منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

وضعیت کار در پرتغال

وضعیت کار در پرتغال
وضعیت کار در پرتغال
در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل  قصد دارد با وضعیت کار در پرتغال شما را آشنا کنند تا اگر قصد مهاجرت به پرتغال از طریق اخذ ویزای کار پرتغال دارید، درباره شغل در پرتغال، اصول کاریابی در پرتغال، شرایط اجازه کار در پرتغال با اطلاعات به روزتر تصمیم بگیرید. توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

در این مقاله موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل قصد دارد با وضعیت کار در پرتغال شما را آشنا کنند تا اگر قصد مهاجرت به پرتغال از طریق اخذ ویزای کار پرتغال دارید، با اطلاعات کامل و جامع و جدید درباره شغل در پرتغال، اصول کاریابی در پرتغال، شرایط اجازه کار در پرتغال تصمیم بگیرید. توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

 

وضعیت کار در پرتغال در پورتو و لیسبون

کشور پرتغال سرزمین آفتاب، با نرخ بیکاری 6.8 درصد یکی از گزینه های خوب برای کسانی است که قصد اخذ ویزای کار در پرتغال دارند. اگر شما به دنبال آب و هوای مدیترانه ای در کشور پرتغال هستید یا در فکر شانس بیشتر برای یافتن شغل در پرتغال هستید، توصیه می کنیم به شهرهای لیسبون و پورتو بروید. اما باید انتظار رقابت شدید تر را برای یافتن شغل در پرتغال داشته باشید.برای اطلاع شما عزیزان مقاله هزینه زندگی در پورتو اطلاعات جامعی ارائه می دهد تا با آمار و ارقام واقعی اقدام به مهاجرت به پرتغال کنید.

وضعیت کار در پرتغال در شهر لیسبون (پایتخت پرتغال) بسیار بهتر از شهرهای دیگر است. لیسبون دارای چند شرکت بین المللی و چند ملیتی است. این شرکت ها می تواند گزینه خوبی برای یافتن شغل در پرتغال باشد. به تعدادی از این شرکت های چند ملیتی اشاره می کنیم:

  • نستله
  • نوکیا
  • سامسونگ

اگر برای کارکردن به این شهر علاقه مند شدید، مقاله هزینه زندگی در لیسبون پرتغال  را از دست ندهید.

 

راهنمای یافتن شغل در پرتغال

وضعیت کار در پرتغال برای شغل های فصلی بهتر است. چرا که اقتصاد کشور پرتغال به شدت به گردشگری وابسته است.  همچنین اگر تمرکز خود را در زمینه تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی تنظیم کنید، این مشاغل نیز به راحتی یافت می شوند.

 

مشاغل تابستانی در پرتغال

همانطور که اشاره کردیم پرتغال یک صنعت گردشگری بزرگ مانند اسپانیا دارد. بنابراین اگر به دنبال کار موقت هستید، صنعت گردشگری جای خوبی برای شروع است. اگر به کار فصلی مشغول شوید، می توانید یک پلت فرم بسیار خوب را به تجربه کاری خود در سطح ابتدایی ارائه دهید و همچنین به بهبود مهارت های زبان خودتان کمک می شود. در پرتغال نیاز روزافزون به کارگران موقت در صنایع ، هتل ها  و رستوران ها وجود دارد و کارهای فصلی به وفور  معمولا در کافه ها و رستوران ها یافت می شود.

بیشتر بدانید!
آشنایی با شهرهای اوکراین برای مهاجرت

 

مشاغل پرطرفدار در پرتغال

بخش خدمات بر اقتصاد پرتغال تاثیر دارد و گردشگری بخش مهمی به شمار می رود. وضعیت کار در پرتغال در بخش های زیر به شدت رونق دارد: صنعت مخابرات، بخش املاک و ساختمانی، بخش هوافضا بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات نیز در پرتغال گسترش یافته است و زمینه های بسیار خوبی برای کاریابی در پرتغال است.

 

محبوب ترین رشته های کارشناسی ارشد برای اخذ ویزای کار پرتغال

اگر قصد دارید بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای اخذ ویزای کار پرتغال اقدام کنید، با محبوب ترین رشته ها آشنا شوید. وضعیت کار در پرتغال در این رشته های پرطرفدار بسیار رو به رشد و مثبت است. این رشته ها عبارت اند از:

  • بیوتکنولوژی
  • مراقبت های بهداشتی و رشته های مرتبط با آن
  • آی تی
  • دارو سازی و رشته های مرتبط با آن

در همین راستا دانشگاه های ارزان پرتغال به شما اطلاعات خوبی می دهد.

 

فرصت های شغلی برای کارگران ماهر

اگر دارای مدرک دانشگاهی نیستید اما در زمینه های زیر تخصص دارید، نگران وضعیت کار در پرتغال نباشید. چرا که کمبود کارگران ماهر در بخش های زیر بسیار شدید است:

  • ارتباطات (عمدتا مدیران مرکز تماس)
  • آی تی
  • مراقبت های بهداشتی (پزشکان و پرستاران)
  • مهمانداری (کارکنان هتل و پذیرایی)
  • گردشگری

نحوه کاریابی در پرتغال

پیدا کردن شغل در پرتغال جنبه رقابتی شدید دارد. اگر در خارج از اتحادیه اروپا هستید و می خواهید برای اخذ ویزای کار پرتغال اقدام کنید قبل از رفتن به این کشور باید از یک کارفرمای پرتغالی که دارای صلاحیت حقوقی است، پیشنهاد کار داشته باشید.

بیشتر بدانید!
کار در آلمان به عنوان مهندس نرم افزار (تجربه ها و توصیه ها)

اگر قصد جدی برای یافتن شغل در پرتغال دارید باید بدانید که برنامه و سایت های آنلاین در پرتغال برای کاریابی در پرتغال رایج هستند . شما می توانید از طریق سایت های کاریابی نظیر Indeed  کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنید. برخی از کارفرماها ممکن است سوالات استانداردی را مطرح کنند، در حالی که دیگران ممکن است روی سوالات بازجویی، بیشتر تمرکز کنند.

پس بهتر است خود را همانگونه که هستید معرفی کنید!خوب است یک رزومه یا CV بنویسید . رزومه می تواند از یک صفحه تا 4 صفحه باشد. اگر رزومه خود را به زبان پرتغالی بنویسید می توانید تاثیر خوبی بر کارفرما بگذارید.

وضعیت کار در پرتغال ، اخذ ویزای کار پرتغال ، شغل در پرتغال ، کاریابی در پرتغال ، اجازه کار در پرتغال

کار داوطلبانه در پرتغال

کار داوطلبانه یک گزینه مفید برای بسیاری از افراد در خارج از کشور پرتغال است. نه تنها مهارت های زبان خود را تقویت می کنند و به شما در درک بیشتر درباره فرهنگ پرتغالی کمک می کند، بلکه می تواند به ایجاد تماس های پایدار و بهبود CV شما کمک کند.

 

خدمات داوطلبانه اروپایی (EVS)، که توسط کمیسیون اروپا تأمین می شود، برنامه ای برای افراد 17 تا 30 ساله است که مایل به داوطلب شدن در خارج از کشور هستند. این فرصت 12 ماهه به جوانان امکان کارکردن در تعدادی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی در خارج از کشور خودشان را می دهد.

 

این فرصت ها می تواند هر چیزی باشد از محل های مربوط به ورزش و فرهنگ یا به کسانی که در مراقبت های اجتماعی و محیط زیست تمرکز می کنند. برای متقاضیان موفق، اقامت، مسافرت، غذا و بیمه و … همه تحت پوشش یارانه اروپا قرار می گیرند و هر ماه حتی یک کمک هزینه کوچک دریافت می کنند. بنابراین کار داوطلبانه گزینه خوبی برای کاریابی در پرتغال است.

 

اجازه کار در پرتغال

ساکنان اتحادیه اروپا، ایاالت متحده و کشور سوئیس نیازی به اجازه کار در پرتغال ندارند. مهاجران غیر اتحادیه اروپا تنها در صورتی می توانند اجازه کار در پرتغال داشته باشند که پیشنهاد کارفرمای خود را از کارفرمای پرتغالی دریافت کنند.

بیشتر بدانید!
با بیمه درمانی در استرالیا آشنا شوید

از آنجایی که شرکت ها تشویق می شوند شهروندان پرتغالی یا شهروندان اتحادیه اروپا را استخدام کنند، اخذ اجازه کار در پرتغال برای افراد خارجی کمی دشوار می شود. علاوه بر قرارداد کاری، شما نیز باید موارد زیر را برای اخذ ویزای کار پرتغال تهیه کنید:

  1.    یک گذرنامه معتبر؛
  2.     شواهدی از کافی بودجه؛
  3.     وسایل حمل و نقل؛
  4.     اثبات بیمه درمانی معتبر

ما در مقاله شرایط اخذ ویزای کار پرتغال تمام موارد مربوط به قراردادهای کاری را توضیح داده ایم.

 

قانون کار پرتغال

بر طبق قانون کار پرتغال ، میانگین ساعات کاری، ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر است. البته دو ساعت برای صبحانه و ناهار در نظر گرفته شده است. روزهای کاری از روز دوشنبه تا جمعه است.  طبق قانون کار پرتغال حداکثر ساعت کار در هفته 40 ساعت است. حداقل دستمزد فعلی در پرتغال € 580 در هر ماه است.

 

بهترین راه حل

با این توصیف ها شما درباره وضعیت کار در پرتغال بیشتر آشنا شدید و دیدید که برای اخذ ویزای کار پرتغال حتما باید پیشنهاد کاری از یک کارفرمای پرتغالی داشته باشید که امری دشوار است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت کار در پرتغال میتوانید اگر سوالی دارید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آموزشگاه اریکه عدل کلاس های وکلا را شرکت کنید تا اطلاعات کامل درباره هر کدام از روش های مهاجرت به پرتغال مطلع شوید و یا از طریق تماس با ما میتوانید جلسه حضوری تنظیم نمایید تا از مشاوره وکلای متخصص این حوزه بهره مند شوید.

در صورتی هم که قصد خرید ملک در پرتغال را دارید با دانلود اپلیکیشن اینوستایم برند زیر مجموعه موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از ریز جزییات اطلاعات هر ملک در شرکت سرمایه گذاری اینوستایم (Investime) باخبر شوید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟