منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

نقش دفتر اسناد رسمی در معاملات ملکی بین الملل

نقش دفتر اسناد رسمی، قرارداد ملکی با دفتر اسناد رسمی، دفاتر اسناد رسمی ملکی، قرارداد ملکی خارجی با دفتر اسناد، مسئولیت دفاتر اسناد رسمی
نقش دفتر اسناد رسمی، قرارداد ملکی با دفتر اسناد رسمی، دفاتر اسناد رسمی ملکی، قرارداد ملکی خارجی با دفتر اسناد، مسئولیت دفاتر اسناد رسمی
میتوان بدین نکته رسید که تایید صحت و قانونی بودن مالکیت ملک از جهاتی به عهده دفاتر اسناد رسمی است و این دفاتر اغلب دولتی هستند و در واقع واسطه ای بین مراجع دولتی هر کشور و طرفین قرارداد خرید یا فروش املاک خارجی هستند و هزینه های دریافتی از طرفین معامله ملکی مانند تمبر مالیاتی و هزینه ثبت رسمی مالکیت را اخذ و بنا به قانون به اداره کل ثبت املاک پرداخت می نماید، همجنین چون انعقاد قرارداد در هر کشوری باشد معمولا تابع مقررات همان کشور خواهد بود که به همین جهت بهتر است که با یک وکیل معتمد ملکی بین الملل مشاوره و تعامل داشته باشیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

هر کشوری قوانین حقوقی خاصی در ثبت انواع مالکیت دارد که در همین خصوص موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا به اهمیت و نقش دفتر اسناد رسمی در معاملات خرید و فروش املاک می پردازد، اما در کل امضا و ثبت هر  قرارداد ملکی با دفتر اسناد رسمی وجهه حقوقی به خود می گیرد که یکی از مسئولیت های دفاتر اسناد رسمی ملکی دریافت هزینه هایی مانند مالیات انتقال ملک است که پس از مرحله دریافت می بایست درصدی از آن را به اداره ثبت املاک انتقال دهد که در واقع این دفاتر اختیارات دولتی در این خصوص دارند. بعبارتی قرارداد ملک خارجی با دفتر اسناد رسمی و امضا و مهر مسئول آن نهایی میشود که از مسئولیت دفاتر اسناد رسمی به کنترل نمودن وکالتنامه ها اشاره میشود. در تفهیم و تفاهم این نکات با ما بمانید.

 

نقش دفتر اسناد رسمی

نقش دفتر اسناد رسمی در خرید و فروش انواع ملک بیشتر در تایید صحت و قانونی بودن ملک مورد معامله می باشد که کلیه مراحل خرید ملک خارجی را از نظر قانونی بررسی و تایید می نماید مانند خانه، آپارتمان، زمین و املاک شرکتی. دفتر اسناد رسمی به عنوان یک متخصص حقوقی از طرف دولت مجاز است که صلاحیت تمامی مشخصات و جوانب مربوط به مالکیت ملک را بررسی و صحت سند ملک را نیز تایید نماید.

دفاتر اسناد رسمی معمولا یک مرجع قانونی دولت در کشورها هستند که نقش دفاتر اسناد رسمی دولتی در تکمیل انتقال و ثبت مالکیت انواع ملک می باشد.

بیشتر بدانید!
نمونه قرارداد خرید ملک خارجی

 

قرارداد ملکی با دفتر اسناد رسمی

 قرارداد ملکی با دفتر اسناد رسمی وجهه حقوقی پیدا می کند بدین نحو که طرفین معامله موظف به انجام تعهدات خود می شوند از جمله پرداخت مالیات انتقال مالکیت، پرداخت هزینه های ثبت مالکیت و هزینه های تمبر مالیاتی. دفتر اسناد رسمی این هزینه ها را وصول و به مسئول اداره ثبت املاک انتقال می دهد که این روش در دفاتر اسناد رسمی کشور موریس رایج می باشد، میتوان به این نکته اشاره داشت که با امضای قرارداد خرید و فروش ملک خارجی در دفتر اسناد رسمی طرفین قرارداد ملزم به انجام تعهدات حقوقی خود می شوند.

 

قرارداد ملکی با دفتر اسناد رسمی

دفاتر اسناد رسمی ملکی

دفاتر اسناد رسمی ملکی طرفین معامله را از مفاد قرارداد خرید و فروش ملک آگاه ساخته و بعد از اینکه هر دو طرف به درک صحیحی از مفاد قرارداد ملکی رسیدند توصیه به امضای آن می نماید همچنین دفتر اسناد رسمی باید بی طرف باشد و اجازه دهد که طرفین قرارداد خود به توافق برسند ولی از طرفی هم باید به این اطمینان برسد که خریدار ملک وجه کافی برای خریداری ملک مورد معامله دارد. دفتر های اسناد رسمی ملکی امور مربوط به انتقال و ثبت رسمی مالکیت انواع ملک را کنترل و نهایی می کنند.

 

قرارداد ملک خارجی با دفتر اسناد

انعقاد و امضای طرفین قرارداد ملک خارجی با دفتر اسناد رسمی و امضای شاهد از دفتر اسناد رسمی تکمیل و نهایی می شود، همچنین دفتر اسناد رسمی مدارکی مانند پاسپورت، قبوض آب و برق، گواهی های تولد، گواهی رانندگی هر یک از طرفین معامله را کنترل می نماید تا از صحت آن اطمینان حاصل نماید.

بیشتر بدانید!
نکات حقوقی سرمایه گذاری ملکی در خارج به زبان ساده

اما همانطوری که در ابتدا ذکر شد هر کشوری قوانین خاصی در تمامی امور کار و زندگی دارد که به همین جهت توصیه میشود با یک وکیل معتمد ملکی در انعقاد قراردادهای ملکی خود در کشورهای خارجی مشاوره داشته باشید و همچنین که قراردادهای خرید و فروش ملک در خارج با امضای دفتر اسناد رسمی سندیت و رسمیت پیدا می کنند.

 

مسئولیت دفاتر اسناد رسمی

درباره مسئولیت دفاتر اسناد رسمی میتوان بدین نکته اشاره داشت که برخی اوقات خریدار یا فروشنده ملک به وکیل معتمد ملکی بین الملل خود وکالتنامه می دهد که از طرف ایشان مجاز به امضای قرارداد خرید ملک یا فروش ملک در یک کشور خارجی باشد و چنانچه این وکالتنامه به زبان انگلیسی نوشته نشده باشد، دفتر اسناد رسمی باید ترجمه این قرارداد را ملاحظه و چک نماید تا برای امضای قرارداد مشکلی از جهت عدم درک صحیح مفاد قرارداد وجود نداشته باشد.

کنترل نمودن اسناد طرفین قرارداد از جمله پاسپورت، قبوض و انواع گواهینامه ها مانند تولد از مسئولیت دفترهای اسناد رسمی در ثبت رسمی مالکیت ملک می باشد.

 

مسئولیت دفاتر اسناد رسمی

اهمیت دفاتر اسناد رسمی در قراردادهای ملکی بین الملل

میتوان بدین نکته رسید که تایید صحت و قانونی بودن مالکیت ملک از جهاتی به عهده دفاتر اسناد رسمی است و این دفاتر اغلب دولتی هستند و در واقع واسطه ای بین مراجع دولتی هر کشور و طرفین قرارداد خرید یا فروش املاک خارجی هستند و هزینه های دریافتی از طرفین معامله ملکی مانند تمبر مالیاتی و هزینه ثبت رسمی مالکیت را اخذ و بنا به قانون به اداره کل ثبت املاک پرداخت مینماید، همچنین چون انعقاد قرارداد در هر کشوری که صورت گیرد معمولا تابع مقررات همان کشور خواهد بود و به همین جهت بهتر است که با یک وکیل معتمد ملکی بین الملل مشاوره و تعامل داشته باشیم.

بیشتر بدانید!
مراحل انتقال سند ملک خارجی و انتقال سند به نام خریدار

 

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با دیگر همکاران خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم امور حقوقی مهاجرت و سرمایه گذاری ملکی بین المللی را اجرا و ارائه می نماید .

که در صورت نیاز به جزئیات بیشتر در خصوص نقش و اهمیت دفاتر اسناد رسمی برای خرید و سرمایه گذاری ملکی بین المللی می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته تا به انتخاب خود ارتباط زنده ویدئو کال داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکلای متخصص این امر وقت متقضی خود را رزرو نمایید، در ضمن از اینکه مقالات ما را با دقت مطالعه می فرمایید کمال تشکر را داریم.

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟