منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی 2023

پاسپورت ترکیه یا اقامت دبی , مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی
پاسپورت ترکیه یا اقامت دبی , مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی
پاسپورت ترکیه بهتر است یا اقامت دبی ؟ سوالی که این روزها بسیاری از مخاطبین از ما می پرسند. اینجا با بررسی یک سری عوامل و فاکتور های مهم تلاش می کنیم که به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

سوالی که این روزها در دپارتمان مهاجرت موسسه حقوقی اریکه عدل زیاد پرسیده می شود و جزء داغ ترین مسائل است به مساله مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی بر می گردد. خیلی ها می خواهند بدانند که پاسپورت ترکیه بهتر است یا اقامت دبی!

با توجه به اینکه اریکه عدل در هر دو روش مهاجرتی (دریافت اقامت دبی با خرید ملک و دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک) صاحب تجربه و تخصص است، ما در این فرصت تلاش می کنیم تا با بیان مزایا و معایب هر کدام به شما کمک کنیم که بتوانید بین این دو بهتر تصمیم بگیرید و آینده خود را در کشور جدید به بهترین شکل ممکن رقم بزنید.

[aparat id=”hogHi”]

پاسپورت ترکیه بهتر است یا اقامت دبی ؟

مساله مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی مخصوصا در روشهای مهاجرت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری بیشتر مطرح می شود. افراد میخواهند بدانند که در کدام کشور امنیت مالی و اقتصادی بیشتری دارند و مزایای بیشتری بدست می آورند.

مقایسه بین این دو کشور از آنجایی مطرح می شود که هر دو کشور به ایران نزدیک  هستند و برنامه های سرمایه گذاری و مبالغ مورد نیاز هم تقریبا با هم همخوانی دارند.

معمولا هم افراد سوال می کنند که اگر قرار است فلان مبلغ را ترکیه صرف کنیم که پاسپورت بگیریم چرا همین مبلغ را در امارات  سرمایه گذاری نکنیم و اقامت دبی را دریافت نکنیم.

در این مطلب نهایت سعی خود را خواهیم داشت تا بتوانیم با بیان نقاط مشترک و نقاط تفاوت این دو به این سوال اساسی پاسخ دهیم که پاسپورت ترکیه بهتر است یا اقامت دبی.

مبحث سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت

اولین و مهم ترین بحثی که در مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی مطرح می شود ، موضوع میزان سرمایه مورد نیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه یا دریافت اقامت دبی است.

همانطور که می دانید در اصلاحات اخیر مبلغ سرمایه گذاری ملکی مورد نیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه 400 هزار دلار تعیین شده است. این در حالی است که به موجب آخرین اصلاحات امارات میتوان با سرمایه گذاری 750 هزار درهم در املاک این کشور  اقامت دبی را گرفت.

بیشتر بدانید!
بهترین بیمارستان های ترکیه و هزینه های پزشکی

در تاریخی که این مطلب نگارش می شود 750 هزار درهم امارات،  معادل 205 هزار دلار آمریکا است. شاید قبل از افزایش مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه (زمانی که 250 هزار دلار بود) انتخاب پاسپورت ترکیه به اقات دبی می چربید اما اکنون به طور قطع می توان گفت که از لحاظ مناسب بودن مبلغ تریکه توانایی رقابت با اقامت دبی  و امارات را ندارد.

امنیت و ثبات اقتصادی

با وجود اینکه سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت شهروندی این کشور زمانی یکی از محبوب ترین برنامه های مهاجرتی موسسه حقوقی اریکه عدل بود ، این روزها دیگر این طور نیست. به موجب گزارش رویترز که در ماه سپتامبر 2022 منتشر شده است ، ترکیه در حال حاضر ، در حال تجربه نرخ تورم بالای 80 درصد است!! در این گزارش امده است که هزینه های برای مصرف کنندگان هر ماه 1.46 درصد افزایش می یابد!

همه ما می دانیم که امنیت و ثبات اقتصادی در جوامع مختلف با میزان تورم رابطه عکس دارد. هر چه نرخ تورم بالاتر ، امنیت و ثبات اقتصادی پایین تر! به تصویر زیر که نرخ تورم را تا جولای 2022 نشان می دهد توجه کنید. خط قرمز نشاندهنده نرخ تورم است.

نرخ تورم در ترکیه

این در حال است که ما در امارات این وضعیت را به هیچ عنوان نمی بینیم. نرخ تورم به موجب آمارهای وبسایت Take Profit تنها 2.1 درصد اعلام شده است. این رقم را وقتی می توانید بهتر درک کنید که بدانید در همین بازه زمانی نرخ تورم در ژاپن 3 درصد اعلام شده است. در تصویر زیر می توانید نرخ تورم در امارات را ببینید:

نرخ تورم در امارات

فارغ از آمار و ارقام ، ثبات اقتصادی و امنیت مالی در امارات برای همگان عیان است و نیازی به اثبات ندارد. سرمایه گذاری در دولتی با ثبات اقتصادی بالا ، علاوه بر اینکه باعث حفظ و رشد ارزش سرمایه گذاری می شود ، بازار بهتری هم برای خرید و فروش و تبدیل سرمایه فراهم خواهد کرد.

تجارت و فعالیتهای اقتصادی

از دیگر مسائلی که در مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی مطرح می شود ، بحث وضعیت تجارت و یا فعالیت اقتصادی پس از دریافت پاسپورت ترکیه یا اخذ اقامت دبی است. فعالان اقتصادی می خواهند بدانند که کدام گزینه مزایای بیشتری برای آنها به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بدانید!
اقامت دبی برای چه افرادی صادر می شود؟

اولین نکته در معافیت های مالیاتی امارات باید مطرح شود. شما درصورتیکه در مناطق آزاد دبی و یا مناطق آفشور دبی اقدام به ثبت شرکت و تجارت کنید از کلیه مالیات ها معاف خواهید بود این در حالی است که در ترکیه به عنوان یک شهروند باید بابت درآمدتان کلیه مالیاتهای موضوع قانون را بپردازید.

بحث بعدی به گستردگی بازار و دسترسی جهانی بر می گردد. همه ما می دانیم که در حال حاضر امارات ترمینال تجاری خاور میانه و نقطه وصل غرب و شرق است این در حالی است که ترکیه بالاخص با بحرانهای مالی که تجربه می کند ، هر روز از کانون فعالیت های تجاری دور و دور تر می شود.

بنابراین برای کسانی که به دنبال فعالیت اقتصادی بعد از مهاجرت هستند و می خواهند بدانند که پاسپورت ترکیه بهتر است یا اقامت دبی ، باید بگوییم که اقامت دبی در این ماجرا بی رقیب است. برای کسب اطلاع بیشتر در این خصوص می توانید به صفحه دریافت اقامت دبی با ثبت شرکت مراجعه فرمایید.

آزادی سفر بدون ویزا و با ویزا

در بررسی و مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی ، ترکیه ممکن است از امارات پیشی بگیرد. هر چه باشد شما در ترکیه شهروندی و پاسپورت دریافت می کنید و در امارات  فقط اقامت موقت. درست است که اقامت دبی بدون محدودیت قابل تمدید است اما ظاهرا فعلا امارات قصد ندارد اقامت ها را به شهروندی تبدیل کند.

ما در اینجا دلیلی برای بررسی و تطبیق اقامت امارات نداریم چرا که مجوز اقامت امارات یک سند داخلی است و نمی توان از آن برای سفر به سایر کشورها استفاده کرد.

در زمان نگارش این مقاله ، با اخذ پاسپورت ترکیه می توانید به 68 کشور بدون نیاز به ویزا سفر کرد و همچنین امکان دریافت ویزای 50 کشور در زمان ورود وجود دارد. علاوه بر آن با داشتن پاسپورت ترکیه می توانید برای 26 کشور از کشورهای عضو منطقه شنگن درخواست ویزا بدهید و ورود داشته باشید.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی در ازمیر ترکیه

بنابراین اگر بحث آزادی سفر بدون ویزا و با ویزا برای شما اهمیت دارد ، بایستی به ترکیه فکر کنید. داشتن اقامت امارات ممکن است در گرفتن ویزا به شما کمک کند اما خودش جواز مستقل سفر نمی تواند باشد.

نتیجه گیری مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی

با مطالعه موارد بالا نتیجه گیری که می خواهیم در خصوص مقایسه پاسپورت ترکیه و اقامت دبی بکنیم ،  کم و بیش مشخص و معلوم است. اقامت دبی برای کسانی که به دنبال ثبات و امنیت اقتصادی و راه اندازی کسب و کار در امارات هستند ممکن است گزینه مناسب تری باشد.

از طرفی دریافت پاسپورت ترکیه و شهروندی این کشور برای کسانی که کثیر السفر هستند و می خواهند با آزادی بیشتری به کشورهای مختلف سفر نمایند ، می تواند جذاب تر باشد.

تلاش کردیم که با بی طرفی کامل به سوال : اقامت دبی بهتر است یا پاسپورت ترکیه پاسخ دهیم. شما هم می توانید نقطه نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا در صورت نیاز در متن این مقاله درج شود.

پرسش و پاسخهای مخاطبین

تعدادی از سوالاتی که معمولا در خصوص مقایسه پاسپورت ترکیه با اقامت دبی از ما پرسیده می شود را به همراه پاسخ در اینجا آورده ایم. شما هم اگر سوالی دارید می توانید با مراجعه به سامانه مشاوره آنلاین اریکه عدل مطرح کنید و از وکلا پاسخ دریافت کنید.

برای تجارت، پاسپورت ترکیه بهتر است یا اقامت دبی؟

مسلما با توجه به معافیت های مالیاتی و دسترسی به بازار جهانی اقامت دبی از این نظر بهتر است.

برای آزادی سفر پاسپورت ترکیه بهتر است با اقامت دبی؟

اقامت دبی یک جواز سفر نیست و نمی توان با آن به کشورهای دیگر سفر کرد اما پاسپورت ترکیه به شما آزادی سفر مناسبی می دهد.

امنیت اقتصادی در ترکیه بهتر است یا در دبی؟

بعد از بحرانهایی که در ترکیه پیش آمد ، قطعا می توان گفت امنیت و ثبات اقتصادی در امارات بسیار بالاتر از ترکیه است.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

2 پاسخ

  1. مگه دوبی کشوره که پاسپورت داشته باشه
    تنها سایتی که تو کل اینترنت گفته پاسپورت دوبی سایت شماست

    پس اولا پاسپورت امارات نه دوبی
    دوما امارات به کسی پاسپورت نمیده مگر بعد ده ها سال و زبان عربی باید بلد باشی

    1. سلام بله دبی یک پادشاهی است و قبل از پیوست به امارات متحده عربی یک پادشاهی عربی مستقل بوده. علت اشاره به اصلاح پاسپورت دبی در این مقاله نزدیک کردن کلام به عرف جامعه است دوست عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟