منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

شرایط مهاجرت پرستاران به سوئد

مهاجرت پرستاران به سوئد
مهاجرت پرستاران به سوئد
بدین نکته رسیدیم که در مهاجرت به سوئد برای اشتغال در رشته های درمانی و پزشکی این کشور با توجه به سیستم مدرن درمانی در سوئد و همکاری های بین المللی با پزشکان و پرستاران ماهر و افزایش جمعیت در این کشور نیاز به پرستاران ماهر در سوئد روز به روز در حال افزایش است که در سالهای آتی نیز این نیاز دیده می شود. همچنین با مزایای شغل پرستاری در سوئد از جمله امکان ارتقای شغلی با حقوق های بالاتر آشنا شده و دانستیم که تعداد قابل توجه ای از پرستاران مهاجر این کشور از آسیا و خاورمیانه هستند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

برآورد شده که تا سال 2030 تقاضا و نیاز برای استخدام پرستار در کشور زیبای سوئد به بیش از 40 درصد افزایش یابد و با توجه به سیستم درمانی مدرن و سازمان یافته پرستاری در سوئد، تکنولوژی پیشرفته و توسعه در این حرفه انتظار می رود آمار مهاجرت پرستاران به سوئد از سراسر دنیا رو به افزایش رود.

در همین راستا موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل به دلایل افزایش تقاضا برای شغل پرستاری در سوئد اشاره و از وضعیت کاری و شرایط پرستاران در سوئد مواردی را خاطرنشان می نماید. علاوه بر آن از مزایای پرستاری در سوئد به امکان ارتقا شغلی با دوره های تخصصی با حقوق های بالاتر گفته و به نیاز مبرم سیستم درمانی سوئد به پزشکان و پرستاران بین المللی نیز توجه دارد.

 

مهاجرت پرستاران به سوئد

نخستین نکنه اینکه طبق آمار در سال 2020 بیش از 34 درصد از اطباء و پزشکان تجربی سوئدی و 12 درصد پرستاران در سوئد از مهاجران هستند. همچنین سیستم درمانی و پزشکی سوئد با همکاری پزشکان و پرستاران بین المللی ادغام شده و اعلام شده که بسیاری از پرستاران در این کشور از ملیت های کشورهای مهم آسیایی و خاورمیانه هستند.

لذا  برآورد شده که آمار مهاجرت پرستاران به سوئد به دلیل قابلیت ها و ظرفیت های سیستم درمانی و پزشکی این کشور در سالهای جدید میلادی پیش رو سیر صعودی داشته باشد. چنانچه می بینیم این کشور یکی از تولید کنندگان واکسن کووید 19 در دنیا است. مهاجرت پرستارهای بین المللی به کشور سوئد دلایل موجه ای مانند برخورداری از پیشرفت شغلی و مهارتهای تخصصی دارد.

بیشتر بدانید!
تایید مدارک مهاجرت به آلمان

 

شغل پرستاری در سوئد

در مهاجرت به سوئد برای زندگی، داشتن انواع شغل و حرفه در سوئد مرتبط با زمینه های درمان و پزشکی  باید توجه داشت که دو دلیل اصلی برای خوب بودن بازار شغل پرستاری در سوئد مطرح می شود یکی رشد جمعیت در این کشور و دیگری بالا رفتن سن جمعیت سوئد.

فرصت های شغلی بسیاری در رابطه با پرستاری در این کشور وجود داشته از جمله مراقب و درمانگر بیماریهای قلب و عروق، روانپزشکی، تومورشناسی. زمینه های گوناگون درمانی برای شغل های پرستاری در کشور  زیبا و مدن سوئد وجود دارد.

 

شغل پرستاری در سوئد

شرایط پرستاران در سوئد

در ادامه توضیحات از برخی وضعیت های کاری و شرایط پرستاران در سوئد می توان به این موارد اشاره داشت:

  •  قرارداد کاری دائم و فول تایم و 36 تا 38 ساعت کاری در هفته
  • کار سه شیفته
  • 25 روز تعطیلی در سال
  • شروع حقوق های ماهانه از 20 هزار کرون سوئد تا 30 هزار ( که البته بنا به تجربه و نوع بیمارستان حقوق ها متغیر می باشند.)
  • برخورداری از روزهای تعطیلات عمومی
  • برخورداری از دوره های آموزشی تخصصی در هر شش ماه
  • دریافت کمک هزینه های جانبی کار

شرایط شغل پرستاری در سوئد برای پرستاران بین المللی بسیار با کیفیت و کارآمد می باشد. به همین جهت برای دریافت مجوز اقامت کاری در این کشور نیاز به بررسی ویزاها و مدارک لازم جهت مهاجرت به سوئد و اقامت برای زندگی در سوئد و داشتن شغل خواهید داشت.

 

مزایای پرستاری در سوئد

قابل ذکر اینکه مزایای پرستاری در سوئد در هر زمینه درمانی متفاوت است بطور مثال پرستارانی که علاقمند به کار در رشته های داروسازی، اطفال یا ICU هستند می توانند با پشت سر گذاشتن دوره های تخصصی از جمله مطالعات و آموزش های کلینیکی به درجه و رتبه های بالاتری رسیده و حقوق بیشتری داشته باشند.

بیشتر بدانید!
قوانین سیستم درمانی سوئد برای مهاجرت

جهت آشنایی بیشتر با سیستم پزشکی سوئد عنوان می گردد که گروه پزشکان بین المللی MediCarrera متشکل از پزشکان دانمارکی و نروژی با همکاری سیستم درمانی دولتی سوئد خدمات ارزنده ای را ارائه و به منظور توسعه خدمات درمانی خود نیاز به استخدام دائمی و فول تایم پرستاران دارند.

مزایا و امکانات شغل پرستاری در کشور پیشرفته سوئد از جمله یادگیری دوره های تخصصی مورد توجه بسیاری از پرستاران علاقمند به مهاجرت به سوئد از طریق کار می باشد

 

مزایای پرستاری در سوئد

سیستم درمانی سوئد

در تکمیل مطالب مطرح شده قابل ذکر است که سیستم درمانی سوئد نیاز روز افزونی به پزشک و پرستار دارد که به همین جهت تعداد پرستارهای تحصیل کرده بین المللی (IENs) و پزشکان تحصیل کرده بین المللی (IMGs) که به دنبال دریافت مجوز برای کار در سوئد هستند رو به افزایش است.

علاوه بر مرحله دریافت مجوز کار سوئد به عنوان پرستار، تفاوت زبان و فرهنگ مشکلی است که قبل از مهاجرت به سوئد و ورود به این کشور باید در نظر گرفته شود.

 

اهمیت شغل پرستاری در کشور سوئد

بدین نکته رسیدیم که در مهاجرت به سوئد برای اشتغال در رشته های درمانی و پزشکی این کشور با توجه به سیستم مدرن درمانی در سوئد و همکاری های بین المللی با پزشکان و پرستاران ماهر و افزایش جمعیت در این کشور نیاز به پرستاران ماهر در سوئد روز به روز در حال افزایش است که در سالهای آتی نیز این نیاز دیده می شود. همچنین با مزایای شغل پرستاری در سوئد از جمله امکان ارتقای شغلی با حقوق های بالاتر آشنا شده و دانستیم که تعداد قابل توجه ای از پرستاران مهاجر این کشور از آسیا و خاورمیانه هستند.

بیشتر بدانید!
مزایای پاسپورت پرتغال

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت پرستاران به سوئد میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به سوئد مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اروپا یا کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟