منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

نحوه دریافت مجوز خرید ملک در لهستان

از آنجایی که موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل مهاجرت به لهستان را برای ایرانیان فراهم نموده است در اینجا یکی از روش های مهاجرت که خرید ملاک در لهستان می باشد  را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. خرید خانه در لهستان  و خرید آپارتمان در لهستان را نیز بررسی کرده و با مجوزهای خرید ملک در لهستان آشنا شدیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

از آنجایی که موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل مهاجرت به لهستان را برای ایرانیان فراهم نموده است در اینجا یکی از روش های مهاجرت که خرید ملاک در لهستان می باشد  را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. خرید خانه در لهستان  و خرید آپارتمان در لهستان را نیز بررسی کرده و با مجوزهای خرید ملک در لهستان آشنا شدیم. با ما همراه باشید.

 

خرید ملک در لهستان

منظور از املاک و مستغلات  هر نوع زمین اعم از مسکونی ، آپارتمان ، سوئیت ،تجاری، گاراژ، سوله، باغ و باغچه،زمین برای نگهداری و پرورش حیوانات و  زمین کارخانجات ، پارک ، مرکز هنری و…….دهها کاربرد دیگر می باشد . خرید ملک به نوع کاربردش و موقعیت آن بستگی دارد.

خرید املاک در لهستان برای خارجی ها و مهاجران چگونه ست؟ اگر تصمیم دارید در لهستان زندگی کنید و ملک خریداری کنید ، به مزایایی در رابطه با خرید ملک در لهستان اشاره می کنیم.

قیمت خرید ملک در لهستان نسبت به درآمد 9.77 در رتبه 34 جهانی می باشد.بدین معنی ست که خرید ملک در این کشور کلا مقرون به صرفه می باشد. وبجای پس اندازوسرمایه گذاری در بانک ، بهتر است که ملک خریداری کنید.

 

خرید آپارتمان در لهستان

برای مهاجران بهتراست که به جای خانه، آپارتمان خریداری کنند.برای خرید آپارتمان در لهستان نیاز به مجوز خاصی نیست. و نیازی نیست که دائم در لهستان زندگی کنید.برای خرید آپارتمان، ویزا و مجوز اقامت کافی ست.این مقررات برای خرید گاراژ نیز قابل اجراست. خریدآپارتمان در لهستان ، آسانتر از خرید خانه ست .

 

 

خرید خانه در لهستان

خرید خانه در لهستان برای مهاجران و خارجی های کمی سخت تر است.باید به وزارت کشور لهستان درخواست مجوز بدهیم.تا به ما حق خرید خانه بدهند. استثنایی هم وجود دارد.اگر بیش از 5 سال در لهستان زندگی می کنید، و یا با یک ملیت لهستانی ازدواج کرده اید، نیازی به گرفتن مجوز برای خرید خانه ندارید.

بیشتر بدانید!
دریافت پاسپورت انگلستان با سرمایه گذاری (قسمت دوم)

این اطلاعات در وب سایت وزارت امورداخلی لهستان(وزارت کشور ) آورده شده است.چگونه برای خرید خانه درلهستان درخواست دهیم.؟درخواست خرید باید به وزارت کشور ارسال شود . و این درخواست باید محتوی ذیل را داشته باشد.

  • مشخصات متقاضی و وضعیت قانونی آن .
  • تعیین مشخصات ملک مورد نظر برای خرید( منطقه جغرافیایی ملک ، متراژ، کاربری )
  • مشخصات فروشنده
  • مشخصات فرم حقوقی ملک
  • اطلاعات در باره علت و  قصد از خرید و امکان تصاحب ملک مورد نظر

علاوه بر این اطلاعات ، بایستی گواهی ازدواج،کپی شناسنامه،وصورت حساب های بانکی را نیز ضمیمه کنید. همچنین مد نظر داشته باشید که اعتبار مجوز خرید خانه در لهستان برای دو سال می باشد. و این اعتبار هر دو سال باید تمدید شود. زیرا ممکن است در گذر زمان ، کاربری آن نیز تغییر کرده باشد. که این مورد بسیار مهم می باشد.

 

 

تفاوت خرید زمین،خانه،آپارتمان

خرید خانه ، ،آپارتمان، زمین مسکونی و زمین تجاری در لهستان قوانین متفاوتی دارند.و هر کدام یک قوانین دارند. برای هر کدام باید یک مدارکی ارائه داد. مراحل خریدشان نیز با هم فرق دارند. مسکونی مستقل که آپارتمان نامیده میشود. خرید آپارتمان در لهستان شرایط سختی ندارد. زمین دو نوع تلقی میشود: زمین توسعه یافته که همان خانه می باشد . و زمین توسعه نیافته . زمین توسعه نیافته منظور زمین هایی هستند که هنوز سند و نوع کاربری شان مشخص نشده ، معلوم نیست کاربری مسکونی دارند یا تجاری. خرید ملک در لهستان متفاوت می باشد .

 

 

خرید بدون مجوز

یک خارجی و یا مهاجر برای خرید آپارتمان و یا گاراژ در لهستان،نیازی به اخذ مجوز خاصی ندارد.همان اقامت دائمی و یا اقامت موقتش برای خرید کفایت می کند. خرید گاراژ هم همین شرایط را دارد.منظور از اخذ مجوز خاص، همان ارسال درخواست به وزرات کشور لهستان می باشد.

بیشتر بدانید!
کارآفرینی در آلمان و شرایط آن

خارجی هایی که مقیم کشور لهستان هستند برای خرید آپارتمان یا خانه ، نیازی به اسناد دیگری ندارند. همان مجوز اقامت و ویزا برای خرید کفایت می کند. خارجی هایی که در لهستان نیستند ولی مایل به خرید ملک در لهستان هستند هم نیاز به مجوزات خاص دیگری ندارند.

یا اگر فردخارجی ، یک کارآفرین هست و به ایجاد اشتغال و کسب و کار در کشور لهستان کمک کرده است ، و در یک زمینه و رشته ای اشتغال زایی کرده ، یا قرارداد اقتصادی را در منطقه اروپایی امضا کرده باشد ، نیازی به گرفتن مجوز برای خرید خانه در لهستان ندارد.

 

 

خرید خانه با مجوز

خرید خانه از نوع توسعه یافته ، نیاز به مجوز خاص دارد. که در بالا ذکر کردیم. اما همانطور که گفتیم استثنائاتی وجود دارد. اگر یک خارجی با یک ملیت لهستانی ازدواج کرده یاشد ، و یا بمدت 5 سال در لهستان زندگی کرده باشد .

و یا اقامت طولانی مدت گرفته  و یا جزو کشورهای اتحادیه اروپا باشد ، و یا آن خانه سهم مشترک وی و همسرش در لهستان است، از گرفتن مجوز بی نیاز است . خرید خانه هم سخت نیست . اما شرایطی وجود دارد که ما به عنوان یک خارجی باید داشته باشیم.

 

 

خرید املاک و مستغلات در مناطق مرزی

خارجیانی که مایل به خرید آپارتمان یا خانه در این مناطق هستند ، باید از وزارت کشور لهستان مجوز دریافت کنند.زیرا اینگونه مستغلات در نواحی مرزی از اهمیت بالایی برخوردارست و تاثیرات حساسی در شرایط منطقه ای این کشور دارد.

بیشتر بدانید!
افزایش مبلغ گلدن ویزای یونان به 500 هزار یورو

درواقع نه تنها برای خرید خانه و آپارتمان در مناطق مرزی باید مجوز گرفت ، بلکه هر نوع زمین و ملکی که باشد ، نیاز به اخذ مجوز خرید دارد. اخذ مجوز از وزارت کشور لهستان نیز مراحلی دارد . زمین و ملک در مناطق مرزی و یا نزدیک به مناطق مرزی از اهمیت فوق العاده برخوردارند . و برای خریدشان نیاز مسلم به اخذ مجوز می باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای خرید ملک در لهستان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به لهستان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در لهستان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟