منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مستر کارت چیست و چگونه کار می کند

مستر کارت چیست ،‌ تعریف مستر کارت ، مسترکارت ٬‌ کارکرد مستر کارت ، Mastercard
مستر کارت چیست ،‌ تعریف مستر کارت ، مسترکارت ٬‌ کارکرد مستر کارت ، Mastercard

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

به قلم وکلای موسسه حقوقی اریکه عدل در دپارتمان بانکی این موسسه امروز قصد داریم به معرفی مستر کارت و چگونگی کارکرد آن بپردازیم. بسیاری از هموطنان عزیز به دنبال خریدن مستر کارت هستند ولی با تعریف مستر کارت کارکرد آن و سایر اطلاعات مهم آشنا نیستند. دپارتمان بانکی اریکه عدل به عنوان وکیل رسمی افتتاح حساب در دنیا امروز شما را با مفهوم علامت تجاری مستر کارت آشنا خواهد کرد.

مستر کارت چیست ؟

بر خلاف تصور بسیاری از ایرانیان که به نبال خریدن مستر کارت هستند ، MasterCard یک کارت بانکی نیست بلکه یک علامت تجاری در دنیای دریافت و پرداخت است. مسترکارت در حال حاضر در بیش از ۲۱۰ کشور دنیا پرداخت های مختلف را به عهده دارد و مدیریت می کند.

مسترکارت بسیار فراتر از آن برندی است که شما روی کارتهای بانکی می بینید . مستر کارد در حقیقت تکنولوژی پرداخت جهانی در هر ثانیه تاریخ جهان است. مستر کارت در حقیقت یک شبکه پیشرفته پرداخت جهانی را مدیریت میکند که در اکثر کشورهای دنیا به خدمتگذاری مشغول است.

مسترکارت Mastercard چگونه کار می کند

اگر به دنبال خریدن مستر کارت هستید باید بدانید که در هر تراکنش پرداخت ۴ طرف وجود دارد : ۱-دارنده کارت ( صاحب حساب ) ۲- فروشنده ۳- صادرکننده کارت ۴- بانک فروشنده

در یک تراکنش معمولی که دارنده کارت،  خرید را از فروشنده انجام می دهد ( به اصطلاح کارت می کشد )‌ ، بعد از اینکه تراکنش توسط صادر کننده کارت ( بانک خریدار ) اعتبار سنجی و تایید می شود ، در این زمان صادر کننده کارت مبلغی معادل با خرید انجام شده را با کسر مقداری کارمزد به بانک فروشنده می پردازد و سپس تراکنش را به حساب بانکی دارنده کارت ارسال می کند و بانک خریدار مبلغ تراکنش ( خرید ) را به حساب فروشنده می پردازد .

بیشتر بدانید!
لیست کدهای ام تی MT در سوئیفت

MasterCard همه این اشخاص را بهم متصل می کند . مهم نیست این خرید و تراکنش کجای کره خاکی اتفاق بیفتد . چه خرید فیزیکی باشد چه اینترنتی ، چه با دستگاههای خودپرداز و گوشی های هوشمند همیشه پای مستر کارت در میان است .

برخی از دست اندرکاران بانکی مستر کارت را یک شاهکار معماری در دنیای الکترونیک دانسته اند .

شبکه گسترده MasterCard در سطح جهان به این برند بانکی کمک می کند که تمامی پرداخت ها را  به صورت ایمن و سریع مدیریت کرده و کامل کند . برخی از دست اندرکاران بانکی مستر کارت را یک شاهکار معماری در دنیای الکترونیک دانسته اند .

انواع مسترکارت

این برند خدمات بانکداری انواع مختلفی دارد و هر کدام از این مسترکارت ها کاربرد مخصوص به خودشان را خواهند داشت.

دبیت کارت MasterCard

دبیت کارت مستر یکی از بهترین روشهای مدیریت پرداخت و خرید است . شما حسابتان را از قبل شارژ می کنید و سپس خرید می کنید شخص می تواند در این پروسه به راحتی پرداختی های خود را کنترل کند و فقط به میزان نیاز خود خرید کند و پول بپردازد .

در این نوع کارت مشتری هرگز یک فاکتور بلند بالا که باید پرداخت کند دریافت نمی کند و می تواند به آسانی امور بانکی خودش را مدیریت کند. دبیت کارت مستر می تواند در بیش از ۲ میلیون خود پرداز در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد .

کردیت کارت MasterCard

مسترکارت در نوع کردیت خود این اجازه را به شما می دهد که خرید کنید و بعدا بپردازید . در این نوع کارت مشتری تا یک سقف مشخص اعتبار دریافت می کند و می تواند بدون اینکه نقدا مبلغی پرداخت کند خرید کند. در پایان هر ماه بانک مربوطه فاکتور خریدا ها را به نشانی مشتری ارسال می کند و او پرداخت می نماید.

بیشتر بدانید!
تشخیص پول تقلبی و نکات امنیتی آن

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟