منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

همه چیز درباره دلایل مهاجرت به سوئد

همه چیز درباره دلایل مهاجرت به سوئد
همه چیز درباره دلایل مهاجرت به سوئد
با آشنایی با زبان، فرهنگ، غذا، واحد پول و شهرهای سوئد، بهتر می توانند برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور اقدام نمایید. علاوه بر آن توجه به دلایل مهاجرت به سوئد و رتبه و جایگاه دانشگاه ها و مدارس این کشور، انگیزه تان را برای اینکه فرزندان خود را برای تحصیل به این کشور بفرستید، بیشتر می کند. سوئد کشوری مدرن ، پیشرفته است که استانداردهای خدمات درمانی بسیار بالایی هم در سطح جهان دارد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

درباره سوئد هر چقدر بیشتر بدانید، می توانید به همه چیز درباره دلایل مهاجرت به سوئد نیز پی ببرید. موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل توجه به زبان و فرهنگ سوئد را برای زندگی یا کار امری بسیار ضروری تلقی می نماید. آشنایی با دانشگاه ها، مدارس و شهرهای مناسب این کشور برای  تحصیل، زندگی یا خرید ملک خارجی از الزامات مهاجرت به این کشور می باشد.

علاوه بر آن بهتر است که قبل مهاجرت به سوئد، به مخارج و هزینه زندگی در سوئد نیز توجه کافی داشته باشید، بخصوص که اگر خانواده تان همراه شما باشند. با مطالعه و تحقیق کافی از شرایط زندگی، کار، درمان یا انواع سرمایه گذاری در این کشور، مبادرت به مهاجرت و اقامت در سوئد نمایید.

 

همه چیز درباره سوئد

عبارت همه چیز درباره سوئد مطالبی را برای ما تداعی می نماید از جمله:

  • جمعیت سوئد
  • شهرهای این کشور
  • زبان و فرهنگ
  • هزینه های زندگی
  • دانشگاهها و تحصیل
  • و غذاهای سوئد
  • شغل

که توضیحات هر یک از این موارد می تواند راهنمایی خوبی برای علاقمندان مهاجرت به سوئد باشد، با دانستن همه نکات درباره سوئد بهتر می توان برای مهاجرت و زندگی در این کشور تصمیم گرفت، موضوع همه چیز درباره سوئد را با توضیحات کاربردی در مورد این کشور طبق ذیل آغاز می نماییم.

راگمونک و لینگونبری از غذاهای سوئد هستند، راگمونک یک پنکیک سیب زمینی است که در کره تفت داده میشود، همچنین ماه اگوست در سوئد فصل خوردن صدف های دریایی ست و آب نارگیل هم یکی از نوشیدنی های سوئد است که برای درمان هم از آن استفاده میشود.

نوشیدنی آب نارگیل پتاسیم بالایی داشته و برای ورزشکاران بسیار خوب است و فشار خون و عملکرد قلب را نیز تنظیم می کند. زنجبیل هم یکی دیگر از مواد خوراکی است که خاصیت درمانی بسیاری هم دارد و با چای نیز میل میشود، میتوان گفت سیب، پرتقال، هلو، انجیر، آناناس، توت فرنگی و آوکادو  از میوه های این کشور هستند. اگر همه نکات را درباره مهاجرت و زندگی در کشور سوئد را بدانید، با اطمینان بیشتری می توانید در این کشور کار، زندگی و سرمایه گذاری داشته باشید.

 

فیکا چیست؟

کمتر کسی در دنیاست که بیشتر از سوئدی ها  قهوه بخورد، مردم سوئد قهوه زیاد می نوشند و با روشی سنتی دوستان، همکاران و خانواده ها دور هم جمع میشوند و قهوه را با شیرینی میل می کنند، این روش نوشیدن قهوه به نام فیکا معروف است و سوئدی ها دوست ندارند فیکا را ترجمه کنند زیرا معتقدند با ترجمه آن از اصل مفهوم آن کاسته میشود.

فیکا در فرهنگ سوئد بیش از نوشیدن قهوه است بلکه برای سوئدی ها درست کردن و نوشیدن فیکا یک ارزش و هنجار اجتماعی می باشد، همچنین بهتر است قبل از مهاجرت به سوئد با هزینه زندگی در سوئد از جمله هزینه خرید غذاها نیز آشنا شوید. دوستان، از دلایل مهاجرت به سوئد چقدر میدانید؟

 

همه چیز درباره دلایل مهاجرت به سوئد

همه چیز درباره دلایل مهاجرت به سوئد برای زندگی و  پیدا کردن شغل در کشور را میتوان بدینگونه عنوان نمود:

  •  بالا بودن حق و حقوق کارگران
  • کیفیت و بازده کاری بالا
  • اختراع و نو آوری فراوان در سوئد
  • رفاه و مراقبت های سلامتی با کیفیت سوئد
  • بالا بودن رتبه جهانی در زمینه تحصیل و آموزش در سوئد
بیشتر بدانید!
سوالات مصاحبه سفارت کانادا و آمادگی برای آن

دلایل مهاجرت به سوئیس از زوایای گوناگونق قابل بررسی می باشد از جمله دلیل جمعیتی این کشور، سوئد 10 میلیون نفر جمعیت دارد که دو میلیون این جمعیت زیر 18 سال هستند این بدین معنی ست که این کشور جمعیت بسیار جوانی دارد همچنین 85 درصد این جمعیت در شهرها زندگی می کنند.

درباره سوئد می توانیم بگوییم که در رتبه بندی بهترین کشورها برای شهروندی در رده پنجم دنیا قرار دارد و جمعیت سوئد با تشویق ها و حمایت دولت مبنی بر افزایش زاد و ولد رو به ازیاد است. همانطور که گفته شد دلیل های مهاجرت به سوئد بالا بودن کیفیت خدمات مراقبتی و بالا بودن رتبه جهانی سوئد در آموزش می باشد و همچنین سوئد دانشگاه های بسیاری دارد.

 

زبان و فرهنگ سوئد

درباره زبان و فرهنگ سوئد باید گفت زبان رسمی این کشور سوئدی می باشد و البته تعداد زیادی از سوئدی ها به زبان انگلیسی هم صحبت می کنند و بسیاری از دانشگاه های سوئد نیز به زبان انگلیسی تدریس دارند، سوئدی ها بسیار سخت کوش و پرتلاش واهل مطالعه هستند و به همین نسبت هم استراحت و تفریح می کنند.

سخت کوشی و مطالعه کردن مردم سوئد باعث شده که این کشور بطرف اختراع و ابداع و نوآوری سوق پیدا کند که البته بهتر است که مهاجران زبان و فرهنگ سوئد را نیز بیاموزند، آشنایی با زبان و فرهنگ عمومی سوئد امتیاز خوبی برای مهاجران بین المللی در این کشور خواهد بود. فکر می کنید اگر با خانواده تان به این کشر مهاجرت کنید، هزینه زندگی در سوئد برایتان قابل برآورد خواهد بود یا نه؟

هزینه زندگی در سوئد

هزینه زندگی در سوئد

برای مهاجرت و اخذ اقامت کشور سوئد، آیا میدانید هزینه زندگی در سوئد برای شما چقدر خواهد بود؟ مخارج و هزینه های زندگی در این کشور بسیار متنوع متفاوت بوده و بستگی به محلی دارد که شما در آن سکونت دارید. برای مثال در خصوص هزینه اجاره مسکن باید گفت هزینه اجاره یک اتاق دانشجویی تقریبا بین 2500 تا 6500 کرون می باشد که هزینه های دیگری مانند برق و اینترنت هم شامل آن می باشد.

بهتر است بدانید داروخانه های سوئد با نسخه داروهای درمانی و داروهای زیبایی می دهند اما دارویی هایی مثل مسکن و تب بر در برخی از فروشگاه های بزرگ هم به فروش میرسد.علاوه برآن مخارج دندانپزشکی در سوئد خیلی گران است و هزینه های گزافی باید بابت خدمات درمانی دندانپزشکی در سوئد پرداخت کرد. مانند هر جای دیگری هزینه های زندگی بستگی به سبک زندگی و جایی که زندگی می کنید دارد.

اما در خصوص هزینه غذا و خوراکی میتوان گفت که قیمت متوسط هزینه برای غذا 2 هزار کرون سوئد SEK، هزینه مسکن 4070 و هزینه رفت و آمد 550 SEK تخمین زده شده است. که البته با تحقیق و مطالعه میتوان مخارج و هزینه های مورد نیاز زندگی در کشور سوئد را تخمین و پیش بینی نمود. مثلا برآورد هزینه غذا بستگی به سلامت و نوع مصرف هر شخصی می باشد، یعنی فرمول خاصی در این محاسبه وجود ندارد.

بیشتر بدانید!
هزینه های زندگی در سوئیس

 

شهرهای سوئد

پایتخت سوئد شهر استکهلم بوده که بزرگترین شهر سوئد نیز می باشد، ساکنین این شهر بیش از 950 هزار نفر هستند، همچنین گوتنبرگ از دیگر شهرهای بزرگ این کشور است که در غرب سوئد واقع شده است و جمعیت گوتنبرگ 570 هزار نفر برآورد شده است. شهر مالمو با جمعیتی بالغ بر 340 هزار نفر در جنوب سوئد است از دیگر شهرهای سوئد آپسالا و لوند می باشند که به شهرهای دانشگاهی سوئد معروف هستند، سوئد 290 شهرداری دارد.

Belkinge ,dalarna ,gotland ,halland ,skane از دیگر شهرهای سوئد می باشندT این کشور 25 منطقه دارد .Radisson blue waterfront و At six از هتل های شهر استکهلم هستند و همچنین  69 درصد مساحت این کشور از جنگل پوشیده شده است، سوئد به سه منطقه اصلی تقسیم شده است که عبارتند از منطقه گوتالند در جنوب سوئد، اسویلند در مرکز سوئد و نورلند در شمال این کشور که معمولا در شمال این کشور 6 ماه شب و 6 ماه روز است. موضوعات خرید ملک در سوئد و بهترین فرصت های سرمایه گذاری در سوئد نیز بهتر است که قبل از مهاجرت به سوئد مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

 

فرزند آوری در سوئد

سوئد یک کشور چند فرهنگی می باشد و 15درصد از ملیت سوئدی ها در کشورهای دیگری بدنیا آمده اند که از هر 5 بچه در سوئد یکی شان ریشه در کشور دیگر دارد که طبعا فامیل و بستگانی نیز در آن کشور دارند. زاد و ولد در کشور پیشرفته و مدرن سوئد بسیار مورد تشویق و حمایت قرار می گیرد و به ازای تولد هر فرزند در هر خانواده، به حقوق و مزایای والدین اضافه میشود.

مادری که زایمان داشته باشد از مرخصی کافی برخوردار است و در این ایام حقوق نیز میگیرد و بعد از دوران زایمان می تواند به سر کار خود برگردد. از آمار جمعیت سوئد متوجه می شویم که این کشور در پی تشویق برای ازیاد جمعیت می باشد، علاوه بر آن واحد پول سوئد کرون است (Krona) که در بازارهای جهانی با نماد کی آر (kr) شناخته می شود و کد ایزوی آن اس ای کی ( SEK ) می باشد

دلایل مهاجرت به سوئد

دانشگاه ها و مدارس سوئد را بشناسیم

تعدادی از دانشگاه های سوئد را نام می بریم شامل:

  • Konstfack ، royal institute of art  ، malmo  ، Stockholm  orbero  lund
  • برخی از مدارس سوئد آموزش از راه دور و آنلاین دارند همچنین مدارس خصوصی دولتی و بین المللی در این وجود دارد. آموزش و تحصیل اجباری از سن 7 سالگی تا 16 سالگی آغاز میشود و خانواده ها انتخاب می کنند که بچه هایشان را در کدام مدارس بگذراند.
  • ثبت نام برای تحصیل در مدارس بین المللی سوئد گران و پرهزینه است و این مدارس معمولا چند زبانه هستند البته که زبان انگلیسی بعد از زبان مادری در کشور سوئد آموزش داده میشود.

برای مهاجرت و زندگی در این کشور بهتر است که دانشگاه های مختلف سوئد و بهترین مشاغل سوئد را بشناسید و همچنین با شناخت کافی از فرصت های سرمایه گذاری در سوئد نیز می توانید سرمایه گذاری و خرید ملک در سوئد داشته باشید. شما می توانید اقامت کاری سوئد را بگیرید و در علاوه بر آن در طول دوران تحصیل در سوئد نیز مجازید که مشغول به کار شوید. تعداد ساعاتی که کار می کنید برای دریافت اقامت کاری سوئد مهم نیستند و محدودیتی برای شما نخواهد بود. اما برای گرفتن مجوز اقامت کاری سوئد باید حداقل 16 سال داشته باشید.

بیشتر بدانید!
برترین شهرها در 2022 برای اقامت و زندگی

گرفتن اقامت کاری سوئد و اقامت تحصیلی در این کشور مراحل و شرایطی دارد که برای هر کدام  می بایست مدارک مورد نیاز ارائه دهید. فرصت های کاری و شغلی سوئد را با دقت کافی مورد بررسی قرار داده تا جایگاه خود را در بازار کار سوئد بهتر پیدا کنید.

 

SFI چیست ؟

sewedish for immigrants information in english آزمون و دوره ای است برای مهاجران در سوئد، که با اطلاعات و فرهنگ کشور سوئد آشنا شوند، این دوره آموزشی به زبان انگلیسی هست و زبان انگلیسی زبان دوم کشور سوئد می باشد. البته گذراندن این دوره رایگان است و مهاجران با ثبت نام در شهرداری های شهرهای سوئد می توانند این دوره را به اتمام برسانند که در این دوره مهاجران با هنجارها، قوانین و سبک زندگی سوئد آشنا میشوند.

 

انرژی های سوئد

انرژی سوئد از منابع قابل تجدید می باشد و علاوه بر آن شرکت های فنی و زیست محیطی بسیاری دارد که دانش و معلومات خود را به دیگر کشورها صادر می کنند. انرژی های طبیعی سوئد عبارتند از سوخت های طبیعی، انرژی زیستی، نیروی باد، انرژی خورشیدی و صنعت تصفیه فاضلاب آب. همچنین این کشور از جنگل های فراوان و بزرگ سرسبز برخوردار است و طبعا از انرژی های طبیعی بسیاری نیز بهره مند می باشد.

 

دانستنی های سوئد

با آشنایی با زبان، فرهنگ، غذا، واحد پول و شهرهای سوئد، بهتر می توانند برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور اقدام نمایید. علاوه بر آن توجه به دلایل مهاجرت به سوئد و رتبه و جایگاه دانشگاه ها و مدارس این کشور، انگیزه تان را برای اینکه فرزندان خود را برای تحصیل به این کشور بفرستید، بیشتر می کند. سوئد کشوری مدرن ، پیشرفته است که استانداردهای خدمات درمانی بسیار بالایی هم در سطح جهان دارد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در همه چیز درباره دلایل مهاجرت به سوئد با ثبت شرکت میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آکادمی اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به سوئد مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره بگیرید.

در صورتیکه هم که قصد خرید ملک در اروپا یا کشورهای دیگر را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟