منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

نکات حقوقی تنظیم قرارداد بین المللی

تنظیم قرارداد بین المللی ، قرارداد بین المللی ، وکیل متخصص قرارداد بین المللی ، قرارداد داخلی ، وکیل بین المللی
تنظیم قرارداد بین المللی ، قرارداد بین المللی ، وکیل متخصص قرارداد بین المللی ، قرارداد داخلی ، وکیل بین المللی

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

دوستان عزیز همانطور که مستحضرید یکی از خدمات برجسته دپارتمان قراردادها در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ، تهیه و تنظیم قرارداد بین المللی است . حال در زمانی که همه مردم دنیا در حوزه اقتصادی و اجتماعی با هم وابستگی های غیر قابل انکاری پیدا کرده اند و همه روزه از مراودات فراوانی چه به لحاظ مادی و چه معنوی با یکدیگر برخوردارند ، موضوع تنظیم قرارداد و قانونمند نمودن روابط ، مبحثی کاملا اجتناب ناپذیر و غیر قابل انکار در زندگی اجتماعی دنیای امروز است ، و این موضوع تنها توسط وکیل متخصص قرارداد بین المللی عملی خواهد شد. با ما در این مقاله همراه باشید تا راهکار های مناسب در تنظیم قراردادهای بین المللی آشنا شویم.

با این حال همواره افراد کشور های مختلف به منظور دستیابی به اهداف مادی و معنوی که در ذهن دارند ، قصد ایجاد ارتباط قانونمند و بر پایه توافق را با دیگر مردم از کشورهای مختلف دارند و این موضوع و ایجاد یک ارتباط ایمن قانونی نیاز به تنظیم قواعد و چارچوبی دارد که قطعا با توجه به خواسته های طرفین در قالب قرارداد های بین المللی باید ایجاد شود و با در نظر گرفتن این موارد ما قصد داریم که نحوه تنظیم یک قرارداد مناسب و ایمن را در فضای بین المللی تشریح کنیم .

وجه مشترک قرارداد های بین المللی

وجه مشترک کلیه قرارداد ها توافق و تمرکز طرفین بر موضوع و تعهدات متقابل است ، با این توضیح کوتاه قصد داریم به نحوه شکل گیری و تنظیم قرارداد های متنوع بین المللی بپردازیم.

بیشتر بدانید!
سقف خسارت خودروهای گران قیمت

انعقاد قرارداد ها در فضای بین المللی موقعیت گاها متزلزلی را برای طرفین درگیر در آن پیش خواهد آورد و این موضوع از جایی نشأت می گیرد که اطلاع طرفین از قواعد و قوانین متقابل حاکم در کشور مد نظر گاها کم و در برخی موارد ناچیز است که این موضوع احتمال بروز مشکلات بزرگی را در آینده پیش خواهد آورد ، اما می توان این مشکل را با مشاوره وکیل متخصص قرارداد بین المللی بر طرف نمود .

موقعیت اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در قرارداد بین المللی

در ادامه به صورت خاص موقعیت اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را در این باب بررسی خواهیم کرد و قصد داریم موضوع را به جایی برسانیم که ریسک اینگونه قرارداد ها به حداقل ممکن برسد .

در فضای بین المللی ظواهر قراردادی تفاوت های گوناگونی با قرارداد های داخلی دارد ، از عنوان قرارداد ، مد نظر داشته باشید تا قواعد عرفی نانوشته ، که در قرارداد های بین المللی لحاظ خواهند شد .

مهمترین موضوعات در تنظیم قرارداد بین المللی

یکی از مهمترین موضوعات مطرح در قرارداد هایی که یک طرف آن خارجی می باشد ، بحث قواعد و قوانین حاکم بر قرارداد است ، چرا که در صورت بروز هرگونه اختلاف و یا حتی اختلاف نظر در تفسیر مواد قرارداد ، این قانون حاکم بر قرارداد بین المللی است که طرف برنده را معرفی می نماید .

وکلای متخصص دپارتمان قرارداد های موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل با تحلیل شرایط قراردادها ، راهکار هایی را پیشنهاد خواهند داد که ریسک قرارداد های بین المللی متنوع مانند قرارداد های نمایندگی ، مالکیت فکری ،همکاری های علمی و .. را به حداقل رسانده تا طرف ایرانی از این موضوع ضرری را متحمل نشود

بیشتر بدانید!
تضامین قراردادهای بین المللی و انواع بانک های تجاری

راهکار مناسب در تنظیم قرارداد بین المللی

یکی از راهکار های مناسب در صورت عدم شناخت کافی بر قواعد قراردادی کشور طرف قراردادد و یا در مواردی ناعادلانه بودن شرایط در نظر گرفته شده این است که با توجه به شرایط و ماهیت قرارداد ، قانون حاکم بر آن را ، قانون کشوری ثالث تعیین کرد که پس از آن تمام تفاسیر و حاکمیت های قانونی بر اساس قواعد مد نظر تفسیر خواهند شد ، اما این موضوع مستلزم تسلط کافی بر قواعد بین المللی و قوانین مرتبط کشورها می باشد که باید توسط وکیل متخصص قرارداد بین المللی صورت گیرد .

تعهدات طرفین در قرارداد بین المللی

از دیگر مباحثی که احتمال بروز خطا یا مشکلات عدیده را فراهم خواهد نمود ، تعهدات طرفین قرارداد است :

گاها پیش آمده که طرف خارجی با در نظر گرفتن شرایط کشور خود و عرف موجود تصمیم به تحمیل تعهداتی می نماید که در ایران تعریفی از آن ها وجود ندارد و همچنین قواعد عرفی موجود با آن هماهنگی ندارد .

با این توضیحات این وکیل متخصص قرارداد های بین المللی است که با تحلیل شرایط و آگاهی از قصد و نیت طرفین ، قواعد و چارچوب قرارداد را به نحوی تنظیم می نماید که دو طرف به خواسته های خود رسیده و رابطه عمیقی به لحاظ کاری بین آن ها ایجاد شود و در عین حال منافع مالی و غیر مالی طرفین نیز حفظ شوند .

عناوین در قرارداد بین المللی

بسته به ماهیت قرارداد ها عناوین قراردادی متنوع خواهند بود و در این باب تسلط به قواعد ، قوانین و عرف کشور های درگیر در قرارداد بسیار مهم است چرا که با این رویکرد تمام موارد مد نظر طرفین بدون هیچ مشکلی جامه عمل خواهد پوشید.

بیشتر بدانید!
عقیم ماندن مذاکرات قراردادی و راهکارها

یکی دیگر از موارد مهم و تاثیر گذار اطلاع از شرایط و ضوابط قانونی بودن قراردا های بین المللی اهلیت طرف خارجی می باشد، همانطور که در قرارداد های داخلی در زمان انعقاد با شخص حقوقی ،مدارک ثبتی ، مجوز ها ،حق امضا و … بررسی می گردد ، در قراردا های بین المللی نیز باید این موضوعات را در نظر گرفت و با تدقیق در مستندات ارائه شده نسبت به ادامه همکاری تصمیم درست را گرفت .

 

 

 

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
شینا متوسل
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟