منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مروری بر مخارج زندگی در فرانسه

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در خصوص  زندگی در فرانسه مطالبی را مطرح و علاوه بر آن به برخی مخارج زندگی در فرانسه نیز اشاره می کند.  متوسط هزینه زندگی در پاریس را توضیح می دهیم. فرانسه سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد و اکثر نقاط شهر  با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی بهم متصل میشوند. از امتیازات زندگی در شهرهای کوچک و بزرگ فرانسه خواهیم گفت، و مطلبی را عنوان می کنیم دال بر اینکه دانشجویان ترجیح می دهند در روستاهای اطراف بخصوص جنوب فرانسه  زندگی کنند تا بتوانند در آرامش به امور تحصیلی خود بپردازند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در خصوص مخارج زندگی در فرانسه مطالبی را مطرح و علاوه بر آن به برخی مخارج  زندگی در فرانسه نیز اشاره می کند.  متوسط هزینه زندگی در پاریس را توضیح می دهیم. فرانسه سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد و اکثر نقاط شهر  با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی بهم متصل میشوند.

از امتیازات زندگی در شهرهای کوچک و بزرگ فرانسه خواهیم گفت، و مطلبی را عنوان می کنیم دال بر اینکه دانشجویان ترجیح می دهند در روستاهای اطراف بخصوص جنوب فرانسه  زندگی کنند تا بتوانند در آرامش به امور تحصیلی خود بپردازند، از امور آموزش و تحصیل در فرانسه نیز خواهیم گفت.

مخارج زندگی در فرانسه

مخارج زندگی در فرانسه باید قبل از مهاجرت به این کشور مورد توجه قرار گیرد. هزینه زندگی شهری و روستایی در فرانسه متفاوت است. زندگی در شهرهای بزرگی مانند پاریس، لیون و مارسل مخارج بیشتری دارد، اما در روستاها و اطراف شهرها هزینه ها کمتر هستند. هر سبک زندگی  هزینه های مخصوص به خود دارد، عوامل  متفاوتی در مخارج تاثیر گذار هستند.

در روستاها جاده ها کم هستند و در نتیجه وسایل حمل و نقل نیز کمتر رفت و آمد دارند و ما مجبور نیستیم بین اتوبوس و مترو یکی را انتخاب کنیم . تقریبا هزینه ها در روستاها و شهرهای کوچک از ثبات بیشتری برخوردار هستند. خرجکرد زندگی در روستاها راحت تر کنترل و مدیریت میشود.

پاریس یکی از بزرگترین شهرهای اقتصادی قاره اروپا است، این شهر سیستم حمل و نقل عمومی خوبی مانند قطار، اتوبوس و  مترو دارد. سیستم حمل و نقل به طور گسترده ای تقریبا تمامی نقاط شهر را پوشش می دهد،  هر کدام از این وسایل هزینه خود را دارند. بنا به استفاده نوع وسیله حمل و نقل عمومی، هزینه آن نیز مشخص می شود.

هزینه حمل و نقل یکی از هزینه های زندگی می باشد، در پاراگراف های بعدی این مقاله به برخی از هزینه های مرتبط با سیستم حمل و نقل در شهر پاریس اشاره ای خواهیم داشت .

 

ارتباط سبک زندگی و مخارج

مهاجران در کشور فرانسه نسبت به مهاجران در خاورمیانه و آسیا شرایط متفاوتی دارند، در خاورمیانه و آسیا معافیت های مالیاتی برای مهاجران بیشتر است، مهاجران حقوق و دستمزد متفاوتی در خاورمیانه و فرانسه  دارند. در فرهنگ فرانسه گفته میشود که برای لذت بردن و داشتن یک زندگی با کیفیت بالا ، لازم نیست پول زیادی داشته باشیم.

این مطلب بیشتر برای زندگی در جنوب این کشور صدق می کند، جنوب فرانسه روستاهای جذاب و دوست داشتنی بسیاری  دارد. طرز زندگی در فرانسه سبک های گوناگون و متنوع دارد، و طبعا بنا به نوع منطقه و سبک زندگی، هزینه ها نیز متغیر خواهد بود. زندگی در روستاهای جنوب فرانسه بسیار آرام و بی سر و صدا با هوای پاک و روزهای آفتابی می باشد .

آلودگی و شلوغی شهر را ندارند، اکثر دانشجویان ترجیح می دهند در این شهرها زندگی کنند تا در آرامش به امور تحصیلی خود بپردازند. هزینه آموزش و تحصیل در فرانسه برای دانشجویان اجتناب ناپذیر است. در روند مهاجرت به هر کشوری باید توانایی های مالی خود را بسنجیم تا بتوانیم بهتر و سریعتر به نتیجه برسیم.

 

نقش طرز تفکر در هزینه

حتی می توان گفت طرز تفکر و فرهنگ هر فرد در هزینه ها و مخارج زندگی موثر هستند، نحوه ارتباط با افراد در محیط های تحصیلی، کاری، آموزشی و تفریحی همگی نیاز به داد و ستدهایی دارند که باید هزینه شوند.

بیشتر بدانید!
بهترین شهرهای فرانسه برای بازنشستگی

مثلا کادویی که شما برای دوست تان در نظر می گیرید بدون ارتباط با تفکر شما و نیاز طرف مقابل تان نیست.  تعدیل مخارج زندگی در فرانسه با تغییر در فرهنگ و طرز تفکر میسر خواهد بود.

عوامل فکری، ذهنی تا حدودی تعیین کننده هزینه های شما هستند. تهیه یک کتاب و یا یک لباس برای هدیه تولد دو هزینه متفاوت دارد، در برخی موارد این خود ما هستیم که هزینه هایمان را مشخص میکنیم. مخارج زندگی در فرانسه  را با تفکر هوشمندانه خود مدیریت و کنترل کنید.

 

زندگی در فرانسه

مهاجران با مسئله مهمی مانند هزینه مسکن برای زندگی در این کشور مواجه هستند و معمولا  یک سوم تا نیمی از حقوق شان صرف هزینه مسکن میشود. این دغدغه شامل حال بازنشستگانی  که به عشق ساحل آفتابی و یا به منظور خرید ملک به فرانسه می روند، میشود. صاحب خانه های فرانسوی معمولا  برای فضای بیشتر و خانه بزرگ خیلی هزینه نمی کنند. در فرانسه خانه ها و آپارتمانهایی را می بینیم که خیلی بزرگ نیستند و برای خانواده های کم جمعیت مناسب هستند.

هزینه مسکن در فرانسه برای مهاجران موضوع قابل توجه ای می باشد که معمولا هم باید با میزان حقوق و دستمزدشان ، بتوانند هزینه های اجاره یا رهن منزل مسکونی را پرداخت کنند. برای زندگی باید برنامه ریزی و مدیریت درستی داشته باشیم تا بتوانیم  مخارج مربوط به مسکن را تامین کنیم. برای اطلاعات بیشتر مقاله اجاره ملک در فرانسه به شما بسیار کمک خواهد کرد.

برآورد هزینه مسکن در فرانسه با تخصیص بخشی از حقوق و مدیریت صحیح آسان خواهد شد. تعداد نفرات یک خانواده در هزینه مسکن تاثیر دارد، طبعا تعداد بیشتر اعضای خانواده ، خانه بزرگتری هم نیاز دارد. تهیه مسکن از عمده ترین مخارج زندگی در فرانسه می باشد.

 

هزینه های زندگی در فرانسه(خدمات رفاهی اصلی)

در صورتی که صاحب خانه های انگلیسی بدین شیوه عمل نمی کنند. با فروش ملک، زمین یا خانه در انگلستان میشود یک خانه نو در فرانسه خریداری کرد که ضمنا هزینه های نوسازی را هم پوشش دهد. در این شرایط مهاجران باید افزایش هزینه های خدمات رفاهی مانند آب، برق و گاز را در نظر داشته باشند. هزینه های خدمات رفاهی اصلی را در لیست متوسط هزینه زندگی در پاریس در پاراگراف های بعدی جهت اطلاع آورده ایم.

هزینه های خدمات رفاهی و اصلی  مانند آب، برق و گاز با هزینه های خدمات رفاهی سایر کشورهای اروپایی قابل مقایسه می باشد. هزینه زندگی در فرانسه هزینه های برق و گاز نسبتا  در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی متوسط هستند، هزینه سیستم تهویه هوای مطبوع در فرانسه گران است اما به گرانی دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا نیست.

برخی از آپارتمانها سیستم تهویه هوای مطبوع ندارند. سیستم تهویه هوای نیز جزو  هزینه های زندگی در فرانسه است. مخارج زندگی در فرانسه در مقایسه با مخارج زندگی دیگر کشورهای اروپایی کمتر است.

 

مالیات بر فروش در فرانسه

تامین لباس از دیگر هزینه های ضروری و مخارج زندگی در فرانسه  می باشد، 20 درصد مالیات بر فروش در این کشور، همه مخارج را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی گرانتر می کند. هزینه لباس و پوشاک در فرانسه نسبتا بالا است، و بدین معنی میباشد که مهاجران باید از بین لباس های بوتیک و فروشگاههای گرانقیمت و  ارزان قیمت با  کیفیت بالا و پایین یکی را انتخاب نمایند.

بیشتر بدانید!
با انواع مجوز اقامت فرانسه آشنا شوید

هر چه مالیات بر فروش بیشتر باشد، هزینه تامین ضروریات نیز بیشتر خواهد شد. مخارج زندگی در فرانسه تا حدودی قابل کنترل هستند، در واقع علیرغم قیمت های گوناگون در بازار، خودمان هستیم که تصمیم به خرید می گیریم. بنابراین  هر گونه مخارج و هزینه را می توان با اولویت بندی مدیرت نمود.

زندگی در فرانسه، مخارج زندگی در فرانسه، متوسط هزینه زندگی در فرانسه، آموزش و تحصیل در فرانسه

هزینه حمل و نقل در فرانسه

سیستم حمل و نقل در فرانسه بسیار گسترده می باشد، مهاجرانی که در شهرهای بزرگ فرانسه زندگی می کنند به خوبی با این سیستم آشنا هستند. حتی بسیاری از کارفرمایان در شهر پاریس بخشی از هزینه های حمل و نقل را به عنوان یارانه به کارمندان می دهند. شهرهای بزرگ پر رفت و آمد هستند و تقریبا از امکانات حمل و نقل بهتری نیز برخوردار هستند.

مخارج زندگی در فرانسه در شهرهای کوچکتر و روستاهای اطراف بار مالی کمتری برای مهاجران دارد. در خصوص متوسط هزینه زندگی در پاریس جدیدترین آمار سال 2022 را طبق ذیل عنوان می کنیم.

 

متوسط هزینه زندگی در پاریس

مخارج زندگی در هر شهری متغیر است، پاریس پایتخت کشور فرانسه از بزرگترین شهرهای این کشور می باشد. طبق آمار ماه جولای 2019 متوسط هزینه ها بنا به نوع تولید و خدمات متفاوت است. در بخش ذیل به برخی از متوسط مخارج زندگی در پاریس اشاره می نماییم.

مسکن( اجاره ماهانه)
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 2.700  یورو
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر 2.200  یورو
آپارتمان یکخوابه در مرکز شهر 1.500  یورو
آپارتمان یکخوابه خارج از مرکز شهر 1000  یورو

بعد از هزینه های مسکن به  هزینه های خوراک و نوشیدنی در پاریس اشاره می کنیم، متوسط هزینه زندگی در پاریس قابل توجه است.

غذا و نوشیدنی
شیر یک لیتری 1.15  یورو
دوازده  تخم مرغ 3.50  یورو
نان سفید( یک قرص نان) 1.50  یورو
برنج ( یک کیلو گرم ) 1.80  یورو
پاکت سیگار( مارلبرو) 8  یورو

جهت اطلاع بیشتر  از دیگر متوسط هزینه زندگی در پاریس  با ما همراه باشید.

هزینه حمل و نقل عمومی
بلیط یکطرفه ( حمل و نقل داخل شهری) 1.90  یورو
نرخ تاکسی برای هر کیلومتر 1.30  یورو
بنزین( هر لیتر) 1.55  یورو

البته در نظر داشته باشیم  اگر رفت و آمد با وسیله شخصی باشد،  هزینه های استهلاک  و قطعات ماشین باید به هزینه های بالا اضافه کنید.

بیرون غذا خوردن
غذای بزرگ مک 8.50  یورو
نوشابه کوکاکولا( 330 میلی لیتر) 3  یورو
کاپوچینو 4  یورو
بطری آبجو 7  یورو
سه وعده غذا در یک رستوران سطح متوسط 30  یورو

متوسط هزینه زندگی در پاریس برای امکانات اصلی  طبق ذیل می باشد:

امکانات رفاهی اصلی
اینترنت ماهانه ( ADSL   نامحدود و پرسرعت ) 25  یورو
نرخ مکالمه موبایل( موبایل به موبایل هر دقیقه) 0.15  یورو
امکانات اصلی  ماهانه ( برق، آب و شارژ) 160  یورو

 

آموزش و تحصیل در فرانسه

سیستم آموزش و تحصیل در فرانسه کیفیت بالایی دارد، ممکن است در ابتدا برای مهاجران پیچیده بنظر برسد اما در نهایت با این سیستم آشنا  میشوند. انواع مختلفی از مدارس دولتی، خصوصی، دو زبانه و مدارس بین المللی در فرانسه وجود دارد. والدین قبل از اینکه تصمیم بگیرند چه نوع مدرسه ای برای بچه هایشان مناسب می باشد، بهتر است به عواملی مانند زبان، مخارج  و برنامه تحصیلی توجه کنند.

از آنجاییکه آموزش و تحصیل رابطه مستقیم با آینده تحصیلی فرزندان دارد، لذا هزینه های آن نیز در رده مهمترین مخارج زندگی در فرانسه قرار می گیرند. در خصوص آموزش و تحصیل در فرانسه به توضیحاتی راجع به مدارس بین المللی  می پردازیم. فرانسه دارای مدارس بین المللی زیادی می باشد، ولیکن بیشتر این مدارس در شهرهای بزرگی مانند پاریس واقع شده اند.

بیشتر بدانید!
مهاجرت از طریق کار به فرانسه چگونه است؟

مدارس بین المللی معمولا به زبان انگلیسی آموزش می دهند، و سعی دارند که برنامه های درسی را مطابق با قوانین آموزشی کشور خود مهاجر تنظیم کنند.  یا از طرفی دیگر برنامه آموزشی را برای مدرک کارشناسی بین المللی تنظیم و اجرا می نمایند.

 

هزینه تحصیل در مدارس بین المللی فرانسه

نرخ دریافتی و پرداختی ها ی  این نوع مدارس، هم برای دانش آموزان و هم معلمان بالا است. چنانچه خانواده  دانش آموزی که در مدرسه بین المللی تحصیل می کند، در کشور فرانسه زندگی نکند و مجبور باشد از کشور دیگری این پرداخت ها را انجام دهد، هزینه های بیشتری را باید متقبل شوند. هزینه ثبت نام و تحصیل در مدارس بین المللی در سبد مخارج زندگی در فرانسه کاملا محرز می باشد.

زیرا پرداختهای خارجی از یک کشور به کشور دیگر، هزینه های جانبی و مضاعف بیشتری دارد، مانند هزینه های انتقال بانک به بانک. حتی میتوان گفت که هزینه آموزش و تحصیل در فرانسه ارتباطی تنگاتنگ با افزایش یا کاهش نرخ دلار دارد. مخارج تحصیلی در مدارس بین المللی از هزینه های تحصیل در مدارس دولتی و یا حتی خصوصی بیشتر است.

 

ارتباط استانداردها و گرید آموزشی در هزینه های تحصیلی

تا زمانیکه که استانداردها و گرید آموزشی تغییر نکند، تقریبا مخارج آموزشی ثابت می مانند. مدارس بین المللی گزینه  خوبی برای خانواده هایی است که تصمیم دارند برای کوتاه مدت در فرانسه بمانند و در عین حال هم تاکید بر ادامه تحصیل فرزندان شان دارند.

یا خانواده هایی که فرزندانی در سطح دبیرستان دارند که میخواهند وارد دانشگاه شوند، این نوع مدارس بین المللی برایشان بسیار کاربردی هستند. استانداردهای آموزشی فرانسه گاها به خاطر توسعه برنامه های آموزشی تغییر می کند. هزینه های تحصیلی جزو مخارج زندگی در فرانسه هستند.

هزینه آموزش و تحصیل در فرانسه به انتخاب نوع مدرسه بستگی دارد، اگر خانواده ها بیش از یک دانش آموز داشته، مخارج تحصیلی شان مضاعف خواهد بود. چگونگی استفاده از لوازم التحریر و پوشاک مدرسه نیز نقش تعیین کننده ای در هزینه های تحصیلی فرانسه  دارند.

مخارج تحصیلی تا حدودی به نوع رشته تحصیلی بستگی دارد. مثلا دانش آموز و یا دانشجوی رشته هنر و طراحی، ابزار کار مخصوصی لازم دارد. از دیگر مخارج زندگی در فرانسه خدمات درمانی و بیمه می باشد که در مباحث بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مخارج زندگی در فرانسه میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به فرانسه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در فرانسه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟