منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

هزینه خرید ملک در اسپانیا

هزینه خرید ملک در اسپانیا
هزینه خرید ملک در اسپانیا
موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون هزینه خرید ملک در اسپانیا مطالبی را عنوان می نماید،  با بررسی قیمت خرید انواع ملک در اسپانیا  جزئیات و هزینه های ثبت را نیز ارائه می دهیم. در مورد پرداخت مالیات خرید  خانه نوساز در اسپانیا و خرید ملک دست دوم در اسپانیا  نکاتی را به اشتراک گذاشته، و هزینه های مالکیت در اسپانیا را بر می شماریم.  در رابطه با  مالیات بر املاک نکاتی را خاطر نشان و به نقش دفترخانه رسمی و روش محاسبه ارزش خرید و فروش و نرخ مالیات در اسپانیا می پردازیم.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!
موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل پیرامون هزینه خرید ملک در اسپانیا مطالبی را عنوان می نماید، با بررسی قیمت خرید انواع ملک در اسپانیا  جزئیات و هزینه های را نیز ارائه می دهیم. در مورد پرداخت مالیات خرید خانه نوساز در اسپانیا و خرید ملک دست دوم در اسپانیا  نکاتی را به اشتراک گذاشته، و هزینه های مالکیت در اسپانیا را بر می شماریم.  در رابطه با  مالیات بر املاک نکاتی را خاطر نشان و به نقش دفترخانه رسمی و روش محاسبه ارزش خرید و فروش و نرخ مالیات در اسپانیا می پردازیم.

 

مروری بر هزینه خرید ملک در اسپانیا

هزینه های خرید ملک برای خانه نوساز در اسپانیا  و خانه دست دوم متفاوت می باشد، قیمت خرید انواع ملک در اسپانیا را همراه با هزینه های ثبت ارائه می دهیم. خرید خانه نوساز در اسپانیا دارای هزینه های امور حقوقی اسناد و مدارک مالیاتی است، منطقه جغرافیایی ملک نیز عامل تعیین  کننده هزینه  خرید و فروش می باشد.

باید گفت خرید خانه نوساز در اسپانیا مالیات بر ارزش افزوده دارد، و همچنین خرید ملک دست دوم در اسپانیا، 1.5 درصد ارزش ملک، هزینه ثبت در دفتر اسناد رسمی می شود، ثبت در دفتر اسناد رسمی هزینه مضاعف در خرید ملک دست دوم در اسپانیا دارد.

 

خرید خانه نوساز در اسپانیا

  • خرید خانه نوساز در اسپانیا 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده دارد. هنگام خرید خانه نوساز در اسپانیا به 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده توجه داشته باشید.
  • 1.5 درصد هزینه  امور حقوقی اسناد و مدارک مالیاتی  IAJD (Impuesto Actos juridicos documentados)
  • هزینه دفتر ثبت زمین و املاک:  هزینه ثبت بستگی به قیمت ملک و موقعیت جغرافیایی آن دارد، منطقه ای که ملک در آن واقع شده در تعیین هزینه ثبت تاثیر دارد، که معمولا بین 400 تا 800 یورو است. شما باید بین مبلغ 400 یورو تا 800 یورو برای هزینه ثبت در دفترخانه رسمی  برای خرید خانه نوساز در اسپانیا برنامه ریزی کنید.
  • هزینه های ثبت در دفتر اسناد رسمی، بنا به قیمت ملک بین 450 تا 750 یورو می باشد.

هزینه خرید خانه نوساز در اسپانیا بغیر از مالیات دارای هزینه ثبت در دفتر اسناد رسمی می باشد.  قیمت خرید انواع ملک در اسپانیا با توجه به نوساز بودن و یا دست دوم بودن ملک، متفاوت می باشد.

 

 خرید ملک دست دوم در اسپانیا

  • مالیات انتقال ملک بر اساس قوانین  اتحادیه املاک  و محل قرار گرفتن آن مشخص می شود.
  • هزینه دفاتر ثبت املاک: هزینه ثبت املاک بر اساس قیمت ملک و محل جغرافیایی آن ( محلی که ملک در آن واقع شده) متغیر می باشد، این هزینه بین 300 تا 600 یورو  برای خرید ملک دست دوم در اسپانیا است.
  • هزینه های دفاتر اسناد رسمی: از 350 تا 650 یورو  بر اساس قیمت ملک می باشد.
  • کلا می توان گفت هر دو ثبت ( دفتر ثبت و ثبت اسناد رسمی )، دارای هزینه 1.5 درصد از ارزش ملک می باشد.
بیشتر بدانید!
روش های دریافت اقامت دائم قبرس شمالی

برای خرید خانه نوساز در اسپانیا باید 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود، ولی جهت خرید ملک دست دوم در اسپانیا مالیات بر اساس قوانین و مقررات اتحادیه و محل واقع شدن  ملک مشخص می گردد.  نرخ مالیات در خرید ملک به قوانین اتحادیه های املاک اسپانیا نیز مرتبط است. اتحادیه املاک،  هزینه خرید خانه چند سال ساخت و دارای استهلاک را مشخص می کند.

 

هزینه های  مالکیت در اسپانیا

مالیات بر املاک در کشور  اسپانیا باید در سه ماه سال  quartely به شهردار محلی پرداخت شود، این مالیات بر اساس ارزش cadastral ( کمتر از 1 درصد) می باشد، حال به این می پردازیم که ارزش  cadastral  ملک چیست؟ این ارزش توسط دفتر و شهرداری محلی املاک تنظیم می شود  و همچنین بر اساس مالیات املاک محلی  و مالیات بر درآمد ، اجاره املاک اسپانیا نیز  محاسبه می گردد.

آیا با داشتن ملک در اسپانیا، خارجیان حق شهروندی دارند؟ این سوالی است که اکثر خارجیان و خریداران املاک در این کشور به دنبال پاسخ آن هستند. به صرف داشتن ملک در اسپانیا حق شهروندی داده نمیشود، ولی چنانچه شما دارای معیارهای کافی اقتصادی باشید، می توانید برای اخذ اقامت غیر انتفاعی درخواست بدهید.

 

اقامت اسپانیا با خرید ملک

اقامت اسپانیا با سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات با مبلغ 500.000 یورو  امکان پذیر است، انتقال مالیات(Impuesto Transmisiones Patrimonialism)  بستگی به اتحادیه  املاک و محلی که ملک در آن واقع شده دارد.

نرخ مالیات اعمال شده برای درآمد از ملک من چقدر است ؟ برای افرادی که مقیم اسپانیا هستند، نرخ مالیات طبق نرخ مالیاتی فزاینده بر درآمد به دست آمده  سالانه می باشد، قابل ذکر است که  این نوع مالیات نرخ متوسطی است که از پایین به بالا افزایش پیدا میکند.

نرخ متوسط مالیاتی که باید پردازنده مالیات پرداخت کند، کمتر از نرخ مالیات marginal یا حاشیه ای  است.  نرخ مالیات در هزینه های خرید ملک در اسپانیا  نقش مهم و تعیین کننده ای دارد.

 

مالیات marginal چیست؟

در یک سیستم مالیاتی، نرخ مالیات نسبتی از درآمد یک کسب و کار و یا درآمد یک شخص می باشد.  چندین روش برای تعیین نرخ مالیات در اسپانیا استفاده می شود:  این نسبت می تواند بر حسب مقررات قانونی یا متوسط، حاشیه ای و یا موثر باشد.

بیشتر بدانید!
شرایط مهاجرت به سوئیس برای ایرانیان

نرخ مالیاتی موثر بدین معنی است که چه درآمدی و عایدی از این ملک وجود دارد و برحسب آن نرخ مالیات ارزیابی می شود. این نرخ ها با عناوین مالیات عمومی و یا انحصاری معرفی می شوند. در هزینه های خرید ملک در اسپانیا، موضوع مالیات انکار ناپذیر است.

هزینه خرید ملک در اسپانیا

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مالیات خرید ملک در اسپانیا

گر مالک مقیم کشور اسپانیا باشد، مالیات در نظر گرفته شده طبق نرخ مالیاتی فزاینده بر درآمد از ملک خواهد بود، ولی اگر مالک غیر مقیم باشد، و ملک را اجاره کرده باشد، نرخ مالیاتی 24 درصد است( ولی اگر شما از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، نروژ یا ایسلند باشید، نرخ مالیات 19 درصد خواهد بود) .

هزینه خرید ملک و مالیات برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمتر خواهد بود. کشورهای عضو اتحادیه اروپا از حمایت مالیاتی بیشتری در خصوص هزینه های خرید ملک در اسپانیا برخوردار هستند.

اگر ملک را اجاره نکرده باشید ، بایستی 24 درصد مالیات پرداخت کنید( اگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نروژ یا ایسلند باشید نرخ مالیاتی شما 19 درصد می شود. ) 2 درصد هم ارزش مالیاتی cadastral خواهید داشت. هنگام خرید خانه نوساز در اسپانیا و خرید ملک دست دوم در اسپانیا به انواع مالیات ها توجه داشته باشید.

تعهدات خاص خریداران ملک

نکته مهم قابل ذکر اینکه خریدار ملک چه مقیم اسپانیا باشد و یا نباشد، ملزم است که مالیات بدهد . در خصوص  خریدار غیر مقیم، وی می تواند از پرداخت مالیات 3  درصد از سود  و قیمت فروش خودداری کند. این مبلغ  به مسئولان مالیاتی واگذار و سپرده می شود، در واقع این درصد مالیاتی از منبع کسر میشود.

این منبع همان ملک خریداری شده است که دارای سود و ارزش می باشد. در واقع مالیات بر ارزش افزوده از هزینه خرید ملک می باشد. حتی اگر مالک در  کشور اسپانیا مقیم نباشد، می تواند ملک خود را بفروش برساند.  این مبلغ  مالیاتی یعنی 3 درصد باید از زمان فروش طی 30 روز پرداخت شود.

مسئولان مالیاتی کشور اسپانیا این مبلغ را بطور اتوماتیک از سود سرمایه حقیقی هنگام فروش کسر می کنند. هزینه های خرید ملک در اسپانیا در شرایط و موقعیت های گوناگون، متغیر می باشد. فروش ملک برای مالکی که در اسپانیا مقیم نیست یکی از امتیازات شرکت های آفشور می باشد.

بیشتر بدانید!
فرآیند ایجاد استارت آپ اسپانیا

مالیات بر فروش ملک

چنانچه سود ناشی از فروش ملک در اسپانیا حاصل شد، لذا مشروط به پرداخت 19 درصد مالیات می گردد. طرز محاسبه  ارزش خرید ملک در اسپانیا و فروش آن : در اصل سود سرمایه در ابتدا با محاسبه ارزش خرید ملک ( قیمت خرید اصلی و هزینه ها و مالیات مرتبط مستقیم اضافه شده ) و ارزش فروش

ملک  ( قیمت فروش و با کسر هزینه ها و مالیات  های مرتبط، شامل هزینه های حقوقی و هزینه های نمایندگی املاک) بدست می آید. سپس، مبلغ  ” ارزش خرید”  از ” ارزش فروش”  کسر می شود و سود سرمایه بدست می آید، این سود سرمایه( ارزش افزوده) مشمول مالیات است.

 

کاهش مالیات بر ارزش افزوده( سود سرمایه)

سود سرمایه ( ارزش افزوده ) در  مواردی طبق ذیل کاهش می یابد:

  • تنظیم مبلغ با درخواست رسمی با پارامترهای تورمی که سالانه بر اساس بودجه عمومی به روز می شود.
  • این پارامتر و ضریب بستگی به سال خرید ملک دارد،  نکته مهم قابل ذکر اینکه  یک پارامتر و ضریب تورمی موقعی اعمال می شود که ملک خریداری شده حداقل یک سال از تاریخ فروش آن گذشته باشد.
  • اگر ملک اجاره شده باشد، ارزش خرید با کاهش استهلاک مربوط به دوره اجاره کاهش پیدا  می کند. استهلاک با پارامتر و ضریب مربوطه تنظیم می گردد.
  • مبلغ مالیات بر  ارزش افزوده  نهایی ( سود سرمایه )  نرخ ثابت 19 درصد است.

در خرید و فروش املاک خود در اسپانیا نقش دفاتر رسمی در اسپانیا را نادیده نگیرید، با کمک دفترخانه رسمی وجهه حقوقی به خرید و فروش ملک تان بدهید. هزینه های خرید ملک در اسپانیا  و خرید خانه نوساز در اسپانیا را با دفاتر اسناد رسمی ثبت و قانونی کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه خرید ملک در اسپانیا میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به اسپانیا مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟