منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارند درباره مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان از دانشگاه های آلمان توضیح می دهیم. همچنین به این پرسش پاسخ می دهیم که آیابرای اخذ ویزای دانشجویی آلمان و تحصیل در آلمان نیاز به یادگیری زبان آلمانی هست؟ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد داریم درباب مهاجرت به آلمان درباره مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان از دانشگاه های آلمان توضیح دهیم. همچنین به این پرسش پاسخ می دهیم که آیا برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان و به طور کلی تحصیل در آلمان نیاز به یادگیری زبان آلمانی هست یا خیر؟ با ما همراه باشید.

 

تحصیل در آلمان

ما مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان را برای یک دانشجوی بین المللی در قالب 8 مرحله ساده کرده ایم. پس این مراحل را مطالعه کنید تا به رویای تحصیل در آلمان جامه عمل بپوشانید.

لازم به ذکر است قبل از هر اقدامی باید مدارک خود اعم از پاسپورت و مدارک تحصیلی را توسط وکیل معتبر تایید کنید. مدارک و شرایط تایید فرم های مهاجرت به آلمان را در مقاله تایید مدارک مهاجرت به آلمان مطالعه کنید.

 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان

  • انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه های آلمان
  • آماده کردن شرایط و مدارک ویزای دانشجویی آلمان
  • یادگیری زبان آلمانی
  • اثبات منابع مالی به سفارت آلمان
  • درخواست برای پذیرش از دانشگاه
  • دریافت ویزای دانشجویی آلمان
  • یافتن محل اقامت
  • ثبت نام در دانشگاه

 

  1. انتخاب رشته تحصیلی

اولین گام برای شروع مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان انتخاب رشته تحصیلی و همچنین انتخاب یک دانشگاه از میان انبوه دانشگاه های آلمان است. شما برای این مرحله باید حداقل 3 ماه وقت بگذارید تا ضمن تحقیق، به نتایج خوبی برسید.

این مسئله را نباید یک مشکل بزرگ تلقی کنید. چرا که دانشگاه ها و برنامه های مطالعاتی بی شماری در این کشور در دسترس دانشجویان بین المللی هستند. خوشبختانه اکثر دانشگاه های آلمان کیفیتشان بدون شک، جهانی است.

اما پیدا کردن یک دانشگاه و یک برنامه تحصیلی ممکن است زمان بگیرد. اگر قبل از شروع پرونده درخواست تحصیل در آلمان، به این موضوع توجه نکنید، ممکن است تعداد زیاد دوره ها و تنوع رشته های موجود می تواند یکی از دلایلی باشد که شما را سردرگم کند.

پیشنهاد میکنیم قبل از تصمیم گیری نهایی، حداقل سه ماه برای این مساله زمان بگذارید. این مدت زمان کافی است تا شما بتوانید همه دانشگاه های آلمان که دوره های مربوط به رشته شما را ارائه می دهند، بیابید.

 

  1. آماده کردن مدارک ویزای دانشجویی آلمان

(دو هفته قبل از باز شدن برنامه پذیرش دانشگاه)

حالا که رشته و دانشگاه را انتخاب کردید،همه شرایط و مدارک را بررسی کنید. برای این منظور، وب سایت دانشگاه های آلمان و بخش مربوط به پذیرش را چک کنید. اگر چیزهایی وجود دارد که شما نمی فهمید، به طور مستقیم با دانشگاه های آلمان تماس بگیرید.

بیشتر بدانید!
دانشگاه های سوئد (قسمت اول)

زمان بندی بد و اسناد گم شده ، شایع ترین مسائلی است که در این مرحله از مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان اتفاق می افتد و هر دو می تواند به عدم پذیرش درخواست های ویزای دانشجویی آلمان منجر شود. برای اجتناب از چنین احتمالاتی، باید این اسناد را سریعا آماده کنید.

 

  1. یادگیری زبان آلمانی

(شروع به یادگیری زبان، 6 ماه قبل از شروع برنامه های پذیرش دانشگاه)

موفقیت شما در پذیرش از دانشگاه های آلمان ، بسیار وابسته به مهارت های شما در زبان آلمانی است، حتی اگر رشته شما به زبان انگلیسی باشد. داشتن دانش جامع در زبان آلمانی تضمین می کند که شما دروس آموزشی را درک می کنید، قادر به درک سخنرانی ها و ابراز افکار خود هستید.

در آلمان، بیشتر دوره های کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شود، در حالی که بسیاری از رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود. به غیر از مبحث تحصیل در  دانشگاه های آلمان ، شما اغلب برای کارهای روزمره مجبور به صحبت کردن با مردم محلی به زبان آلمانی هستید.

یادگیری زبان آلمانی در بازه زمانی کم ممکن است دشوار باشد، اما اگر شما زودتر شروع کنید، تا زمانیکه به آلمان می آیید، شما کاملا به زبان آلمانی مسلط می شوید. ما توصیه می کنیم حداقل 6 ماه قبل از شروع دوره پذیرش دانشگاه  (یا قبل از درخواست ویزای دانشجویی آلمان ) برای به دست آوردن یک درک عمومی ، زبان آلمانی را یاد بگیرید.

 

  1. اثبات منابع مالی به سفارت آلمان

(حداقل دو هفته قبل از درخواست ویزای دانشجویی آلمان این نامه تمکن مالی را داشته باشید)

گام بعدی در مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان این است که اطمینان حاصل کنید که برای زندگی و تحصیل در آلمان، نیازهای مالی لازم را دارید. طبق قانون فعلی، هر دانشجوی خارج از کشور آلمان در خارج از اتحادیه اروپا باید دارایی های مالی مناسب مبنی بر اینکه توانایی مالی لازم در حین تحصیل را دارد، داشته باشد.

یک دانشجوی بین المللی در آلمان باید حداقل 8600 یورو داشته باشد که این هزینه برای  زندگی در اولین سال تحصیلش کافی است. این مقدار پول باید به یک حساب بانکی مسدود شده آلمانی ارسال شود. برای مشاهده هزینه های زندگی مقاله ای با عنوان هزینه زندگی دانشجویی در آلمان  (2019) برای شما عزیزان تهیه شده تا با استفاده از جدیدترین اطلاعات، هزینه های زندگی را برآورد کنید.

بیشتر بدانید!
بهترین کشورها برای مهاجرت (قسمت اول)

ما می توانیم با افتتاح حساب بانکی معتبر شما را در این مرحله یاری کنیم. برای آگاهی بیشتر مقاله افتتاح حساب بانکی در آلمان را مطالعه کنید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان ، تحصیل در آلمان ، زبان آلمانی ، ویزای دانشجویی آلمان

  1. درخواست پذیرش از دانشگاه

(به محض این که شرایط و مدارک لازم را کامل کردید)

پس از بررسی اسناد درخواست ویزای دانشجویی آلمان ، زمان آن است که درخواست خود را ارسال کنید. ارسال درخواست می تواند به صورت آنلاین انجام شود، اما ممکن است دانشگاه هایی وجود داشته باشند که فقط درخواست های شخصی یا پستی را قبول کنند.

با دانشگاه تماس بگیرید تا ببینید که شما چگونه می توانید درخواست خود را ارائه دهید. خوب است بدانید اکثر دانشگاه های آلمان بخشی از پلت فرم نرم افزار آنلاین دانشگاهی UniAssist هستند. علاوه بر این، دانشگاه هایی وجود دارند که پلت فرم پذیرش آنلاین خود را در وب سایت خود اجرا می کنند.

پس درخواست خود را ارسال کنید و سپس برای نامه پذیرش منتظر بمانید.

 

 

  1. دریافت ویزای دانشجویی آلمان شما

(به زودی نامه ای با عنوان ” پذیرفته شده ” دریافت می کنید)

اگر شما از یک کشور غیر اتحادیه اروپا خواهان دریافت ویزای دانشجویی آلمان هستید، برای دریافت ویزا، ابتدا باید به سفارت آلمان در کشور خودتان بروید.

در زمانی که شما به صورت شخصی با سفارت تماس می گیرید، اطمینان حاصل کنید که برای تحصیل در آلمان از امکانات مالی مناسب برخوردار شوید. همچنین، آنها قبل از اینکه سفارت ویزای دانشجویی شما را صادر کند، شما باید بیمه درمانی  آلمان را داشته باشید. مقاله ” انواع بیمه درمانی آلمان ”  اطلاعات خوبی درباره بیمه های آلمان می دهد.

باید بدانید که برای استفاده از بهترین بیمارستان های آلمان کارت بیمه داشته باشید. ما در مقاله هر آنچه درباره کارت بیمه آلمان باید بدانید  اطلاعات بسیار مفیدی ارائه داده ایم، این مقاله را از دست ندهید.

 

  1. یافتن محل اقامت

(دو هفته قبل از پرواز به آلمان)

اکنون که شما به طور رسمی دانشجوی پذیرفته شده در آلمان هستید و ویزای دانشجویی آلمان را دارید، باید یک مکان برای اقامت خود در نظر بگیرید. اقامت در آلمان برای دانشجویان بین المللی گران نیست اما طبیعی است که تلاش کنید مناسب ترین مکان مالی مناسب را برای خودتان پیدا کنید. در همین راستا مطالعه مقاله اجاره موقت آپارتمان در آلمان اطلاعات خوبی می دهد.

بیشتر بدانید!
بررسی هزینه زندگی در نروژ

 

 

  1. ثبت نام در دانشگاه های آلمان

(هفته اول پس از ورود به آلمان)

مرحله نهایی در پروسه مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان ، اینست که به طور رسمی در دانشگاه آلمانی مورد نظرخود ثبت نام کنید. به این ترتیب، روند ثبت نام شما از متقاضی موفق به دانشجوی ثبت شده در آلمان تبدیل می شود.

هر چند تحصیلات عالی دولتی در آلمان به صورت رایگان ارائه می شود، اما شما هنوز هم باید هزینه ثبت نام را که تقریبا بین 150 تا 250 یورو است، پرداخت کنید. علاوه بر این، شما مجبور می شوید که برای استفاده از حمل و نقل عمومی به طور رایگان، به مدت  6 ماه هزینه Semesterticket خود را پرداخت کنید.

برای ثبت نام و نهایی کردن پروسه تحصیل در آلمان، باید به طور شخصی به دفتر اداری دانشگاه خود بروید و اسناد زیر را تحویل دهید:

  • گذرنامه معتبر
  • یک عکس گذرنامه
  • اجازه اقامت
  • فرم درخواست تکمیل شده و امضا شده
  • مدارک تحصیلی (اسناد اصلی یا نسخه های تایید شده)
  • نامه پذیرش
  • مدارک پزشکی و  بیمه در آلمان
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه

پس از ثبت نام در دانشگاه، سند ثبت نام (کارت شناسایی دانشجویی) صادر می شود. با این کارت بعدا می توانید برای درخواست اجازه اقامت و حضور در کلاس های خود استفاده کنید.

نکته مهم: شما باید در هر ترم مجددا ثبت نام کنید و مجددا هزینه های ثبت نام را نیز پرداخت کنید.

 

بنابراین دیدیم که مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان چگونه است. لازم به یادآوریست که پیش نیاز تحصیل در آلمان و اخذ ویزای دانشجویی آلمان ، تایید مدارک مهاجرت به آلمان است. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل تمامی مدارک شما را در کمترین بازه زمانی تایید می کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟