منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مهاجرت پزشکان به استرالیا چه مراحلی دارد؟

مهاجرت پزشکان به استرالیا
مهاجرت پزشکان به استرالیا
موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون موضوع مهاجرت پزشکان به استرالیا مطالبی را عنوان می نماید. فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی که قصد ثبت نام جهت ارزیابی و اخذ تاییدیه دارند، باید مدارک واجد شرایطی خود را  ارائه دهند. ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا با چندین روش صورت می گیرد، در مورد نحوه ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا گفتگو خواهیم کرد. مهاجرت با دانش و تخصص به استرالیا امکان موفقیت بیشتری دارد. هر چند امیدواریم که انگیزه خوبی برای مهاجرت پزشکان به استرالیا ایجاد کرده باشیم .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون موضوع مهاجرت پزشکان به استرالیا مطالبی را عنوان می نماید. فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی که قصد ثبت نام جهت ارزیابی و اخذ تاییدیه دارند، باید مدارک واجد شرایطی خود را  ارائه دهند. ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا با چندین روش صورت می گیرد، در مورد نحوه ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا گفتگو خواهیم کرد. مهاجرت با دانش و تخصص به استرالیا امکان موفقیت بیشتری دارد. هر چند امیدواریم که انگیزه خوبی برای مهاجرت پزشکان به استرالیا ایجاد کرده باشیم .

 

مهاجرت پزشکان به استرالیا

 مهاجرت پزشکان به استرالیا در حال افزایش میباشد، با توجه به تسهیلاتی که شورای نظام پزشکی استرالیا در نظر گرفته، بسیاری از فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی می توانند با صلاحیت لازم وارد حوزه پزشکی این کشور شوند. با کمی تامل در مورد اصل و هدف مهاجرت به این نکته پی خواهیم برد که برخی از متخصصان، علاقمند هستند همواره در پی ارتقای شغلی و تکمیل دانسته های خود به دیگر کشورهایی که از سطح علمی بالاتر هستند، مهاجرت کنند. مهاجرت پزشکان به استرالیا با تاییدیه شورای نظام پزشکی این کشور قطعی خواهد شد.

مهاجرت به استرالیا برای پزشکان عمومی و تخصصی  پروسه های گوناگونی دارد و بدین منظور بایستی برخی گواهینامه ها و تاییدیه هایی را دال بر صلاحیت پزشکی بگیرند و یا داشته باشند. فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی امکان خوبی برای مهاجرت به استرالیا دارند. تاییدیه های صلاحیت کار مهاجرت پزشکان به استرالیا را آسان تر می کند.

 

فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی

شغل خطیر و شریف پزشکی در تمامی دنیا جایگاه ویژه و پر اهمیتی دارد، با توجه به این نکته فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی از سراسر دنیا به دنبال جایگاه بهتری بوده و هستند. در خصوص ورود فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی به حوزه پزشکی استرالیا باید خاطر نشان کرد که مراحل و شرایطی بدین منظور وجود دارد . مهاجرت پزشکان به استرالیا باعث تبادل دانش و ارتباط با پزشکان دیگر کشورها خواهد شد.

شورای پزشکی استرالیا برای پزشکان عمومی ومتخصص خارجی راهکارهایی به منظور جذب آنها در مناطقی که نیاز دارد تدوین نموده است. پزشکان عمومی و پزشکان متخصص بین المللی می توانند با ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا صلاحیت خود را سنجیده و برای ارتقای شغلی  و تکمیل دانش پزشکی خود اقدام نمایند. جذب پزشکان متخصص در استرالیا بر حسب نیاز منطقه ای است. مهاجرت پزشکان به استرالیا بعد از اخذ تاییدیه ارزیابی عملی خواهد شد.

با توجه به نیاز و امکانات این کشور، فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی، استرالیا را بستری مناسب دانسته و برای مهاجرت به این کشور اقدامات لازم را انجام می دهند. مهاجرت پزشکان به استرالیا کمبودهای مشاغل حرفه ای در این کشور را تامین می نماید. مهاجرت به استرالیا راهی است برای ورود متخصصان و حرفه ها تا نیازهای  پزشکی بشر تکمیل و تامین گردد. مهاجرت پزشکان به استرالیا بدون محدودیت و تعصب نسبت به مرزها کاری انسانی و ایده آل است.

 

ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای ایده آل برای مهاجرت متخصصان شده، به چگونگی و برخی از  روش های ارسال درخواست برای ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا می پردازیم. بدین وسیله توضیح می دهیم که فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی که دارای گواهی و مدرک معتبر از یک کالج و دانشکده پزشکی هستند و قصد ورود به حوزه پزشکی استرالیا دارند، می توانند با ارائه مدرک واجد شرایطی خود  جهت ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا اقدام نمایند.

بیشتر بدانید!
مدارک گلدن ویزای پرتغال کدامند؟

ارسال مدارک و گواهی های تخصصی گواهی کردن مدارک مهاجرت کاری استرالیا جهت ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا به روش های ذیل می باشد، مهاجرت پزشکان به استرالیا  با این سه روش آسان و عملی به نظر می رسد.

  • ارسال درخواست برای اخذ تایید از یک مقام رسمی و ذیصلاح
  • روش استاندارد
  • روش تایید تخصصی

 

ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا

هر کدام از مسیر های فوق الذکر  شرایط و روند خاص خود را دارند که به اختصار به آنها می پردازیم. در پروسه ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا، مهارت ها و دانش بالینی علاقمندان  توسط یکی از روش ها ی ذکر شده در بالا  مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد. با ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا اولین گام را برای مهاجرت برداشته ایم. برای مهاجرت پزشکان به استرالیا،  ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا ضروری می باشد.

بعد از پروسه  ارزیابی، صلاحیت و شرایط پزشکان مشخص و تایید می گردد به عبارتی در واقع بعد از ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا تازه پزشکان متوجه میشوند که باید در چه سطح و جایگاهی از صنف پزشکی استرالیا قرار بگیرند. مهاجرت پزشکان به استرالیا به عواملی مانند تخصص  و نیاز این کشور بستگی دارد. ارتباط پزشکان داخلی استرالیا و پزشکان بین المللی جهت رفع نیازهای درمانی بشر بسیار زیبا و پسندیده بنظر می آید.

 

توضیحات روش های ارسال درخواست اررزیابی

1- تایید یک مقام رسمی وذیصلاح تحت استانداردهای بین المللی: این پروسه برای پزشکانی است که یک دوره آموزشی را پشت سر گذاشته ،  ولی به درجه تبحر و  تخصص هنوز نرسیده اند و علیرغم آن توانایی و قابلیت متخصص شدن را دارند، مانند پزشکان عمومی . اینگونه پزشکان جهت رسیدن به درجه تخصص می توانند ثبت نام عمومی انجام دهند. ثبت نام عمومی یعنی به عنوان یک پزشک عمومی ثبت نام می شود. مهاجرت به استرالیا در سطح پزشک عمومی، باعث ارتقای شغلی  می شود.

( IMG (international medical graduate  فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی که آزمون های معتبر و قانونی را پشت سر گذاشته و یا صلاحیت آنان توسط هیات مقامات ذیصلاح تایید شده، می توانند به منظور ارزیابی با این روش درخواست بدهند. ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا هنگامی موفق خواهد بود که طبق استانداردهای بین المللی باشد. استرالیا به کیفیت و معیارهای بین اللملی پزشکی اهمیت بسیاری می دهد.

فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی برای گرفتن تاییدیه از مقام ذیصلاح باید مستقیما به هیات مدیره پزشکی استرالیا درخواست داده  تا بتوانند ثبت نام موقت انجام دهند. لازم به ذکر است این ثبت نام جزئیات ، فرمت و تاریخ مشخصی دارد، ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا را آگاهانه و با توجه به جزئیات آن انجام دهید. برای اطلاع بیشتر از این جزئیات و تاریخ ارسال با ما تماس بگیرید، سعی ما بر این است که شما انتخاب درست و هوشمندانه ای از مهاجرت داشته باشید. مهاجرت پزشکان پاسخی به کمبود های نیروهای حرفه ای و متخصص این کشور می باشد.

بیشتر بدانید!
راهنمای جامع تحصیل در آلمان

 

روش ثبت نام عمومی پزشکان

2- مسیر و روش استاندارد، این روش برای فارغ التحصیلان بین المللی هست که قصد ثبت نام عمومی در هیات مدیره دارند. این روش برای کسانی دلالت می کند که از روش تایید مقام ذیصلاح نمی توانند ثبت نام کنند و یا برای ثبت نام ارزیابی تخصصی، واجد شرایط نیستند. ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا به طور  تخصصی شامل حال پزشکان عمومی نیست.

چنانچه  فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی  با مدرک اولیه در پزشکی و جراحی که در موسسه ای آموزش دیده و  شورای پزشکی این موسسه را قبول داشته باشد، می توانند درخواست ارزیابی ارسال کنند. همینطور  نام این موسسه باید در دایرکتوری و لیست  مدارس پزشکی استرالیا (WORMS) موجود باشد. مهاجرت پزشکان  به تایید شورای پزشکی استرالیا امکان پذیر است. ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا با دوره آموزشی که قبلا پشت سر گذاشتید، امکان پذیر است.

درخواست فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی با روش استاندارد باید مستقیما به شورای پزشکی (AMC) Australian Medical Council استرالیا ارسال گردد. فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی قبل از ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا به هیات مدیره،  باید برای شرکت در آزمون های  AMC CAT MCQ  اقدام نمایند. به علت اینکه شغل پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت و زندگی افراد دارد، لذا تعیین صلاحیت نیز به همان نسبت دارای اهمیت است و هر پزشکی نمی تواند براحتی موفق به اخذ این صلاحیت ها شود. مهاجرت پزشکان به استرالیا با هدف تعامل و همفکری کلیه پزشکان داخلی و خارجی، منجر به توسعه دانش پزشکی خواهد شد.

 

دایرکتوری مدارس پزشکی استرالیا

3- روش و پروسه  پزشک متخصص : متخصصان آموزش دیده خارجی جهت  ارزیابی مقایسه ای با استاندارد یک  متخصص آموزش دیده در استرالیا می توانند درخواست ارزیابی دهند. این درخواست می تواند بر حسب نیاز یک منطقه ای در کشور استرالیا باشد. برخی از مناطق استرالیا نیاز بیشتری به تخصص های پزشکی دارند. فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی  با مهاجرت به این کشور می توانند توانایی های خود را با دیگر پزشکان مقایسه و ارزیابی نمایند. با انتخاب صحیح یکی از این روش ها، مهاجرت پزشکان به استرالیا بهتر به نتیجه خواهد رسید.

فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی که مدرک اولیه در پزشکی و جراحی را از یک انستیتو آموزشی  گرفته و در عین حال هم مورد تایید شورای پزشکی و دایرکتوری مدارس پزشکی دنیا (WORMS) World Directory of Medical Schools می باشد،  می توانند درخواست ارزیابی دهند. این دایرکتوری شامل مدارس پزشکی، انستیتوها، کالج ها و دانشگاه های پزشکی می باشد.

 

دایرکتوری مدارس پزشکی دنیا چیست؟

دایرکتوری مدرسه پزشکی دنیا  مجموعه ای از مدارس پزشکی مورد تایید شورای پزشکی استرالیا است.  موسسه یا کالجی که هر پزشکی در آن آموزش دیده، باید جزو این لیست و دایرکتوری باشد تا مورد تایید قرار بگیرد. فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی بدین نحو می توانند مستقیما به کالج تخصصی مرتبط درخواست ارزیابی بفرستند. تاریخ ها و دیگر جزئیات تکمیلی این پروسه در دسترس می باشد که جهت دریافت، می توانید با ما تماس گرفته و در جریان آن قرار بگیرید. مهاجرت پزشکان به استرالیا باید در چارچوب صلاحیت و نیاز این کشور باشد.

بیشتر بدانید!
شرایط سرمایه گذاری ملکی در بوداپست

مهاجرت پزشکان به استرالیا باید مطابق با تمامی ارزیابی ها و صلاحیت های مورد نیاز شورای پزشکی این کشور باشد. ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا توسط شورای پزشکی این کشور انجام می شود. در اینجا با برخی از اصطلاحات و عبارات  مرتبط از جمله شورای پزشکی استرالیا و مدارس پزشکی استرالیا آشنا شدیم. ارزیابی اقدامی مفید است که پزشکان بتوانند صلاحیت و توانایی خود را با استانداردهای موجود جهانی بسنجند. مهاجرت پزشکان  باید با مراجع ذیصلاح این کشور مطابقت داشته باشد.

 

انواع ویزا برای فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی

بعد از مباحث ارزیابی صلاحیت پزشکی استرالیا و ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا، همچنین نحوه دریافت تاییدیه ها، نوبت آن می رسد که با انواع ویزا برای مهاجرت پزشکان به استرالیا آشنا شویم، در این خصوص می توان به ویزا برای پزشکان عمومی اشاره نمود. ویزاهای موقت و دائم از جمله ویزاهایی هستند که در بحث مهاجرت پزشکان به استرالیا مطرح می شوند. فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی برحسب تخصص رشته پزشکی و هدف از مهاجرتشان می توانند ویزاهای مناسب و مرتبطی بگیرند. مهاجرت پزشکان به استرالیا بر حسب زمان و تخصص به یک نوع ویزای نیاز دارد.

ویزاهای موقت استرالیا برای شرکت در دوره های آموزش پزشکی که بطور کوتاه مدت برای پزشکان عمومی و یا تخصصی برگزار می شود بسیار مناسب و کارآمد است، لذا نوع ویزا بر حسب شرایط پزشکان تعیین می شود.  نقش ارسال درخواست ارزیابی پزشکی استرالیا در چگونگی مهاجرت پزشکان مهم است. از طرفی اگر نیاز به گواهی کردن مدارک مهاجرت کاری استرالیا داشتید میتوانید از وکلای متخصص موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل کمک بگیرید. جهت تکمیل دانسته های خود در خصوص صدور انواع ویزا می توانید از مشاوره های ما کمک گرفته و با انتخاب  درست ترین روش اقدام به مهاجرت نمایید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت پزشکان به استرالیا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به استرالیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در استرالیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟