منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مهاجرت به ترکیه در 2022 چه قوانینی دارد؟

علاوه بر رعایت اصول و قوانین مهاجرت به ترکیه و انتخاب بهترین روش های مهاجرتی به منظور دریافت ویزاهای مرتبط با اهداف تان، آشنایی با فرهنگ و شرایط زندگی در این کشور لازم بوده که با توجه به تمامی این نکات می توانید مهاجرتی مطمئن به این کشور داشته و از مزایایی مانند شهروندی و پاسپورت ترکیه نیز بهره مند شوید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

ترکیه کشوری آسیایی در همسایگی ایران با نکات فرهنگی مشترک با مردم سرزمین مان از مقاصد ایده آل گردشگری، سرمایه گذاری و مهاجرت می باشد، با نگاهی به آمار مهاجرت، خرید ملک و انواع سرمایه گذاری در ترکیه بدین نکته می رسید که تقاضای مهاجرت به ترکیه در 2022 از طرف ایرانیان بیشتر خواهد شد. لذا توجه به قوانین مهاجرتی ترکیه اولین قدم در انتخاب بهترین روش اخذ اقامت ترکیه می باشد. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل و مشاوران حقوقی مهاجرت توجه به انواع ویزاهای ترکیه را با در نظر گرفتن اهداف مهاجرتی و تحقیق کافی از شرایط زندگی در ترکیه را برای شما علاقمندان توصیه دارد.

 

مهاجرت به ترکیه در 2022

ترکیه با جاذبه های فراوان گردشگری، فرهنگ غنی، آب و هوای لطیف مدیترانه ای و مردمی خونگرم میزبان ملیت های مختلفی از سراسر دنیا بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی آن مانند پلی بین کشورهای آسیایی و اروپایی و مکانی برای اقامت بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذاران ملکی بین المللی می باشد.

مهاجرت به ترکیه در 2022 دلایل گوناگونی مانند بیزینس و تاسیس شرکت بین المللی، خرید ملک خارجی، تحصیل، درمان، ازدواج، گردشگری، دریافت اقامت ترکیه و شهروندی یا اخذ پاسپورت آن دارد، اخذ شهروندی این کشور یکی از اهداف سرمایه گذاران  ملکی بین الملل می باشد.

 

قوانین مهاجرتی ترکیه

 اتباع خارجی ترکیه باید تابع قوانین مهاجرتی ترکیه بوده و بر اساس اهداف شان ویزاهای مرتبطی را دریافت نمایند، چنانچه طبق قانون ماده 11 حمایت از مهاجران بین المللی، هر تبعه خارجی که قصد اقامت 90 روزه در ترکیه را داشته باید هدف از اقامت خود را در این کشور مشخص و ویزای مرتبط دریافت نماید.

بیشتر بدانید!
راهنمای جامع تحصیل در آلمان

همچنین طبق ماده 19 این قانون خارجیانی که قصد اقامت بیش از 90 روز را در ترکیه دارند باید درخواست مجوز اقامت داده تا در صورت صلاحدید مجوز برایشان صادر گردد و چنانچه پس از دریافت مجوز اقامت ترکیه، در طول مدت 6 ماه از این مجوز استفاده نشود، اعتبار مجوز اقامت باطل خواهد شد.

قوانین مهاجرتی ترکیه

شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری

با توجه به بسترهای مناسب انواع سرمایه گذاری در ترکیه بسیاری از مردم کشورهای آسیایی، مهاجرت و سرمایه گذاری در ترکیه را به مهاجرت به کشورهای اروپایی ترجیح می دهند زیرا مزایای سرمایه گذاری و مهاجرت به ترکیه کمتر از مزیت های مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی نیست.

 برنامه مهاجرت به ترکیه در 2022 برای خرید ملک، بعد از برنامه سرمایه گذاری ملکی در اسپانیا، پرتغال و یونان جزو موفق ترین طرح ها بوده که علاوه بر امکان اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک می توان به بازارهای تجاری آسیایی و اروپایی به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری بین الملل وارد شد.

 

روش اخذ اقامت ترکیه

در ادامه مطالب روش اخذ اقامت ترکیه با اهداف توریستی، بیزینسی و درمانی طبق ذیل توضیح داده می شود:

  • اقامت توریستی کوتاه مدت: با دریافت ID کارت مجوز اقامت توریستی برای دوره یک تا دو ساله می توان اقامت ترکیه را اخذ نمود که در این روش نیازی نیست بطور مداوم در این کشور زندگی کنید.
  • اقامت بیزینسی: با دریافت ID کارت مجوز بیزینسی و کاری ترکیه می توانید به مدت 3 ماه در این کشور اقامت داشته که البته نیازی نیست در طول این سه ماه بطور مداوم در ترکیه زندگی کنید.
  • اقامت پزشکی: با اخذ ID کارت مجوز اقامت درمانی ترکیه می توانید برای معالجه و درمان در ترکیه اقامت نمایید.
  • اقامت از طریق خریداری ملک در ترکیه: با دریافت ID کارت مجوز اقامت از طریق خرید ملک در این کشور به ارزش زیر 400 هزار دلار می توانید اقامت ترکیه را دریافت نموده که البته این مجوز قابل تمدید است که بعد از اخذ اقامت نیز میتوانید برای شهروندی ترکیه درخواست دهید.
بیشتر بدانید!
مهاجرت به اوکراین و هزینه زندگی آن

 

انواع ویزاهای ترکیه

 شهروندان کشورهایی که توافقنامه ویزای الکترونیکی با ترکیه دارند می توانند آنلاین درخواست ویزا داده البته ویزاهای الکترونیکی فقط با اهداف توریستی صادر می شود. ویزاهای کوتاه مدت، بلندمدت، ویزای یکبار ورود، دوبل، و ویزای مولتی (چند بار ورود) از انواع ویزاهای ترکیه هستند.

  • ویزاهای کوتاه مدت ترکیه تحت عنوان ویزای Type C برای اقامت 90 روزه شهروندان کشورهای جهان سوم در ترکیه صادر میشود.
  • ویزای بازدید از نمایشگاه یا بیزینسی نیز برای ملیت های کشورهای جهان سوم به منظور شرکت در کنفرانس یا جلسات تجاری صادر میگردد.

انواع ویزاهای ترکیه

ویزاهای اقامتی بلند مدت ترکیه

ویزاهای نوع D برای اقامت بلند مدت بیش از 90 روز در ترکیه صادر می شوند، دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در ترکیه را داشته و خارجیانی که سفر کاری به ترکیه دارند، باید ویزای اقامت بلند مدت نوع D داشته باشند. انواع ویزاهای ترکیه بر حسب اهداف مهاجرتی صادر می شوند.

 

تایید ویزای بلند مدت ترکیه

در مهاجرت به ترکیه در 2022 خارجیان برای تایید اقامت بلند مدت کاری شان باید نامه استخدامی خود را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال نمایند، همچنین دانشجویان خارجی با قصد اقامت کاری بلند مدت در ترکیه، می بایست به محض ورود به این کشور در اداره پلیس محلی حضور یافته و ثبت نام شوند.

 

شرایط زندگی در ترکیه

فرهنگ زندگی در ترکیه ترکیبی از معیارهای سنتی و مدرن بوده همچنین ترکیه اهمیت زیادی برای زبان و فرهنگ خود قائل است، توجه به سبک زندگی، غذا، اعیاد و مناسبت ها، هزینه ها و شرایط زندگی در ترکیه شما را برای داشتن یک مهاجرت موفق یاری می نمایند.

بیشتر بدانید!
اجاره خانه در سوئیس در 2023

 

اصول مهاجرت به کشور زیبای ترکیه

علاوه بر رعایت قوانین مهاجرت به ترکیه و انتخاب بهترین روش ها به منظور دریافت ویزاهای مرتبط با اهداف تان، آشنایی با فرهنگ و شرایط زندگی در این کشور هم لازم بوده که با توجه به تمامی این نکات می توانید مهاجرتی مطمئن داشته و از مزایایی مانند شهروندی و پاسپورت ترکیه نیز بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به ترکیه در 2022 میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به ترکیه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در ترکیه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟