منو

موسسه حقوقی اریکه عدل

مسئولیت های وکیل تقسیم ارث در کشورهای خارجی

وکیل تقسیم ارث در کشورهای خارجی، قانون ارث بین الملل، عوامل موثر در قانون ارث، قانون ارث در سوئیس، قانون وراثت در ژاپن
وکیل تقسیم ارث در کشورهای خارجی، قانون ارث بین الملل، عوامل موثر در قانون ارث، قانون ارث در سوئیس، قانون وراثت در ژاپن
با توجه به گستردگی و افزایش مهاجرت و تعامل با دیگر ملیت های خارجی مانند امر ازدواج اهمیت قوانین ارث بیشتر اهمیت پیدا می کند، وکیل تقسیم ارث در کشورهای خارجی علاوه بر رعایت قوانین هر کشور مورد نظر مسئولیت هایی را در تقسیم املاک و دیگر دارایی ها به عهده دارد، از عوامل موثر در قانون ارث می توان به سن و رابطه خانوادگی با متوفی اشاره نمود، برای نمونه نیز به قانون ارث در سوئیس توجه نمودیم و گفته شد که سیستم قوانین ارث در سوئیس بستگی به اعضای خانواده و بستگان فامیلی دارد.

فهرست مطالب

آخرین مقالات در ایمیل شما

با خبرنامه ما به روز باشید!

وکیل تقسیم ارث در کشورهای خارجی مسئولیت های قانونی از جمله تحقیق درباره بیمه املاک دارد، قانون ارث بین الملل به منظور تعیین حق و حقوق وراث تنظیم شده است که در پی همین موضوع موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا از عوامل موثر در قانون ارث مواردی را مطرح و برای نمونه از قانون ارث در سوئیس می گوید، در برخی از کشورها که اتباع خارجی و مهاجر بیشتر است و ارتباطاتی مانند ازدواج یا پیوست به خانواده صورت می گیرد اهمیت قانون ارث پر رنگ تر می شود که البته هر کشوری قانون ارث مرتبط با شرایط خود دارد و در ادامه توضیحات به قانون وراثت در ژاپن نیز اشاره می شود.

 

وکیل تقسیم ارث در کشورهای خارجی

وکیل تقسیم ارث در کشورهای خارجی بنا به مقررات قانون ارث در کشور مورد نظر یک سری مسئولیت ها و وظایفی دارد از جمله وکیل ارث در کشور اسپانیا که باید اموری را مدیریت و انجام دهد از جمله:

  • ثبت ملک در دفتر ثبت اراضی و املاک
  •  مدیریت و تنظیم وصیت نامه
  • دریافت گواهی فوت و ثبت وصیت نامه
  • تحقیق در مورد بیمه املاک یا دیگر دارایی ها
  • ترجمه رسمی هر یک از اسناد رسمی
  •  تهیه اظهارنامه وراثت قبل از ثبت در دفاتر رسمی و یا ارائه به دادگاه
  •  تقسیم و توزیع ملک یا دیگر دارایی ها و اموال بین وراث و ارائه توافقنامه های مناسب
  •  تنظیم نقدینگی و رسیدگی به پرداخت مالیات بر ارث و مالیات بر ثروت و دیگر هزینه ها
  • درج نام وراث در ثبت اراضی و تغییر مالکیت برای هر نوع سپرده، سهام یا اوراق بهادار و ملک
  •   رسیدگی به بدهی های متوفی

وکیل تقسیم میراث در هر کشور خارجی یک مسئولیت و وظایفی دارد.

بیشتر بدانید!
دیه مرد و ارث زن از آن

 

قانون ارث بین الملل

قانون ارث بین الملل

قانون ارث بین الملل برای تعیین حق و حقوق وراث تنظیم و مدون شده است، قابل ذکر است که در قرن بیستم جامعه جهانی از ملیت های گوناگونی تشکیل شده و دیده می شود در یک کشور ملیت های مختلفی در کنار هم زندگی می کنند، بخصوص کشورهایی که مهاجر پذیر بوده و توریست های بسیاری به آن کشورها سفر دارند از جمله منطقه Alicante در اسپانیا که 24 درصد جمعیت آن اتباع خارجی هستند و طبق آمار بیشتر از 100 نوع ملیت خارجی در اسپانیا زندگی می کنند.

برخی از اتباع خارجی بنا به دلایل مختلفی از جمله ازدواج یا پیوست به خانواده در واقع در منافع و دارایی های خانواده شریک هستند که در خصوص این موضوع به قانون ارث بین المللی اشاره داریم. هدف اجرای قوانین ارث در سطح بین الملل تعیین و اختصاص قانونی مایملک به جا مانده از متوقی می باشد خواه این دارایی ملک باشد یا هر نوع دیگری از دارایی و ثروت.

 

عوامل موثر در قانون ارث

عوامل موثر در قانون ارث در هر کشوری متفاوت است مانند قانون ارث در اسپانیا که مشاوره های حقوقی تخصصی وکلای حرفه ای در این زمینه کاملا الزامی بنظر می رسند زیرا که قانون ارث پیچیدگی های خاص خود را دارد و قرار است با توجه به قوانین دو کشور میزان ارث تعیین و تقسیم گردد، عوامل موثر در تعیین میزان ارث شامل سن، ملیت و منطقه ای که زندگی می کنید می باشد.

در اسپانیا وصیت نامه نوشته شده به زبان مادری باید محضری شده و در دفاتر رسمی ثبت شود که وصیت نامه می تواند در زمان حیات هم قابل اجرا و تقسیم باشد، سن، ملیت و منطقه ای که ما ترک در آن واقع شده و محل زندگی از عوامل تاثیر گذار در قانون وراثت می باشند. چنانچه در مهاجرت به اسپانیا قصد خرید ملک خارجی را داشتید مشاوره های حقوقی تخصصی با وکلای حرفه ای سرمایه گذاری ملکی خارجی را در برنامه خود داشته باشید.

بیشتر بدانید!
نحوه تقسیم پاداش پایان خدمت بین ورثه

 

قانون ارث در سوئیس

قانون ارث در سوئیس

قانون ارث در سوئیس بر اساس نسبت و خویشاوندی اعضای خانواده می باشد، هر کشوری قوانین خاصی در ارث دارد بطور مثال در سوئیس چنانچه متوفی وصیت نامه نداشته باشد قانون وراثت سوئیس بر املاک و دارایی های متوفی قانونگذاری می نماید، قانون مدنی وراثت سوئیس بر اساس سیستم روابط خانوادگی، والدین یا وصیت متوفی تنظیم می گردد. گروه هایی که بر اساس قانون وراثت سوئیس به ترتیب اولویت جزو وراث قرارمی گیرند عبارتند:

  • فرزندان و نوه ها
  • والدین متوفی
  • خواهر یا برادر متوفی
  • پدر بزرگ و مادر بزرگ

قوانین وراثتی در سوئیس برای املاک اولویت هایی بنا به نسبت خانوادگی و فامیلی دارد که در خرید ملک در سوئیس می توانید به این موارد نیز توجه داشته باشید که بعد از صدها سال بدانید ملک تان به کدام اعضای خانوداه تعلق پیدا خواهد نمود.

 

قانون وراثت در ژاپن

قانون وراثت در ژاپن در رابطه با دارایی های ملک و مستغلات بدین قرارند:

  • اگر وصیت نامه ای در رابطه با املاک در ژاپن نوشته شده باشد تابع مقررات ارث در کشور ژاپن است و نیازی به اجرای قوانین بین المللی ارث نمی باشد.
  • در قانون تقسیم ارث با همه وراث تماس گرفته می شود و طی پروسه ای یک توافقنامه بین آنان تنظیم می گردد.
  • وقتی وراث خارج از ژاپن زندگی می کنند یک وکیل متخصص حقوقی مسئول ارتباط با آنها در خارج بوده که مسئولیت های این کار را انجام می دهد.
  • اگر وصیت نامه ای در کار نباشد سخت ترین مرحله اثبات وراثت است که ممکن است وراث هر کدام به نحوی با اسنادی مدعی میراث به جا مانده باشند.
  • قانون میراث ژاپن نیز بر اساس سیستم خانوادگی و بستگان فامیل تنظیم و اجرایی میشود مانند گواهی ازدواج و یا تولد
بیشتر بدانید!
شوهر چقدر ارث می برد

قوانین وراثت در ژاپن در زمینه املاک چنانچه وصیت نامه در این کشور نوشته شده باشد تابع مقررات این کشور می باشد.

 

وکلای بین المللی وراثت

با توجه به گستردگی و افزایش مهاجرت و تعامل با دیگر ملت ها و اتباع خارجی مانند امر ازدواج اهمیت قوانین ارث بیشتر اهمیت پیدا می کند، وکیل تقسیم ارث در کشورهای خارجی علاوه بر رعایت قوانین هر کشور مورد نظر مسئولیت هایی را در تقسیم املاک و دیگر دارایی ها به عهده دارد که از عوامل موثر در قانون ارث می توان به سن و رابطه خانوادگی با متوفی اشاره نمود، برای نمونه نیز به قانون ارث در سوئیس توجه نمودیم و گفته شد که سیستم قوانین ارث در سوئیس بستگی به نسبت اعضای خانواده و بستگان فامیل با متوفی دارد.

 

 

موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل از هلدینگ حقوقی آپادالا با دیگر همکاران خود موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل IIL و املاک بین المللی اینوستایم همواره کلیه امور حقوقی خرید ملک خارجی و مهاجرتی را از صفر تا صد ارائه و تکمیل می نماید. چنانچه اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع قوانین بین المللی ارث و مسئولیت های وکیل وراثت در کشور خاصی دارید می توانید با مشاوران اریکه عدل تماس گرفته و ارتباط ویدئو کال داشته و یا برای مشاوره حضوری با وکیل و مشاور کار خود وقت رزرو نمایید.

ارزیابی هوشمند مهاجرتی!

ارزیابی مهاجرتی بر اساس سالها تجربه وکلا + ارائه نتیجه در لحظه بدون نیاز به انتظار

مشاوره مهاجرتی
با اهل فن!

جای سوال شما بین 2600+ موضوع مطرح شده در انجمن مهاجرتی اریکه عدل خالیست! 

این مطلب به کارتون اومد؟
استفاده از تجربه ها
2600+
گفتگو و
تبادل نظر
در انجمن مهاجرتی آنلاین اریکه عدل
با وکلا و افراد دارای تجربه گفتگو کنید....
موارد مرتبط برای بررسی بیشتر:
نوشته ای از:
زینت طاهری
مشترک خبرنامه ما شوید!
آخرین آپدیت ها را بگیرید و از بهترین ها بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟

با بهترین وکلای ما وقت آنلاین رزرو کنید یا اینکه سوال خود را در سامانه مشاوره اینترنتی مطرح کنید...

در اریکه عدل بیشتر از 1200 مطلب حقوقی و مهاجرتی منتشر شده.
ما به شما کمک می کنیم که خیلی سریع چیزی که لازم دارید را پیدا کنید...

چون نظر شما مهمه! اطلاعات این صفحه کاربردی بود؟