منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

نکات مهم مهاجرت با سرمایه گذاری در 2022

در این مقاله در مورد چند مورد از مهم ترین نکات مهاجرت با سرمایه گذاری صحبت می کنیم. شما علاوه بر اینکه باید نسبت به این موارد آگاه باشید باید بررسی کنید که وکیل مهاجرت شما آیا در آنها تخصص دارد یا خیر. آیا در برنامه ریزی ها او این موارد دارای ارجحیت هستند یا خیر. این موارد میتواند سرنوشت پرونده مهاجرتی شما را به راحتی تغییر دهد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

روش مهاجرت با سرمایه گذاری درست است که از جمله سریع ترین و قطعی ترین راههای مهاجرت است اما باید توجه داشته باشید که در عین حال حساس ترین و پیچیده ترین روش هم محسوب می شود. حساسیت فوق العاده این روش به این واقعیت بر میگردد که در درجه اول پای سرمایه قابل توجهی از موکل در میان است و بعد از آن هم معمولا نیازمند ورود به یک سری روابط قراردادی در کشور مقصد است.

در هلدینگ آپادالا که موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل هم یکی از اعضای آن است ما همواره به پرونده های مهاجرتی با یک دید متفاوت می نگریم. این پرونده ها در دید ما اجزای مهم حقوقی ، بانکی ، ثبتی و قراردادی دارند که بدون نظارت حقوقی نباید در آنها وارد شد.

در این مطلب ما تلاش می کنیم که ذهن شما را به مهم ترین نکات مهاجرت با سرمایه گذاری که هر کسی قبل از ورود به این واردی باید بداند و بدانها مسلط باشد ، نزدیک کنیم. از این طریق می توانیم سوء استفاده ها را به حداقل برسانیم و تجربه موفق تری از مهاجرت با سرمایه گذاری رقم بزنیم.

 

در مهاجرت با سرمایه گذاری به انتخاب تان اهمیت بدهید!

خیلی از شماها ممکن است بپرسید که انتخاب در مهاجرت با سرمایه گذاری چه جایگاهی دارد. نکته دارای اهمیت هم اینجاست شما علاوه بر اینکه باید نهایت وسواس را در انتخاب یک وکیل مهاجرت متخصص در امور سرمایه گذاری خارجی و مهاجرت به کار ببرید ، باید در انتخاب موردی که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید هم بسیار دقت کنید.

بیشتر بدانید!
عکس بایومتریک و شرایط آن

انتخاب مورد سرمایه گذاری در سه وجه اهمیت دارد:

  • قابلیت استفاده از این سرمایه گذاری برای مهاجرت در قدمهای بعدی
  • امکان برقراری یک رابطه سالم حقوقی و قراردادی در آن مورد
  • آینده مثبت از دیدگاه استانداردهای سرمایه گذاری خارجی

این سه مورد در برنامه ریزی یک پرونده موفق مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بسیار اهمیت دارد و حتی می تواند سرنوشت ساز هم باشد.

 

کاربردی بودن مورد سرمایه گذاری برای مهاجرت

نکته اول این است که اول و آخر هدف شما از این سرمایه گذاری مهاجرت است پس باید قبل از هر چیز مطمئن شوید که موردی که انتخاب کرده اید برای مهاجرت با سرمایه گذاری مناسب است.

مهاجرت با سرمایه گذاری ، اقامت با سرمایه گذاری
تناسب مورد سرمایه گذاری با قوانین مهاجرتی

 

به طور مثال اگر شما بخواهید در زمینه مهاجرت با خرید ملک اقدام کنید ، بسته به قوانین کشور مقصد ممکن است فقط املاک خاصی مشمول امتیازات مهاجرتی باشند. مثلا در پرتغال این تصور اشتباه وجود دارد که هر ملکی که قیمت آن 280 هزار یورو باشد می تواند برای گلدن ویزای 280 هزار یورویی پرتغال خریداری و استفاده شود اما این تصور اصلا صحیح نیست. یا اینکه در ترکیه به هیج عنوان همه املاک مشمول برنامه دریافت شهروندی ترکیه با خرید ملک نیستند.

رابطه حقوقی و قراردادی سالم و تمیز

مساله ای که خیلی از متقاضیان مهاجرت آن را نادیده می گیرند مباحث قراردادی در پروسه اقامت با سرمایه گذاری است. معمولا آنها هر قراردادی که توسط طرف مقابل ارسال شود را می پذیرند و اصلا نمی دانند که می توانند در خصوص آن قرارداد مذاکره کنند و برخی از شروط و موادی که اصلا به نفع آنها نیست را تغییر دهند.

بیشتر بدانید!
مهاجرت به اروپا با خرید ملک خارجی
قرارداد در مهاجرت با سرمایه گذاری
امور حقوقی مهاجرت با سرمایه گذاری

 

سوال اینجاست که آیا این مورد سرمایه گذاری سوابق ثبتی و حقوقی تمیزی دارد یا خیر. آیا می توان یک قرارداد مطمئن در خصوص آن بست یا خیر؟ آیا طرف مقابل در مذاکرات قراردادی انعطاف دارد یا خیر. اینها مسائل مهمی است که در کنار سایر نکات باید در نظر گرفته شود.

آیا آینده سرمایه گذاری تامین است؟

نکته بعدی آینده سرمایه گذاری است. اگر سرمایه گذاری در امور املاک است آیا میزان بازدهی اجاره مناسب است؟ این مساله را ما قبلا در وبسایت اینوستایم در خصوص بازدهی اجاره در گلدن ویزای پرتغال بررسی کرده ایم. می توانید با مطالعه مطلب سرفصل های مهم را بدست آورید.

بازدهی اجاره فقط یکی از مواردی است که باید در زمینه اطمینان از یک سرمایه گذاری عقلانی بررسی شود. مسائل مهم دیگری همچون خوش فروش بودن ، افزایش قیمت ، مناسب بودن قیمت فعلی و اعلامی و … هم حائز اهمیت است.

اقامت با سرمایه گذاری
آینده روشن سرمایه گذاری خارجی

 

در این خصوص اگر بخواهیم یک نکته کلی را ذکر کنیم باید بگوییم که آیا در زمان فروش این مورد سرمایه گذاری انتظارات ما را بر آورده می کند یا خیر.

اینها همگی مواردی هستند که باید توسط وکیل مهاجرت شما مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. این وکیل هم باید در حقوق تجارت بین الملل و سرمایه گذاری خارجی و حقوق قرارداد ها صاحب تجربه و تخصص باشد.

امیدواریم که مطالب فوق ذهن شما را با قسمتی از استانداردهای مهاجرت به سرمایه گذاری که ما در هر پرونده مهاجرتی لحاظ می کنیم آشنا کرده باشید. اگر در خصوص این موضوع هر سوال یا ابهامی دارید می توانید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید یا اینکه با ما تماس بگیرید.

بیشتر بدانید!
سرمایه گذاری در کبک کانادا چه مراحلی دارد؟

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟