منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مهد کودک در اسپانیا و سیستم تحصیلی این کشور

بسیاری از دانش آموزان بین المللی با هدف تحصیل در اسپانیا همراه با خانواده هایشان به این کشور مهاجرت می کنند که البته خانواده های مهاجران می توانند کودکان خردسال خود را نیز به رایگان به مهد کودک های اسپانبا بفرستند. برای تکمیل و پایان آموزش در هر مقطع تحصیلی در اسپانیا باید گواهی نامه دریافت شود که با اخذ این گواهینامه می توانند به دوره های بالاتر تحصیلی از جمله دانشگاه وارد شوند.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

خانواده های مهاجران بین المللی در کشور زیبا و جذاب اسپانیا بدانند که ثبت نام در مهد کودک در اسپانیا برای فرزندان خردسال شان رایگان است و بچه ها با انواع مهارتها و آموزش در مهد اسپانیا برای ورود به مدارس ابتدایی و متوسطه این کشور آماده می شوند. همچنین کودکان 3 تا 6 ساله می توانند در مقطع پیش دبستانی در اسپانیا مشغول به آموزش و تحصیل شوند.

در مهاجرت به این کشور با تکیه بر مشاوره های وکیل مهاجرت از اریکه عدل مطالب و راهکارهای مفیدی در رابطه با امکان تحصیل فرزندان تان در مدارس خصوصی در اسپانیا خواهید داشت که با توجه به کیفیت سیستم تحصیلی در اسپانیا از جمله دانشگاه های این کشور، بسیاری از دانش آموزان بین المللی علاقمند به آموزش در مقاطع گوناگون تحصیلی اسپانیا هستند.

 

 مهد کودک در اسپانیا

مهاجرانی که با اهداف گوناگون شغلی، سرمایه گذاری، تجارت یا ثبت شرکت بین المللی به کشور اسپانیا می روند، چنانچه نوزاد و یا کودکی داشته باشند می توانند بطور رایگان فرزند خود را در مهد کودک در اسپانیا ثبت نام نمایند. برای ثبت نام در مهد کودک های این کشور نیازی نیست فرزند شما در اسپانیا به دنیا آمده باشد.

البته ثبت نام در مهدهای کودک اسپانیا برای همه آزاد و رایگان است چه اسپانیایی باشید و یا تبعه خارجی و برای سپردن نوزاد خود به مهدهای کودک اسپانیا حتما نباید شهروند اسپانیایی باشید. این مراکز در اندازه های کوچک و بزرگ با امکانات متفاوت و اتاق های گوناگون پذیرای کودکان دلبندتان هستند. از مزایای مهاجرت به اسپانیا، تحصیل در مدارس و دانشگاه های با کیفیت آموزشی بالا می باشد.

مهد کودک ها در این کشور فقط برخی از هزینه های پایه و ضروری را برای خانواده ها در نظر میگیرند و هزینه های سرباری برای خانواده ها ندارند. همچنین مهد کودک هایی در اسپانیا هستند که خدمات یک روزه حتی ساعتی ارائه می دهند. اما در کل ثبت نام کردن در مهدهای کودک اسپانیا برای فرزندان مهاجران رایگان و بدون هزینه می باشد.

 

آموزش در مهد اسپانیا

تقریبا در تمامی مهد کودک های کشور اسپانیا، کودکان و بچه ها برای ورود به مدارس، برخی از مهارت های همکاری و هنری را آموزش می بینند، مانند طراحی، نقاشی، سفال سازی، شعر و کاردستی. که البته آموزش زبان انگلیسی هم در طرح های آموزشی مهدهای این کشور هستند. انواع آموزش در مهد اسپانیا برای کودکان با هدف آماده سازی بچه های برای آشنا شدن با محیط و فرهنگ مدرسه می باشد.

علاوه بر آن مربیان، اصول ریاضی را در انجام حرکات گروهی به کودکان نشان و آموزش می دهند. در مهاجرت به اسپانیا بهتر است که از قبل به فکر ثبت نام فرزندان خود در مراکز آموزشی مانند مهد کودک باشید و قبل از ورود به این کشور مراکز آموزشی مورد نظر را سرچ و تحقیق نمایید. پروسه مهاجرت شما به این کشور با مشاوره وکیل مهاجرت به اسپانیا راحت تر و سریع تر خواهد شد.

 

 ثبت نام در مهد اسپانیا

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا مهاجرت به اسپانیا طرفداران بیشماری دارد؟ با توجه به استانداردها و کیفیت آموزش و تحصیل در این کشور، برخی از خانواده های مهاجران تمایل دارند که فرزند خردسال خود را در مهد کودک ثبت نام کنند.

بیشتر بدانید!
مهاجرت آسان و ارزان به اسپانیا

خانواده های مهاجران با اهداف گوناگونی از جمله شاغل بودن، برای روانه کردن فرزند خود به مهد کودک در اسپانیا جهت آموزش دیدن بسیاری از مهارتهای اجتماعی، باید مدارکی را تهیه و هنگام ثبت نام در مهد اسپانیا به مسئولان ثبت در این مراکز ارائه نمایند از جمله:

  • گواهی تولد نوزاد
  • شماره شناسه NIE
  • آدرس محل سکونت فعلی
  • شماره پاسپورت ( والدین)
  • میزان درآمد ماهانه والدین

معمولا اولین روز ورود به مهد کودک هم برای والدین و هم برای مربیان مهد بسیار مهم است و برای آرامش کودک بایستی هماهنگی لازم انجام شود تا اولین روز ورود به مهد، تجربه خوب و ماندگاری برای والدین و کودک باشد، نام و نام خانوادگی کودک را روی کیفش بنویسید.

خوراکی لازم و غذای مورد علاقه وی را برایش تهیه نموده و اسباب بازی محبوبش را نیز در وسایلش بگذارید تا در روز اول با آنها خود را سرگرم کند، همچنین مدارک لازم برای ثبت نام کردن کودک تان در مهد باید کامل و صحیح به مسئولین مهد کودک ارائه گردد.

مدارس خصوصی در اسپانیا

پیش دبستانی در اسپانیا

ثبت نام در مقطع پیش دبستانی کشور اسپانیا برای کودکان 3 تا 6 ساله است، پیش دبستانی ها جزو دوره دوم آموزش کودکان هستند که دوره اول همان آموزش در مهد کودک است. علاوه بر آن دوره پیش دبستانی بخش جدایی ناپذیر از سیستم تحصیلی در این کشور می باشد.

اگر چه در کشور اسپانیا آموزش و تحصیل اجباری از سن 6 سالگی شروع میشود اما بسیاری از خانواده ها بنا به دلایلی مانند اشتغال و دیگر مسائل خانوادگی فرزندان خود را حتی از 4 ماهگی هم به مهد کودک می سپارند، ثبت نام کردن در مقطع پیش دبستانی در اسپانیا از سن 3 سال شروع و تا 6 سالگی ادامه خواهد داشت.

 

مدارس خصوصی در اسپانیا

مدارس خصوصی در  اسپانیا از دیگر مدارسی هستند که کودکان سن 2 تا 6 سالگی را پذیرش می نمایند که برنامه های آموزشی این نوع مدارس برای سنین مختلفی برنامه ریزی می شود که به صورت نیمه وقت از تایم صبح تا ظهر، از ظهر تا بعد از ظهر، و یا تمام وقت با سرو ناهار و یا بدون ناهار فعالیت دارند.

مدرسه های خصوصی اسپانیا در ساعات مختلفی به کودکان خدمات آموزشی را ارائه و انواع مهارت را به بچه ها آموزش می دهند. ولیکن ثبت نام در این نوع مدارس دارای هزینه است که در صورت تمایل خانواده ها می توانند جهت صرف هزینه کمتر فرزند خود را به طور نیمه وقت در این مدارس ثبت نام کنند.

اگر هم قصد خریداری انواع ملک در اسپانیا را داشتید و یا به دنبال ملکی در این کشور بودید که نزدیک مدارس و یا مهد کودک فرزندان تان باشد می توانید از سایت اینوستایم بازدید نموده تا با بهترین شهرها و مناطق در این کشور برای خرید ملک خارجی آشنا شوید.

 

آموزش در مدارس اسپانیا

برخی از مدارس خصوصی در کشور اسپانیا آموزش دو زبانه دارند و همزمان دو زبان را به بچه ها آموزش می دهند که انتخاب این مدارس برای خانواده ها به توانایی مالی و نیاز والدین بستگی دارد. در برخی از مدارس خصوصی اسپانیا، آموزش در خارج از محیط کلاس انجام میشود مثلا در پارک یا کتابخانه و یا در دل طبیعت.

بیشتر بدانید!
بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل

نکته جالب دیگر اینکه انواع مدارس خصوصی و یا مهد کودک را می توانید نزدیک محل سکونت تان در تمامی شهرهای اسپانیا از جمله شهر های گرانادا، سویا و کوردوبا به راحتی پیدا کنید. یعنی با توجه به این امکان، می توان گفت که این کشور تعداد کافی مدرسه و مراکز آموزشی برای مقاطع گوناگون تحصیلی دارد.

 

سیستم تحصیلی در اسپانیا

در مهاجرت به اسپانیا بهتر است بدانید که سیستم تحصیلی در اسپانیا بسیار با کیفیت بوده و آموزش در مقاطع تحصیلی ابتدایی این کشور شامل آموزش در مهد کودک، پیش دبستانی و مدارس است و همچنین مهاجران بین المللی نیز می توانند فرزندان خود را رایگان به مهدهای کودک در این کشور سپرده تا از آنها نگهداری شده و علاوه برآن برخی از آموزش ها و مهارت های اجتماعی را نیز داشته باشند.

در کنار آن مدارس خصوصی اسپانیا نیز با آموزش های خاص خود هزینه هایی را برای خانواده ها در ثبت نام فرزندانشان اعمال می نمایند. سیستم تحصیلی در اسپانیا توسط دولت این کشور مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گیرد و بعد از اتمام دوره های پیش دبستانی و مدارس، گواهی های تحصیلی برای دانش آموزان صادر می شود.

با دریافت گواهی تحصیلی بعد از اتمام  تحصیل در مقطع ابتدایی، دانش آموزان می توانند برای تحصیل در مقاطع بالاتر ثبت نام و اقدام نمایند. همچنین طی گذشت سالها، تغییرات و اصلاحاتی در سیستم تحصیلی این کشور ایجاد میشود مانند اصلاحات در سیستم آموزش، کیفیت استانداردهای آموزشی، برنامه های درسی و دوره های تحصیلی.

سیستم تحصیلی در اسپانیا

آموزش متوسطه در اسپانیا

دانش آموزان در ردیف سنی 12 تا 16 ساله باید در مقاطع آموزش متوسطه در اسپانیا مشغول به تحصیل شوند که این تحصیل در این مقطع برای دانش آموزان اجباری است. سیستم تحصیلی در مقاطع متوسطه شامل تحصیل در مدارس دولتی، مدارس خصوصی و موسسات خصوصی دولتی می باشد.

آموزش مقطع متوسطه در اسپانیا شامل دو دوره است یکی آموزش برای دانش آموزان 12 تا 14 ساله و دوره دوم آموزش برای دانش آموزان 14 تا 16 ساله. اما دوره های اجباری تحصیل در اسپانیا تا سن 16 سالگی به اتمام می رسد و تحصیل در مقاطع بالاتر اصلا اجباری نمی باشد.

دانش آموزان در مقطع متوسطه این کشور در واقع آموزش های تکمیلی از برنامه های آموزشی  مدارس ابتدایی را دارند و در زمینه های دیگر گوناگونی هم آموزش می بینند مانند: ادبیات، ریاضیات، تاریخ، زیست شناسی، جغرافیا، موسیقی و هنر و علوم. همچنین دانش آموزانی که در این مقطع قبول نشده و نتوانند این دوره تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند، مجددا باید در همین مقطع تحصیل نمایند.( بعبارتی همان تجدید شدن در فرهنگ خودمان)

 

مقاطع تحصیلی در اسپانیا

بعد از تکمیل و قبول شدن در مقطع متوسطه تحصیلی در اسپانیا، دانش آموزان می توانند بطور اختیاری در دوره 2 ساله دبیرستان ثبت نام و مشغول به تحصیل شوند که بعد از موفقیت در پایان این دوره نیز گواهی تحصیلی مرتبط را دریافت می نمایند که با این گواهی می توانند برای تحصیل در دانشگاه اقدام نمایند.

بیشتر بدانید!
بهترین شهرها برای خرید آپارتمان در اسپانیا کدامند؟

در این مقطع تحصیلی دو ساله دانش آموزان در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر آموزش می بینند و یا با آموزش های حرفه ای که در این مقطع می بینند می توانند وارد بازار کار اسپانیا شوند. بعد از این مقطع، دانش آموزان به انتخاب خود می توانند برای تحصیلات عالی و ادامه تحصیل وارد انواع دانشگاه خصوصی یا دولتی این کشور شوند.

 

دانشگاه های اسپانیا

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا نه تنها نزد خود دانش آموزان این کشور محبوبیت دارد بلکه دانش آموزان بین المللی نیز بسیار علاقمند به تحصیل در انواع دانشگاه های اسپانیا هستند. چنانچه بیش از 2 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های اسپانیا مشغول به تحصیل می باشند.

اسپانیا بیش از 76 دانشگاه دارد که تقریبا 45 دانشگاه های آن دولتی هستند. برای تحصیل پزشکی در کشور اسپانیا نیز دانشگاه های معروفی با استاندارد و کیفیت های بالای آموزشی وجود دارد. علاوه بر آن سیستم آموزش پزشکی و درمان در این کشور تحت نظارت و قوانین دولتی اسپانیا می باشد.

شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی در هر یک از دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه های پزشکی اسپانیا متفاوت است و هر کدام از دانشگاه های این کشور برنامه های آموزشی متفاوت و هزینه های گوناگون برای ورود دانشجویان دارند.

 

دلایل تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

هزینه های تحصیلی مناسب، آب و هوای معتدل مدیترانه ای، مردمی خونگرم و دوست داشتنی، کیفیت آموزش و سیستم تحصیلی در اسپانیا، رتبه دانشگاه های اسپانیا در سطح جهان از دلایل مهم تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. برخی از اسامی بهترین دانشگاه های اسپانیا طبق رتبه بندی بهترین دانشگاه های بین المللی عبارتند از:

  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشکده پزشکی سانتیاگو
  • دانشگاه pompeu fabra
  • دانشگاه Navarra
  • دانشگاه والنسیا
  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
  • دانشگاه مادرید
  • دانشگاه اوبرتا
  • دانشگاه پزشکی سویا
  • دانشگاه پزشکی آلکالا
  • دانشگاه پزشکی آلیکانته
  • دانشگاه پزشکی و پرستاری کوردوبا
  • دانشکده دندانپزشکی دانشگاه والنسیا ( یکی از مهمترین شاخه های پزشکی برای تحصیل رشته های گوناگون دندانپزشکی هستند)

 

تحصیل در مدارس کشور اسپانیا

بسیاری از دانش آموزان با هدف تحصیل در اسپانیا همراه با خانواده هایشان به این کشور مهاجرت می کنند که البته خانواده های مهاجران می توانند کودکان خردسال خود را نیز به رایگان به مهد کودک های اسپانیا بفرستند. برای تکمیل آموزش در هر مقطع تحصیلی اسپانیا باید گواهینامه دریافت شود که با اخذ این گواهینامه دانش آموزان می توانند به دوره های بالاتر تحصیلی از جمله دانشگاه وارد شوند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهد کودک در اسپانیا و سیستم تحصیلی این کشور میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به اسپانیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟