منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

هر آنچه درباره کارت بیمه آلمان باید بدانید

کارت بیمه آلمان
کارت بیمه آلمان
در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد داریم درباب مهاجرت به آلمان هر آنچه درباره کارت بیمه آلمان باید بدانید و سیستم مراقبت بهداشتی در آلمان و انواع بیمه در آلمان صحبت کنیم.  آیا بیمه اجباری آلمان به همه تعلق می گیرد؟ مزایای بیمه خصوصی آلمان چیست؟

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل  قصد داریم درباب مهاجرت به آلمان هر آنچه درباره کارت بیمه آلمان باید بدانید و سیستم مراقبت بهداشتی در آلمان و انواع بیمه در آلمان صحبت کنیم. آیا بیمه اجباری آلمان به همه تعلق می گیرد؟ مزایای بیمه خصوصی آلمان چیست؟

 

مراقبت بهداشتی در آلمان

سیستم مراقبت بهداشتی در آلمان دارای امتیاز بسیار بالایی است. شاخص لگاتوم ( Legatum  ) که میزان امید به زندگی و خوشبختی را در بین جوامع مختلف بررسی می کند به نتایج جالبی دست یافته است.این شاخص کشور ها را بر اساس سلامت جسمی و روانی، زیرساخت های بهداشتی و مراقبت های پیشگیرانه رتبه بندی می کند. شاخص لگاتوم رتبه 12 را به آلمان اختصاص داده است. این رتبه خوب، نشان دهنده امید به زندگی بالا در بین آلمانی هاست. ناگفته نماند امید به زندگی آلمانی ها 81 سال است.

این رقم بالا اثبات می کند که دسترسی به مراقبت بهداشتی در آلمان بسیار مناسب و سریع است. به طوریکه باعث شده از نظر ارایه خدمات پزشکی مخصوصا عمل های جراحی در  بهترین بیمارستان های آلمان در کل اروپا معروف شود.به همین خاطر است که اکثر آلمانی ها دارای کارت بیمه آلمان هستند.

 

انواع بیمه در آلمان

سیستم مراقبت بهداشتی در آلمان دوگانه است. دو گانه به معنای آن است که مراقبت بهداشتی در آلمان به دو صورت اجباری و خصوصی است. در ادامه تفاوت ها و مزایای هر یک از این بیمه ها را توضیح می دهیم. البته نوع سوم نیز وجود دارد که ترکیبی از این دو نوع بیمه است که در مقاله انواع بیمه در آلمان مفصلا درباره آن توضیح داده شده است. قابل ذکر است به همه این بیمه ها کارت بیمه آلمان تعلق می گیرد اما نوع خدماتشان فرق دارد.

بیشتر بدانید!
کشورهای عضو شنگن کدامند؟

 

بیمه اجباری آلمان

طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده همه ساکنین، شهروندان و مهاجران به طور خودکار تحت پوشش بیمه بهداشت عمومی در آلمان بنام بیمه اجباری آلمان قرار می گیرند و دارای کارت بیمه آلمان می شوند به شرطیکه سطح درآمدشان زیر 56250 € در سال باشد. شما به طور معمول باید بخشی از حقوق سالانه خود را برای پرداخت بیمه اجباری آلمان کنار بگذارید. البته مقدار زیاد آن را کارفرمای شما پرداخت می کند.

 

پوشش بیمه اجباری آلمان

بیمه اجباری آلمان (بیمه عمومی) موارد زیر را پوشش می دهد:

  •  بستری در بیمارستان و خدمات سرپایی
  • خدمات عمومی پزشک
  • مراقبت های بهداشتی روان
  • دندانپزشکی
  • اپتومتری
  • فیزیوتراپی
  • داروهای تجویزی
  • کمک های پزشکی، توانبخشی
  • مراقبت های بهداشتی و مراقبت های پرخطر
  • بررسیهای دندانپزشکی
  • واکسن های اولیه

بنابراین اگر بیمه اجباری آلمان و به تبع آن  کارت بیمه آلمان را داشته باشید تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی می شود.

هر آنچه درباره کارت بیمه آلمان باید بدانید

بیمه خصوصی آلمان

معمولا افرادی بیمه خصوصی آلمان را انتخاب می کنند که جوان و دارای حقوق بالا (درآمد بیشتر 57هزار یورو در سال)  هستند. شرکت های بیمه در آلمان ، طیف وسیعی از خدمات درمانی با حق بیمه های پایین را (با توجه به سن جوانان) ارائه می دهند.البته دولت آلمان بخش خصوصی را کنترل و تنظیم می کند تا از اتلاف هزینه ها جلوگیری کند. چرا که اگر درآمد مردم کاهش یابد، از مزایای بیمه خصوصی آلمان استفاده نمی کنند. پس آنها ناچارند برای تشویق جوانان به اخذ کارت بیمه آلمان (از نوع خصوصی) خدمات ویژه ارائه دهند.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی در فرانسه

 

مزایای بیمه خصوصی آلمان

بیمه خصوصی آلمان تمام خدمات عمومی بیمه اجباری آلمان را پوشش می دهد. اگر کارت بیمه آلمان (از نوع خصوصی) را داشته باشید علاوه بر موارد فوق، مزایای اضافی زیر را دارید:

  •        دسترسی به امکانات رفاهی بیشتر
  •        انتظار زمانی کوتاهتر
  •        سرویس و خدمات سریعتر
  •        Copayment برای خدمات GP (قیمت ثابت)

نکته مهم آن است که قبل از اقامت، بهتر است برای بیمه در آلمان اقدام کنید.چرا که نداشتن بیمه در آلمان سبب می شود هزینه های بسیار سنگین را متحمل شوید. لازم به یادآوری است که برای استفاده از خدمات پزشکی در آلمان، اگر شهروند نیستید، می توانید از گزینه مهاجرت پزشکی استفاده کنید.

 

هر آنچه درباره کارت بیمه آلمان باید بدانید

بعد از اینکه برای بیمه در آلمان اقدام کردید، به شما کارت بیمه آلمان داده می شود. بر روی کارت بیمه آلمان اطلاعات زیر درج شده است:

  • نام و نام خانوادگی شما
  • عکس
  • تاریخ تولد
  • آدرس
  • شماره بیمه
  • نام شرکت بیمه

فراموش نکنید هر زمان بخواهید از خدمات بیمه در آلمان استفاده کنید باید کارت بیمه آلمان را با خود همراه داشته باشید. به عنوان مثال: وقتی به مطب دکترتان مراجعه می کنید این کارت بیمه آلمان را با خود همراه داشته باشید.با داشتن این کارت لازم نیست شما هزینه ای پرداخت کنید.شرکت بیمه تمام هزینه های بیماری و هزینه های دکتر را مستقیما به دکتر پرداخت می کند. با داشتن این کارت می توانید از خدمات بهترین بیمارستان های آلمان نیز استفاه کنید.

بیشتر بدانید!
انواع بیمه درمانی در سوئیس

 

بنابراین دیدیم که سطح  مراقبت بهداشتی در آلمان در سطح بالایی قرار دارد. البته بسته به درآمدتان می توانید از بیمه اجباری آلمان یا بیمه خصوصی آلمان استفاده کنید. بعد از اقدام به بیمه در آلمان به شما کارت بیمه آلمان تعلق می گیرد که دارای مزایایی ویژه است. در جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله انواع بیمه درمانی آلمان مراجعه کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد کارت بیمه آلمان میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به آلمان مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در آلمان را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟