منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

نگاهی به مدرسه های اسپانیا

نگاهی به مدرسه های اسپانیا، مدرسه های دولتی در اسپانیا، مدرسه های نیمه خصوصی در اسپانیا، مدرسه های خصوصی در اسپانیا، مدرسه های بین المللی در اسپانیا
نگاهی به مدرسه های اسپانیا، مدرسه های دولتی در اسپانیا، مدرسه های نیمه خصوصی در اسپانیا، مدرسه های خصوصی در اسپانیا، مدرسه های بین المللی در اسپانیا
همانطور که میدانید نگرانی اولیه برای مهاجرانی وجود دارد که با خانواده هایشان قصد مهارجرت دارند و به دنبال مدرسه خوب برای فرزندشان در اسپانیا می گردند. گزینه های گوناگونی برای نوع مدارس وجود دارد . با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید تا بتوانید آگاهی کامل قبل از مهاجرت برای فرزندانتان فراهم نمایید .

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل نگاهی به مدرسه های اسپانیا انداخته و انواع آنها را از جمله مدرسه های دولتی در اسپانیا ، مدرسه های نیمه خصوصی در اسپانیا ، مدرسه های خصوصی در اسپانیا ، مدرسه های بین المللی در اسپانیا سخن خواهند گفت. همانطور که میدانید نگرانی اولیه برای مهاجرانی وجود دارد که با خانواده هایشان قصد مهاجرت دارند و به دنبال مدرسه خوب برای فرزندشان در اسپانیا می گردند. گزینه های گوناگونی برای نوع مدارس وجود دارد. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید تا بتوانید آگاهی کامل قبل از مهاجرت برای فرزندانتان فراهم نمایید.

 

نگاهی به مدرسه های اسپانیا

فرزندان مدرسه های دولتی، مدرسه های خصوصی، مدرسه های نیمه خصوصی و مدرسه های بین المللی گزینه هایی هستند که بنا به نیاز می توانند انتخاب کنند. این موسسات رده های گوناگون دارند از کاتولیک به سکولار و تحصیلات تکمیلی مختلط و تک رشته ای متغیر هستند. والدین قبل از انتخاب و گزینش این نوع مدارس، باید با دقت این عوامل را ارزیابی و بررسی کنند و با توجه به سن فرزندشان، طول مدت اقامت شان در اسپانیا و با در نظر گرفتن توانایی مالی و بودجه شان و زبانی که آنها ترجیح میدهند فرزندشان با آن زبان آموزش ببیند را معلوم و مشخص کنند و بهترین مدرسه و بهترین برنامه درسی مناسب را برای فرزندشان انتخاب کنند.

هر کدام از این گزینه ها برای تحصیل به گونه ای متفاوت و ارزشمند هستند. اما بطور کلی ، مهاجرانی که فقط تصمیم دارند برای مدت کوتاهی در اسپانیا بمانند و یا مهاجرانی که فرزندشان سنین بالاتری دارند و سن شان برای ورود به برخی مدارس بالاتر است، ترجیحا فرزندانشان را برای آموزش و تحصیل به مدارس بین المللی میفرستند. تحصیلات در اسپانیا  برای کودکان بین 6 تا 16 ساله اجباری می باشد و سال تحصیلی معمولا از اواسط ماه سپتامبر شروع میشود و تا پایان ماه ژوئن ادامه دارد. حال با هم نگاهی به مدرسه های اسپانیا بیندازیم :

بیشتر بدانید!
راهنمای قدم به قدم مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

 

مدرسه های دولتی در اسپانیا

استاندارد سیستم آموزش و پرورش مدرسه های دولتی در اسپانیا تا حد زیادی تحت تاثیر سیستم آموزشی خصوصی است و این گونه مدارس آموزش رایگان دارند. ولی با اینحال والدین هزینه کتاب ها و هزینه  فعالیت های فوق برنامه را باید پرداخت کنند . برای والدین بسیار ارزان و تقریبا رایگان است که فرزندشان را به این گونه مدارس بفرستند. ولی باید در شهرداری ثبت نام و یا در Empadronamiento ثبت نام کرده باشند. این مرکز در حومه شهری قرار دارد. بچه ها معمولا به مدارسی می روند که نزدیکترین مدرسه به خانه شان است و تا دوره متوسطه نیز می توانند در این مدارس آموزش ببینند. این مدارس جزو مناطق حوزه ای آموزش و پرورش هستند.

زبان اصلی آموزش مدرسه های دولتی در اسپانیا  بطور کلی زبان اسپانیایی می باشد و یا گاهی اوقات زبان منطقه ای می باشد مانند زبان کاتالان در شهر بارسلونا. فکر نکنید که معلمان در این سیستم آموزشی به زبان انگلیسی صحبت می کنند، فقط برخی از معلمانی که حرفه ای هستند و در سطح مشخصی توانایی و تخصص دارند، به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

مدرسه های دولتی در اسپانیا بهترین گزینه برای آن دسته از مهاجرانی می باشد که بچه های کوچک دارند و این بچه ها بخاطر سن و سال کم شان می توانند براحتی زبان اسپانیایی را در این مدارس بیاموزند و مشکلی برای یادگیری ندارند. همچنین مدرسه های دولتی در اسپانیا  برای مهاجرانی خوب هست که قصد زندگی بلند مدت را در کشور اسپانیا دارند و یا میخواهند با خرید ملک در اسپانیا اقامت گرفته و برای فرزندان خود به دنبال بهترین مدارس هستند.

بیشتر بدانید!
سرمایه گذاری در کبک کانادا چه مراحلی دارد؟

 

مدرسه های نیمه خصوصی در اسپانیا

مدرسه های نیمه خصوصی در اسپانیا ، مدارس خصوصی سابق هستند که توسط دولت اسپانیا تاسیس شده است. هزینه های این مدارس کم هست و در برخی موارد بدون هیچ هزینه ای می باشد. این مدارس گزینه مناسبی هست برای والدینی که ترجیح می دهند کلاس ها با نفرات کمتری باشد تا بچه ها راحت تر آموزش ببینند، اما استاندارد هر کدام از این کلاس ها بستگی به محل آن مدارس دارد.

اگر مدرسه در یک منطقه مناسب و خوب شهر باشد، با استانداردهای آموزشی بیشتر تطابق دارد و می تواند توقع والدین را در رابطه با آموزش فرزندانشان را بر آورد کند. برخی از این نوع مدرسه های نیمه خصوصی در اسپانیا ، بچه ها را از سن خیلی پایین حتی یک سالگی پذیرش می کنند. زبان اصلی تدریس در این مدارس نیز همان زبان اسپانیایی می باشد و در برخی موارد زبان منطقه ای و بومی است. اما طبق برنامه درسی و آموزشی دولتی اسپانیا خواهد بود .

 

مدرسه های خصوصی در اسپانیا

مدرسه های خصوصی در اسپانیا متعدد می باشد و همیشه هزینه هایی دارد. این مدارس کلاس های کوچکتری دارند و تعداد دانش آموزان کم هستند و از امکانات و کیفیت بالاتری برخوردار هستند و فعالیتهای فوق برنامه درسی زیادی دارند. مدرسه های خصوصی در اسپانیا دو زبانه هستند و یا زبان مدرسه بین المللی را دارند. زبان اصلی آموزش، زبان اسپانیایی یا زبان رسمی منطقه ای می باشد.

درخواست برای این گونه مدرسه های خصوصی در اسپانیا زیاد و بالا می باشد و برای ورود بچه های مهاجران به اینگونه مدارس، والدین باید سریع نقل مکان کنند و خیلی خوب وارد مذاکره با این مدارس بشوند. هزینه های آموزشی این مدارس خصوصی بسیار بالا می باشد و بهترین روش این است که با مسئولین مدرسه مستقیم وارد مشاوره و مذاکره شوید تا در مورد تحصیل و برنامه درسی اطلاعات کسب کنید.

بیشتر بدانید!
بهترین شهرها برای خرید آپارتمان در اسپانیا کدامند؟

 

مدرسه های بین المللی در اسپانیا

مدرسه های بین المللی در اسپانیا ، همان مدارس خصوصی هستند ولی برنامه درسی بین المللی را آموزش می دهند. مانند مدرک لیسانس (IB) یا برنامه درسی یک کشور دیگر می باشد. این گونه مدارس برای مهاجرت کوتاه مدت مناسب است زیرا می توانید بچه هایتان را برای ادامه یادگیری برنامه درسی که در کشور خودشان داشتند با همان زبان خودشان ( زبان اصلی مهاجران ) در این مدارس ثبت نام کنید و همان برنامه درسی که در کشور خود داشتند را در کشور اسپانیا و در این مدرسه های بین المللی در اسپانیا داشته باشند.

بیشتر مراکز شهری در کشور اسپانیا، مجموعه ای از این مدرسه های بین المللی در اسپانیا را دارند. بخاطر داشته باشید که شاید این مدارس در حومه شهر باشد که بایستی مسیری را برای رفتن و رسیدن به آن طی کنید. مهاجران بایستی قبل از اینکه به اسپانیا بروند و تصمیمی به ثبت نام بچه هایشان در این نوع مدارس بگیرند، باید هزینه های بالا و سالانه مورد نیاز را بررسی و بر آورد کنند.

مراحل پذیرش در هر مدرسه ای متفاوت است ، لذا بهترین کار این است که جداگانه با هر مدرسه ای ارتباط و مکاتبه داشته باشید. توصیه میکنیم کارت های گزارش سال تحصیلی قبل فرزندتان را و سوابق تحصیلی را برای هر مصاحبه ای به این مدارس ارسال کنید تا مدرسه در جریان روند تحصیلی دانش آموز قرار بگیرد.

 

با اطلاع از مدرسه هایی که در اسپانیا موجود میباشد قبل از مهاجرت میتوانید بهترین تصمیم را برای فرزندان خود بگیرید در صورت هر گونه سوال و یا ابهامی با ما تماس گرفته و یا وقت حضوری بگیرید تا از بهترین پیشنهادات موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بهره مند شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟