منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مزایای پاسپورت ترکیه و شهروندی (قسمت اول)

مزایای پاسپورت ترکیه، مزایای شهروندی ترکیه، دلایل مهاجرت به ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، تابعیت دوگانه در ترکیه
مزایای پاسپورت ترکیه، مزایای شهروندی ترکیه، دلایل مهاجرت به ترکیه، سرمایه گذاری در ترکیه، تابعیت دوگانه در ترکیه
 با اخذ شهروندی ترکیه و به دنبال آن دریافت پاسپورت این کشور مزایای بسیاری در انتظار دارندگان پاسپورت ترکیه خواهد بود مانند سفر به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا. همچنین خانواده افرادی که شهروندی ترکیه را دارند می توانند در این کشور به عنوان شهروند ترکیه کار و زندگی داشته باشند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بسیاری از سرمایه گذاران با توجه به گسترش امور تجاری و نیاز به سفر به بسیاری از کشورها، دریافت پاسپورت ترکیه را در اولویت برنامه های خود قرار داده و با توجه به مزایای پاسپورت ترکیه مبادرت به انواع سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون از جمله خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در صنایع این کشور می نمایند. با توجه به مزایای شهروندی ترکیه آمار خرید ملک در این کشور همچنان رو به افزایش می باشد. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با وکلای مهاجرتی بین الملل دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه را از دلایل مهاجرت به ترکیه تلقی می نماید. انواع سرمایه گذاری در ترکیه نیز گزینه های مناسبی برای دریافت پاسپورت این کشور آسیایی می باشد. امتیاز مهم دیگر اینکه با اخذ شهروندی در این کشور می توان تابعیت دوگانه در ترکیه را با داشتن شرایط لازم بدست آورد.

مزایای پاسپورت ترکیه

در سال 2018 پاسپورت ترکیه در بین دیگر پاسپورت های دنیا در رتبه سی و نهم قرار گرفت و در شاخص مسافرت به دیگر کشورها بدون نیاز به پاسپورت، 114 امتیاز دارد. دارندگان پاسپورت ترکیه می توانند بدون دریافت ویزا به 72 کشور مسافرت نمایند. همچنین می توانند به 42 کشور دیگر مسافرت نموده و فورا به محض ورود به این 42 کشور ویزای ورودی دریافت نمایند مانند کویت، بحرین، لبنان و کشورهای آفریقایی. ورود به برخی از کشورها بدون نیاز به ویزا از مزایای پاسپورت ترکیه می باشد.

بیشتر از 7 کشور هستند که به دارندگان پاسپورت ترکیه ویزای آنلاین می دهند. کشورهایی که دارندگان پاسپورت ترکیه می توانند بدون درخواست اولیه ویزا، به آن مسافرت داشته باشند عبارتند از کشورهای قطر، تونس، اردن، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، برزیل، آرژانتین، بلاروس، شیلی، تایلند و اوکراین. علاوه بر آن کشورهایی مانند استرالیا و عمان برای دارندگان پاسپورت ترکیه ویزای آنلاین صادر می کنند.

انتظار می رود با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در چارچوب مذاکرات و توافقنامه های بین المللی بین ترکیه و اتحادیه اروپا شهروندان ترکیه بتوانند ویزای شینگن دریافت نموده و بدون نیاز به دریافت ویزا و فقط با پاسپورت ترکیه به کشورهای اروپایی سفر کنند. مزیت داشتن پاسپورت ترکیه برای تجار و خریداران ملک در ترکیه بسیار کاربردی می باشد.

مزایای شهروندی ترکیه

در خصوص دریافت اقامت ترکیه و مزایای شهروندی ترکیه می توان گفت افرادی که امتیاز شهروندی ترکیه را دریافت نمایند، خانواده شان نیز شهروند ترکیه محسوب خواهد شد و علاوه بر آن می توانند از خدمات درمانی این کشور نیز استفاده نمایند. ترکیه کشوری آسیایی اما مدرن و در حال توسعه می باشد.

همچنین این کشور شاهد رشد بی سابقه ای در پیشرفت زیرساخت های اقتصادی بوده از جمله ساخت فرودگاه های جدید بین المللی در شهر استانبول ترکیه، که توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب نموده است. علاوه بر آن ترکیه حمایت هایی در خصوص سرمایه گذاری بر املاک و مستغلات خود دارد.

 همین امر منجر به جذب انواع سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ ملکی خارجی شده است، رشد و توسعه در زمینه های صنعتی، بازرگانی، کشاورزی و صادرات کالا از عوامل جذب سرمایه گذاران خارجی می باشد. اگر به فکر کار و زندگی دائم در کشور ترکیه هستید و میخواهید تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت نمایید چندین روش بدین منظور وجود دارد.

بیشتر بدانید!
مزایای زندگی در اتاوا کانادا برای کار، مسکن و تحصیل

دلایل مهاجرت به ترکیه

روش های دریافت شهروندی ترکیه

یکی از این روش های دریافت شهروندی کشور ترکیه انواع سرمایه گذاری از جمله سرمایه گذاری ملکی بین الملل در این کشور می باشد، ترکیه فرصت های بزرگ و بسیار خوبی برای انواع سرمایه گذاری دارد. اگر مدت چندین سال است که در این کشور زندگی کرده و این مدت زندگی شما، توسط دولت ترکیه تایید شود، می توانید به روش عادی درخواست تابعیت دوم و شهروندی این کشور را بدهید.

همچنین اگر به مدت 5 سال است که در ترکیه کار می کنید و یا مشغول تحصیل در دانشگاه هستید، واجد شرایط درخواست و دریافت تابعیت و شهروندی عادی ترکیه خواهید بود. دوستان از دلایل مهاجرت به ترکیه چقدر می دانید؟ و اینکه چرا مهاجرت به این کشور آسیایی مورد توجه بسیاری از مردم کشورهای دنیا از جمله ایرانیان عزیز شده است؟

دلایل مهاجرت به ترکیه

تنوع فرهنگی و تاریخی با برخورداری از عقاید اسلامی، و مردمی با رفتارهای دوستانه و سازگار، داشتن فضاهای طبیعی با آب و هوای مدیترانه ای همگی از مزایای شهروندی ترکیه می باشند، زندگی در ترکیه برخورداری از دو فرهنگ آسیایی و اروپایی بوده و دسترسی به کشورهای اروپایی را آسان می نماید. از اهداف آینده ترکیه ارتقا و تبادل تکنولوژی در زمینه های مختلف دولت و زندگی مردم می باشد.

که شرکت های خصوصی این کشور سیاست های انعطاف پذیری در ارائه خدمات از طریق چندین کانال دارند که مهمترین آنها سایت های اینترنتی و  اپلیکیشن های موبایل می باشد. در کنار این اقدامات پروژه سومین فرودگاه استانبول، شبکه های جدید مترو، پروژه istanbul canal از عمده اهداف و عملکردهای اقتصادی دولت ترکیه بوده است که این اقدامات دلایل مهاجرت به ترکیه را موجه تر می نماید.

سرمایه گذاری ملکی در ترکیه

یکی از انگیزه ها و دلایل مهاجرت به ترکیه برای بسیاری از علاقمندان مهاجرت به این کشور دریافت اقامت و شهروندی این کشور زیبای مدیترانه ای خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری ملکی بین الملل در شهرهای گوناگون آن می باشد، شهرهایی مانند استانبول، ازمیر، آنتالیا، بورسا، ترابزون و بدروم. همچنین در نظر داشته باشید که برای خریداری ملک در ترکیه نیاز به حساب بانکی در ترکیه خواهید داشت.

قابل ذکر اینکه روند خریداری ملک در ترکیه بسیار آسان بوده و در مدت زمان کوتاهی میتوان با سرمایه گذاری بر املاک این کشور، اقامت و شهروندی ترکیه را بدست آورد. خرید ملک در خارج برای مهاجرت از بهترین روش های مهاجرتی امروزه نه فقط برای مهاجرت به ترکیه بلکه برای مهاجرت به کشورهای دیگری مانند پرتغال، اسپانیا و یونان.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

برای پرداخت وجه خریداری ملک در ترکیه نیاز است که در یکی از بانک های ترکیه افتتاح حساب داشته باشید، حساب جاری یکی از حسابهای بانکی در این کشور می باشد. البته برای افتتاح حساب در بانک باید مدارکی مانند شماره مالیاتی، ترجمه پاسپورت و آدرس سکوت تان در ترکیه را به بانک ارائه دهید.

حساب پس انداز نیز یکی دیگر از انواع حساب بانکی در ترکیه است، نکته دیگر اینکه بانکهای دولتی یا خصوصی این کشور هزینه هایی را از مشتریان خود بابت افتتاح حساب دریافت می نمایند که این هزینه ها بر اساس نوع حساب بانکی در هریک از بانکهای دولتی یا خصوصی متفاوت می باشد. در افتتاح حساب بانکی خود در این کشور میتوانید کارت های اعتباری نیز از بانک برای پرداخت های خود دریافت نمایید.

بیشتر بدانید!
شش فاکتور تعیین قیمت ملک در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه

از دیگر دلایل مهاجرت به ترکیه اخذ شهروندی با سرمایه گذاری در ترکیه و خرید ملک به مبلغ حداقل 250 هزار دلار بر املاک و مستغلات می باشد که به دنبال این هدف یعنی اخذ شهروندی ترکیه، فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری ملکی خارجی در این کشور را خواهید داشت از جمله سرمایه گذاری بر املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در صنعت توریسم، سرمایه گذاری در صنایع مختلف، مشارکت در صندوق های سرمایه گذاری.

دولت ترکیه سایتی را طراحی نموده که به 12 زبان مختلف ترجمه شده تا سرمایه گذاران از سراسر دنیا بتوانند به این سایت متصل و لینک شوند. فرصت ها و زمینه های مختلف سرمایه گذاری های ملکی خارجی نیز در این سایت به اشتراک گذاشته شده است. برای سرمایه گذاری ملکی در این کشور می توانید با بهترین شهرها و مناطق ترکیه برای خرید ملک خارجی در ابتدا آشنا شده سپس بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب نمایید. البته بدون مشاوره با وکیل ملکی در ترکیه به سختی بتوانید این پروسه را تکمیل نمایید.

فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه

دیگر فرصت های سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از: صنایع گوناگون از جمله صنعت اتومبیل و خودرو، صنایع غذایی و کشاورزی، ثبت شرکت در ترکیه برای امور تجاری، مراقبت های بهداشت و سلامت، داروسازی، خدمات مالی، ارتباطات و اطلاعات.

در قسمت دوم این مقاله به مطالب جامع تری در خصوص سرمایه گذاری در این کشور و حمایت های دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه گذاری های ملکی خارجی پرداخته می شود. سرمایه گذاری مالی در برخی از بانکهای ترکیه به منظور مشارکت در طرح ها و برنامه های اقتصادی این کشور نیز از دیگر زمینه های سرمایه گذاری در ترکیه می باشد.

سرمایه گذاری در ترکیه

فرصت های شغلی در ترکیه

ترکیه کشوری آسیایی و اروپایی است و مرزهای مشترکی با کشورهای بلغارستان، یونان، گرجستان، ارمنستان، عراق، سوریه و کشور عزیزمان ایران دارد. رفت و آمد به این کشورها باعث ایجاد و گسترش بسیاری از فرصت های شغلی در ترکیه شده است. بسیاری از تجار و سرمایه گذاران با هدف تاسیس شرکت در این کشور مشاغل بسیاری را در ترکیه ایجاد نموده اند.

علاوه برآن کشورهای اروپایی بسیاری در ترکیه فعالیت های تجاری و مالی دارند، مهاجران اگر تخصص و مهارت بالایی در یک رشته کاری داشته باشند به راحتی می توانند در ترکیه شغل مناسب خود را پیدا کنند. یکی از مشاغلی که ترکیه به آن خیلی احتیاج دارد تدریس و آموزش زبان انگلیس است.

برخی از مشاغلی که مهاجران با توانایی و تخصص بالا می توانند در ترکیه داشته باشند عبارت است از: دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و وکالت می باشد. کار در ترکیه به صورت تمام وقت یا نیمه وقت بوده و داشتن بیمه کاری یکی از مهمترین مزایای کار در شرکت های ترکیه می باشد، چنانچه اگر شرکتی کارمند خود را بیمه نکند مشمول پرداخت جریمه از طرف دولت ترکیه می شود.

بیشتر بدانید!
پروسه اقامت با خرید ملک در آلمان

کارآفرینی و ثبت شرکت در ترکیه

اگر هم تصمیم داشته باشید که به عنوان کارآفرین در کشور ترکیه کسب و کاری را راه اندازی و یا ثبت شرکت در ترکیه داشته باشید، گزینه های بسیاری در این رابطه برایتان وجود دارد. ابتدا می بایست طرح کاری خود را یا همان بیزینس پلن را تهیه و تنظیم نموده و با مشخص کردن سرمایه مالی خود جهت راه اندازی طرح کارآفرینانه خود به ثبت شرکت بین المللی در این کشور اقدام نمایید.

مشاوره با وکیل ثبت شرکت در ترکیه راهکاری بسیار موثر برای تعیین نوع شرکت مطابق با اهداف کاری و تخصص های شما می باشد. انواع شرکتی را که در این کشور می توانید به ثبت برسانید عبارتند از: شرکت مسئولیت محدود، شرکت مشارکت محدود، شرکت بیمه و یا دفتر خدمات مجازی. قابل ذکر اینکه هر کدام از این شرکت های الزاماتی در تشکیل و تاسیس دارند.

تابعیت دوگانه در ترکیه

اتباع خارجی، سرمایه گذاران و افرادی که به روش های گوناگون شهروندی ترکیه را دریافت می نمایند می تواند از حق شهروندی یا تابعیت دوگانه در ترکیه نیز برخوردار شوند. بدین معنا که با دریافت شهروندی ترکیه هم می توانند از مزایای شهروندی در این کشور برخوردار باشند و هم از مزایای شهروندی کشور اصلی خودشان و همچنان می توانند شهروند کشور اصلی خود باقی مانده و از حق و حقوق شهروندی اولیه خود نیز استفاده نمایند.

در مهاجرت به ترکیه یکی دیگر از راههای اخذ شهروندی کشور ترکیه، ازدواج با یک ملیت ترک می باشد. چنانچه یا یک شهروند ترکیه ازدواج نمایید بعد از 3 سال می توانید شهروندی این کشور را از آن خود نمایید. این ازدواج می تواند در داخل خاک ترکیه و یا خارج از ترکیه نیز انجام شود اما کنسولگری ترکیه باید در جریان این ازدواج قرار بگیرد.

مزیت تابعیت دوگانه در کشور ترکیه

همچنین بعد از تاریخ ازدواج، یکسال برای دریافت ویزای ازدواج زمان لازم است که البته مدت اعتبار این ویزا قابل تمدید می باشد. یکی از مزایای تابعیت دوگانه در ترکیه داشتن همزمان دو پاسپورت می باشد که دارندگان این امتیاز می توانند در هر دو کشوری که شهروندی آن را دارند کار و زندگی کنند.

برای دریافت و اخذ تابعیت دوگانه در کشور ترکیه بهتر است که با وکلای مهاجرت به ترکیه مشاوره داشته باشید تا در پروسه دریافت تابعیت دوگانه در این کشور موفق تر باشید. طبق قوانین دریافت تابعیت دوگانه، دارندگان این امیتاز می توانند در انتخابات کشور ترکیه نیز شرکت نمایند.

دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه

با اخذ شهروندی ترکیه و به دنبال آن دریافت پاسپورت این کشور مزایای بسیاری در انتظار دارندگان پاسپورت ترکیه خواهد بود مانند سفر به بسیاری از کشورها بدون نیاز به ویزا. همچنین خانواده افرادی که شهروندی ترکیه را دارند می توانند در این کشور به عنوان شهروند ترکیه کار و زندگی داشته باشند.

 

و شما مخاطب گرامی چنانچه اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع این مقاله داشتید به راحتی می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا ارتباط زنده ویدئو کال و یا برای مشاوره حضوری با وکیل مرتبط با کار خود وقت رزرو نمایید.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟