمود:

1- سرمایه گذاری در ایجاد کسب و کارهای بزرگ و توسعه صنایع و موسسات بزرگ که نیازمند برنامه های بلند مدت و مدیریت کلان است.

2- سرمایه گذاری در ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط که می توان آن را به بخش خصوصی و نهادهای واسطه ای واگذار نمود.

سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک

در برخی از کشورها این سرمایه گذاری بر مبنای صنایع و کسب و کارهای کوچک و متوسط استوار است مانند کشورهای جنوب شرقی آسیا، که تجربه کشورهای مختلف نشان می دهد که در کشورهایی مانند ایران، سرمایه گذاری در بخش کسب و کارهای کوچک و متوسط بازدهی بهتری نسبت به کسب و کارهای بزرگ دارد.

بیشتر بدانید!
مدیریت بین المللی موفق و فعالیت های تجاری

لذا می توان به راحتی در زمینه بسط و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط مطالعه و سرمایه گذاری نمود و در نتیجه بهتر است که تمرکز بیشتری بر بیزینس پلن و سرمایه گذاری در بخش های کوچک و یا متوسط داشته تا به دستاوردهای بهتری برسیم.

بیزینس پلن و سرمایه گذاری

بررسی بیزینس پلن

در کشورهای توسعه یافته هنگامی که یک مجموعه یا فرد اقدام به راه اندازی کسب و کار به صورت گروهی یا فردی می نماید، ضمن ارائه تعریفی جامع و کامل از بیزینس پلن خود تمامی جوانب را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و بدین ترتیب آینده کسب و کار از هر نظر تضمین می شود. با بررسی بیزینس پلن تمامی امکانات و پتانسیل های طرح کسب و کار سنجیده و مورد مطالعه قرار می گیرد، همچنین توانایی ها و قابلیت طرح مشخص شده و احتمالات پیش رو نیز تا حدودی برآورد می شود.

تدوین بیزینس پلن

با بررسی طرح کسب و کار احتمالاتی چون ورشکستگی مشخص و پیشگیری میشود، همچنین می توان گفت عدم ارزیابی و بررسی دقیق عامل اصلی ناپایداری کسب و کارهای خرد می باشد. متخصصان امر به یک راه حل واحد برای مقابله با ورشکستگی زود هنگام کسب و کارهای کوچک و متوسط رسیده اند و آن تدوین بیزینس پلن می باشد که باید تعریف کاملی از کسب و کار مورد نظر ارائه و دلایل تمایل به راه اندازی آن و مسائل مدیریت مالی و بازاریابی بیان می گردد.

تفکر درباره ایده

بعد از مطرح شدن هر ایده ای ابتدا سوالات متعددی در باره آن به ذهن خطور می کند، اولین و اساسی ترین بخش هر اقدامی تفکر عمیق در باره ایده آن عمل و پاسخ به سوالات مطرح شده درباره آن می باشد زیرا هدایت و راه اندازی کسب و کار در ابتدا به صورت یک ایده مطرح می گردد لذا پاسخ به سوالات مطروحه مهمترین بخش پروراندن ایده مورد نظر است.

چرا که یافتن پاسخ های مناسب به این سوالات باعث پیش بینی بسیاری از مسائل شده و موجبات عدم مواجهه با برخی مشکلات ناگوار را فراهم می نماید علاوه بر آن در مورد تدوین بیزینس پلن نیز این مسئله صدق می کند و با بیان هر ایده ای سوالاتی به ذهن میرسد که یافتن پاسخ آن بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد نمود.

کلیات بیزینس پلن

پیرامون موضوع کلیات بیزینس پلن می توان به این موارد اشاره نمود که طرح کسب و کار از یک طرح که آینده و توسعه کسب و کار را معین و اغلب هم یک دوره چند ساله را در بر دارد تشکیل شده است لذا  این کلیات شامل طرح، تمامی جزئیات کسب و کار ( حرفه یا شغل ) از جمله نوع شغل، بازاریابی رقابت، عملیات راهبردی، پرسنل، امور مالی، میزان انواع سرمایه گذاری و یا سرمایه گذاری های ملکی خارجی می باشد.

بیشتر بدانید!
استخدام وکیل برای کسب و کار جدید

شرح اجرای کار

به عبارت دیگر، کلیات بیزینس پلن شرح تفصیلی اجزای کسب و کار مورد نظر است و راه های اصولی رشد و بلوغ کسب و کار را به صاحب آن نشان می دهد از طرفی هم انتخاب شغل و شروع آن هدف بلند مدتی است و نمی توان گاها آن را عوض نمود، بنابراین تخصیص مدت زمانی برای تفکر و مطالعه درباره کسب و کار مورد نظر و تنظیم یک برنامه دقیق که تمامی جوانب امر در آن لحاظ شده باشد کاملا ضروری است.

اهمیت تدوین طرح کسب و کار

نتایج مطالعات نشان می دهد افراد و شرکت هایی که بدون مطالعه و تنظیم یک برنامه مدون اقدام به کار می نمایند در مقابله با مشکلات و افت و خیزهای جامعه توان کمتری داشته و احتمال ورشکستگی و عدم موفقیت آنها زیاد است ولی در مقابل افرادی که یک راهبرد سنجیده و پایداری دارند، کمتر در معرض حوادث و مشکلات ناخواسته قرار می گیرند.

که در بخش کلیات بیزینس پلن به اهمیت برنامه ریزی تاکید داشتیم که در بخش اول مشخص نمودن اسم و مشخصات کار و در بخش دوم باید هدف از ایجاد کسب و کار مشخص گردد از جمله موضوعات در بخش اول، توصیف کسب و کار، تحلیل بازار، رقابت پذیری، روند عملیات، پرسنل مورد نیاز، و بیمه نیز مطرح می باشد.

کلیات بیزینس پلن

 

اطلاعات مالی بیزینس پلن

درخواست های وام، سرمایه اولیه و فهرست موجودی، ترازنامه، تحلیل زمان برابر دخل و خرج ( نقطه سر به سر) پیش بینی درآمدها ( سود و زیان)، خلاصه اطلاعات مالی مربوط به سال اول با جزئیات ماهانه و با جزئیات فصلی برای سال دوم و سوم، فرضیاتی که بر اساس آن پیش بینی ها صورت گرفته است، پیش بینی نقدینگی، جزئیات پیش بینی درآمدها همه از اطلاعات مالی بیزینس پلن هستند.

اسناد بیزینس پلن

اسناد و مدارک بیزینس پلن و اسناد پشتیبانی ( کمکی) از جمله مالیات بر درآمد برای سه سال گذشته، گزارش مالی پرسنل، یک نسخه قرارداد اعطای امتیاز ( در صورت وجود امتیاز) و تمامی مدارک پشتیبانی که توسط امتیاز دهنده تهیه شده است،  یک نسخه از اجاره نامه یا اسناد خرید ساختمان، یک نسخه از مجوزها و دیگر مدارک قانونی، یک نسخه از مشخصات سرمایه گذارهای اصلی، رونوشت نامه های درخواست عرضه کننده ها، تماما مدارک لازم برای تکمیل پروسه کسب و کار می باشند.

بیشتر بدانید!
مراحل تنظیم بیزینس پلن یا طرح کسب و کار موفق

موقعیت محلی کسب و کار

موقعیت محلی بیزینس پلن می تواند نقش مهمی در موفقیت یا شکست آن داشته باشد که به همین دلیل محل کار باید قابل دسترسی بوده و حس امنیت در مخاطب ایجاد کند لذا باید از قبل بررسی شود که محل کسب و کار چه نیازهایی دارد؟ چه نوع فضایی نیاز داریم؟ آیا محل و ساختمان مان مطلوب است؟ آیا دسترسی به این محل آسان است؟ آیا وسایل نقلیه عمومی وجود دارد؟ آیا خیابان دارای روشنایی کافی است؟ آیا امکان دسترسی به آسانسور را داریم؟ که رعایت تمامی این موارد بطور احسن به نحوی تبلیغات کسب و کار ما می باشد.

بیزینس پلن بین المللی

سوال دیگری در رابطه با تفاوت تهیه بیزینس پلن بین المللی و داخلی مطرح است که البته به واکاوی بیشتری نیاز دارد،  اما تفاوت عمده ای که وجود دارد بحث مالی و پرداخت ها به ارزهای خارجی می باشد و در بخش سرمایه گذاری در کسب و کار نیاز است که منابع پروژه های مالی بین المللی را شناخته و از متخصصان این امر نیز راهنمایی و مشاوره بگیریم.

اصول بیزینس پلن

در بحث مبانی تهیه بیزینس پلن به انجام برنامه ریزی و مطالعه کافی تاکید و مطرح شد که بیزینس پلن و سرمایه گذاری به دو روش انجام می شود همچنین اهمیت بررسی بیزینس پلن را خاطر نشان و از مفهوم تدوین بیزینس پلن نیز نکاتی مفیدی را ارائه دادیم. علاوه برآن در بخش موضوع کلیات بیزینس پلن به تاثیر عواملی چون میزان سرمایه گذاری از جمله سرمایه گذاری ملکی خارجی، رقابت و بازاریابی اشاره و عنوان شد که موقعیت محلی کسب و کار ما نیز بسیار در نتیجه کار موثر است افزون برآن به تفاوت تهیه بیزینس پلن بین المللی نیز توجه و عمده تفاوت بین آن را که نحوه پرداخت، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی است را به اشتراک گذاشتیم.

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با همکاران مجرب خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی سرمایه گذاری ملکی بین الملل و مهاجرت را ارائه و تکمیل می نماید که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ارتباط تصویری داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید. همچنین بابت مطالعه مقالات مان از شما علاقمندان گرامی نهایت تشکر را داریم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟