منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مدرسه بچه ها بعد از مهاجرت

ر نتیجه باید گفت بهترین روش برای تحصیل بچه ها بعد از مهاجرت تحقیق و بررسی از قبل می باشد تا بتوان امکانات و شرایط تحصیلی در کشور مورد نظر را پیدا کرد، مدرسه بچه ها بعد از مهاجرت باید سنجیده و دقیق انتخاب شود زیرا آینده تحصیلی و شغلی فرزندان را تعیین می کند. همچنین پیدا کردن مدرسه بعد از مهاجرت کار سختی نیست اگر که از قبل در این باره مشاوره گرفته باشید، برای ثبت نام در مدرسه بعد مهاجرت باید توانایی های مالی و استعداد فرزند خود را در نظر بگیرید و به موقع ثبت نام را انجام دهید، از تحصیل فرزندان بعد مهاجرت به ترکیه نیز به چگونگی تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اشاره شد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

مدرسه بچه ها بعد از مهاجرت چگونه میشود؟ یکی از دغدغه های والدین پیدا کردن مدرسه بعد از مهاجرت است، که موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در این باره مطالبی را ارائه می نماید، موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در خصوص تحصیل بچه ها بعد از مهاجرت با شما والدین عزیز صحبت می نماید و پیرامون چگونگی ثبت نام در مدرسه بعد مهاجرت به روش هایی اشاره و برای نمونه شرایط تحصیل فرزندان بعد مهاجرت به ترکیه در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را توضیح می دهد. با اریکه عدل همراه بمانید.

 

مدرسه بچه ها بعد از مهاجرت

مدرسه بچه ها بعد از مهاجرت باید مورد بررسی واقع شده تا فرزندان مشکلی برای شروع یا ادامه تحصیل نداشته باشند، ابتدا باید مشخص شود که به کدام کشور مهاجرت می کنید تا بتوانید امکانات تحصیلی فرزندان دلبندتان را در آن کشور بررسی و تحقیق نمایید، هر کشوری شرایط تحصیلی گوناگونی برای اتباع خارجی خود دارد که باید در این رابطه با مهاجرت های تحصیلی از جمله کشورهای اروپایی  آشنا شد.

سیستم تحصیلی تاثیر مستقیمی بر اقتصاد و اجتماع هر کشور دارد و بنا به اهمیت آن، کشورها راهکارهایی برای آموزش و تحصیل بچه هایی که زبان اصلی شان چیز دیگری است اتخاذ نموده و مدارس و برنامه هایی را با هم ادغام کردند تا بتوانند برای این نوع بچه ها سیستم آموزشی و تحصیلی خوبی تنظیم کنند، مدرسه بچه ها بعد مهاجرت باید به درستی انتخاب شود.

در هر کشوری سیستم تحصیلی نوعی متفاوت است اما برای بچه هایی که بعد از مهاجرت وارد یک کشور جدیدی شده اند معمولا استانداردهای بین المللی تحصیلی اعمال می شود که معمولا بیشتر مرتبط با یادگیری زبان و ریاضی است. برای پرهیز از کلی گویی نیاز به بررسی وضعیت تحصیلی در یک کشور داریم که در این رابطه به ذکر نمونه ای می پردازیم. برای مثال وضعیت تحصیل فرزندان بعد مهاجرت به ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

پیدا کردن مدرسه بعد از مهاجرت

پیدا کردن مدرسه بعد از مهاجرت بهتر است که از قبل تحقیق و بررسی شود تا زمان کافی برای آن داشته باشیم، در ابتدا اگر اطلاعات لازم و دقیقی درباره انواع مدارس داشته باشیم پیدا کردن مدرسه مناسب برای فرزندان کار سختی نخواهد بود. در اینجا برای نمونه ابتدا به توضیحاتی پیرامون سیستم تحصیلی کشور ترکیه می پردازیم تا شما آشنایی بیشتری با وضعیت تحصیل در این کشور داشته باشید. پیدا نمودن مدرسه بعد مهاجرت باید به موقع باشد تا با زمان شروع تحصیلی بتوانید ثبت نام انجام دهید.

بیشتر بدانید!
10 شهر محبوب برای زندگی در ترکیه

آموزش و تحصیل دوره ابتدایی و راهنمایی در ترکیه  برای همه بچه ها از سن 6 سالگی اجباری است، بچه های مهاجران نیز مجاز هستند در مدارس دولتی تحصیل کنند، البته تحصیل در مدارس دولتی در مقطع ابتدایی و راهنمایی رایگان است هم برای خود شهروندان ترکیه و هم برای فرزندان مهاجر. اما اکثر والدین ترجیح می دهند فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس بین المللی بفرستند، پیدا کردن مدرسه بعد از مهاجرت با مشاوره و تحقیق قبل از سفر آسانتر خواهد بود.

 

تحصیل فرزندان بعد از مهاجرت

تحصیل بچه ها بعد از مهاجرت

تحصیل بچه ها بعد از مهاجرت یکی از ضروریات مهم است که ارتباط تنگاتنگی با آینده آنها دارد، با توجه به اختلاف زبان و فرهنگ دو کشور باید بهترین شرایط  و برنامه ریزی را برای فرزندان ایجاد نمود تا با بهترین روش ها این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارند.

در رابطه با مدارس دولتی شهرهای بزرگی مانند استانبول باید گفت در هر کلاس 50 تا 60 دانش آموز دارد و در مدارس دولتی ترکیه تدریس به زبان ترکی استانبولی است که این موضوع می تواند برای بچه هایی که سن بالاتری دارند کمی مشکل باشد.

به همین دلیل برخی والدین ترجیح می دهند مدارس خصوصی یا بین المللی را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند. مدارس بین المللی در استانبول نیز دانش آموزان را تشویق به یادگیری زبان ترکی می کنند تا بتوانند با فرهنگ این کشور آشنا شوند به همین علت سفرهای آموزشی و فعالیت های فرهنگی را ترتیب می دهند تا دانش آموزان راحت تر با مسائل فرهنگی جدید کنار بیایند. تحصیل فرزندان بعد مهاجرت آینده آنها را می سازد لذا باید در این موضوع نهایت دقت را داشت.

 

ثبت نام در مدرسه بعد مهاجرت

ثبت نام در مدرسه بعد مهاجرت مستلزم این است که شما نوع مدرسه را انتخاب کرده باشید و از شرایط و هزینه های تحصیلی آن نیز آگاه باشید سپس مبادرت به ثبت نام نمایید. گفتیم که مدارس بین المللی یکی از انواع مدرسه در ترکیه می باشد.

ولی ثبت نام در مدارس بین المللی محدود است به همین خاطر باید به موقع و در اولین فرصت ثبت نام انجام شود، بخصوص اگر فرزند شما در مقطع ابتدایی باشد. اکثر مدارس بین المللی از طریق وب سایت پذیرش و ثبت نام می کنند که بهتر است والدین گرامی قبل از مهاجرت برای اینکار برنامه ریزی داشته باشند.

مدارس بین المللی ترکیه در آنکارا و استانبول هستند و به زبانهای انگلیسی، آلمانی و فرانسوی آموزش می دهند. این مدارس هم ظرفیت محدودی دارند بخصوص در شهر آنکارا که تعداد دیپلمات ها و سفارت های خارجی زیاد است لذا والدین باید قبل از مهاجرت تحقیق و برنامه ریزی های لازم را برای ثبت نام فرزندان خود انجام دهند.

بیشتر بدانید!
تحصیل در مدارس کانادا و چالشهای آن

این مدارس بین المللی نیز برنامه های تشویقی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی دارند مانند سفرهای آموزشی، که البته باید بدانید ثبت نام در مدرسه بعد مهاجرت به ترکیه در مدارس بین المللی  ارزان نیست .

برخی از مدارس بین المللی ترکیه در شهر استانبول عبارتند از:

    • برای بچه های سنین 2.5 تا 18 سال British International School
    • برای بچه های سنین  2 تا 6 سال  Eurosun Exclusive International Pre-School
    •  برای بچه های سنین 3 تا 18 سال Istanbul International Community School
    • برای بچه های سنین  3 تا 19  Tarabya British Schools

خوب است بدانید برخی مهاجران با تدریس زبان انگلیسی در مدارس بین المللی اقامت ترکیه را دریافت می نمایند که با مطالعه این مقاله با تدریس زبان انگلیسی در ترکیه اقامت بگیرید  می توانید به دانسته های خود بیافزایید. ثبت نام کردن در مدرسه بعد از مهاجرت باید با اطلاعات قبلی باشد تا فرزندانمان از سال تحصیلی جا نمانند.

ثبت نام در مدرسه بعد مهاجرت

تحصیل فرزندان بعد مهاجرت به ترکیه

تحصیل فرزندان بعد مهاجرت به ترکیه در مقطع دبیرستان شعبه ها و شاخه های تحصیلی گوناگونی دارند مانند مدارس عمومی، فنی و حرفه ای که هر کدام بر یک سیستم آموزش تمرکز دارند. بعد از پایان دوره متوسطه ( دبیرستان) دانش آموزان دیپلم دبیرستان یا Lise Diplomasi می گیرند و سپس می توانند در آزمون هاس سراسر کشور ترکیه برای ورود به دانشگاه امتحان بدهند.

ساعات تحصیلی در ترکیه از صبح تا بعد از ظهر و از روزهای دوشنبه تا جمعه می باشد همچنین سال تحصیلی در ترکیه از نیمه سپتامبر شروع تا اوایل ماه ژوئن ادامه دارد که به دو ترم تقسیم می شود. مدارس خصوص در ترکیه نیز به زبان ترکی استانبولی تدریس می کنند اما برخی مدارس خصوصی دو زبانه هستند، فرزندان مهاجر برای ورود به این مدارس باید تست تعیین سطح بدهند.

مقاله ای تحت عنوان دوره های کارآموزی علوم مهندسی ترکیه چه شرایطی دارد؟ تهیه و گردآوری شده که شاید برای سنین بالاتر فرزندان شما مفید باشد، لذا با مطالعه آن می توانید دید بازتری به امکانات آموزشی و تحصیلی کشور ترکیه داشته باشید. تحصیل بچه ها بعد از مهاجرت به ترکیه بسیار مهم و قابل توجه است و نباید در این مورد سهل انگاری شود.

 

هزینه های تحصیلی بعد مهاجرت

تحصیل فرزندان بعد مهاجرت به ترکیه باید با توجه به هزینه های آن باشد، تحصیل هزینه هایی مانند تهیه یونیفرم، لوازم التحریر، کتاب، جزوه، هزینه فوق برنامه و رفت و آمد دارد که والدین باید این موارد را در نظر داشته باشند. اگر مهاجرت والدین مهاجرت کاری باشد می توانند قبل از مهاجرت در انعقاد قرارداد کاری شان این هزینه ها را لحاظ کنند.

بیشتر بدانید!
خرید ملک در شهرهای انگلیس برای سرمایه گذاری

البته نباید توقع داشته باشند که این کمک هزینه تحصیلی همه هزینه های تحصیلی فرزندانشان را پوشش دهد، هنگام  تعیین حقوق در قرارداد کاری باید از توانایی تامین این هزینه ها مطمئن شوید. یکی از مهمترین هزینه ها در تحصیل فرزندان بعد مهاجرت به ترکیه  هزینه بیمه درمانی و سلامت است، این هزینه را در راس اولویت قرار دهید و می توانید با شرکت های بیمه بین المللی قرارداد ببندید مانند cigna global که از 200 کشور  86 میلیون مشترک دارد.

در پاسخ به برخی سوالات شما عزیزان در خصوص اینکه  آیا تحصیل فرزندان با خرید ملک خارجی رایگان است؟  پیشنهاد مطالعه این مقاله را داریم تا شاید برخی از ابهامات برطرف شود.

 

در نتیجه باید گفت بهترین روش برای تحصیل بچه ها بعد از مهاجرت تحقیق و بررسی از قبل می باشد تا بتوان امکانات و شرایط تحصیلی در کشور مورد نظر را پیدا کرد، مدرسه بچه ها بعد از مهاجرت باید سنجیده و دقیق انتخاب شود زیرا آینده تحصیلی و شغلی فرزندان را تعیین می کند.

همچنین پیدا کردن مدرسه بعد از مهاجرت کار سختی نیست اگر که از قبل در این باره مشاوره گرفته باشید، برای ثبت نام در مدرسه بعد مهاجرت باید توانایی های مالی و استعداد فرزند خود را در نظر بگیرید و به موقع ثبت نام را انجام دهید، از تحصیل فرزندان بعد مهاجرت به ترکیه نیز به چگونگی تحصیل در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اشاره شد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدرسه بچه ها بعد از مهاجرت میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به کشورهای مختلف مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اروپا یا کشورهای دیگر را برای فرزندان خود دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟