منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان در 2023

مزایای زندگی در دبی ، مزایای اقامت دبی
مزایای زندگی در دبی ، مزایای اقامت دبی
سوال اینجاست که چرا این همه آدم برای گرفتن اقامت دبی در حال کار و تلاش هستند؟ مگر زندگی در دبی چه مزایایی می تواند به ما بدهد؟ در این فرصت برخی از مزایای زندگی در دبی را مطرح می کنیم و در خصوص آنها توضیح می دهیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

بسیاری از افرادی که در فکر مهاجرت به امارات و دریافت اقامت دبی هستند، از ما می پرسند که آیا دبی مکان خوبی برای زندگی است یا خیر. در این راستا بر آن شدیم تا در این فرصت به بررسی مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان بپردازیم.

به طور خلاصه از رتبه حمل و نقل هوایی و امنیت دبی ، فرصتهای اشتغال و کار و تجارت می توان به عنوان مزایای زندگی در دبی که این روزها بسیاری از ملت های مختلف را به سوی خود جذب کرده است ، اشاره کرد.

همچنین فرهنگ در دبی  که ترکیبی از معیارهای سنتی، مذهبی و آزادی گرایی مدرن می باشد باعث شده است که بیش از 80 درصد جمعیت دبی از مهاجران بین المللی باشند. این مهاجرین با توجه به کیفیت بالای تحصیل در دبی و امکان دریافت ویزای اقامت دبی با اعتبار ده ساله این شهر را برای زندگی انتخاب می نمایند.

 

امنیت بالا، از مهم ترین مزایای زندگی در دبی

آیا می دانستید که دبی یکی از امن ترین شهر ها برای زندگی است. طبق تجربه ما برای بسیاری از خانواده هایی که قصد مهاجرت و سکونت در یک کشور خارجی را دارند امنیت جامعه مقصد بسیار اهمیت دارد به همین علت امنیت را می توان یکی از مهم ترین مزایای زندگی در دبی دانست.

آمار جرم و جنایت در دبی بسیار پایین است و به محض اینکه شما اقامت دبی را بگیرید و در این شهر ساکن شوید ، متوجه این آرامش فوق العاده و رفتار قانونمند ساکنین آن پی خواهید برد.

همانطور  که گفتیم دبی دارای کمترین میزان جرم و جنایت ( چه برای جرائم خشونت آمیز و هم برای جرائم غیر خشونت آمیز) در میان شهرهای جهان است و به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای امنیت شخصی و خانوادگی رتبه بندی می شود. حتی سرقت های کوچک مانند جیب بری در دبی نادر است. جرائم خشونت آمیز تقریباً در این شهر دیده نمی شود.

 

سطح بالای استاندارد های زندگی

اگر حداقل یک بار به دبی سفر کرده باشید می دانید که دبی یک شهر بسیار پیشرفته است و امکاناتی در این شهر هست که گاها در پیشرفته ترین کشورهای دنیا هم دیده نمی شود.

بیشتر بدانید!
حقوق و دستمزد مهاجران در دبی

این سطح از پیشرفت و توسعه به دنبال خود سطح بالایی از استانداردهای زندگی را به همراه دارد  که هر مهاجری را به سوی خود جذب می کند. , وقتی ما از سطح بالای زندگی صحبت می کنیم منظور ما قدرت خرید بالا ، امنیت زندگی ، مراقبت های پزشکی و بهداشتی ، هزینه های زندگی و … است. به جدول زیر که در سایت Numbeo  منتشر شده است، توجه کنید:

قدرت خرید در دبی بسیار بالا
شاخص امنیت بسیار بالا
مراقبت های پزشکی و بهداشتی بالا
اشخص آب و هوا متوسط
هزینه های زندگی متوسط
نسب قیمت املاک به درآمد بسیار پایین
مدت زمان در ترافیک شهری متوسط
شاخص آلودگی متوسط

بستر عالی برای فعالیت تجاری و شغلی

دبی شهری پر از جاذبه های زندگی و کار برای مهاجران بین المللی است که در ده سال اخیر رشد چشمگیری در بسیاری از زمینه ها داشته است. از این قبیل می توان به فرصت های شغلی، امکان ثبت شرکت در دبی برای مقاصد بازرگانی و مالی و … اشاره کرد. گفتنی است که دبی در بین شهرهای خاورمیانه یکی از بهترین مراکز برای تجارت و سرمایه گذاری های مالی است.

امکانات زندگی در دبی تا حدی پیشرفته شده که نمی توانید بین بالا شهر و پایین شهر در این مکان تفاوتی را پیدا کنید. پیشرفت در امکانات و وسیع بودن بازار کار از مزیت زندگی در دبی محسوب می شوند. همچنین یکی دیگر از دلایل زندگی و اقامت در دبی قیمت مناسب انواع ملک برای خرید و سرمایه گذاری ملکی بین الملل می باشد.

قدرت خرید بالا در املاک

نکته قابل توجهی که در خصوص خرید ملک در دبی وجود دارد این است که قدرت خرید در حوزه املاک نسبت به درآمد میانگین این شهر بسیار بالاست. این به این معناست که افراد در دبی قدرت خرید بالایی در خصوص املاک و مستغلات دارند.

قیمت هر متر آپارتمان به طور میانگین در مرکز شهر دبی حدود 15000 درهم است و در خارج از مرکز شهر این رقم به حدود 9000 درهم برای هر متر مربع می رسد.

در حقیقت یکی از معمول ترین روشهای دریافت اقامت امارات در سالهای گذشته برای ایرانیان دریافت اقامت امارات با خرید ملک بوده است. مخصوصا اینکه چندی قبل رقم سرمایه گذاری برای دریافت اقامت سه ساله امارات از 1 میلیون درهم به 750 هزار درهم کاهس یافته است.

بیشتر بدانید!
اقامت دبی برای چه افرادی صادر می شود؟

چنانچه قصد خریداری ملک دبی را داشته باشید اپلیکیشن اینوستایم (Investime) بهترین فرصت های ملکی در دبی که مناسب دریافت اقامت است را به شما پیشنهاد می دهد. در این اپلیکیشن که متعلق به موسسه حقوقی اریکه عدل است می توانید کلیه اطلاعات کلیدی که برای دریافت اقامت دبی با سرمایه گذاری نیاز دارید را بیابید.

دبی ، شهری بدون تبعیض

نکته اینجاست که کشور امارات یک کشور مهاجر پذیر رتبه بالا در دنیاست. مهاجرت به دبی و دریافت اقامت در امارات مختص به شهروندان خاور میانه نیست. بسیاری از آمریکایی ها و اروپایی ها نیز به امارات می آیند تا از مزایای زندگی در دبی برخوردار شوند.

این تنوع جمعیتی اولین اثری که دارد این است که یک جامعه باز و بدون تبعیض شکل می گیرد. یکی از مزایای کشورهای مهاجر پذیر هم این است که تعادل جمعیتی نسبت به بومی ها حفظ می شود و این موضوع در گذر زمان هم باعث بهتر شدن رفتار بومیان با مهاجرین خواهد شد.

80 درصد جمعیت شهر دبی از مهاجران و ملیت های گوناگون می باشند و هیچ شهری را در دنیا مانند دبی پیدا نخواهید کرد که برای هر ملیتی در رستوران هایش غذا داشته باشد. سیستم حمل و نقل هوایی و فرودگاه های دبی سومین و پر ترافیک ترین پایانه های هوایی در دنیا هستند و تقریبا تا تمام مقاصد گردشگری و توریستی دنیا 5-6 ساعت فاصله دارند.

دبی  همواره در رتبه بندی امن ترین شهرهای دنیا برای زندگی باقی خواهد ماند اما در مهاجرت به دبی با هر قصدی از جمله اقامت و زندگی، ثبت شرکت در دبی یا خرید ملک خارجی توصیه های حقوقی و مشاوره با وکیل املاک دبی را در برنامه خود داشته باشید.

دبی در 2021

فرهنگ  و تفریحات در دبی

ورزش های آبی یکی از تفریحات سالم خانواده ها در دبی است. دبی با حفظ فرهنگ اسلامی و سنتی توانسته در میان شهرهای کشورهای عربی یکی از آزادترین شهرها برای زندگی ملیت های گوناگون باشد اما همچنان خوردن و آشامیدن در ماه رمضان در دبی ممنوع است.

بیشتر بدانید!
شرایط ایجاد کسب و کار در دبی

هنر، معماری، شعر و موسیقی در دبی از اهمیت بسیاری برخوردار است همچنین زبان انگلیسی در بسیاری از مناطق این شهر صحبت می شود از جمله مدارس بین المللی و شرکت های خارجی. فرهنگ در دبی ترکیبی از معیارهای سنتی، مذهبی و لیبرال می باشد.

 

امکانات تحصیل در دبی

در مهاجرت به دبی و امارات بدانید که تحصیل در دبی در مدارس دولتی رایگان است اما هزاران مدرسه بین المللی دو زبانه در دبی به خانواده ها و فرزندان مهاجران آموزش های سطح بالایی ارائه می دهند. همچنین آموزش برای بچه ها تا سنین 15 سال در دبی اجباری بوده و برای شهروندان دبی تحصیل در مدارس دولتی کاملا رایگان می باشد. علاوه بر آن مدارس غیر انتفاعی آمریکایی در دبی وجود داشته که منطبق با سیستم آموزشی آمریکایی تدریس می کنند.

تحصیل در دبی

ویزای اقامت دبی

اعطای ویزای اقامت دبی با 10 سال اعتبار یکی دیگر از مزیت های زندگی در دبی است که این نوع ویزا برای سرمایه گذاران، پزشکان حرفه ای، دانشمندان در حوزه علم و تکنولوژی و کارآفرینان از سراسر دنیا صادر می شود البته نتایج این فعالیتها می بایست در جهت ارتقا اقتصادی دبی باشد تا دبی و کشور امارات بتواند در سطح دنیا خدمات یا تولیدات قابل رقابتی را ارائه دهد.

 

از دلایل و مزیت های مهم زندگی در دبی به گستردگی بازار کار و انواع سرمایه گذاری های مالی و تجاری و کیفیت آموزش و تحصیل در این شهر اشاره شد و عنوان نمودیم که سیستم حمل و نقل هوایی دبی در ردیف سومین فرودگاه های جهان از نظر تعدد پرواز می باشد و همچنین از اهمیت اخذ ویزای 10 ساله دبی برای پزشکان حرفه ای و کارآفرینان بین المللی گفته شد.

 

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره شرایط و مزیت های زندگی و اقامت در دبی می توانید با رزرو وقت مشاوره در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل اطلاعات و آگاهی خود را برای یک تصمیم گیری صحیح و اساسی افزایش دهید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟