منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

۱۰ نکته مهم قبل از مهاجرت به آلمان

نکته مهم قبل از مهاجرت به آلمان، فرهنگ آلمان، مهاجرت به آلمان، نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان
نکته مهم قبل از مهاجرت به آلمان، فرهنگ آلمان، مهاجرت به آلمان، نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان
موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در مورد مهاجرت به آلمان نکاتی را ارائه میدهد. رعایت کردن و آشنا شدن با هنجار  و فرهنگ آلمان  قبل از مهاجرت امری ضروری بنظر میرسد.  دانستن نکات  مهم  قبل مهاجرت به آلمان  برای مهاجران بسیار مفید می باشد. با رعایت توصیه های مهاجرتی ، امکان موفقیت بیشتر خواهد بود. مهاجرت یکی از بزرگترین تصمیم هایی است که هر فرد می تواند در زندگی خود داشته باشد. پس با رعایت نکات و توصیه های مهاجرتی، سعی کنیم مهاجرت موفقی داشته باشیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل ۱۰ نکته مهم قبل از مهاجرت به آلمان را ارائه میدهد. رعایت کردن و آشنا شدن با هنجار و فرهنگ آلمان قبل از مهاجرت امری ضروری بنظر میرسد.  دانستن نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان برای مهاجران بسیار مفید می باشد. با رعایت توصیه های مهاجرتی ، امکان موفقیت بیشتر خواهد بود، مهاجرت یکی از بزرگترین تصمیم هایی است که هر فرد می تواند در زندگی خود داشته باشد. پس با رعایت نکات و توصیه های مهاجرتی، سعی کنیم مهاجرت موفقی داشته باشیم.

 نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان

آشنایی با نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان گامی بسوی مهاجرت موفق می باشد. بنا به تجربیات مهاجرانی که به آلمان سفر کرده اند و سالهاست که در این کشور زندگی می کنند،  به این نتیجه رسیده ایم که رعایت نکات و توصیه های مهاجرتی بسیار لازم و ضروری می باشد.

 

1- زبان کشور آلمان

یکی از نکات مهم  قبل مهاجرت به آلمان، دانستن زبان این کشور می باشد، ایجاد ارتباط  و فهم متقابل برای برطرف کردن نیازهای آدمی بسیار لازم است. ورود به یک کشور جدید و غریب، مستلزم توانایی ایجاد ارتباط  با افراد دیگر می باشد. یادگیری و آشنایی با زبان آلمانی از اولین توصیه های مهم مهاجرتی به این کشور می باشد، با دانستن زبان آلمانی زندگی در آلمان آسانتر میشود.

برای خرید، پیدا کردن آدرس ، استخدام و شغل، و حتی تفریح لازم است که با زبان آلمانی آشنا باشیم.  البته که در شهرهای بزرگ به زبان انگلیسی صحبت میشود، ولی گاهی اوقات لازم است به زبان آلمانی صحبت کنیم.

در تمامی شهرهای آلمان مدارسی بنام Volkshochschule وجود دارد، این مدارس محلی و بومی هستند و کلاس هایی در رابطه با هنر و طراحی وب سایت دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شود.

راه دیگر آشنا شدن با زبان آلمانی شرکت در شبکه های اجتماعی  مانند وب سایت InterNations  می باشد، با استفاده از این وب سایت می توانید ارتباطاتی با اکثر مردم شهرهای مهم آلمان داشته باشید. با این روش می توانید مهارت های زبانی خود را امتحان کنید و یا حتی می توانید با دیگر مهاجران آشنا و با آنها دوست شوید. یادگیری زبان آلمانی یکی از راههای آشنا شدن با فرهنگ آلمان است.

 

2- فرهنگ آلمان

دومین نکته از نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان این است که آلمانی ها خیلی به دوچرخه سواری علاقمند هستند، حتی در زیر ساخت های شهرسازی این مورد لحاظ شده و خطوط مخصوص دوچرخه سواری تقریبا در همه جا دیده می شود. وقتی به یک شهر جدیدی از آلمان می رویم معمولا دوچرخه سواری ارزان ترین و بهترین روش برای گردش در شهر است. دوچرخه های دست دوم  در آلمان معمولا گران نیستند، و استفاده از آنها هزینه زیادی لازم ندارد.

چندین شهر در آلمان دوچرخه  اجاره می دهند که می توانید با پرداخت مبلغی در سال، از این دوچرخه های عمومی استفاده کنید. دوچرخه سواری کالری های اضافی که از  خوردن سس و آبجو در بدن شما جمع شده را میسوزاند. احترام گذاشتن و رعایت عادات و رسوم آلمان امری ضروری بنظر می آید. چنانچه نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان را در نظر بگیرید، راحت تر می توانید با فرهنگ آلمان انس بگیرید.

در ضمن هیچ آلودگی هم برای محیط زیست و هوا ندارد، دوچرخه سواری در فرهنگ آلمان بسیار طرفدار دارد. عادت دوچرخه سواری در کشور آلمان جزو فرهنگ این کشور شده است . قبل از مهاجرت به آلمان بد نیست اگر دوچرخه سواری یاد بگیرید تا بتوانید با هزینه کمتر در شهر گردش کنید.

 

3- پرداخت هزینه در آلمان

سومین نکته از نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان این است که  همیشه تصور نکنید کارت اعتباری شما در هر رستوران، فروشگاه و یا دستگاه های خودپرداز بلیط کار می کند. گاهی اوقات ممکن است برخی از رستوران ها و فروشگاه ها خدمات پرداخت و دریافت نداشته باشند.

بیشتر بدانید!
ناگفته های زندگی در شهر برلین آلمان

مهم نیست که میخواهید پرداخت کنید و یا دریافت کنید، بیشتر اوقات کارت های اعتباری کار نمی کنند. بسیاری از اماکن کارت اعتباری EC ) electronic cash )  را قبول نمیکند . برخی خودپردازها و دستگاه ها مقدار معینی پول نقد و یا پایین تر از  مبلغ 5 یورو تا 10 یورو می دهند. فروشگاه های مواد غذایی یکی از محدود محل هایی ست که همیشه کارت اعتباری کار می کند.

بدین منظور بهتر است که هنگام خرید و استفاده از  همیشه مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری که نیاز به پرداخت یا دریافت پول نقد دارید با این مشکل مواجه نشوید. این توصیه ها را بر اساس تجربیات یک طراح گرافیک که دور دنیا سفر کرده برایتان عنوان می کنیم. مهاجرت به آلمان با استفاده از تجربیات دیگر مهاجران و گردشگران بهتر و موفق تر خواهد بود.

این طراح آدام نام دارد، وی در شهر برلین زندگی کرده و  به شهرهای سیدنی، بوستون و دالاس هم رفته و تجربیات خوبی در رابطه با سفر و مهاجرت دارد. فرهنگ آلمان برای بسیاری از مهاجران و گردشگران بین المللی جذاب می باشد.

 

4- موسیقی در آلمان

چهارمین نکته ای که از ۱۰ نکته مهم قبل از مهاجرت به آلمان میخواهیم به آن اشاره کنیم موسیقی تکنو در آلمان است،  این نوع موسیقی در کشور آلمان معروف است، کلوپ های شبانه هفته ای یکبار این موسیقی را اجرا می کنند. حتی در کلوپ های کوچک هم این نوع موسیقی اجرا می شود، موسیقی تکنو همان موسیقی الکترونیکی است.

این موسیقی خیلی شلوغ و پر سرو صداست ، ولی با این وجود در آلمان طرفداران زیادی دارد. تاریخچه این موسیقی به گذشته آلمان برمی گردد، شاید که این نوع موسیقی برای شما مهم نباشد، ولی بهر حال فرصتی است که می توانید آن را امتحان کنید. بهر حال موسیقی جزو فرهنگ آلمان است، موسیقی و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.

 

5- غذاهای کشور  آلمان

پنجمین نکته که قابل بحث و مهم است، نوع غذاهای موجود در آلمان می باشد، آلمان غذاهای بسیار متنوعی دارد. حتی اگر شما غذاهای آلمانی را دوست نداشته باشید، سوپر مارکت ها و  رستوران های بین المللی در این کشور وجود دارند که می توانید در آن غذای وطنی نوش جان کنید. برخی از رستوران ها در این کشور آنلاین سفارش می گیرند. خوب است قبل از مهاجرت به آلمان با فرهنگ غذایی این کشور آشنا شوید.

Wurst & Bier یکی از برندهای غذایی این کشور می باشد که انواع برگر و سالاد، استارتر، ساندویچ، سوپ نوشیدنی گرم و …..ارائه می دهد. همانطور که گفتیم تنوع غذایی در کشور آلمان زیاد است حتی شما غذاهای ایتالیایی و ترکی را در رستوران ها می بینید. هنگام مهاجرت به آلمان نگران تغذیه و غذای خود نباشید،می توانید از رستوران های بین المللی غذای مورد علاقه خودتان را تهیه کنید.

برگرهای سبک آمریکایی نیز در آلمان وجود دارند، فرهنگ غذایی آلمان کامل است، بدین معنی که برای هر سلیقه و ذائقه ای غذای مناسب دارد. انواع غذاهای vegan شامل میوه، سبزیجات، برنج، دانه ها و مغزها، و حبوبات می باشد.  غذاهای vegetarian گوشت حیوانات و پرندگان ندارد ولی شیر و تخم مرغ در این نوع غذاها یافت میشود.

مزه غذاهای آلمانی فراتر از طعم سیب زمینی، سوسیس یا آبجو است، Käsespätzle  یک نوع غذای زمستانی این کشور است که ترکیبی از پنیر و مک می باشد. این نوع به عنوان غذای vegetarian در بیشتر رستوران های آلمان پیدا میشود، فرهنگ آلمان در زمینه تنوع غذایی بسیار متنوع می باشد.

بیشتر بدانید!
مهاجرت به آلمان از طریق کار

۱۰ نکته مهم قبل از مهاجرت به آلمان

6- درباره نوشیدنی های آلمان

ششمین نکته از نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان که به آن اشاره داریم، نوشیدنی های گازدار هستند. آلمانی ها خیلی به نوشیدنی های گازدار علاقمند هستند. آبجو در آلمان بسیار معمول و فراوان است، حتی روستاهای کوچک این کشور کارخانه های آبجوسازی دارند. در تابستان هیچ چیز بهتر از نوشیدنی Radler  نیست، این نوشیدنی ترکیبی از آبجو با لیموناد است، آلمانی ها حتی دوست دارند آب را گاز دار میل کنند.

نوشیدنی Diesel هم برای فصل تابستان بسیار مناسب است، این نوشیدنی ترکیبی از آبجو و کولا می باشد. انواع گوناگونی از نوشیدنی های سبک در آلمان وجود دارند. در هر منطقه ای یک نوشیدنی متداول است، نوشیدنی برند Fritz Kola در خارج شهر هامبورگ یافت میشود، اما در تمام کشور آلمان و حتی در سراسر اروپا این نوشیدنی وجود دارد، نوشیدنی های آلمان تقریبا بین المللی هستند.

 

7- بازیافت در آلمان

هفتمین نکته قابل توجه در کشور آلمان از ۱۰ نکته مهم قبل از مهاجرت به آلمان این است که تقریبا تمامی پسماند ها بازیافت میشوند. آلمانی ها  به نظم و انضباط بسیار علاقمند و پایبند هستند و همه چیز  از جمله زباله ها را تفکیک می کنند.  بطری های شیشه ای از روی رنگشان تفکیک می شوند، زباله های زیستی هر کدام به سطل زباله مخصوص خود انتقال داده و  کاغذ و ضایعات الکترونیکی  هم تفکیک می شوند.

هر زباله ای محل مخصوص به خود دار،  تمامی فروشگاه های مواد غذایی، محل های مخصوصی برای گرفتن بطری های خالی دارند که برای هر کدام از آنها 8 تا 15 سنت می دهند. فرهنگ آلمان در خصوص بازیافت بسیار پیشرفته و مجهز می باشد.

 

8- آلمان با رتبه اول جهانی در بازیافت

در برخی از شهرها بسیار زیاد دیده شده که بطری های خالی توسط بی خانمان ها جمع آوری میشود تا شاید با تحویل این بطری های خالی بتوانند حداقل یک وعده غذا برای خود فراهم کنند. آلمان در بازیافت مواد و زباله رتبه اول جهانی را دارد و بعد از آن استرالیا در رتبه دوم  می باشد . کار و پروسه بازیافت در آلمان بسیار پیشرفته و منظم است. فرهنگ آلمان در خصوص بازیافت موافق و دوستدار محیط زیست می باشد.

هر چه در این کشور بیشتر بمانید، بیشتر به ساماندهی و نظم و انضباط در آلمان پی می برید. کشور آلمان حامی انرژی سبز است یعنی محیطی پاک بدون آلودگی.  این کشور توربین های بادی زیبایی دارد، وقتی با قطار یا اتوبوس در حومه شهر ها سفر می کنید شاهد این توربین های بادی خواهید بود. آلمان به عنوان یک کشور مهاجرپذیر باید از سیستم های پیشرفته شهری برخوردار باشد.

تفکیک زباله ها فقط برای پلاستیک و یا کاغذ نیست، هر چیزی جای مخصوص و قوانین خود را در آلمان دارد. شاید تصور کنید که بروکراسی در آلمان وجود دارد ولی واقعا اینطور نیست. برای انجام و ساماندهی هر کاری در این کشور یک دفتر وجود دارد و قوانین بطور رسمی و مکتوب پیگیری می شود.

از ثبت آدرس شما در Bürgeramt  و یا هر کاری با دفتر منشی ( Ordnungsamt )  همه قانون مند هستند. دفتر در آلمان  Amt  و نظم و انضباط در فرهنگ آلمانی  Ordnung نامیده میشود.  Bürgeramt  سیستم ثبت آدرس و مشخصات افراد در اداره شهرداری آلمان می باشد.

در خصوص مهاجرت به آلمان تمام افرادی که به آلمان می آیند و می خواهند بیشتر از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشند، باید پس از دو هفته آدرس محل زندگی و مشخصات خود را به این  اداره اعلام کنند. حتی عبور کردن از چراغ قرمز در این کشور تخطی از قانون حساب میشود. آلمان کشور بسیار قانونمند و منظمی است، حتی خود مردم با کسانی که نقض قانون انجام می دهند برخورد شدیدی خواهند داشت. نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان پیام های متفاوتی برای مهاجران دارد.

بیشتر بدانید!
قانون جدید مهاجرت به آلمان

 

9- مهاجرت به آلمان

در زمینه مهاجرت به آلمان مطالبی را عنوان  و گفتیم بهتر است قبل از مهاجرت به آلمان به مواردی توجه داشته باشیم. نهمین نکته ای که قابل بحث می باشد، توجه به نقش و اهمیت رسانه های عمومی و اجتماعی در آلمان است.  مهاجرانی که به آلمان می آیند اکثرا دوست، آشنا و یا خانواده ای در این کشور ندارند، رسانه ها و شبکه های اجتماعی کمک بسیاری در پیدا کردن افرادی مرتبط با کار شما، یا شخصیت و فرهنگ شما هستند.  قبل از مهاجرت به آلمان مطالعه و تحقیق در این خصوص کمک بسیاری به ما خواهد کرد.

سعی کنید با افراد جدید آشنا شده و ارتباط برقرار کنید. مردم آلمان کمی رسمی هستند و به سختی با دیگران دوست و آشنا میشوند. اما اگر روابط خوبی داشته باشید از خود کشور آلمان نیز می توانید دوست و آشنا پیدا کنید. از طریق شبکه های اجتماعی و مجازی می توانید به برخی از پاسخ های خود برسید و با مهاجران از کشورهای دیگری که به آلمان آمده اند در تماس باشید. از طریق همین شبکه های اجتماعی هم می توانید با فرهنگ آلمان بهتر ارتباط برقرار نمائید.

یکی از بزرگترین شبکه های ارتباطی مهاجران بین المللی وب سایت  InterNations می باشد. مهاجران از سراسر دنیا می توانند از طریق این شبکه با هم ارتباط برقرار کنند. مهاجرت به آلمان با در نظر گرفتن و رعایت فرهنگ این کشور آسانتر خواهد شد. نکات مهم قبل مهاجرت به آلمان را با هم مرور و بررسی کردیم، برای نکات و اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

10- دهمین نکته قبل مهاجرت

آخرین و دهمین نکته ای که باید در نظر گرفت، آزادی در نوع پوشش و لباس های این کشور است، برهنگی در آلمان اصل نیست، اما وجود دارد. باید به این نکته فکر کنید که چگونه می توانید در جمعی باشید که اینگونه هستند، جشن ها و مراسم در فرهنگ آلمان با فرهنگ ما متفاوت هستند.

آخرین نکات مهم مهاجرت به آلمان را برشمردیم، گفتیم که فرهنگ آلمان بسیار متنوع است. در هر شهری از این کشور هنجارهای خاصی وجود دارد که بهتر است قبل مهاجرت به آلمان به آنها توجه کرد. یکی دیگر از توصیه ها این است که در مراکز عمومی سکوت را رعایت کنید و با صدای بلند صحبت نکنید.

آلمان کشور مهاجر پذیری است و شهرهای شلوغ و بین المللی مانند برلین دارد. تجربیات و جزئیات بسیاری در رابطه با مهاجرت به آلمان وجود دارد. سعی ما بر این است که حاصل این تجربیات را در اختیار شما بگذاریم تا با دیدی باز تصمیم و اقدام به مهاجرت نمایید. در پایان آرزوی سفر و مهاجرت خوبی برایتان داریم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید و در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟