منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد (قسمت دوم)

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد
هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد
هر دانشگاهی در سوئد بعضی از رشته های تحصیلی را آموزش می دهند. برای یادگیری رشته های تخصصی در دانشگاه های سوئد، توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در سوئد بر اساس نوع رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. هر ساله به دانشجویان متقاضی واجد الشرایط در سطح بین الملل برای تحصیل در برخی رشته ها و بعضی دانشگاه های این کشور بورسیه اعطا میشود.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل بعد از تنظیم مقاله تحصیل در دانشگاه های سوئد (قسمت اول) مطالبی را درباره هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد را گردآوری نموده است. از شرایط بورسیه تحصیلی در سوئد باید گفت که هرساله تعدادی از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور سوئد پذیرش و بورسیه می شوند. رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی و علوم تکنولوژی از رشته های تحصیلی در سوئد هستند. هزینه تحصیل در سوئد بر اساس نوع رشته تحصیلی و نوع دانشگاه مشخص می شود.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد چقدر است؟

در ادامه آشنایی با دانشگاه های سوئد (قسمت اول) اسامی برخی از دیگر دانشگاه های گوناگون سوئد طبق ذیل معرفی می شوند:

  • دانشگاه halmstad یک موسسه آموزش عالی دولتی بوده که در سال 1983 تاسیس شده و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می شود. همچنین در دوره PHD نیز سه زمینه مطالعاتی دارد و رشته های تحصیلی فن آوری اطلاعات، علوم نوین و علوم بهداشتی دوره های تحصیلی در این دانشگاه آموزش داده می شود. این دانشگاه 10674 دانشجو، 55 پروفسور و 88 محقق دارد.
  • دانشگاه رشته های هنری استکهلم: در این دانشگاه اپرا، هنرهای دراماتیک و حرکات موزون تدریس میشود.
  • دانشگاه Mid Sweden: دارای دانشکده های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم بهداشتی، رشته های مهندسی، فیزیک و ریاضی می باشد.
  • دانشگاه omea واقع در نیمه شمالی سوئد است و در سال 1995 تاسیس شده، 31 هزار دانشجو، 368 پروفسور و بیش از 4 هزار کارمند دارد. دوره های کارشناسی ارشد و دکترا داشته و دانشکده های علوم اجتماعی، هنر، پزشکی، و تکنولوژی از دیگر دانشکده های این دانشگاه هستند.
  • دانشگاه Örebro یک دانشگاه مدرن در سوئد بوده که رشته های علوم اجتماعی و علوم انسانی در این دانشگاه تدریس می شود. هزینه های تحصیلی در دانشگاه های کشور سوئد، بر اساس نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

 

هزینه تحصیل در  سوئد برای رشته های گوناگون

هزینه تحصیل در سوئد بستگی به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی دارد. متوسط هزینه های تحصیلی در برخی از دانشگاه های این کشور حدودا از 80 هزار کرون در سال شروع و تا 150 هزار کرون و حتی بالاتر هم ادامه دارد. تمامی دانشجویان باید کتاب های درسی مورد نیاز را خودشان بخرند که متوسط آن 750 دلار می باشد. البته این هزینه به تعداد کتاب و جزوات نیز بستگی دارد که بر حسب نوع کتاب و جزوه لازم برای هر رشته متغیر می باشد. هزینه ثبت نام برای رشته های تحصیلی، خرید کتاب و جزوات درسی از هزینه های تحصیل در سوئد هستند.

بیشتر بدانید!
هزینه خرید ملک در هلند

 

ارز رایج سوئد چیست؟

در مهاجرت به سوئد برای تحصیل بدین نکته توجه داشته باشید که برای تامین هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور داشتن یک برنامه ریزی مالی بسیار مهم می باشد. همانطور که میدانید پول رایج کشور سوئد کرون است که تغییرات و تبدیل این ارز  به دیگر ارزهای رایج مانند دلار و یورو در بسیاری از امور زندگی، کار و تحصیل مهم و تاثیر گذار می باشد. طبق آخرین نرخ ارز در ژانویه 2019 یک یورو برابر با 10.2 کرون سوئد بوده است. علاوه بر آن توجه به نرخ ارز رایج سوئد، جهت برآورد مخارج و هزینه زندگی در سوئد و یا خرید ملک در سوئد نیز می تواند مفید واقع شود.

تحصیل در دانشگاه های سوئد

ثبت نام در دانشگاه های سوئد

ثبت نام و پذیرش در برخی از دانشگاه های این کشور آنلاین است و یا حداقل بخشی از پروسه ثبت نام اینترنتی می باشد. در برخی رشته ها هزینه اپلیکیشن تحصیلی 900 کرون است. این مبلغ بنا به نوع رشته و دانشگاه از جمله دولتی یا خصوصی متفاوت می باشد. مخاطبین گرامی علاوه بر این موضوع با مطالعه مقاله همه چیز درباره سوئد می توانید با این کشور مدرن هر چه بیشتر آشنا شده و نکات بیشتری را پیرامون این کشور اروپایی بدانید.

 

شرایط بورسیه تحصیلی در سوئد برای دانشجویان

موسسه سوئدی (Swedish institute Scholarships (SL یک سازمان دولتی است که هر ساله دانشجویانی از سراسر دنیا را برای تحقیق و تحصیل بورسیه و پذیرش میکند. البته این بورسیه شرایطی دارد که برای هر دانشجویی در هر رشته تحصیلی و از هر کشوری متفاوت است.

بعد از مطاله مقاله دانشگاه های سوئد ( قسمت اول) و در تکمیل اطلاعات تان خوب است که بدانید برخی از دانشگاه های این کشور برای بعضی رشته های تحصیلی سهمیه بورسیه برای دانشجویان بین المللی دارند که هم در مقطع کارشناسی ارشد و هم برای مقطع دکترا در نظر گرفته می شوند. باید گفت اعطای بورسیه تحصیلی در سوئد برای برخی رشته های تحصیلی و در بعضی از دانشگاه های این کشور می باشد. بسیاری از دانشجویان بین المللی با گرفتن بورسیه های تحصیلی در سوئد، دوره های تخصصی در علوم مختلف را پست سر می گذارند.

بیشتر بدانید!
نکات طلایی خرید و فروش املاک در یونان

 

بورسیه های بین المللی سوئد

دانشگاه های سوئد برنامه و طرح های بسیاری برای بورسیه کردن دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. هر دانشگاه برنامه خاص خود را داشته و منابع اطلاعاتی فراوانی هم در این رابطه وجود دارد. اسامی تعدادی از دانشگاه های این کشور که به دانشجویان متقاضی در سطح بین الملل بورسیه اعطا می نمایند بدین قرار می باشد:

  •  دانشگاه آپسالا
  •  دانشگاه اوربرو
  •  دانشگاه بوراس
  •  دانشگاه گاوله
  •  دانشگاه اسکوودا
  •  دانشگاه مالمو. چنانچه علاوه بر موضوع تحصیل در سوئد نیاز به جزئیات انواع مشاغل این کشور داشتید می توانید با مطالعه مقاله بهترین مشاغل در سوئد اطلاعات خوبی بدست آورید.

بورسیه تحصیلی در سوئد

کدامیک از رشته های تحصیلی در سوئد برای شما مناسب است؟

 علوم انسانی، اجتماعی، طراحی، آرشیتکت و تکنولوژی از رشته های تحصیلی دانشگاه های سوئد می باشند. تحصیل در مقاطع گوناگون این رشته ها مانند کارشناسی یا کارشناسی ارشد هزینه های خاص خود را دارد که طبق ذیل بدان اشاره می شود:

  • متوسط هزینه سالانه تحصیل در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی 80 هزار کرون تا 110 هزار کرون است.
  • متوسط هزینه سالانه تحصیل در رشته های علوم طبیعی و علوم تکنولوژی از 120 هزار کرون تا 145 هزار کرون می باشد.
  • هزینه متوسط سالانه تحصیل در رشته طراحی و آرشیتکت از 190 هزار کرون تا 270 هزار کرون است.
  • البته باید در نظر داشته باشید که بنا به نوع دانشگاه یعنی خصوصی، دولتی و یا دانشگاه بین المللی این هزینه ها متغیر می باشد. علاوه بر این موضوع چنانچه علاقمند به ایجاد کسب و کار در این کشور هستید مطالعه مقاله بهترین شرکت ها برای کارآفرینی در سوئد می تواند راهنمایی خوبی برایتان باشد. همچنین مشاوره های تخصصی با وکلای مهاجرت یا وکلای ثبت شرکت های بین المللی نیز می تواند راهکارهای مفیدی برای امور تجاری شما در این کشور باشد. آموزش رشته های تحصیلی در دانشگاه های سوئد بسیار با کیفیت می باشند.
بیشتر بدانید!
شرایط قانونی ایجاد کسب و کار در آمریکا

 

اتحادیه های دانشجویی

دانشجویان معمولا در اتحادیه های دانشجویی ثبت نام نموده تا با عضویت در این اتحادیه بتوانند از تخفیف های دانشجویی برای ثبت نام در ترم های بعدی استفاده نمایند. البته هزینه خرید کتاب و جزوات درسی نیز بستگی به رشته های تحصیلی دارد. بسیاری از این اتحادیه ها به دانشجویان کتاب می فروشند.

بطور مثال کتاب های دانشجویان سال بالاتر را با قیمت ارزان تری به دانشجویان سال پایین می دهند. یا از جزوات سال های قبل کپی گرفته و با هزینه های کمتر به فروش می رسانند. علاوه بر آن وب سایت هایی هم برای خرید و فروش این کتب و جزوات راه اندازی می نمایند.

 

 هزینه تحصیل

هر دانشگاهی در سوئد بعضی از رشته های تحصیلی را آموزش می دهند. برای یادگیری رشته های تخصصی در دانشگاه های سوئد، توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در سوئد بر اساس نوع رشته، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. هر ساله به دانشجویان متقاضی واجد الشرایط در سطح بین الملل برای تحصیل در برخی رشته ها و بعضی دانشگاه های این کشور بورسیه اعطا میشود.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به سوئد مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اروپا یا کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟