منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مراحل خرید ملک در آلمان

مراحل خرید ملک در آلمان
مراحل خرید ملک در آلمان
در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد داریم درباره مراحل خرید ملک در آلمان ، قیمت خرید خانه در آلمان ، مالیات انتقال املاک در آلمان ، روش های خرید املاک آلمان صحبت کنیم. همچنین به این پرسش پاسخ می دهیم که آیا ضرورت قانونی برای استفاده از وکیل ملک در آلمان وجود دارد؟

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد داریم درباره مراحل خرید ملک در آلمان ، قیمت خرید خانه در آلمان ، مالیات انتقال املاک در آلمان ، روش های خرید املاک آلمان صحبت کنیم. همچنین به این پرسش پاسخ می دهیم که آیا ضرورت قانونی برای استفاده از وکیل ملک در آلمان وجود دارد؟

 

مراحل خرید ملک در آلمان

اگر به دنبال کسب اقامت با انجام قانونی مراحل خرید ملک در آلمان هستید. باید از روش های عمومی مربوط به تامین بودجه و پیش بینی قیمت خرید خانه در آلمان آگاه شوید. به عنوان مثال، تمام مراحل خرید ملک در این کشور باید توسط یک دفتر اسناد رسمی در آلمان تحت نظارت باشد. هزینه های اضافی تا 15% از قیمت خرید خانه در آلمان را می تواند در بر داشته باشد.

 

استفاده از یک دفتر اسناد رسمی در آلمان

استفاده از دفتر اسناد رسمی (نوتاری) در هنگام خرید املاک آلمان اجباری است. آنها انجام کار قانونی و تعهدات قراردادی مربوط به خرید املاک آلمان ، از جمله قرارداد خرید (Kaufvertrag) را انجام می دهند. آنها همچنین مسئول ارسال تمام اسناد به مقامات مربوطه هستند.

پس از تایید مدارک، اسناد باید با عنوان رجیستر زمین محلی (Grundbuch) ثبت شود، سپس عنوان را می توان به صاحب جدید انتقال داد.  این روند ممکن است تا 2-3 ماه طول بکشد.

اگر دولت هر گونه مسائل برجسته ای که مربوط به خانه است (مانند بدهی های موجود) را پیدا کند، از انتقال سند و ادامه مراحل خرید ملک در این کشور تا اطلاع ثانوی جلوگیری می کند تا اینکه آن مسائل برطرف شوند. البته ناگفته نماند که این وضعیت بسیار نادر است، زیرا دفتر اسناد رسمی قبل از امضای قرارداد خرید خانه در آلمان باید تمام چک های مربوطه را انجام داده باشد.

بیشتر بدانید!
کسب درآمد بعد مهاجرت به ترکیه چه روشهایی دارد؟

 

چگونگی انتقال پول بین خریدار و فروشنده

بسیاری از خریداران و فروشندگان در اواسط مراحل خرید ملک در این کشور، معمولا تصمیم می گیرند که از حساب بانکی دفتر اسناد رسمی (Notaranderkonto) استفاده کنند. با استفاده از این حساب، پول به دفتر اسناد رسمی منتقل می شود و پس از ثبت کامل ملک به فروشنده منتقل می شود. یک دفتر اسناد رسمی معمولا هزینه ای بین 1.6-2٪ از قیمت خرید را به عنوان حق الزحمه می گیرد.

 

مالیات انتقال املاک در آلمان

خریدار نیز مالیات انتقال املاک در آلمان  (Grunderwerbsteuer) را پرداخت می کند که بسته به Länder (منطقه آلمان) 3.5-6.5٪ از قیمت خرید خانه در آلمان را می پردازد.

پس از امضای قرارداد خرید خانه در آلمان ، خریدار یک ارزیابی مالیات بر املاک و مستغلات را با در نظر گرفتن مبلغ مورد نیاز دریافت خواهد کرد. در صورت عدم پرداخت  مالیات انتقال املاک در آلمان در عرض یک ماه، انتقال اموال در رجیستری زمین نهایی نخواهد شد.

مراحل خرید ملک در آلمان ، قیمت خرید خانه در آلمان ، مالیات انتقال املاک در آلمان ، خرید املاک آلمان ، وکیل ملک در آلمان

کاهش دادن قیمت خرید خانه در آلمان یک حقه قدیمی!!

از آنجایی که مالیات انتقال املاک در آلمان بر مبنای قیمت خرید ذکر شده در قرارداد است، برخی از فروشندگان سعی می کنند با خریدار “موافقت نامه” ای را درست کنند که بر طبق آن، قیمت پایینی در قرارداد به عنوان قیمت خرید خانه در آلمان لحاظ شود. به این ترتیب مالیات کمتری باید پرداخت شود.با این حال، اگر دولت یا دفتر اسناد رسمی متوجه این موافقت نامه یا توافق بین خریدار و فروشنده شوند ، جریمه های سنگین و حتی پیگیری قانونی را در پی دارد، بنابراین اینکار را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.

بیشتر بدانید!
دریافت پاسپورت انگلستان با سرمایه گذاری (قسمت دوم)

 

استفاده از وکیل ملک در آلمان

شما می توانید از یک وکیل ملک در آلمان برای کمک به خرید خانه آلمان استفاده کنید. بر خلاف دفتر اسناد رسمی استفاده از وکیل ملک در آلمان از لحاظ قانونی واجب نیست، اما موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به شدت به شما  توصیه می کنند.

شما نباید با خریدار هیچ توافقی را امضا کنید که شما را مجبور به استفاده از خدمات یک آژانس املاک خواهد کرد. زیرا اینکار نشان یک حقه قدیمی برای تغییر قیمت خرید خانه در آلمان است. از ابتدا، از وکیل ملک در آلمان بپرسید که چه کسی باید کمیسیون را پرداخت کند تا از انجام سوء تفاهم در هنگام نهایی شدن مراحل خرید ملک در آلمان جلوگیری کنید. کمیسیون خرید خانه در آلمان معمولا بین 3-7٪ از قیمت خرید خانه در آلمان و مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

 

هزینه های اضافی در هنگام خرید املاک آلمان

در هنگام خرید خانه در آلمان ،  هزینه های اضافی وجود دارد که باید از آن آگاهی داشته باشید. برای مثال، هنگام درخواست وام مسکن، بعضی از بانک ها مجبور به بازرسی تخصصی از ملک و اسناد طرفین معامله هستند که هر دوی شما باید آن را پرداخت کنید.

علاوه بر این، استخدام یک مترجم تایید شده آلمانی به شدت توصیه می شود، زیرا شما باید تمام قراردادهایی که شما امضا می کنید را کاملا درک کنید.سفارت بریتانیا لیستی از وکلای انگلیسی زبان و نهادهای عمومی کار در آلمان را به روز می کند. می توانید نام وکیل ملک در آلمان را در آنجا چک کنید.بنابراین با توجه به اینکه هزینه های خرید املاک آلمان به سرعت افزایش می یابد، خوب است که تمام هزینه های اضافی را پیش بینی کنید.اگر ملک مورد نظر برای خرید خانه در آلمان را پیدا کرده اید، ماشین حساب وام مسکن LoanLink میتواند خلاصه ای از هزینه های احتمالی اضافی و قیمت خرید خانه در آلمان را به شما گزارش دهد.

بیشتر بدانید!
راهنمای کسب درآمد بعد از مهاجرت

 

امیدواریم با روند کلی خرید املاک آلمان ، نرخ مالیات انتقال املاک در آلمان آشنا شده باشید. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به دلیل دارا بودن وکیل ملک در آلمان می توانند در همه مراحل خرید ملک در آلمان با اطلاع از آخرین قیمت خرید خانه در آلمان در کنار شما باشند.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد مراحل خرید ملک در آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید و در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟