منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مبانی و تعابیر کلی مهاجرت موفق

به مبانی و تعابیر امر مهاجرت پرداخته  و به رعایت نکات لازم در داشتن یک مهاجرت موفق نیز اشاره داشتیم. انواع مهاجرت را عنوان نموده و گفتیم که افرادی که سازگاری و انعطاف پذیری بیشتری با محیط و دیگران دارند راحت تر می توانند به اهداف شان از مهاجرت برسند.خاطر نشان کردیم که اهداف مهاجرتی در شرایط زمانی مختلف متغیر و گوناگون می باشد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این مقاله قصد دارد اصول و مبانی پایه و اصلی در خصوص امر مهاجرت را برای شما عزیزان علاقمند به اشتراک بگذارد. به مفاهیم  و تعابیر مرتبط به امر مهاجرت پرداخته و پیرامون یک مهاجرت موفق مطالبی را ارائه می دهیم.

علاوه بر آن انواع مهاجرت و برنامه های مهاجرتی را به لیست در می آوریم،پیرامون اهمیت و دلایل مهاجرت نکاتی را خاطر نشان نموده و به نکات مثبتی در خصوص رسیدن به اهداف مورد نظر مهاجرت نیز سخن می گوییم. با اریکه عدل همراه باشید.

مهاجرت چیست؟

مهاجرت معمولا به جابجایی مردم از مکانی به مکان دیگر برای زندگی، کار، تحصیل ، درمان و یا سرمایه گذاری می گویند. افراد از سراسر دنیا به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعدی مانند فقر، کمبود غذا، بلایای طبیعی، بیکاری و کمبود امنیت اجتماعی و عمومی مبادرت به مهاجرت به دیگر شهرها و کشورهای دنیا می نمایند.

دلیل دوم می تواند شرایط و عوامل مساعد در دیگر کشورها از جمله امکانات پزشکی و بهداشتی، کیفیت آموزش بهتر در مقاطع گوناگون تحصیلی ، درآمد بیشتر و برخورداری از مسکن و خرید ملک ، یادگیری تخصص های علمی و تحقیقاتی ،استفاده از پیشرفت های صنعتی ، ایجاد کسب و کارهای نوین، گذراندن دوره های تخصصی و……باشد.

فطری بودن مهاجرت

بی تعارف باید گفت برخی از کشورها از امکانات و امتیازات بهتری برای زندگی و دیگر امور مرتبط دارند و از آنجایی که انسانها  همواره در پی بدست آوردن بهترین ها هستند لذا در جستجوی مامنی بهتر برای رسیدن به آرزوهایشان هستند. از دیگر دلایل می توان به اشتراک های فرهنگی، نژادی ، دینی، اجتماعی و قومی افراد اشاره نمود.

اگر چه مهاجرت بشر برای مدت صدها سال وجود داشته و همچنان دارد، ولی می توان گفت مهاجرت در مفهوم مدرن به حرکت و کوچ افراد از یک کشور به کشور دیگر که در آنجا شهروند نیستند، محسوب می شود. با اشاره بر کوچ پرندگان در فصل های گوناگون می توان بدین گونه تعبیر نمود که جابجایی و نقل مکان برای رسیدن به شرایط بهتر امری ذاتی و فطری در تمامی مخلوقات پروردگار می باشد و پهنای کره خاکی بستری است که هر مخلوقی بنا به نیاز خود می تواند از آن بهره مند شود.

گردش اقتصادی

مهاجرت به طور ضمنی به اقامت درازمدت نیز اطلاق می شود . توریست ها و بازدید کنندگان موقتی و کوتاه مدت به عنوان مهاجر شناخته نمی شوند اما با این وجود جابجایی فصلی کارگران و نیروی کار به مدت کمتر از یک سال به عنوان شکلی از مهاجرت بحساب می آید.

عقاید جدید در این مورد به توسعه و پیشرفت مربوط می شود، مخصوصا در قرن نوزدهم میلادی به ملیت ها و کشورهایی با معیارهای مشخص شهروندی پاسپورت داده می شده و کنترل دائم و مستمر در مرزها صورت می گرفته  و حدود و قانون ملیتی  وجود داشته است.

بیشتر بدانید!
قوانین ازدواج گرجستان

اعطای شهروندی و تابعیت یک کشور  به یک نفر خارجی و بیگانه حق اقامت در آن کشور و منطقه را می دهد. ولی اقامت توسط قانون مهاجرت تعیین می گردد. کشورهای مهاجر پذیر نیز از نیروی کار مهاجران نفع می برند و بسیاری از کشورهای صنعتی برای گردش اقتصاد خود به نیروی کار ارزان مهاجرین نیاز دارند. مهاجران به ویژه در بخش های کشاورزی، ساختمان، رستوران داری و هتل داری، مراقبت از سالمندان، نظافت و خدمتکاری منازل مشغول به کار هستند.

دهکده جهانی

اگر با این تفکر به موضوع  بپردازیم که سراسر دنیا یک دهکده جهانی است که امکان ارتباط و همزیستی برای تمامی اقوام و ملیت های وجود دارد ، شاید راحت تر بتوانیم مبادرت به کار و زندگی در یک کشور دیگر  داشته باشیم، مهاجرت چیزی جز تعامل با دیگر فرهنگ ها و ملیت ها نیست، همچنین یک تصمیم و حرکت بزرگ و مهم است و برای انجام آن باید برنامه ریزی ، تحقیقات و مشاوره نمود و به منابع معتبر مراجعه کرد.

افرادی که سازگاری بیشتری با محیط و افراد دیگر دارند راحت تر می توانند به دیگر کشورها رفته و مشغول به کار و زندگی و یا دیگر اقدامات از قبیل تحصیل، آموزش و سرمایه گذاری بپردارند.

در واقع تفکر و ذهنیت افراد، انعطاف پذیری و  سازگاری با شرایط جدید در موفق بودن مهاجرت تاثیر دارد، مواجه شدن با غذاهای جدید، پوشش جدید و سبک زندگی متفاوت، زبان و فرهنگ جدید  نیازمند برخورد منطقی و درست می باشد. یکی از مهمترین ابزار برای موفقیت یک مهاجر، یادگیری زبان کشور مورد نظر می باشد، لازم است قبل از مهاجرت به هر کشوری، زبان آن کشور را بیاموزیم تا بتوانیم براحتی با مردم آن ارتباط برقرارد کرده و گویش داشته باشیم.

ارزیابی موفقیت

برای هر کدام از ما موفقیت معنای متفاوتی دارد، ولی تصور بر این است که موفقیت یعنی رسیدن به هدف هایی که برای خود ترسیم کرده ایم، این اهداف می تواند کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد.برای مثال اگر قصد رفتن به یک دانشگاه معتبر در یک کشوری را دارید و بعد از امتحان رتبه خوبی بیاورید و نهایتا در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنید ، می توانید خود را موفق بدانید.

اگر هدف تان به اندازه کافی ارزشمند بود آن وقت برای این امر اقدام نمایید، زندگی، پول، خانواده و وقت شما در گرو این جابجایی خواهد بود لذا معیار قابل سنجشی برای ارزیابی موفقیت خود قراردهید.

بیشتر بدانید!
مهاجرت مهندسین به آلمان

مهاجرت، برنامه های مهاجرتی، مهاجرت موفق، انواع مهاجرت

مهاجرت موفق

اگر آنجه که از مهاجرت خود بدست آورده اید بیش از آنچه که از دست داده اید باشد، مهاجرت شما موفق بوده است، باید دید در مقابل ترک خانه و خانواده خود به چه اهدافی رسیده اید و چه آینده ای را برای خود رقم زده اید ، امتیازاتی که بدست آورده اید باید قابل توجه و با ارزش باشند تا بتوان به آن مهاجرت موفق گفت.

هدفتان را مشخص و پیرامون آن مطالعه، تحقیق و بررسی نمایید، مهارت های خود را ارزیابی و افزایش دهید، تفاوت های فرهنگی و اجتماعی کشورها را بشناسید و در حفظ خانواده خود کوشا باشید. واقع بین باشید و با تصورات خود تصمیم نگیرید. به چند عامل مهم در رسیدن به یک مهاجرت موفق اشاره داریم از جمله:

  • – دانستن و یادگیری زبان رسمی کشوری که به آن می روید.
  • – داشتن تخصص واقعی منطبق با استانداردهای کشور مورد نظر
  • – مردمی بودن و خوش برخورد بودن
  • – اهل کارهای تیمی و گروهی بودن
  • – پشتکار داشتن
  • – زود ناامید نشدن
  • – پذیرش مسئولیت های گوناگون
  • – توانایی فراگیری تکنولوژی های نوین

 

ورود به بازارهای آزاد جهانی

خلاصه اینکه باید پر تلاش و پر انرژی باشید و بخدا نیز توکل داشته باشید . از کسب تجربیات متفاوت هراس نداشته باشید، وقتی به یک کشوری می روید به نوعی همه چیز برای شما از صفر شروع خواهد شد، محیطی که در آن قرار دارید محیطی کاملا متفاوت با آنچه که پیش از آن تجربه کرده اید می باشد مانند خیابان ها، اسامی، غذاها، قوانین، زبان مکالمه و نوشتار، کتابخانه ها، آداب و رسوم اجتماعی، فرهنگ، مراکز تفریحی و گردشگری و هزاران و یک مورد دیگر .

این تفاوت ها به معنای بهتر بودن یا بدتر بودن نیست  و تقریبا همه چیز به خود شما و طرز برخورد شما با این عوامل بستگی دارد. از مزایای یک مهاجرت موفق می توان به افزایش کسب مهارت و آموزش اشاره داشت، با نقل مکان کردن و جابجایی های بین المللی و ورود به بازارهای آزاد جهانی می توان به جدیدترین روش های کسب و کار و پیشرفته ترین تکنولوژی های دنیا دسترسی داشت.

طبق آمار رسمی تعداد زنان مهاجر در کشورهای اتحادیه اروپا 44 درصد بوده که با انگیزه و اهداف متفاوتی  به دیگر کشورها رفته اند، هر ساله تعداد و درصد بالایی از مهاجران بین المللی را زنان و دختران تشکیل می دهند که در میان آنان پژوهشگران، متخصصان از اقشار و اصناف گوناگونی وجود دارند.

 

انواع مهاجرت

در مطالعه انواع مهاجرت ، صاحب نظران جمعیتی به گونه هایی اشاره و به طبقه بندی هایی دست زده اند، برخی از این نقل مکان کردن ها عادی و برخی دیگر بی رویه و کنترل نشده هستند. انواع مهاجرت به چهار گونه اصلی مختلف تعبیر شده مانند : اجباری، اختیاری، جمعی و غیر اختیاری. مهاجرت اجباری به انتقال یا جابجایی مردم توسط دولت ها گفته می شود مانند برخی از دیپلمات ها جهت انجام ماموریت های کاری، در جابجایی های  غیر اختیاری، بنا به دلایلی مردم وادار به مهاجرت می شوند.

بیشتر بدانید!
بیمه سلامت در یونان

برنامه های مهاجرتی

همان طور که میدانید برنامه های مهاجرتی از انواع مهاجرت مختلفی تشکیل شده است که در اینجا به تک تک آنها اشاره خواهیم کرد همچنین شما میتوانید با کلیک روی هر کدام از برنامه ها به اطلاعات دقیق تری درباره ی آن برنامه دست یابید :

مهاجرت از طریق دانشجویی ، مهاجرت از طریق کاری ، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ، مهاجرت از طریق خرید ملک ، مهاجرت از طریق استارت آپ ، مهاجرت از طریق ثبت شرکت ، مهاجرت از طریق تمکن مالی ، مهاجرت از طریق پناهندگی و …. که تمامی این موارد و گزینه ها راهی برای رسیدن به مقصد شما میباشد .حال میتوانید با تحقیق درباره ی هر کدام از این برنامه های مهاجرتی بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید و این موضوع را هم در نظر داشته باشید که در تمامی مسیر ما همراه همیشگی شما بعد از 12 سال سابقه ی کاری خواهیم بود.

در این مبحث به مبانی و تعابیر کلی امر مهاجرت پرداخته  و به رعایت نکات لازم در داشتن یک مهاجرت موفق نیز اشاره داشتیم. انواع مهاجرت را عنوان و گفتیم که افرادی که سازگاری و انعطاف پذیری بیشتری با محیط و دیگران دارند راحت تر می توانند به اهداف شان از مهاجرت برسند. خاطر نشان نمودیم که اهداف مهاجرتی در شرایط زمانی مختلف متغیر و گوناگون می باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای قدم به قدم مهاجرت میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره تمام کشورهای مورد مهاجرت مطلع شوید و و از طریق تماس با ما و یا فروشگاه اریکه عدل میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک خارجی و سرمایه گذاری ملکی را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر مورد در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟