منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

هزینه زندگی در پاریس فرانسه

هزینه زندگی در پاریس فرانسه
هزینه زندگی در پاریس فرانسه

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در پی معرفی برنامه ویزای تمکن مالی فرانسه از سوی اریکه عدل بسیاری از مخاطبین سایت درخواست نمودند که مطلبی در خصوص مخارج زندگی در پاریس منتشر کنیم. هزینه زندگی در پاریس فرانسه و اینکه شما هر ماه چه میزان در فرانسه خرج می کنید البته به سبک زندگی شما و منطقه ای که برای سکونت انتخاب می کنید بستگی دارد. با موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل همراه باشید تا در این خصوص بیشتر صحبت کنیم.

انتخاب سبک زندگی اشرافی در فرانسه می تواند برای هر بودجه ای مشکل اینجاد کند چون تجملاتی ها در این کشور هستند و پولهای هنگفتی خرج زندگی اشرافی خود می کنند. برای آگاهی از هزینه زندگی در سایر شهرهای فرانسه توصیه می کنیم به صفحه هزینه زندگی در فرانسه سر بزنید. ما تلاش کردیم اطلاعات قابل اتکایی برای شما فراهم کنیم.

هزینه خوراک در پاریس

اولین هزینه زندگی در پاریس هزینه خوراک و موارد غذایی است. هزینه خوراک در پاریس در یک هفته بستگی دارد که شما از سوپر مارکت های زنجیره ای خارج از شهر خرید کنید یا اینکه از سوپری محل ، که البته سوپری ها محلی قیمتهای خیلی گرانتری دارند. فروشگاهها در بسیاری از شهر ها کوچک و شخصی هستند.در داخل شهرها احتمال اینکه یک سوپر مارکت که همه چیز داشته باشد پیدا کنید خیلی کم است. اگر نان باگت بخواهید باید به فروشگاه boulangerie بروید. اگر سیگار بخواهید باید به مغازه tabac بروید .  گوشت را از boucherie بخرید و برای خریدن شکلات از فروشگاههای confisserie استفاده کنید.

مشکلی ندارد که شما مواد غذایی مورد نیاز خود را یکجا از سوپر مارکت خرید کنید اما یکی از بزرگترین لذت ها در فرانسه ، لذت خرید کردن است ! دست فروش ها ( مغازه های فضای بیرون ) بهترین مواد خوراکی تازه را عرضه می کنند و حتی ممکن است شما اگر در زمان تعطیل شدن آنها به آنجا بروید بتوانید پول خیلی کمتری بابت مواد غذایی بپردازید. فروشگاه Marché d’Aligre که در arrondissement  دوازدهم واقع شده است،  یکی از ارزان ترین و شلوغ ترین مغازه های پاریس است و می توان در آن گوشت و مرغ و پنیر عالی پیدا کرد.

بیشتر بدانید!
هزینه زندگی در آلمان و اجاره آپارتمان

 

هزینه اجاره خانه در پاریس

خیلی ها که به دنبال آگاهی از هزینه زندگی در پاریس هستند ، مساله مسکن برایشان بسیار مهم است. شما اگر در فرانسه آپارتمانی را اجاره می کنید باید به فکر پرداخت شارژ ساختمان و سایر هزینه ها باشید. هر چقدر محل اقامت لاکچری تر باشد هزینه های شارژ هم به نسبت بالا می رود. در فرانسه معمولا شارژ ساختمان روی اجاره حساب می شود و شما هردو را یکجا می پردازید. میانگین شارژ ساختمان به ازای هر متر مربع آپارتمان حدود 25 یورو در سال است.

هزینه آب و برق و تلفن هم بستگی به اندازه مسکن شما دارند. البته باید آب و هوا و فصل های سال را نیز در نظر گرفت. برای اینترنت ، تلویزیون کابلی و تلفن هم می توان پکیج خرید تا هزینه ها ارزان تر تمام شود. معمولا پکیج سه تایی اینها چیزی پایین تر از 60 یورو در ماه خواهد بود.

 

مخارج زندگی در پاریس فرانسه در قسمت مواد غذایی

مواد غذایی قیمت
1 وعده غذا در رستوران ارزان قیمت 15€
3وعده غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط 60€
آبجو خانگی نیم لیتری 7€
بطری شراب متوسط 6€
پپسی (بطری 0.33لیتر) 2.74€
آب (1.5لیتری) 2.31€
کاپوچینو 3.66€
1 لیتر شیر 1.2€
1 کیلو برنج سفید 2.06€
12 عدد تخم مرغ 12.14€
1 کیلو پنیر محلی 16.56€
1 کیلو گوشت گاو 21.31€
1کیلو سیب 2.89€
1کیلو پرتغال 2.66€
1کیلو گوجه فرنگی 3.55€
1کیلو سیب زمینی 2.07€
1کیلو پیاز 2.08€

لازم به ذکر است این هزینه ها به صورت آمار و نمونه ارائه شده است و آخرین به روز رسانی در اکتبر 2022 انجام شده است.

 

هزینه حمل و نقل در پاریس فرانسه

از دیگر مخارج زندگی در پاریس فرانسه ، موضوع و هزینه حمل و نقل در پاریس فرانسه است که حتما باید در برنامه ریزی خود برای مهاجرت به فرانسه مدنظر داشته باشید.  البته در نظر داشه باشید هزینه حمل و نقل در پاریس فرانسه در فصول سال متغیر است. آمار و ارقام زیر مربوط اکتبر 2022 می باشد:

بیشتر بدانید!
ویژگی های آموزشگاه زبان برای مهاجرت
نوع هزینه قیمت
یک ماه بلیط حمل و نقل عمومی 75€
هزینه تاکسی (تعرفه معمولی) 5€
یک لیتر بنزین 2.02€
خودروی ولکس واگن گلف 22000€
خودروی تویوتا کرولا 27218€

مخارج زندگی در پاریس فرانسه در قسمت نرم افزاری

 

عنوان هزینه قیمت ماهانه
هزینه عمومی (برق، گرمایش، سرمایش، آب و…) برای آپارتمان85 متری 190.42€
اینترنت (60مگابایت بر ثانیه) 29.38€
هزینه یک دقیقه مکالمه موبایل 0.17€

همچون دیگر موارد، این هزینه ها صرفا جنبه ارائه آمار دارند و در اکتبر 2022 به روز رسانی شده اند.

مخارج زندگی در پاریس فرانسه در قسمت مراقبت از کودکان

 

عنوان هزینه
مهد کودک خصوصی (ماهانه) 751.52€
مدرسه ابتدایی بین المللی (سالانه) 16428€

این مخارج زندگی در پاریس فرانسه که مربوط به کودکان می شود طبق آخرین آمار منتشر شده در اکتبر 2022 است. اگر فرزندان شما در سنین بالاتر هستند، توصیه می کنیم مقاله  بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل را مطالعه کنید.

 

مخارج زندگی در پاریس فرانسه در قسمت اجاره ماهیانه

 

نوع منزل اجاره ماهیانه
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 1273.33€
آپارتمان (1 خوابه) اطراف شهر 950.93€
آپارتمان(3 خوابه) در مرکز شهر 2867.46€
آپارتمان (3 خوابه) اطراف شهر 1944.21€

یادآوری می شود این مخارج زندگی در پاریس فرانسه در قسمت اجاره ماهیانه در اکتبر 2022 به روز رسانی شده است. اگر علاقه مند هستید درباره هزینه های اجاره آپارتمان در فرانسه بیشر بدانید میتوانید به لینک مورد نظر مراجعه نمایید.

 

قیمت خرید آپارتمان در پاریس فرانسه

 

قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان قیمت
در مرکز شهر 5600€
خارج از مرکز 4062.52€

لازم به ذکر است این هزینه ها در قسمت ” قیمت خرید آپارتمان در پاریس فرانسه ” به صورت نمونه ارائه شده است و آخرین به روز رسانی در اکتبر 2022 انجام شده است. اگر قصد خرید ملک دارید، پیشنهاد می کنیم سری به نوشته ”  خرید ملک در فرانسه در سال 2022 ” بزنید تا آگاهی کاملی از این پروسه داشته باشید.

بیشتر بدانید!
آشنایی با کشور استرالیا برای مهاجرت

 

هزینه زندگی در پاریس فرانسه در قسمت حقوق و دستمزد

 

عنوان هزینه قیمت
میانگین حقوق ماهانه خالص (پس از پرداخت مالیات) 2639.09€
نرخ بهره وام (به مدت 20سال با نرخ ثابت) 1.67

لازم به ذکر است این هزینه ها در قسمت ” هزینه زندگی در فرانسه 2022 در قسمت حقوق و دستمزد ” به صورت آماری ارائه شده است و آخرین بروز رسانی در اکتبر 2022 انجام شده است. برای آگاهی از وضعیت کار در فرانسه توصیه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل مقاله ” معتبرترین مشاغل در فرانسه ” می باشد. برای آگاهی از مساله بیمه نیز می توانید به نوشته ” هزینه درمان در فرانسه ” مراجعه کنید.

 

بنابراین هزینه زندگی در پاریس فرانسه در اکتبر 2022 به صورت ماهانه برای خانواده چهار نفره 3,537.86 دلار یا به عبارتی 3,419.71 یورو بدون در نظر گرفتن هزینه های اجاره است. اگر شما مجرد هستید باید بگوییم مخارج زندگی در پاریس فرانسه که شامل هزینه حمل و نقل در پاریس فرانسه و … می شود به صورت ماهیانه در حدود 989.55 دلار یا به عبارتی 956.50 یورو بدون در نظرگرفتن هزینه های اجاره است. اگر بخواهیم هزینه زندگی در پاریس فرانسه را با تهران مقایسه کنیم باید بگوییم در حدود 119.78% بالاتر از هزینه های زندگی در تهران است.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه زندگی در پاریس میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به فرانسه مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در فرانسه را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟