منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مجوز کار در سوئد برای کادر درمان چه الزاماتی دارد؟

مجوز کار در سوئد
مجوز کار در سوئد
نکته اصلی اینکه پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپی ها، دندانپزشکان اتباع خارجی از جمله ایرانیان می توانند با تخصص و صلاحیت های پزشکی و درمانی خود در کشور سوئد مشغول به کار شده و علاوه بر آن زبان این کشور را نیز بیاموزند. اما بدین منظور می بایست از طرف شورای سلامت و رفاه ملی سوئد تعیین صلاحیت شده تا مجوز کاری و لاینسس برایشان صادر شود. همچنین به برخی از مدارک لازم جهت اپلای دریافت مجوز برای کار در سوئد اشاره داشتیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موضوع مورد بحث اینکه قبل از مهاجرت کاری به سوئد باید مجوز کاری داشته باشید و تا زمانیکه این مجوز را دریافت نکنید نمی توانید برای کار پیدا کردن وارد کشور سوئد شوید. در همین رابطه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به شرایط و چگونگی درخواست برای اخذ مجوز کار در سوئد پرداخته و از شرایط دریافت مجوز کاری سوئد مطالب کاربردی را عنوان می نماید.

همچنین از شرایط پذیرش و تایید صلاحیت اتباع خارجی به عنوان کادر درمان در سوئد به نقش شورای بهداشت و رفاه ملی سوئد اشاره نموده و به ضرورت یادگیری زبان سوئدی برای درمانگران حرفه ای در سوئد نیز توجه دارد. علاوه بر آن نکاتی در خصوص تکمیل پروسه اقامت و تامین ضروریات زندگی از جمله تهیه مسکن توسط حامیان و مجریان این طرح در سوئد برای اتباع خارجی از جمله درمانگران ایرانی در سوئد مطالب مفیدی مطرح می شود.

 

مجوز کار در سوئد

برای مهاجرت به سوئد با هدف پیدا کردن شغل و استخدام در ابتدا با تاکید بر لزوم دریافت مجوز کار در سوئد حتی برای کادر درمان از جمله پرستاران، فیزیوتراپ ها، داروسازان، پزشکان، دندانپزشکان و دستیاران درمان به برخی از شرایط و مدارک عمومی لازم جهت درخواست برای اخذ مجوز کار در سوئد اشاره می نماییم.

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه قرارداد با شرکتی که در سوئد با آن به توافقات کاری رسیده اید
  • ارائه مدرکی دال بر حقوق و دستمزد شما در کار پیشنهاد شده به شما در سوئد
  • پیشنهاد کاری تان باید تا حدی باشد که بتواند هزینه های زندگی در سوئد را تامین نماید البته بدون محاسبه هزینه های مالیاتی.
  • در شروع کار کارفرمای تان می بایست وضعیت بیمه ای شما را برای سلامت، زندگی، استخدام و بازنشستگی را مشخص نماید.
بیشتر بدانید!
دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا و مجوز اقامت

به منظور دریافت مجوزهای کاری برای شاغل شدن در سوئد می بایست مدارک مرتبط با تخصص، مهارت و هدف مهاجرتی خود تهیه و به مقامات مسئول ارائه نمایید.

 

دریافت مجوز کاری سوئد

لازم به توضیح است که مدارک فوق الذکر فقط برای درخواست یک نوع شغل باید ارائه شود و امکان درخواست مجوز برای چندین کار در سوئد وجود ندارد. همچنین اگر در حال حاضر در کشور خود استخدام هستید باز هم می توانید برای دریافت مجوز کار در سوئد اپلای دهید.

قابل توجه اینکه کشور سوئد عضو منطقه شنگن است و شهروندان کشورهایی مانند ایران، آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بحرین، مصر، هند، کره جنوبی، روسیه، قطر و دهها کشور دیگر برای ورود و مهاجرت به سوئد نیاز به دریافت ویزا دارند. اتباع خارجی به منظور دریافت مجوز برای کارهای پزشکی و درمانی تخصصی در سوئد علاوه بر داشتن صلاحیت های لازم تخصصی مرتبط می بایست زبان سوئدی را نیز بیاموزند.

کادر درمان در سوئد

 

کادر درمان در سوئد

برای روشن شدن شرایط استخدام کادر درمان در سوئد گفته می شود که متخصصین طب، پرستاری و پزشکی به عنوان کادر درمان برای کار کردن در سوئد به عنوان درمانگران حرفه ای و عملی نیاز به دریافت لایسنس از شورا و هیئت ملی بهداشت و سلامت و رفاه ملی سوئد (Socialstyrelsen) دارند.

همچنین برای کادرهای درمانی اتباع خارجی سوئد ( مانند پرستاران، پزشکان، فیزیوتراپ ها و دندانپزشکان عزیز ایرانی) جهت استخدام و همکاری با سیستم پزشکی سوئد مقررات و الزاماتی به عنوان اتباع خارجی در سوئد وجود دارد. که در صورت داشتن صلاحیت های کافی و تایید آن از طرف این شورا با متقاضیان حرفه ای واجد الشرایط تماس و هماهنگی های لازم انجام می شود.

بیشتر بدانید!
بهترین مناطق خرید ملک در استانبول (2022)

اتباع خارجی درمانگر برای استخدام در رشته های پزشکی و پرستاری در کشور سوئد می بایست از شورای سلامت و رفاه ملی سوئد لایسنس و گواهینامه تایید صلاحیت دریافت نمایند.

 

درمانگران حرفه ای در سوئد

علاقمندان و داوطلبان مشاغل درمانی و پزشکی به عنوان درمانگران حرفه ای در سوئد بدانند که چنانچه پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپ ها، دندانپزشکان، داروسازان و دستیاران آن در کشورهایی به غیر از عضو اتحادیه اروپا یا در کشورهای به غیر از منطقه اقتصادی اروپا تحصیلات پزشکی خود را گذرانده باشند، صلاحیت و توانایی های ایشان می بایست توسط شورای ملی بهداشت و رفاه سوئد مورد ارزیابی و تایید قرار گیرد.

همچنین نکته مهم دیگر اینکه حتی اگر داوطلبان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا تحصیلات پزشکی خود را گذارنده باشند در هر دو شرایط می بایست زبان سوئدی را بیاموزند. که علاوه بر آن ملزم به یادگیری اصطلاحات و واژگان رشته های پزشکی در این کشور می باشند. بنابراین تمامی پزشکان، پرستاران و درمانگران متخصص از سراسر دنیا به شرط ارزیابی مهارت می توانند در سوئد مشغول به امور گوناگون درمانی شوند.

 

درمانگران حرفه ای در سوئد

درمانگران ایرانی در سوئد

در تکمیل نکات ارائه شده عنوان می شود که از طرف دانشگاه Folkuniversitetet ISU آموزش یک ساله فول تایم تخصصی زبان سوئدی برای کارورزان کادر درمانی ارائه می شود که علاوه بر یادگیری زبان سوئدی با فرهنگ این کشور نیز آشنا خواهید شد.

جهت اطلاع داوطلبان و درمانگران ایرانی در سوئد بدین نکات اشاره می شود که حامیان و مجریان این طرح و برنامه از طرف دانشگاه Folkuniversitetet ISU و با هماهنگی نمایندگی مهاجرتی سوئد (Migrationsverket) و شورای بهداشت و رفاه سوئد (Socialstyrelsen) پروسه دریافت مجوز اقامت داوطلبان و دانشجویان را از جمله تهیه مسکن و خوابگاه را ارائه و تکمیل می نمایند.

بیشتر بدانید!
توقف صدور ویزا در سفارت پرتغال همچنان ادامه دارد

پزشکان و پرستاران متخصص و حرفه ای ایرانی  هم به شرط دریافت لایسنس از شورای سلامت و رفاه سوئد، دریافت مجوز اقامت کاری و یادگیری زبان سوئدی می توانند در سیستم درمانی و پزشکی این کشور مشغول به کار شوند.

 

مهاجرت کادر درمانی به سوئد

نکته اصلی اینکه پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپ ها، دندانپزشکان اتباع خارجی سوئد از جمله ایرانیان می توانند با تخصص و صلاحیت های پزشکی و درمانی خود در کشور سوئد مشغول به کار شده و علاوه بر آن زبان این کشور را نیز بیاموزند. اما بدین منظور می بایست از طرف شورای سلامت و رفاه ملی سوئد تعیین صلاحیت شده تا مجوز کاری و لایسنس برایشان صادر شود. همچنین به برخی از مدارک لازم جهت اپلای دریافت مجوز برای کار در سوئد اشاره داشتیم.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مجوز کار در سوئد میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به سوئد مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اروپا یا کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟