منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مزایای ثبت شرکت آفشور در 2022

مزایای ثبت شرکت آفشور
مزایای ثبت شرکت آفشور
چرا شرکت آفشور ثبت می کنیم؟ مالکیت چنین شرکتی چه فوایدی برای ما دارد؟ آیا ثبت شرکت آفشور به توسعه کسب و کار و تجارت ما کمک می کند؟ ما به همه این سوالات در مطلب پیش رو پاسخ خواهیم داد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در پی گسترش و تاسیس انواع گوناگون شرکت ها و تنوع در فعالیت های تجاری و اقتصادی پیشرفته دنیا موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بر آن شد تا برای شما تجار و سرمایه گذاران گرامی به توضیح مزایای ثبت شرکت آفشور بپردازد. البته پیش از آن در مطلب «شرکت آفشور چیست و چه کاربردی دارد؟ » تلاش کردیم که تا حدودی ذهن شما را با این ساختار شرکتی آشنا کنیم.

موضوع مزایای شرکت آفشور و چگونگی مدیریت کسب و کارهای بین المللی برای سرمایه گذاران و تجار بین المللی ، موضوعی بسیار مهم است. علاوه بر آن اگر آشنایی کافی با مناطق آفشور تجارت جهانی در کشورهای گوناگون داشته باشید، بهتر می توانید منطقه و شهر مناسب در کشور مورد نظرتان را برای ثبت شرکت و انواع فعالیت های تجاری یا سرمایه گذاری را انتخاب نمایید متوانید برای افتتاح حساب بانکی در مناطق آفشور کشور هدف اقدام نموده تا در روند پرداخت و دریافت های مبالغ خرید یا فروش کالا و خدمات خود، سریعتر به نتیجه برسید.

شرکتهای آفشور چه نوع شرکتی هستند؟

بد نیست که قبل از شروع بحث مزایای ثبت شرکت آفشور ،  بدانیم که منظور ما از شرکتهای آفشور دقیقا چیست! در تعریف شرکتهای آفشور می توان گفت از لحاظ تجاری آفشور به معنای نقل مکان کردن از محلی به محل دیگر جهت کاهش و کنترل هزینه های فعالیت های تجاری می باشد که از نظر لغوی آفشور به معنای انجام فعالیت های فرامرزی و فراساحلی است.

یکی از این مناطق فرامرزی، مناطق آزاد تجاری هستند که در این نوع مناطق در صد و مبلغ عوارض گمرکی و مالیات پایین است و به همین جهت سرمایه گذاران به دنبال انجام فعالیتهای تجاری و اقتصادی و ثبت انواع شرکت های تولیدی، خدماتی، مالی یا سرمایه گذاری در این مناطق  آزاد تجاری می باشند.

البته باید توجه داشته باشید که در برخی کشور ها میان مناطق آفشور و مناطق آزاد تجاری تفاوت های بسیار مهمی وجود دارد. به طور مثال ما در مبحث « تفاوت منطقه آفشور و منطقه آزاد در دبی » در خصوص این تفاوت در امارات متحده صحبت کرده ایم.

بیشتر بدانید!
مشاور حقوقی برای استارت آپ ها

آشنایی با مزایای ثبت شرکت آفشور

از مزایای ثبت شرکت آفشور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- پایین بودن نرخ مالیات در امور تجاری و در مواردی اصلا مالیات شرکتی ندارد.

2- نیروی کار فراوان و ارزان

3- قوانین کار در مناطق آفشور به نفع کارفرما می باشد

4- تشویق و حمایت از انواع سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری

5- پایین بودن هزینه های سربار مانند آب، برق، تلفن و اجاره دفتر کار

6- حفظ حریم خصوصی در سرمایه گذاری، بدین مفهوم که دیگر سرمایه گذاران به جهت رقابت به دنبال کسب اطلاعات یکدیگر نیستند.

7-  شرکتهای آفشور در مناطق تجاری آزاد از سود و درآمد نسبتا بالا و خوبی برخوردار هستند.

8- محافظت از دارایی ها، بدین مفهوم که شرکتهای سرمایه گذار ترجیح می دهند بخشی از اموال شان را در خارج از کشور سرمایه گذاری نمایند تا در مقابل دخل و تصرفات مالی و مشکلات بومی کشور خود محافظت گردد.

9- بالا بودن امنیت اطلاعاتی از جمله اطلاعات بانکی، حفظ اطلاعات و سوابق شخصی سرمایه گذاران از جمله مدیران شرکت ها

10- تنوع در نوع سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی

11- محافظت از دارایی ها و سرمایه در برابر نوسانات و تغییرات اقتصادی و سیاسی کشور اصلی

دوستان، موارد ذکر شده برخی از مهمترین مزایای ثبت شرکت آفشور بوده و بنا به نوع فعالیت تجاری، امتیازات دیگری شامل حال این نوع شرکتها خواهد شد، از جمله افتتاح حساب بانکی که داشتن یک حساب بانکی در مناطق آفشور نیز مزایای بسیاری برای سرمایه گذاران دارد.

مناطق آفشور تجارت جهانی

مدیریت از راه دور در شرکت آفشور

شرکتهای آفشور علیرغم اینکه در یک کشور خارجی ثبت می گردند اما مدیریتشان می تواند خارج از مرزهای آن کشور نیز صورت گیرد. یک شرکت آفشور مانند دیگر شرکتهای محلی در کشور ثبت شده می تواند افتتاح حساب بانکی داشته باشد.

در واقع ثبت شرکت آفشور یک نوع سرمایه گذاری بوده تا بتوان از فعالیتهای خود کسب سود نموده و هزینه های فعالیت خود را به حداقل رساند. کاهش هزینه ها یکی از مزایای ثبت شرکت آفشور است که به نوبه خود اهمیت بالایی دارد.

بیشتر بدانید!
آشنایی با منطقه آفشور باهاماس

قابلیت استفاده از دفتر کار مجازی

یکی از روش های مدیریت شرکتهای آفشور  داشتن دفتر کار مجازی در کشور و منطقه مورد نظر می باشد که با استفاده از این تسهیلات تمامی امور تجاری و شرکتی شما از راه دور کنترل و مدیریت می گردد. این خود از مزایای ثبت شرکت آفشور است.

در خصوص ثبت دفاتر خدمات مجازی می توانید به بخش ثبت شرکتهای بین المللی و دپارتمان پشتیبانی شرکتها در سایت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل مراجعه و اطلاعات کافی مرتبط با امکانات و تسهیلات دفتر کار مجازی بدست آورید و خواهید دید که در تمامی کشورهای دنیا امکان ثبت دفتر کار مجازی برایتان وجود دارد.

حساب بانکی در مناطق آفشور

حساب بانکی در مناطق آفشور

مناطق آفشور به جذب سرمایه و مبادلات پولی و بانکی کوشش دارد و در این خصوص امتیازات خاصی را ارائه می دهد. شرکتهای سرمایه گذار می توانند افتتاح حساب بانکی در مناطق آفشور داشته و از تمامی امکانات و مزایای آن نیز برخوردار شوند. مانند افتتاح حساب ارزی، بانکداری الکترونیکی بسیار قوی، صدور حواله های بین المللی، صدور دسته چک های بین المللی و صدور انواع کارت های ویزا و مستر کارت.

داشتن یک حساب بانکی در مناطق آفشور برای سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت بوده و از جمله مزایای ثبت شرکت آفشور به شمار می رود. افتتحا حساب تقریبا از ضروریات انجام فعالیت های تجاری بین المللی می باشد. هیچگونه مالیاتی بر حساب بانکی در مناطق آفشور تعلق نمی گیرد.

با داشتن حساب بانکی در مناطق آفشور می توان به راحتی  جا به جایی و انتقال وجوه سنگین  پولی را به دیگر بانکها را انجام داد. همچنین با داشتن حساب بانکی بین المللی، هیچ محدودیتی در انتقال مقدار وجه برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

داشتن یک حساب بانکی در مناطق آفشور یعنی برخورداری از امکانات و استانداردهای خدمات بانکی معتبر دنیا و نداشتن محدودیت در مبادلات بانکی. همانطور که میدانیم یکی از عوامل ایجاد رشد و توسعه در تجارت جهانی استفاده از خدمات بانکی معتبر بین المللی است.

بیشتر بدانید!
نقش مشاور حقوقی در ثبت شرکت خارجی

لذا هر سرمایه گذاری که قصد انجام فعالیت های تجاری داشته باید با روند توسعه بین الملل آشنایی داشته و همگام با مقررات و قوانین مرتبط عمل نماید. تا بتواند سود کافی و معقولی را از فعالیت های تجاری خود بدست آورد. البته می دانیم که بعد انعقاد هر قرارداد تجاری بین الملل، افتتاح حساب بانکی از اولین مراحل ضروری در پرداخت مبلغ قرارداد می باشد و بدون حساب بانکی بین المللی هیچ قراردادی تکمیل و نهایی نخواهد شد.

توسعه تجارت با شرکت آفشور

 سرمایه گذاران با تدبیر، چنانچه در صدد رشد و توسعه فعالیت های تجاری خود در سطح بین الملل باشند به دنبال پیدا نمودن بهترین مناطق تجاری آزاد برای ثبت شرکت های آفشور هستند. آنها به خوبی مزایای ثبت شرکت آفشور را درک می کنند.

زیرا که مزایای ثبت شرکت آفشور بسیار متنوع هستند که برای هر کسب و کاری مفید است. با شناخت کافی از مناطق آفشور تجارت جهانی و مدیریت این نوع شرکت ها و افتتاح حساب بانکی در مناطق آفشور کشورهای پیشرفته در امور تجاری و بازرگانی، می توانید کسب و کار خود را بین المللی نمایید.

شما علاقمند گرامی، چنانچه نکات بیشتری در خصوص ثبت شرکت های آفشور در مناطق تجاری آزاد را داشتید، می توانید با انتخاب یکی از این گزینه های گفتگوی آنلاین یا مشاوره حضوری با وکلای متخصص این امر، دانسته های خود را تکمیل نمایید. همچنین بابت مطالعه این مقاله از شما سپاسگزاریم.

چنانچه در رابطه با موضوع ثبت شرکتهای آفشور در مناطق آزاد تجاری دنیا اطلاعات بیشتری لازم داشتید با تماس با مشاوران اریکه عدل ارتباط زنده ویدیو کال داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکیل مرتبط با کار خود وقت رزرو نمایید. در ضمن بابت مطالعه مقالات گردآوری شده ما از شما تشکر داریم.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟