منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مدیریت مالی بیزینس پلن و بودجه بندی

مدیریت مالی بیزینس پلن، مدیریت بیزینس پلن، طرح مالی بیزینس پلن، بودجه بندی بیزینس پلن، سیستم حسابداری بیزینس پلن
مدیریت مالی بیزینس پلن، مدیریت بیزینس پلن، طرح مالی بیزینس پلن، بودجه بندی بیزینس پلن، سیستم حسابداری بیزینس پلن
از اهمیت و نقش مدیریت بیزینس پلن و مدیریت مالی کسب و کار به ویژگی یک مدیر خوب و از انواع هزینه ها در تدوین طرح مالی بیزینس پلن به چندین مورد اشاره شد و در تنظیم بودجه بندی بیزینس پلن به برآورد هزینه هایی مانند حق عضویت، اجاره و بیمه تاکید شد و علاوه بر آن  از انواع سیستم ها در حسابداری صحبت و به اهمیت محاسبه سرمایه اولیه جهت شروع کار توسط حسابدار و حسابرس نیز توجه داشتیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

به دنبال مطالب ارائه شده در خصوص مبانی و تدوین بیزینس پلن موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از گروه شرکت های آپادلا به موضوع مدیریت بیزینس پلن پرداخته و طرح مدیریت مالی بیزینس پلن را تشریح و از برآورد هزینه های مرتبط با طرح مالی بیزینس پلن به مواردی نیز اشاره می نماید، و همچنین از سیستم حسابداری بیزینس پلن و اهمیت بودجه بندی بیزینس پلن نیز نکاتی ارائه می گردد. در توضیح این موارد با ما همراه بمانید.

 مدیریت بیزینس پلن

مدیریت بیزینس پلن و یک حرفه چیزی بیش از این است که بخواهید رئیس خودتان باشید زیرا این کار نیازمند فداکاری، پافشاری و توانایی مدیریت کارکنان و منابع مالی است، طرح مدیریتی شما مبانی کسب و کار را تشکیل می دهد و رسیدن به موفقیت در حرفه تان را سهل و آسان می کند که البته کارکنان و نیروهای انسانی شرکت تان منابع مهم کسب و کار شما هستند، باید اذغان داشت که نیروی انسانی با ارزش ترین دارایی های یک حرفه هستند.

مدیر موفق

کارکنان نقش مهمی در کلیه عملیات کسب و کار ایفا نموده و بنابراین ضروری است که بدانید چه تخصص هایی دارند و شما به چه تخصص هایی نیاز دارید، زیرا که می خواهید افرادی را برای ارائه این مهارت ها استخدام کنید. جدای از قاطع بودن در مدیریت امور مدیری موفق تر است که در انجام کار و رفتار با کارکنان خود انعطاف پذیر باشد و بتواند در شرایط و وضعیت های گوناگون با توجه به توانایی های کارکنان و پتانسیل های موجود تصمیمات به موقع و درستی اتخاذ نماید.

کارکنان و مدیریت

در بحث مدیریت بیزینس پلن مسئله مهم دیگر این است که بدانید با کارکنان خود چه رفتاری داشته و چگونه مدیریت نمایید، آنها می توانند ایده های بسیار خوبی برای ورود به بازارهای جدید، نوآوری محصولات موجود، خدمات تولید جدید یا خدمات دیگری که رقابت شما را توسعه دهد داشته باشند. طرح مدیریتی کسب و کارتان باید جوابگوی سوالات زیر باشد:

1- سابقه تجربیات مدیریتی شما چگونه در این کسب و کار به شما کمک می کند؟

2- نقاط ضعف شما چیست و چگونه آنها را تعدیل می کنید؟

3- چه افرادی در تیم خواهند بود؟

4- کدام یک از کارکنان در تیم خواهند ماند؟ چه اقداماتی انجام می دهید تا کارکنان خوب خود را نگه دارید؟

5- نیازهای پرسنل شما چه چیزهایی است ؟ چه امکانات و ابزار کاری در اختیار آنان قرار می دهید؟

6- برنامه شما برای استخدام و آموزش کارکنان چیست ؟

بیشتر بدانید!
مبانی تهیه بیزینس پلن و تدوین آن را بیاموزیم

7- پیشنهادات و راهکارهای شما در مورد حقوق، مزایا، پاداش و تعطیلات و مرخصی های آنان چیست ؟

8- نحوه محاسبه و پرداخت ها چگونه باید باشد؟

مدیریت مالی بیزینس پلن

مخاطی گرامی، در توضیح موضوع مدیریت مالی بیزینس پلن باید گفت مدیریت مالی قاطع و درست یکی از بهترین روش های مدیریت است و هر قدر که امور مالی را خوب مدیریت نمایید به منزله سنگ بنا و شالوده کسب و کار موفق خواهد بود ولی هر ساله تعداد زیادی از کسب و کارهای بالقوه مستعد و خوب به دلیل ضعف مالی ورشکست می شوند.

طرح مالی بیزینس پلن

 بودجه بندی

به عنوان یک صاحب کسب و کار نیاز به تعریف و بکارگیری سیاست هایی دارید که شما را راهنمایی و به شما اطمینان دهد که تعهدات مالی تان انجام می شود لذا برای مدیریت موثر و موفق منابع مالی یک طرح بودجه صحیح و واقعی درست کنید، مقدار پول و سرمایه مورد نیاز را برای شروع کسب و کار ( هزینه آغازین ) و مقدار پول و سرمایه  مورد نیاز برای حفظ و نگهداری کار (هزینه عملیاتی ) را تنظیم و مشخص نمایید.

طرح مالی بیزینس پلن

مرحله اول برای ایجاد یک طرح مالی بیزینس پلن  تعیین بودجه برای شروع کار است که بودجه اولیه معمولا برای هزینه های زیر در نظر گرفته می شود:

1- حقوق و دستمزد و هزینه های حقوق بگیران

2- هزینه های قانونی، حرفه ای، هزینه اخذ مجوز و پروانه ها

3- هزینه های اجاره

4- تجهیزات، دستگاه و ماشین آلات

5- بیمه کالا

6- تدارکات

7- تبلیغ و آگهی

8- حسابداری

9- درآمد

10 – خدمات شهری ( آب و برق…….)

بودجه بندی عملیاتی زمانی استفاده می شود که بخواهید بطور جدی کسب و کار خود را شروع کنید، بودجه بندی عملیاتی اولویت های شما را در مورد اینکه چگونه پول خود را خرج کنید، مشخص خواهد نمود و همچنین هزینه هایی که متحمل شده و اینکه چگونه این هزینه ها را از طریق کسب درآمدها جبران خواهید نمود، تعیین و معلوم می کند.

سیستم حسابداری بیزینس پلن

سیستم حسابداری بیزینس پلن و سیستم کنترل موجودی که استفاده می کنید باید در طرح شما آورده شود همچنین دفتر دارایی های مورد استفاده را معلوم نمایید که در حسابداری کلیه پرداختی ها، دریافتی ها، طلب ها و بدهی ها، انواع مالیات محاسبه و تنظیم می گردند. با علم حسابداری کلیه سرمایه گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران شرکت ها بهتر می توانند نسب به مسایل اقتصادی بیزینس پلن خود تصمیم بگیرند.

حسابداری و حسابرسی

اگر خودتان بخواهید نوع حسابداری کسب و کارتان و سیستم دفترداری را طراحی نمایید در این صورت نیاز دارید که تمامی بخش ها را به همراه عملکرد آن بطور کامل فرا بگیرید لذا می توانید از یک حسابدار و مشاور خارج از دفتر کارتان استفاده و راهنمایی بگیرید. نقش حسابرسان تاثیر زیادی در بهینه کردن حسابداری دارد که از انواع حسابداری می توان به حسابداری صنعتی، مالی، دولتی، مدیریت، حسابداری منابع انسانی، حسابداری قانونی و داخلی  اشاره نمود.

بیشتر بدانید!
تهیه و تنظیم بیزینس پلن چگونه است؟

بودجه بندی بیزینس پلن

در طرح بودجه بندی بیزینس پلن باید هزینه هایی که در طول سه یا شش ماه اول کار شما وجود دارد را پوشش دهد هزینه هایی از قبیل: بیمه –  اجاره –  استهلاک –  بازپرداخت وام- آگهی و تبلیغات – هزینه های قانونی و حسابداری –  هزینه های متفرقه تدارکات-  هزینه استفاده از خدمات شهری – حق عضویت / آبونمان / شهریه – مالیات ها  و هزینه های تعمیرات و نگهداری، همچنین در بخش مدیریت مالی کسب و کار و بیزینس پلن بایستی همه مواردی که وام های دریافتی را در آن زمینه خرج کرده اید را ذکر نمایید.

طرح مالی بیزینس پلن

 

جزئیات بودجه بندی

فهرستی از تجهیزات اولیه و تدارکات، ترازنامه، تحلیل سر به سری، وضعیت پیش بینی درآمدها و صورت نقدینگی باید شامل یک خلاصه سه ساله، جزئیات ماهانه برای سال اول و جزئیات فصلی ( چهار ماهه ) برای سالهای دوم و سوم باشد که با انجام و رعایت ملاحظات بودجه بندی بیزینس پلن کلیه هزینه های لازم جهت انجام پروژه معلوم می گردد.

محاسبه سرمایه اولیه

سوالات زیر می تواند در محاسبه میزان سرمایه اولیه به شما کمک کند.

1- در حال حاضر چه میزان سرمایه دارید؟

2- برای اینکه امتیاز جدیدی بگیرید چه میزان سرمایه لازم دارید؟

3- میزان سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار چقدر است ؟

4- سرمایه ای که برای ثبات در حرفه خود لازم دارید چه میزان است ؟

سوالاتی که در زمینه انتخاب سیستم حسابداری بیزینس پلن باید پاسخ داده شود عبارتند از :

1- چه نوع سیستم حسابداری استفاده می کنید؟ از نوع تک دفتری یا دفترداری دوبل؟

2- اهداف کلی شما برای فروش و سود سال آینده چیست؟

3- چه پیش بینی هایی در طرح مورد نیاز است ؟

4- چه سیستمی برای کنترل موجودی بکار خواهید گرفت ؟

نقش حسابدار

از نکات مهمی که میتوانیم به شما دوست عزیز خاطر نشان کنیم اینکه طرح مدیریت و طرح مالی بیزینس پلن باید کاملا دقیق و حساب شده صورت گیرد و تمامی جزئیات طرح را شامل شود همچنین بودجه بندی بیزینس پلن باید شامل یک توضیح کامل از احتمالات و پیش بینی ها در خصوص هزینه ها باشد لذا شناخت ابزارهای مالی برای بهره گیری از مزایای آنها بسیار لازم و ضروری می باشد بنابراین به نقش حسابدار یا مشاور در بررسی طرح خود اهمیت بسیاری دهید.

بیشتر بدانید!
مشاور حقوقی برای استارت آپ ها

اصطلاحات حسابداری

به برخی از اصطلاحات حسابداری طبق ذیل اشاره داریم:

حسابداری accounting

سیستمی که فعالیتهای یک واحد تجاری را اندازه گیری و سپس این اطلاعات را در قالب گزارش و صورت مالی پردازش می کند و باعت ارتباط تصمیم گیرندگان با واحد تجاری می گردد.

 

حساب دریافتنی Account receivable دارایی که نشان دهنده دریافت وجه نقد از مشتریان است

 

حساب پرداختنی Account payable بدهی است که پشتوانه آن اعتبار واحد تجاری بدهکار می باشد.

 

معادله حسابداری Accounting equation مهم ترین ابزار برای نمایش هویت حسابداری دو طرفه می باشد که به شکل ( داراییها = بدهیها + سرمایه ) مطرح می گردد.

 

دارایی asset منبع و مناقع اقتصادی هر نهاد

 

حسابرسی auditing بررسی صورت های مالی توسط حسابداران خارج از شرکت

 

ترازنامه

 

Balance sheet لیستی از دارایی ها، بدهی و سرمایه یک واحد تجاری در یک تاریخ معین
سرمایه capital دارایی های شرکت یا واحد تجاری

 

شرکت سهامی corporation نوعی از واحد تجاری که مالکان آن سهامداران هستند

 

هزینه Expense قیمت و نرخ خرید یا تولید هر کالا یا خدمات

 

نکات کسب و کار

به عنوان نتیجه خاطرنشان می شود که از اهمیت و نقش مدیریت بیزینس پلن و مدیریت مالی کسب و کار به ویژگی یک مدیر خوب و از انواع هزینه ها در تدوین طرح مالی بیزینس پلن به چندین مورد اشاره شد و در تنظیم بودجه بندی بیزینس پلن به برآورد هزینه هایی مانند حق عضویت، اجاره و بیمه تاکید شد و علاوه بر آن  از انواع سیستم ها در حسابداری صحبت و به اهمیت محاسبه سرمایه اولیه جهت شروع کار توسط حسابدار و حسابرس نیز توجه داشتیم.

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با همکاران مجرب خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی سرمایه گذاری ملکی بین الملل و مهاجرتی را ارائه و تکمیل می نماید، که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص مدیریت مالی بیزینس پلن و بودجه بندی می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ارتباط تصویری داشته یا برای مشاوره حضوری با وکلا و متخصصین این امر وقت رزرو نمایید، همچنین بابت مطالعه مقالات مان از شما تشکر می نماییم.

 

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟